Korzár logo Korzár Košice
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Trolejbusy v Košiciach nejazdia, štyri zlikvidujú

Dopravný podnik hľadá firmu, ktorá zošrotuje vyradené trolejbusy. Odmieta, že sa ich éra končí. Náš zdroj tvrdí opak.

Trolejbus. Aj tento sa má zošrotovať.Trolejbus. Aj tento sa má zošrotovať. (Zdroj: Judita Čermáková)

Dopravný podnik hľadá firmu, ktorá zošrotuje vyradené trolejbusy. Stále odmieta, že sa ich éra v Košiciach končí. Náš zdroj tvrdí opak.

KOŠICE. Podľa zverejnenej výzvy na predloženie cenovej ponuky z 5. februára sa chystá Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) zbaviť štyroch vyradených trolejbusov Škoda 15 Tr. Majú najazdených od 899 573 do 998 880 km.

Firme, ktorá zákazku získa, zaplatí DPMK za zhodnotenie, resp. zlikvidovanie jedného vozidla maximálne 200 eur.

Napríklad žilinský dopravný podnik však v roku 2013 predal ešte pojazdné trolejbusy za minimálne 3 600 eur za kus.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Zaujímalo nás, v čom je rozdiel.

DPMK zaplatí, ale nejaké peniaze sa mu vraj vrátia

Hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová zdôraznila, že v prípade košických ide o trolejbusy s rokom výroby 1993 a sú v takom zlom technickom stave, že nie sú vhodné na predaj a už ani nie je možné prepraviť ich na miesto zneškodnenia po vlastnej osi.

„Pokiaľ ide o určenie predpokladanej hodnoty zákazky, t. j. maximálne 200 eur/ks, vychádzame z platnej legislatívy. Z praxe však vyplýva, že po zneškodnení, zhodnotení vyradených trolejbusov bude výsledkom úhrada zo strany spracovateľa odpadu. V posledných rokoch nám tieto spoločnosti zaplatili za jedno vyradené vozidlo od 60 do 800 eur.“

Chceli sme tiež vedieť, či sa nedali využiť na náhradné dielce do iných trolejbusov a či to teda znamená, že už ich ani nebudú potrebovať, lebo trolejbusová doprava v Košiciach končí.

Skryť Vypnúť reklamu

„Zneškodnenie bude vykonané len z nepoužiteľných náhradných dielcov. Použiteľné časti budú demontované a použité pre opravy funkčných trolejbusov,“ reagovala Karaffová.

Náš zdroj: Trolejbusy skončili

V podniku prebehla nedávno inventarizácia trolejbusov. Vyvolalo to dohady, či sa nechystá predaj aj tých ostatných pojazdných.

„Ide o bežnú ročnú inventarizáciu majetku, ktorá sa vykonáva v rámci celej našej spoločnosti každoročne,“ odmietla špekulácie hovorkyňa DPMK.

K budúcnosti trolejbusov v Košiciach, ktoré už rok nie sú nasadzované do výpravy, zopakovala stanovisko z minulosti, že stále majú záujem o ich prevádzkovanie.

„Ďalší rozvoj tejto trakcie je však možný iba v prípade, ak na nevyhnutné investície budeme môcť čerpať fondy EU,“ doplnila.

Skryť Vypnúť reklamu

V rozpore s jej tvrdením je vyjadrenie dobre informovaného zdroja z DPMK, ktorý nám ešte nedávno tvrdil to isté, čo neustále proklamuje aj vedenie podniku.

Pred pár dňami nám však už nepriamo potvdil, že s trolejbusmi sa v Košiciach naozaj nepočíta.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 662
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 112
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 486
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 106
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 917
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 299
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 484
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 568
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 284
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 994
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Takto by mohlo po rekonštrukcii vyzerať okolie Angels arény.
Pľúcny lekár Pavol Pobeha má v súčasnosti najviac práce s pacientmi s koronavírusom.

V Sheffielde sa objavujú plagáty s negatívnym obsahom voči Slovákom

Rodená Krompašanka Bibiana: Sme posudzovaní podľa neprispôsobivých.

Plagát nalepený v časti  Tinsley pripomína novoročné želanie namierené proti Slovkom.

Na výtlky a kanál osadili značky. Vodiči ich zbadajú na poslednú chvíľu

Mesto Košice čaká na lepšie počasie a výrobu teplých asfaltových zmesí.

Prekážka na ceste niektorých vodičov prekvapí.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop