Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Trolejbusy v Košiciach definitívne skončili. Eurofondy ani nežiadali

V mestskej stratégii dopravy navrhnuté zastavenie trolejbusov bolo posledným klincom do ich rakvy.

Trolejbus v uliciach Košíc. Je isté, že sa v ňom cestujúci roky nepovozia.Trolejbus v uliciach Košíc. Je isté, že sa v ňom cestujúci roky nepovozia. (Zdroj: Judita Čermáková)

Za to, že do Košíc sa nenakúpia trolejbusy z eurofondov, nemôže ministerstvo. Dopravný podnik o ne vôbec nežiadal. Ani nemohol. Naplnili sa totiž obavy kritikov, že v mestskej stratégii dopravy navrhnuté zastavenie trolejbusov bolo posledným klincom do ich košickej rakvy.

KOŠICE. Je koniec všetkým dohadom. Trolejbusová doprava v Košiciach, odstavená už vyše roka, sa v najbližších rokoch definitívne neobnoví.

Vyplýva to z jednoznačných vyjadrení komunikačného odboru ministerstva dopravy.

Ministerstvo nemá žiadnu žiadosť z Košíc o trolejbusy

Na otázku Korzára, prečo môžu Žilina a Prešov teraz nakupovať nové trolejbusy za eurofondy, ale Košice nie, nám z rezortu dopravy odpovedali: „Na ministerstve doteraz neevidujeme žiadosť od mesta Košice na nákup trolejbusov.“

Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) to minulý týždeň v odpovedi pre Korzár na tú istú otázku nespomenul.

Tvrdil iba, že v rámci operačného programu Integrovaná infraštruktúra pre roky 2014 – 2020 „nemá možnosť uchádzať sa o financie pre nákup trolejbusov“.

Prečo, hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová nevysvetlila.

Trolejbusy odpísala kontroverzná stratégia

Z vyjadrenia ministerstva pritom vyplýva, že sa o eurofondy na trolejbusy mohli uchádzať rovnako ako iné mestá.

Kľúčovou podmienkou však podľa neho v novom programovacom období je, že každý dopravný projekt, spolufinancovaný zo zdrojov Európskej únie, musí byť pripravený a realizovaný v súlade so stratégiou rozvoja dopravy.

A v prípade Košíc to znamená, že si mesto samo definitívne zahatalo cestu k peniazom z EÚ na trolejbusy.

V Stratégii rozvoja dopravy a dopravných stavieb mesta Košice, ktorú si dalo vlani vypracovať za milión eur aj kvôli eurofondom, sa totiž priamo uvádza, že „trolejbusová doprava bude zastavená“.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte Korzar.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C42HG na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M42HG na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  3. Home (ale aj) Office
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Zelená Bratislava
  7. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  5. Ruža zmeny
  6. Úpravy automobilov pre ZŤP
  7. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  8. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 060
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 20 662
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 137
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 072
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 786
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 981
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 656
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 105
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 954
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 609
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Dopravný podnik mesta Košice

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Celoplošné testovanie si vyžiada tisíce ľudí. Kde ich vziať?

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.

Koronavírus na Slovensku: Pribudlo ďalších šesť úmrtí, zomrel aj lekár z Oravy (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 30 695. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 98 obetí.

Ilustračné foto.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop