Sezóna zdržaní na cestách kvôli ich údržbe je v plnom prúde. Preto nie je ničím výnimočným stretnúť cestárov pri obnove vodorovného značenia.
KOŠICE. Na cestách v meste aj jeho okolí obnovuje vodorovné značenie spoločnosť Stoping.
Ako denníku Korzár povedal jej konateľ Viktor Stopko, ich pracovníci naťahajú v tomto roku 250 kilometrov čiar a 30–tisíc štvorákov plošného značenia. Minú na to približne 38 ton farieb.
Nočné práce?
Mnohým Košičanom sa zdá, že tieto práce by si mohli cestári naplánovať na noc, kedy je doprava oveľa nižšia, čo by uľahčilo život mnohým šoférom.
Podľa Stopka to však nie je možné z niekoľkých dôvodov.
„Nočné klimatické podmienky nie sú vhodné pre akrylátové farby. Nejde pritom iba o teplotu vzduchu, ale aj o jeho vlhkosť,“ vysvetlil.
Problémom je bezpečnosť
Ďalším problémom je predraženie ceny zákazky a v neposlednom rade aj bezpečnosť pracovníkov i strojov.
„Máme s tým zlé skúsenosti. V minulosti sa nám stalo, že nepozorní vodiči nám počas tmy narazili do kužeľov. Jeden nám nabral zamestnanca a druhý nabúral do stroja,“ povedal.
Napriek tomu vykonávajú cestári na najkritickejších miestach v Košiciach obnovu vodorovného značenia aj v noci, pokiaľ to však dovolí počasie.
Mesto vyčlenilo tento rok na dopravné značenie 650–tisíc eur.
Táto suma zahŕňa opravu a výmenu vodorovného a zvislého značenia, dodávku a montáž bezpečnostných prvkov i spracovanie projektov dopravného značenia.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári