Dopravný podnik teraz médiá informoval, že bola oprávnená.
KOŠICE. Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) zaslal v pondelok médiám tlačovú správu o stretnutí, ktorého cieľom bolo „preverenie správnosti postupov pracovníkov DPMK“.
Jeho výsledkom bolo, že dopravca „rozhodne nepochybil“ a revízorka „postupovala správne a pokutu udelila oprávnene“.
Ide o prípad pána Jozefa, ktorého v januári prichytili v električke číslo 6 s neoznačeným cestovným lístkom.
On sa bránil, že nefungoval označovač lístkov, revízorka to odmietla. Protirečili si aj v tom, či skontrolovala ten prístroj, ktorý použil.
S reklamáciou neuspel. Pokutu zaplatil 9. februára.
Odpovedal po 2 mesiacoch. Lehota vraj uplynula
Primátor Richard Raši (Smer) ešte 16. februára Korzáru prisľúbil, že ak sa preukáže neoprávnené udelenie pokuty, bude uvažovať o individuálnom riešení prípadu.
Po takmer dvoch mesiacoch (4. apríla) Rašiho asistent Jozef Marko informoval cestujúceho, že „primátor dodržal sľub a požiadal DPMK o stornovanie pokuty“.
Dôvod nekonkretizoval. Dodal však, že podľa vyjadrenia z DPMK peniaze nemôžu vrátiť, lebo „pokuta bola vyplatená, zaúčtovaná a zákonná lehota na jej stornovanie už uplynula“.
Pridal aj ospravedlnenie s tým, že je mu to ľúto.
Podľa Markových tvrdení sa to teda javilo tak, že DPMK uznal primátorove argumenty a nebyť uplynutia lehoty na stornovanie, peniaze by pánovi Jozefovi vrátil.
Ten sa Rašimu poďakoval za dodržanie slova, ale na základe konzultácií s právnikmi spochybnil, že sa pokuta stornovať nedá.
DPMK ani Raši to koncom apríla nekomentovali. Na otázky Korzára o tom, ktoré konkrétne ustanovenie zákona stanovuje lehotu, nereagovali.
DPMK na „irelevantné“ otázky neodpovie
V rozsiahlej tlačovej správe, ktorú DPMK teraz zverejnil, však nie je o primátorovej žiadosti o stornovanie pokuty ani o údajnej zákonnej lehote žiadna zmienka.
K tomu aj k nesúladným výstupom Rašiho a DPMK sme žiadali vysvetlenie.
Podľa hovorkyne mesta Lindy Šnajdárovej vo februárovej odpovedi Korzáru „nikde nie je napísané, že sťažnosť bola oprávnená“.
Na to, či to nevyplýva z kontextu s neskoršou žiadosťou primátora o stornovanie pokuty, už nereagovala.
„Vaše doplňujúce otázky na komplexnú tlačovú správu, kde bolo všetko vysvetlené, považujem za irelevantné a tendenčné a na vaše otázky nebudem reagovať,“ odkázala hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová.
O čo v prípade išlo
Pán Jozef si 10. januára označil podľa jeho slov cestovný lístok v električke číslo 6.
Pri kontrole mu revízorka oznámila, že nie je označený. Bránil sa, že to urobil a aj označovač vydal patričný zvuk. Povedal jej, že asi označovače nefungujú.
Revízorka potom podľa jej vyjadrenia skontrolovala označovač, ktorý jej ukázal, a skonštatovala, že funguje.
Cestujúci tvrdí, že skontrolovala úplne iný, hoci ju na to dvakrát upozornil.
Podľa DPMK ak by aj bola pravda, že jedno zariadenie nefungovalo, bolo povinnosťou cestujúceho si po označení lístok skontrolovať a ak nebol označený, mal to urobiť v najbližšom zariadení znova.
Pán Jozef na to reagoval, že má slabší zrak a v prítmí električky by si to skontrolovať nedokázal.
DPMK vo februári pre Korzár aj v pondelkovej tlačovej správe konštatoval, že v prípade neoznačeného lístka rozhodne nepochybil, postup revízorky bol správny a cestujúcemu bola pokuta udelená oprávnene.
DPMK však vo februári Korzáru priznal, že niekedy sa snímač zariadenia na označovanie lístkov zanesie a tlačiareň v takom prípade lístok neoznačí.
Podľa pondelkovej tlačovej správy bola pracovníkmi technického oddelenia RIKOS prešetrená funkčnosť označovacích zariadení.
Výsledkom kontroly bolo, že označovacie zariadenia boli 10. 1. 2016 plne funkčné.
Prešetrenie celej udalosti podľa DPMK znova potvrdilo, že postup zamestnancov DPMK v tejto veci bol správny a sťažovateľ dostal pokutu oprávnene.
„Ak považuje postup DPMK za neoprávnený, môže si svoje nároky uplatňovať v občiansko-právnom konaní na príslušnom súde,“ uvádza sa v správe.
bri
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári