Korzár logo Korzár Košice

Deviataci si podali prihlášky, niektoré školy hlásia pretlak

Žiaci končiacich ročníkov základných škôl sa rozhodujú pre strednú školu.

Študenti. Deviatakom sa čoskoro zmení život. Čaká ich prechod na vyšší stupeň štúdia.Študenti. Deviatakom sa čoskoro zmení život. Čaká ich prechod na vyšší stupeň štúdia. (Zdroj: ilustračné - Judita Čermáková)

Prihlášky sú podané, najväčší záujem je o elektrotechnickú priemyslovku v Košiciach a SOŠ Ostrovského.

KOŠICE. Na stredných školách v zriaďovateľskej pôsobnosti KSK je podľa údajov Školského výpočtového strediska v Michalovciach najväčší záujem o štúdium na Strednej priemyselnej škole elektrotechnickej v Košiciach. Hlási sa tam 240 žiakov v odboroch elektrotechnika a technické lýceum.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Podobný záujem je na Strednej odbornej škole (SOŠ) Ostrovského, kde si podalo prihlášky taktiež 240 žiakov, predovšetkým v odboroch informačné a sieťové technológie, mechanik počítačových sietí a grafik digitálnych médií,“ povedala nám hovorkyňa KSK Zuzana Bobríková.

SkryťVypnúť reklamu

Na Gymnázium Poštová sa hlási 197 žiakov, Gymnázium Pavla Horova v Michalovciach eviduje 197 prihlášok a o štúdium na Strednej zdravotníckej škole Moyzesova v Košiciach sa zaujíma 301 žiakov. Prevažne v odboroch farmaceutický laborant a zdravotnícky laborant.

Najviac žiakov odmietne SZŠ na Moyzesovej

Čo sa týka porovnania záujmu o štúdium a plánu školy prijať určitý počet študentov, je najväčší rozdiel u Strednej zdravotníckej školy Moyzesova, Košice.

„Hlási sa tam o 207 viac záujemcov, na SPŠ elektrotechnickú je prihlásených o 86 žiakov viac, ako môžu prijať. Na Gymnázium Poštová sa prihlásilo, vzhľadom ku kapacite, o 85 žiakov viac,“ vraví Bobríková.

Záujem je aj o Školu úžitkového výtvarníctva v Košiciach, kde je záujem o 82 žiakov vyšší, Hotelovú akadémiu v Spišskej Novej Vsi (o 79 viac záujemcov), či Gymnázium Trebišovská v Košiciach (o 60 viac záujemcov). Na SOŠ Ostrovského v Košiciach je o 58 viac záujemcov a na Technickej akadémii v Spišskej Novej vsi o 57.

SkryťVypnúť reklamu

Všeobecne pretrváva nízky záujem o učebné odbory stredných odborných škôl, pri ktorých je záujem o 404 miest nižší, ako mohli školy prijať.

Záujem dosahuje len 59,2 % plánu prijatia.

Naopak, pri gymnáziách je záujem vyšší o 336 miest, čo dosahuje 129 % plánu. Pri študijných odboroch stredných odborných škôl je záujem vyšší o 418 miest (114,5 % plánu).

Nižší záujem o súkromné školy

O štúdium na SŠ v pôsobnosti KSK prejavilo záujem, podľa údajov Školského výpočtového strediska v Michalovciach, 5 528 žiakov základných škôl, čo je o 388 viac, ako mali stredné školy stanovené v plánoch.

„O štúdium na SŠ ostatných zriaďovateľov v kraji prejavilo záujem 1 327 žiakov, pričom 440 miest ostáva nenaplnených. Záujem dosahuje 75,1 % plánu. Najmenší záujem podľa týchto údajov je o štúdium na súkromných stredných školách, pri ktorých dosahuje len 51 % plánu.“

SkryťVypnúť reklamu

Momentálne prebieha na školách odvolacie konanie. Po jeho ukončení bude známe, na ktorých školách prebehnú prijímacie skúšky na nenaplnený počet miest v júnovom termíne.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  2. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  3. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  5. Na Marka oharka do jarka
  6. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 003
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 918
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 116
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 368
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 827
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 116
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 711
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 484
  1. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  2. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  3. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  4. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  5. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  6. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  7. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  8. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 754
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 323
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 275
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 674
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 167
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 989
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 560
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  2. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  3. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  4. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  5. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  6. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  7. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  8. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 754
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 323
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 275
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 674
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 167
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 989
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 560
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu