Neďaleko košického depa unikala v stredu z cisterny vlaku kyselina dusičná.
KOŠICE. Museli, ich kolegovia zo železníc sú už totiž minulosťou. Železniční hasiči od začiatku roka zanikli. Celý priestor, stovky kilometrov tratí, v okresoch Košice a Košice–okolie tak prebrali košickí hasiči.
Tí však nikdy predtým so železnicami takýmto spôsobom nespolupracovali a tak si potrebovali „osiahať“ terén. Prešlo niekoľko hodín a zažili ostrý zásah. Cisterna, ktorá prechádzala z Poľska do Slovinska cez Slovensko narobila problémy.
Uvoľnil sa pretlakový ventil, ktorý prepúšťal kyselinu dusičnú, ktorá je mimoriadne zdraviu škodlivá a pri nadýchaní rozleptá pľúca. Hasiči zasahovali v stredu od 0.05 do 5.05 hodiny, cisternu odstavili na inú koľaj a ventil v špeciálnych oblekoch utesnili.
Cisterna bola vyradená z prepravy.
„Žiadne nebezpečenstvo pre verejnosť nehrozí,“ vravia hasiči.
Hasiči: Musíme vedieť, čo sa kde nachádza
O náročnosti týchto zásahov sa presvedčili aj nedávno, keď hasili rušeň v depe pri malej stanici a bolo potrebné sa k nemu presekať cez záhradkársku osadu. V utorok košickí hasiči cvičili v priestoroch rušňového depa.
„Hlavným zameraním bolo prehĺbiť schopnosti a zručnosti veliteľa zásahu a hasičov za použitia hasičskej techniky v priestoroch železníc a v priestoroch osobných vozňov. Potrebujeme intenzívnejšiu spoluprácu so zamestnancami železníc pri likvidácií podobných udalostí,“ povedal nám samostatný odborný inšpektor hasičov Viktor König.
Nové povinnosti
Cvičenie bolo zamerané na požiar v osobnom vozni a záchranu zranených cestujúcich.
„Priestory železníc sú od januára 2016 súčasťou zásahového obvodu hasičov, preto je potreba neustáleho cvičenia našich príslušníkov aj v týchto priestoroch. V prípade ostrého zásahu tak vieme rýchle a účinne zasiahnuť.“
Hasiči potrebujú zistiť stav možných nástupných plôch pre hasičské automobily a možnosti napojenia na hydrantovú sieť v priestoroch železníc. To doteraz nerobili.
Železnice sa však svojich hasičov zbavili. Problémom je, že ide o stovky kilometrov koľajových zvrškov a oni musia v prípade požiaru vedieť kam sa dostať a ktorou cestou. Aby bol zásah účinný.
Navyše železniční hasiči neraz v horúcich dňoch ochladzovali cisterny s nebezpečnými látkami, aby nedošlo k výbuchu. To ich kolegovia z Košíc nikdy nerobili.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári