KOŠICE. Košická električková trať je podľa magistrátu po rekonštrukcii oveľa menej hlučná ako predtým.
Ukázali to výsledky meraní, informovala v stredu hovorkyňa Košíc Linda Šnajdárová.
Posúdenie hlukovej a vibračnej záťaže, spôsobenej prevádzkou električkovej trate po jej rekonštrukcii, spracoval Úsek objektivizácie faktorov prostredia (ÚOFP), ktorý pôsobí na Strojníckej fakulte Technickej univerzity (TUKE) v Košiciach.
Výsledky mestu dodali začiatkom júna.
Raši: Hluk spĺňa normy
Ako uviedol primátor Košíc Richard Raši, merania preukázali, že hluk emitovaný prevádzkou električkovej trate neprekračuje prípustné hodnoty v životnom prostredí, a to tak v dennom, ako i večernom či nočnom čase.
"Celková hluková záťaž, ako aj úroveň vibrácií pri chránených objektoch pozdĺž hodnoteného úseku električkovej trate je teda v súlade s vyhláškou MZ SR č. 549/2007 Z.z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o prípustných hodnotách hluku, infrazvuku a vibrácií v životnom prostredí, a tiež v súlade s požiadavkami hlukovej a vibračnej štúdie," spresnila Šnajdárová.
Vedúci ÚOFP Strojníckej fakulty TUKE a zároveň predseda Slovenskej akustickej spoločnosti Ervin Lumnitzer, ktorý spracoval posúdenie hlukovej a vibračnej situácie po rekonštrukcii električkovej trate, tvrdí, že rekonštrukciou došlo k výraznému zníženiu hluku emitovaného prevádzkou električkovej trate.
"Vibrácie prenášané do podložia dosahujú pri objektoch v okolí električkovej trate hodnoty hlboko pod úroveň, ktorá je stanovená legislatívou SR. Z tohto dôvodu považujem rekonštrukciu električkovej trate za významný prínos v oblasti zvýšenia kvality bývania v jej okolí," dodal.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári