Korzár logo Korzár Košice

Dopravný podnik mesta Košice rozšíril vozový park o nové elektrobusy

Hlavným dôvodom ich kúpy je podľa vedenia DPMK snaha mesta o rozvoj ekologickej dopravy.

(Zdroj: TASR/František Ivan)

Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) v piatok slávnostným krstom uviedol do prevádzky deväť nových elektrických autobusov.

KOŠICE. "Dnes sme odovzdali ďalších deväť elektrobusov do užívania v meste Košice. Dokopy ich, aj vďaka Ministerstvu životného prostredia SR a Európskemu fondu regionálneho rozvoja, máme už 14. Autobusy sa osvedčili, dochádza k významnej zmene v prevádzkových nákladoch, ktoré sú trojnásobne nižšie, ako pri iných konvenčných autobusoch. Výhoda elektrobusov je zjavná najmä v spôsobe ich jazdy, nízkej hladine hluku a veľmi nízkych emisiách," uviedol generálny riaditeľ DPMK Richard Majza.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

DPMK: Jedno za 21-tisíc eur

Elektrické autobusy, ktoré stáli okolo 420-tisíc eur za kus, boli podľa hovorkyne DPMK zakúpené vďaka nenávratnému finančnému príspevku z eurofondov.

„Jedno vozidlo nás tak stálo len 21-tisíc eur. Ak to porovnáme s cenou za 12-metrový dieslový autobus, ktorý stojí 182-tisíc eur, ide o výhodnú investíciu,“ tvrdí hovorkyňa podniku Michaela Karaffová.

Dieslové autobusy, ktoré nahradili elektrické, boli zlikvidované. Ku každému elektrobusu má DPMK klasickú nabíjačku i rýchlonabíjačku.

"Koľko prejde elektrobus na jedno nabitie závisí od štýlu jazdy. V našom tíme máme však aj rekordmanov, ktorí na jedno nabitie prejdú viac ako 200 kilometrov," vysvetlil Majza.

Nemôže sa vybiť

Podľa obchodného riaditeľa firmy, ktorá autobusy vyrobila, sa však nemôže stať to, že by sa elektrobus vybil počas premávky.

SkryťVypnúť reklamu

"Je proti tomu chránený. Hneď ako kapacita nabitia poklesne pod 20 percent, upozorňuje šoféra prvýkrát, keď klesne na hodnotu 15 percent nabitia, elektrobus sa zablokuje, aby nedošlo k poškodeniu batérií a tým pádom je nepojazdný. Situácia, aby ostal niekde stáť podľa mňa nemôže nastať, lebo šofér je informovaný o tom, že ho musí dať nabiť," vysvetlil Filip Murgaš zo spoločnosti SOR Libchavy.

Nové elektrobusy, ktoré uviedli v Košiciach do prevádzky sú trojdverové, nízkopodlažné s dĺžkou 11 metrov.

Každý z nich má 29 miest na sedenie a 93 miest na státie.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 82 732
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 486
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 220
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 447
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 665
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 291
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 215
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 377
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 684
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 574
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 44 583
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 574
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 429
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 12 551
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 968
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 774
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 684
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 574
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 44 583
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 574
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 429
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 12 551
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 968
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 774
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu