Korzár logo Korzár Košice

Štát sľubuje juhovýchodný obchvat Košíc v roku 2021

Okrem diaľničných stavieb chce NDS riešiť aj kritický bod košickej dopravy - Most VSS.

(Zdroj: ilustračné - kro)

Termíny výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na východe sa opäť menia. Šéf Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Róbert Auxt (Sieť) sľubuje, že prvé bagre na trasu D1 Bidovce – Budimír prídu napriek pôvodným predpokladom ešte tento rok a termín výstavby juhovýchodného obchvatu Košíc na R2-ke Šaca – Košické Oľšany sa z roku 2019 posúva o rok skôr.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Agentúrny materiál sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.

KOŠICE. V okolí metropoly východu by do konca roku 2021 malo pribudnúť takmer 37 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest.

SkryťVypnúť reklamu

NDS ústami svojho riaditeľa sľubuje, že po 15,4 km dlhom úseku Budimír – Bidovce vrátane križovatky Hrašovík budú môcť motoristi jazdiť už v roku 2020, keďže archeologický výskum a úvodné stavebné práce by sa tam mohli stihnúť už koncom tohto roka.

Postaví ho spoločnosť Skanska SK, ktorá spomedzi piatich uchádzačov ponúkla najnižšiu cenu 197,44 milióna eur.

Predpokladaná hodnota zákazky podľa štátnej expertízy pritom bola takmer 209,4 milióna eur.

Víťazstvo len tesne ušlo konzorciu Salini Impregilo – Dúha – Todini, kde figurovala aj Košičanom z rekonštrukcie električkových tratí známe firma Dúha prešovského podnikateľa Milana Remeta. Toto konzorcium skončilo druhé.

„Predpokladám, že zmluvu s víťazným uchádzačom podpíšeme do niekoľkých týždňov. Prvé práce na stavenisku vrátane archeológov by sa mohli začať niekedy v novembri. Všetko je pripravené, máme stavebné povolenie, stavebnú dokumentáciu, čakáme len na harmonizáciu štúdie vplyvov na životné prostredie (EIA),“ povedal nám.

SkryťVypnúť reklamu

Od 15. septembra 2018 budú bagre aj v Šaci

Takmer 21,5 km dlhý úsek rýchlocesty R2 Šaca – Košické Oľšany by sa podľa Auxta mal predbežne začať stavať od 15. septembra 2018 a presne o tri roky spolu s už postaveným úsekom D1 „stiahne“ na seba celú tranzitnú automobilovú a kamiónovú dopravu.

Tá teraz ide cez Zelený dvor, Prešovskú, Vyšné Opátske a Most pri VSS na maďarskú hranicu, resp. na Červený rak, Šacu a ďalej na Rožňavu.

Po novom pôjde cez Budimír, Košické Oľšany, Hrašovík a Krásnu, pričom za Šebastovcami sa vodiči napoja buď na R4 smerom na Miskolc alebo R2 smerom na Šacu.

Zostáva na nej vykúpiť ešte zhruba 12 percent pozemkov, výkupné ceny odhaduje šéf NDS nad 40 eur za m2, všetko bude podľa neho záležať od znaleckých posudkov.

„Súťaž na výstavbu rýchlostnej cesty Šaca – Košické Oľšany s predpokladanou cenou okolo 240 miliónov eur vyhlásime do konca roka. Prioritne sa sústredíme na úsporu financií a hlavne času. Naším najväčším záujmom je, aby sa stavať začalo čo najskôr. Preto nevyhlásime novú súťaže na projektovú dokumentáciu, keďže tú si vypracuje samotný zhotoviteľ. Tým ušetríme čas a aj peniaze,“ dodal Auxt.

SkryťVypnúť reklamu

Chcú riešiť Most VSS a podchod

NDS ďalej informovala, že po dohode s mestom zrekonštruuje v Košiciach podchod VSS.

Vymení sa tam prečerpávacia stanica, zhotoví sa nová elektrická inštalácia, vymení sa obklad, osvetlenie podchodu a schodov, rekonštrukciu podstúpi aj prestrešenie vstupných schodov do podchodu.

Náklady na rekonštrukciu by nemali presiahnuť 300 000 eur. Stavebné práce na rekonštrukcii predpokladá NDS na tri mesiace, v súčasnosti prebieha výber zhotoviteľa diela.

Bezpečnosť by sa mala zvýšiť aj na Moste VSS. NDS si dala vypracovať projektovú dokumentáciu aktualizácie dopravných zariadení a dopravných značení.

Po jej vyhotovení v spolupráci s Policajným zborom SR a mestom sa pravdepodobne zmení dopravné značenie a na moste pribudnú tlmiče nárazov, ktoré by mali znížiť následky nehôd.

Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a plynulosť premávky.

Kadiaľ pôjde obchvat Košíc

Diaľnica D1 Budimír - Bidovce od Budimíra po križovatku s rýchlostnou cestou R2 v Košických Oľšanoch bude po dobudovaní rýchlostnej cesty R2 tvoriť juhovýchodný obchvat Košíc.

Úsek pokračuje priamo za diaľnicou D1 Prešov - Budimír. Mesto Košice je napojené na diaľnicu rýchlocestou v križovatke Budimír, ďalšie napojenie bude v križovatke Hrašovík pri obci Košické Oľšany, tam sa napojí aj R2.

Úsek končí v križovatke Bidovce napojením na ďalší úsek D1 Bidovce - Dargov, ktorého termín stavby ešte nie je určený.

hrasovik_r6459_res.jpg

Križovatka Hrašovík. Namiesto súčasnej odbočky do tejto obce na „starej ceste“ v smere od Košickej Novej Vsi pribudne kruhový objazd, z ktorého sa bude dať dostať aj na R2-ku. Foto: nds

ke-olsany_r3127_res.jpg

Križovatka Košické Oľšany. Tu sa spojí trasa diaľnice Budimír – Bidovce a rýchlocesty Šaca – Košické Oľšany. Foto: nds

auxt1_judy_r3075_res.jpg

Róbert Auxt. Šéf NDS ukazuje diaľničnú sieť na Slovensku. Dobudovanie celej D1 sľubuje niekde na prelome rokov 2023-24.

Foto: Judita Čermáková

mapka_r5956_res.jpg

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  1. Fico škodí ekonomike, na reformy roky kašľal
  2. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  3. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  6. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  7. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  8. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 830
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 969
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 653
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 795
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 745
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 131
  7. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 627
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 3 094
  1. René Melichar: Nejsem jednorožec – 10
  2. Ľuboš Vodička: Viedenské Kráľovstvo modelovej železnice
  3. Jan Pražák: Jak jsem utekl z postele do skříně
  4. Juraj Tušš: Nehas, čo ťa nepáli
  5. Pavol Kéri: Ďalšia z náročných výziev prekonaná
  6. Miroslav Kocúr: Fico raz odíde. Čo potom? Ostaneme?
  7. Vladimír Bačišin: Výskumná firma Trexima vydala knihu pre každého kto sa zaujíma o vznik a vývoj hospodárskeho a sociálneho dialógu v ČSFR, ČR a SR
  8. Marián Holubčík: Idea ruskej štátnosti vs. ľudskosť vo vojne na Ukrajine
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 739
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 379
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 204
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 265
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 14 632
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 349
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 022
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 834
  1. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  2. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  3. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  4. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  5. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  8. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. René Melichar: Nejsem jednorožec – 10
  2. Ľuboš Vodička: Viedenské Kráľovstvo modelovej železnice
  3. Jan Pražák: Jak jsem utekl z postele do skříně
  4. Juraj Tušš: Nehas, čo ťa nepáli
  5. Pavol Kéri: Ďalšia z náročných výziev prekonaná
  6. Miroslav Kocúr: Fico raz odíde. Čo potom? Ostaneme?
  7. Vladimír Bačišin: Výskumná firma Trexima vydala knihu pre každého kto sa zaujíma o vznik a vývoj hospodárskeho a sociálneho dialógu v ČSFR, ČR a SR
  8. Marián Holubčík: Idea ruskej štátnosti vs. ľudskosť vo vojne na Ukrajine
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 739
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 379
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 204
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 265
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 14 632
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 349
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 022
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 834
  1. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  2. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  3. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  4. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  5. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  8. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu