Štvrtok, 15. november, 2018

Košice chcú opraviť aj zvyšné električkové trate

Zatiaľ nie je jasné, či a odkiaľ na to zoženú peniaze.

ilustračné (Zdroj: Judita Čermáková)
Kontrolný deň na Moldavskej v Košiciach

KOŠICE. Mesto Košice plánuje zrekonštruovať aj tie električkové trate, ktoré obnovou zatiaľ neprešli.

Pre TASR to potvrdila hovorkyňa magistrátu Linda Šnajdárová s tým, že v súčasnosti prebieha proces verejného obstarávania na zhotoviteľa projektovej dokumentácie ďalšej etapy Modernizácie električkových tratí (MET).

Peniaze chcú získať z eurofondov

Celková hodnota zákazky bola stanovená na viac ako 3,55 milióna eur, ukončenie súťaže magistrát odhaduje na štvrtý kvartál tohto roka.

Predpokladané investičné náklady realizácie stavby dosahujú podľa súťažných podkladov 131,82 milióna eur bez DPH.

Šnajdárová uviedla, že projekt bude spolufinancovaný z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020, pričom mesto sa na tejto cene má spolupodieľať sumou vo výške 5 percent.

To však ešte nie je isté.

Hovorkyňa mesta pre TASR potvrdila, že pre financovanie stavby v súčasnosti nie sú alokované finančné zdroje zo žiadneho operačného programu.

„Až zhotovená projektová dokumentácia (predpoklad zhotovenia v roku 2019) vygeneruje hodnotu diela do budúcej súťaže na jeho zhotoviteľa,“ dodala.

Viceprimátor Martin Petruško (Smer) dúfa, že sa nájdu peniaze na to, aby zase mohlo mesto čerpať eurofondy.

„Je to náš zámer. Pokiaľ by to takto nebolo, budeme hľadať iné zdroje financovania,“ dodal.

Obstarávanie projektovej dokumentácie za viac ako 3,55 milióna eur už teraz vysvetlil tým, že chcú byť projekčne pripravení, aby to boli schopní zrealizovať hneď, pokiaľ sa v programovom období nájdu peniaze na samotnú realizáciu.

Ktoré trate chcú modernizovať

Druhá časť druhej etapy MET by sa mala týkať ulíc Alejová (od križovatky VSS po kruhový objazd Moldavská), Slanecká (od križovatky VSS po obratisko Važecká), obratisko Važecká, Južná trieda (úseky trate od križovatky VSS po Fejovu, od križovatky VSS po križovatku Cintorínska, od križovatky Cintorínska po križovatku Fejova), Južná trieda a Osloboditeľov (od križovatky VSS po obratisko Socha Jána Pavla II. v Barci) a obratisko Barca.

K samotnej realizácii by sa podľa Petruška mohlo pristúpiť o jeden alebo o dva roky.