Predaj časti mestských lesov v lokalite Sad mládeže pri Ťahanovciach na výstavbu obchodno-zábavného komplexu vyvolá množstvo dopravných problémov, ktoré bude musieť radnica vyriešiť. Inak sídlisko Ťahanovce skolabuje.
hmm
co Titl, malo este zaraba?Otázka neznie či ÚDI áno, alebo nie,
otázka znie financie do dopravy a dopravných stavieb v meste Košice áno, či nie ? O kritických miestach v dopravnom systéme v Košiciach sa veľmi dobre vie, ale tak ako sa preberajú pred každými komunálnymi voľbami do volebných programov jednotlivých kandidátov a politických strán, tak sa po voľbách do reality už nedostanú. Len jeden príklad - 160 metrov dlhé a 7 metrov široké komunikačné prepojenie s jednostranným chodníkom medzi Klimkovičovou a Moskovskou na Sídlisku KVP mesto Košice "úspešne" buduje už vyše 15 rokov, a ešte nepostavilo ani meter štvorcový, hoci starosta to má v každom volebnom programe ako prioritu č.1. Nechcem kritizovať, ale ak by v Košiciach neboli obchodné reťazce a Slovenská správa ciest, tak by sa v meste Košice čo sa týka dopravy asi nepostavilo vôbec nič.Zaujímavé konštatovanie v článku je to,
že IKEA sa o lokalitu mestských lesov nikdy neuchádzala, a toto oznámila písomne aj primátorovi. To znamená, že návrh na odkúpenie mestských lesov za 500 mil. Sk pod zámienkou že tam chce stavať IKEA smrdí podvodom....Je dolezite,
ci to bude IKEA alebo niekto iny? Oficialne sa nikdy nehovorilo o IKEE.smrdí podvodom ? (len smrdí?)
návrh na predaj mestských lesov za 500 mil. Sk pod zámienkou že tam chce stavať IKEA bol taký manažérsky ťah, aby sme trošku pomohli mestu... :-) (17. júna prišla aj televízia TA3 so senzačným odhalením, ktoré pred kamerou vyslovil poslanec Pajtáš: „Vzhľadom na to, že sa nám podarilo toto územie druhé pripraviť pre investora, tak klesli aj ceny pozemkov na danej lokalite. Bol to taký manažérsky ťah, aby sme trošku pomohli mestu.“)a co Jazero..
Jazero je v spicke tiez pekne zapchate a to by stacilo urobit stvorprudovku a zladit semafory do zelenej vlny.. Nie su schopni vyriesit dopravny problem ani na rovine, tak co sa cudovat ked sa jedna o kopcovity teren..ved prave,
plany rozsirit Slanecku cestu boli uz pred 20-30rokmi!okamžitý efekt
pre vlastnú rodinu..."Semafór".
Denne tam jazdím a okamžite by som prestavil , prerobil alebo aj vypol semafór pri "mäsokombináte". V smere na Jazero z mesta vytvára zbytočné zápchy. Na čo tam vôbec je, veď v dnešnej dobe má chodec prechádzajúci po priechode prednosť, čiže vodič vozidla musí zastať. Ale to asi nikto nerozmýšľa a chodci si kedykoľvek stlačia tlačidlo a naskakuje im zelená. Dokonca toto hzneužívajú, keď čakajú či im príde skôr autobus alebo električka aby prebehli z jednej strany na druhú. Toto sa deje denne v desiatkách.Chodci zneužívajú priechod?
Ak niekto píše o zneužívaní tlačidla pre chodcov na priechodoch, zrejme si to ako chodec ešte neodskúšal. Vrelo odporúčam. Aj keď nepopieram, že som natrafil aj na zopár riadne fungujúcich (pri mäsokombináte nepoznám), na prevažnej väčšine košických priechodov je toto tlačidlo len na parádu. Jediná reakcia po zatlačení je nápis ČAKAJTE, a to viem aj sám. Ale chodec má pocit, že najbližšie chvíle on je pánom križovatky. Až pokiaľ si to raz odstopuje a zistí, že zelená mu nenaskočí ani o sekundu skôr. Ale aby som nemudroval, myslím, že to tu v diskusii rád vysvetlí človek, ktorý sa v tom vyzná.Priechod
Vážený pane, jasne ide o zneužívanie tohto tlačidla a zrejme ani nepoznáte o aký semafór ide. Ide len a len o semafór pre priechod pre chodcov a nie o semafór na kriťovatke. Červená po stlačení naskakuje pre vozidlá každých cca 30 sekúnd a to je nezmysel ako som už písal, hovoril som o konkrétnom semafóre na konkrétnom mieste a nie vešobecne po celých Košiciach. Takže ma na tomto priechode vôbec nezaujíma koľko tam chodec musí stáť, pretože je to minimum.predovšetkým preto
že diskutuje tu sám so sebou- ako som bol býval napísal Niekoľko postrehov: ten vstup od prešova na Tahanovce nie úzkou, ale ostrou zákrutou podľa mňa úplne vyhovuje, kedže to nie je nosný smer príjazdu na sídlisko a rýchlosť je tam 50km/hod, čo tá zákruta v pohode zvládne.To či je zelená vlna na Terase, nie je titelova zásluha ani ked nejde, tak to nie je jeho nezásluha. a celkove pasuje sa do polohy odborníka a ním NIE JE- lebo za tých mnoho rokov čo pôsobil v košickej doprave nedokázal urobiť nič rozumné, akurát kritizuje projekty, kde sám nemal otrčené vrecko, ergo kde ho nepozvali na spoluprácuAk už tu niekto spomína triedu SNP, tak
môžem skonštatovať iba toľko, že som osobne v minulosti projektoval všetky svetelne riadené križovatky na triede SNP, a tak isto na Hlinkovej - Watsonovej, a mnohé ďalšie, nielen v Košiciach, vrátane líniovej či plošnej koordinácie. Týmto pozdravujem Pula s makčeňom. Tiež si myslím, že diskutovať by sa malo o téme a k téme, inak sú to pivové reči.Pre tých čo ozaj chcú diskutovať k veci,
zverejńujem pôvodný otvorený list primátorovi z 1.4.2009: Vážený pán primátor, Ako občan, obyvateľ Košíc a projektant dopravných stavieb Vás týmto chcem upozorniť na množstvo problémov, ktoré nastanú po predaji mestských lesov v lokalite Sad mládeže, s úmyslom budúcich investorov tu postaviť rozsiahly obchodno-spoločenský komplex. Dnes má mesto Košice, a Vy ako primátor to určite veľmi dobre viete, dva vážne problémy, čo sa týka riešenia dopravy, ako individuálnej, tak mestskej hromadnej. Jedným z problémov je doprava z mestských častí Krásna a Sídlisko Nad jazerom v smere do centra, kde úzka Slanecká cesta, ktorú súčasne tvorí prieťah cesty II/552 Košice – Veľké Kapušany – št.hr. SK/UK, už dlhodobo nespĺňa požiadavky na zvládnutie nárastu dopravy v danej lokalite, a vytvára problémy najmä obyvateľom mestských častí Nad jazerom a Krásna pri cestovaní do zamestnania, škôl, či zdravotníckych zariadení v centre mesta. Mesto Košice o tomto dopravnom probléme vie a verím, že ho s plnou vážnosťou bude riešiť, nielen projekčne, ale hlavne realizačne. Druhým, a dá sa povedať oveľa vážnejším problémom, je doprava z mestskej časti Ťahanovce v smere do centra, kde jediná priama napojovacia komunikácia tejto mestskej časti - ústiaca do mimoúrovňovej križovatky Dargovských hrdinov – Americká trieda, je úzka a vytvára lievik, ktorý je vážnou brzdou v plynulosti dopravy. Situácia je tu o to vážnejšia, že na rozdiel od predchádzajúcej kritizovanej Slaneckej cesty, kde nosný systém MHD tvorí električková trať zo Sídliska Nad jazerom ku križovatke VSS, a tá čiastočne odbremeňuje Slaneckú ulicu od IAD, Sídlisko Ťahanovce túto možnosť nemá, a cestuje sa do zamestnania, či do škôl najmä v čase dopravných špičiek autobusmi v stupni kvality, ktoré nedosahuje ani úroveň malého okresného mesta, nieto druhého najväčšieho mesta Slovenska s vyše 240 tisíc obyvateľmi. Dopravu z mestskej časti a do nej v smere z centra je nutné urýchlene riešiť, a bude to mesto stáť obrovské investície. Tu chcem upozorniť na skutočnosť, že vízia výstavby rozsiahleho obchodno-spoločenského kolosu v lokalite medzi diaľničným privádzačom a Sídliskom Ťahanovce bude mať značne negatívny vplyv na už dnes katastrofálny stav dopravy v lokalite Ťahanoviec. Vzhľadom na charakter komunikácie diaľničného privádzača a platné technické normy bude problematické dopravne napojiť uvažované aktivity priamo na túto komunikáciu, bude to možné iba mimoúrovňovo, v jednom bode, a vzhľadom na potrebu dodržania minimálnych medzikrižovatkových vzdialeností v takom mieste, ktoré bude pre možnosť využitia tohto nového napojenia na diaľničný privádzač ako pre návštevníkov z mesta, ale najmä pre obyvateľov Sídliska Ťahanovce absolútne nevýhodný.A jeho druhá časť
Z hľadiska prispieť týmto dopravným napojením k zlepšeniu dopravy na Sídlisku Ťahanovce sa toto nevyrieši, práve naopak, priame dopravné prepojenie sídliska s uvažovanými aktivitami v lokalite Sad mládeže výrazne zhoršia už tak zlú dopravnú situáciu na sídlisku, a doprava na Americkej triede skolabuje. Navrhované obchodno – spoločenské aktivity bude problematické napojiť aj na systém MHD v meste, nevidím reálnu možnosť do tejto lokality viesť kapacitnú električkovú dopravu ako nosný systém, trasovať linky MHD po diaľničnom privádzači je nelogické, a riešiť dopravu tohto komplexu autobusmi cez Sídlisko Ťahanovce, konkrétne cez lievik Americkej triedy je dopravne neprijateľné. Z hľadiska územného plánu je v tejto časti mesta Útvarom hlavného architekta mesta Košice navrhnutá lokalita pre aktivity obchodno-spoločenského areálu, a to v lokalite juhozápadne od Sídliska Ťahanovce, v priestore Magnezitárskej ulice. Táto lokalita má predpoklady oveľa lepšej a kvalitnejšej urbanizácie, rieši sa územie dlhé desaťročia devastované bývalou magnezitkou, a v neposlednom rade je táto lokalita oveľa výhodnejšia z hľadiska možnosti dopravného riešenia, ako vo vzťahu k obchodným a spoločenským aktivitám, tak aj -a to v prvom rade – k možnosti riešenia a vyriešenia komplikovanej dopravnej situácie Sídliska Ťahanovce, aj vzhľadom na pripravovanú výstavbu nových bytov v lokalite Skalky (Ťahanovce IV-V). Táto lokalita Magnezitárskej ulice je vhodná aj na obsluhu električkovou dopravou a v rámci KORID-u aj železničnou dopravou, s komplexným riešením obsluhy Sídliska Ťahanovce. Lokalita Sad mládeže tieto aktivity neumožňuje, a ako som spomenul vyššie, situáciu v doprave v severnej časti mesta, s dôrazom na Sídlisko Ťahanovce, zlepšiť neumožní, ale práve naopak ju skomplikuje, výsledkom čoho môže byť aj zastavenie plánovanej bytovej výstavby na Sídlisku. Vážený pán primátor, oslovujem Vás týmto listom, ako osobu, ktorý vo svojom volebnom programe mal jeden zo základných bodov riešenie a skvalitnenie dopravy v meste Košice. Prosím, aby Ste si ho prečítali, a nad jeho obsahom sa zamysleli. S pozdravom Ing. Pavel Titl projektant dopravných stavieb Košice, 1.4.2009 Ing. František Knapík Mesto Košice primátorDOPRAVA V CELÝCH KOŠICIACH
je v kritickom stave ale to čo sa denne deje v strede mesta - námestie osoboditeľov - je dôkaz o absencii dopravného inžinierstva v meste. Máme nádherne vybudovanú štvorprúdovú Južnú treidu, ale vjazd a výjazd z nej nie je doriešený. Časť medzi pomníkmi je pre vozidlá uzavretá, preto cesta okolo okolo staveniska - bývalé parkovisko je preťažená a preťažená je aj križovatka na Sennom trhu. Semafor pri Glórii je zavádzajúci, Buď bliká výstražné svetlo, alebo svieti červená - prednosť električky, ale výhľad je minimálny a klasický semafor by bol určite vhodnejší. Chodci tam vôbec nie su akceptovaní. Takýchto " perličiek" je v Košiciach neúrekom. Mesto by malo otvoriť internetové fórum, kde by obyvatelia mohli upzorňovať na kritické, alebo nelogické riešenia.