Korzár logo Korzár Košice

Diskusia k článku: Pri zlom riešení by Ťahanovce skolabovali

Predaj časti mestských lesov v lokalite Sad mládeže pri Ťahanovciach na výstavbu obchodno-zábavného komplexu vyvolá množstvo dopravných problémov, ktoré bude musieť radnica vyriešiť. Inak sídlisko Ťahanovce skolabuje.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
28 príspevkov

    • Marek Tóth
      Najlepšie treba nechať "riešiť" dopravu na ÚHA. To už sme tu neraz také zažili. Toto mesto nemá útvar dopravného inžinierstva, lebo ho bývalý starosta Furče dal zrušiť ako zbytočnosť a doprava sa tu potom rieši ako príde. A nikto sa k tomu nemá, aby sa ÚDI naspäť obnovil.
      • Pavel Titl

        Otázka neznie či ÚDI áno, alebo nie,

        otázka znie financie do dopravy a dopravných stavieb v meste Košice áno, či nie ? O kritických miestach v dopravnom systéme v Košiciach sa veľmi dobre vie, ale tak ako sa preberajú pred každými komunálnymi voľbami do volebných programov jednotlivých kandidátov a politických strán, tak sa po voľbách do reality už nedostanú. Len jeden príklad - 160 metrov dlhé a 7 metrov široké komunikačné prepojenie s jednostranným chodníkom medzi Klimkovičovou a Moskovskou na Sídlisku KVP mesto Košice "úspešne" buduje už vyše 15 rokov, a ešte nepostavilo ani meter štvorcový, hoci starosta to má v každom volebnom programe ako prioritu č.1. Nechcem kritizovať, ale ak by v Košiciach neboli obchodné reťazce a Slovenská správa ciest, tak by sa v meste Košice čo sa týka dopravy asi nepostavilo vôbec nič.
    • Radovan Rybár
      Či pán Titl zarába málo alebo veľa, neviem, ale viem, ako dokážu všelijaký "odborníci" po***ť dopravné riešenia v meste. Uvediem príklad: Prešovská - Sečovská a to myslím stačí. Obrovská investícia s rozpačitým výsledkom, riešiacim ledva súčasný stav. Čo bude v budúcnosti, uvidíme. Pan Titl vždy vecne pripomienkoval rôzne riešenia dopravy v rámci mesta a nemá potrebu odborne sa vyjadrovať ku všetkému. Kiež by sa všetko nechávalo na odborníkov a nie na politikov. Fakt naši politici riešia veci formou hasenia súčastného stavu a nie koncepčne. Podobne to myslím si nezvládli aj v Bratislave a teraz je to tam aj vidieť.
  • Pedro.Kolar
    Uz roky to hovorim: Napojenie nad metrom pre prepojenie tahanoviec a presovskej a dobudovanie cesty z europskej a azijskej smerom dole na magnezitarsku pre prepojenie na hlinkovu. Tym by ta uzucka cesta ktora vedie z tahanoviec rovno do lievika s furcou bola "volna". Pricom je jasne ze ta ikea bude potrebovat samostatne riesenie napojenia na presovsku tak, aby thc sa to ani pri najmensom nedotklo. Inymi slovami, tahanovcania si ani len nesmu vsimnut, co sa tyka dopravy ze nejake velke obchodne centrum tu je (bude). Taktiez uvazujme novu vystavbu sidliska, takze ja si pomoct neviem, ale co sa tyka smeru na hlinkovu, magnezitarska je buducnost.
  • igie

    a co Jazero..

    Jazero je v spicke tiez pekne zapchate a to by stacilo urobit stvorprudovku a zladit semafory do zelenej vlny.. Nie su schopni vyriesit dopravny problem ani na rovine, tak co sa cudovat ked sa jedna o kopcovity teren..
    • laslop

      "Semafór".

      Denne tam jazdím a okamžite by som prestavil , prerobil alebo aj vypol semafór pri "mäsokombináte". V smere na Jazero z mesta vytvára zbytočné zápchy. Na čo tam vôbec je, veď v dnešnej dobe má chodec prechádzajúci po priechode prednosť, čiže vodič vozidla musí zastať. Ale to asi nikto nerozmýšľa a chodci si kedykoľvek stlačia tlačidlo a naskakuje im zelená. Dokonca toto hzneužívajú, keď čakajú či im príde skôr autobus alebo električka aby prebehli z jednej strany na druhú. Toto sa deje denne v desiatkách.
      • Karol Labaš

        Chodci zneužívajú priechod?

        Ak niekto píše o zneužívaní tlačidla pre chodcov na priechodoch, zrejme si to ako chodec ešte neodskúšal. Vrelo odporúčam. Aj keď nepopieram, že som natrafil aj na zopár riadne fungujúcich (pri mäsokombináte nepoznám), na prevažnej väčšine košických priechodov je toto tlačidlo len na parádu. Jediná reakcia po zatlačení je nápis ČAKAJTE, a to viem aj sám. Ale chodec má pocit, že najbližšie chvíle on je pánom križovatky. Až pokiaľ si to raz odstopuje a zistí, že zelená mu nenaskočí ani o sekundu skôr. Ale aby som nemudroval, myslím, že to tu v diskusii rád vysvetlí človek, ktorý sa v tom vyzná.
        • laslop

          Priechod

          Vážený pane, jasne ide o zneužívanie tohto tlačidla a zrejme ani nepoznáte o aký semafór ide. Ide len a len o semafór pre priechod pre chodcov a nie o semafór na kriťovatke. Červená po stlačení naskakuje pre vozidlá každých cca 30 sekúnd a to je nezmysel ako som už písal, hovoril som o konkrétnom semafóre na konkrétnom mieste a nie vešobecne po celých Košiciach. Takže ma na tomto priechode vôbec nezaujíma koľko tam chodec musí stáť, pretože je to minimum.
    • stakeK
      Vážený "pulosmakcenom", ako si prišiel na to, že p. Titl je idiot? Píše k veci a vecne argumentuje a tak to bolo vždy aj v minulosti. Strávil som v Košiciach 26 rokov, býval som na Jazere, piaty rok mám tam len trvalý pobyt, hoci žijem inde a chodievam do Košíc. Na strane jednej oceňujem, že dokážem prejsť celú Terasu na zelenú vlnu, kým v okresnom meste, kde bývam a kde sú 3 semafory, o zelenej vlne nemajú ani páru, aj doprava od Kapustníkov do mesta z oboch strán je OK, ale samotná Slanecká cesta je horor aj mimo špičk y a potvrdzujem tie roky rokúce prázdnych rečí o riešení, o rozšírení a stále nič, nič, nič. Roky rokúce. Vstup zo štvorprúdovky do Ťahanoviec jednou úzkou cestou s ostrou stúpajúcou zákrutou je niečo, čo nikto rozumný nemal nikdy schváliť, ale je to realita. Pokiaľ by to malo pokračovať takto aj po výstavbe obchodných centier v Ťahanovciach a neurobí sa iný príjazd, tak to skolabuje okamžite. Neviem, v čom nemá pán Titl pravdu, naozaj neviem. A to sú roky, čo to tak funguje a nič sa nerieši. Najskôr predáme pozemky a teraz sa idemem škrabkať po hlave, čo s príjazdom a odjazdom z Ťahanoviec. na Slovensku absolutne normálne. Kto sa čuduje, nech zdvihne ruku alebo nech ide na lampáreň na stanicu v Spišskej Novej Vsi (je tam ešte vôbec?)Ale podľa niekoho je p. Titl idiot? On? Idioti sú inde a podpisujú niečo, čo nikdy podpísať a schváliť nemali.
      • pulosmakcenom

        predovšetkým preto

        že diskutuje tu sám so sebou- ako som bol býval napísal Niekoľko postrehov: ten vstup od prešova na Tahanovce nie úzkou, ale ostrou zákrutou podľa mňa úplne vyhovuje, kedže to nie je nosný smer príjazdu na sídlisko a rýchlosť je tam 50km/hod, čo tá zákruta v pohode zvládne.To či je zelená vlna na Terase, nie je titelova zásluha ani ked nejde, tak to nie je jeho nezásluha. a celkove pasuje sa do polohy odborníka a ním NIE JE- lebo za tých mnoho rokov čo pôsobil v košickej doprave nedokázal urobiť nič rozumné, akurát kritizuje projekty, kde sám nemal otrčené vrecko, ergo kde ho nepozvali na spoluprácu
        • stakeK
          Ja som mal na mysli príjazd od mesta od (od predajní Opel alebo Seat), kde je to úzke a ostrá zákruta, stačí jeden mierne skrížený bus a je koniec. Ja som ilustroval, že sú úseky v KE, kde doprava funguje (napr. zelená vlna na Trease, ale aj prejazd Košicami od RV cez Kapustníky na PO alebo MI) a kde to môže byť nanič a v tom som súhlasil s p. Titlom. Netvrdil som, že Terasu riešil on ani nič podobné z minulosti. Jeho článok bol o Ťahanovciach a s tým s ním úplne súhlasím. Celkove by som rád diskutoval o téme a nie o autoroch. Ak nemenovaný cikajúci politik povie niečo múdre, rád s ním budem súhlasiť, hoci inak by som mu ani ruku nepodal. Obsah a nie forma.
          • Pavel Titl

            Ak už tu niekto spomína triedu SNP, tak

            môžem skonštatovať iba toľko, že som osobne v minulosti projektoval všetky svetelne riadené križovatky na triede SNP, a tak isto na Hlinkovej - Watsonovej, a mnohé ďalšie, nielen v Košiciach, vrátane líniovej či plošnej koordinácie. Týmto pozdravujem Pula s makčeňom. Tiež si myslím, že diskutovať by sa malo o téme a k téme, inak sú to pivové reči.
            • fanty
  • Pavel Titl

    Pre tých čo ozaj chcú diskutovať k veci,

    zverejńujem pôvodný otvorený list primátorovi z 1.4.2009: Vážený pán primátor, Ako občan, obyvateľ Košíc a projektant dopravných stavieb Vás týmto chcem upozorniť na množstvo problémov, ktoré nastanú po predaji mestských lesov v lokalite Sad mládeže, s úmyslom budúcich investorov tu postaviť rozsiahly obchodno-spoločenský komplex. Dnes má mesto Košice, a Vy ako primátor to určite veľmi dobre viete, dva vážne problémy, čo sa týka riešenia dopravy, ako individuálnej, tak mestskej hromadnej. Jedným z problémov je doprava z mestských častí Krásna a Sídlisko Nad jazerom v smere do centra, kde úzka Slanecká cesta, ktorú súčasne tvorí prieťah cesty II/552 Košice – Veľké Kapušany – št.hr. SK/UK, už dlhodobo nespĺňa požiadavky na zvládnutie nárastu dopravy v danej lokalite, a vytvára problémy najmä obyvateľom mestských častí Nad jazerom a Krásna pri cestovaní do zamestnania, škôl, či zdravotníckych zariadení v centre mesta. Mesto Košice o tomto dopravnom probléme vie a verím, že ho s plnou vážnosťou bude riešiť, nielen projekčne, ale hlavne realizačne. Druhým, a dá sa povedať oveľa vážnejším problémom, je doprava z mestskej časti Ťahanovce v smere do centra, kde jediná priama napojovacia komunikácia tejto mestskej časti - ústiaca do mimoúrovňovej križovatky Dargovských hrdinov – Americká trieda, je úzka a vytvára lievik, ktorý je vážnou brzdou v plynulosti dopravy. Situácia je tu o to vážnejšia, že na rozdiel od predchádzajúcej kritizovanej Slaneckej cesty, kde nosný systém MHD tvorí električková trať zo Sídliska Nad jazerom ku križovatke VSS, a tá čiastočne odbremeňuje Slaneckú ulicu od IAD, Sídlisko Ťahanovce túto možnosť nemá, a cestuje sa do zamestnania, či do škôl najmä v čase dopravných špičiek autobusmi v stupni kvality, ktoré nedosahuje ani úroveň malého okresného mesta, nieto druhého najväčšieho mesta Slovenska s vyše 240 tisíc obyvateľmi. Dopravu z mestskej časti a do nej v smere z centra je nutné urýchlene riešiť, a bude to mesto stáť obrovské investície. Tu chcem upozorniť na skutočnosť, že vízia výstavby rozsiahleho obchodno-spoločenského kolosu v lokalite medzi diaľničným privádzačom a Sídliskom Ťahanovce bude mať značne negatívny vplyv na už dnes katastrofálny stav dopravy v lokalite Ťahanoviec. Vzhľadom na charakter komunikácie diaľničného privádzača a platné technické normy bude problematické dopravne napojiť uvažované aktivity priamo na túto komunikáciu, bude to možné iba mimoúrovňovo, v jednom bode, a vzhľadom na potrebu dodržania minimálnych medzikrižovatkových vzdialeností v takom mieste, ktoré bude pre možnosť využitia tohto nového napojenia na diaľničný privádzač ako pre návštevníkov z mesta, ale najmä pre obyvateľov Sídliska Ťahanovce absolútne nevýhodný.
  • Pavel Titl

    A jeho druhá časť

    Z hľadiska prispieť týmto dopravným napojením k zlepšeniu dopravy na Sídlisku Ťahanovce sa toto nevyrieši, práve naopak, priame dopravné prepojenie sídliska s uvažovanými aktivitami v lokalite Sad mládeže výrazne zhoršia už tak zlú dopravnú situáciu na sídlisku, a doprava na Americkej triede skolabuje. Navrhované obchodno – spoločenské aktivity bude problematické napojiť aj na systém MHD v meste, nevidím reálnu možnosť do tejto lokality viesť kapacitnú električkovú dopravu ako nosný systém, trasovať linky MHD po diaľničnom privádzači je nelogické, a riešiť dopravu tohto komplexu autobusmi cez Sídlisko Ťahanovce, konkrétne cez lievik Americkej triedy je dopravne neprijateľné. Z hľadiska územného plánu je v tejto časti mesta Útvarom hlavného architekta mesta Košice navrhnutá lokalita pre aktivity obchodno-spoločenského areálu, a to v lokalite juhozápadne od Sídliska Ťahanovce, v priestore Magnezitárskej ulice. Táto lokalita má predpoklady oveľa lepšej a kvalitnejšej urbanizácie, rieši sa územie dlhé desaťročia devastované bývalou magnezitkou, a v neposlednom rade je táto lokalita oveľa výhodnejšia z hľadiska možnosti dopravného riešenia, ako vo vzťahu k obchodným a spoločenským aktivitám, tak aj -a to v prvom rade – k možnosti riešenia a vyriešenia komplikovanej dopravnej situácie Sídliska Ťahanovce, aj vzhľadom na pripravovanú výstavbu nových bytov v lokalite Skalky (Ťahanovce IV-V). Táto lokalita Magnezitárskej ulice je vhodná aj na obsluhu električkovou dopravou a v rámci KORID-u aj železničnou dopravou, s komplexným riešením obsluhy Sídliska Ťahanovce. Lokalita Sad mládeže tieto aktivity neumožňuje, a ako som spomenul vyššie, situáciu v doprave v severnej časti mesta, s dôrazom na Sídlisko Ťahanovce, zlepšiť neumožní, ale práve naopak ju skomplikuje, výsledkom čoho môže byť aj zastavenie plánovanej bytovej výstavby na Sídlisku. Vážený pán primátor, oslovujem Vás týmto listom, ako osobu, ktorý vo svojom volebnom programe mal jeden zo základných bodov riešenie a skvalitnenie dopravy v meste Košice. Prosím, aby Ste si ho prečítali, a nad jeho obsahom sa zamysleli. S pozdravom Ing. Pavel Titl projektant dopravných stavieb Košice, 1.4.2009 Ing. František Knapík Mesto Košice primátor
  • vidimapočujem

    DOPRAVA V CELÝCH KOŠICIACH

    je v kritickom stave ale to čo sa denne deje v strede mesta - námestie osoboditeľov - je dôkaz o absencii dopravného inžinierstva v meste. Máme nádherne vybudovanú štvorprúdovú Južnú treidu, ale vjazd a výjazd z nej nie je doriešený. Časť medzi pomníkmi je pre vozidlá uzavretá, preto cesta okolo okolo staveniska - bývalé parkovisko je preťažená a preťažená je aj križovatka na Sennom trhu. Semafor pri Glórii je zavádzajúci, Buď bliká výstražné svetlo, alebo svieti červená - prednosť električky, ale výhľad je minimálny a klasický semafor by bol určite vhodnejší. Chodci tam vôbec nie su akceptovaní. Takýchto " perličiek" je v Košiciach neúrekom. Mesto by malo otvoriť internetové fórum, kde by obyvatelia mohli upzorňovať na kritické, alebo nelogické riešenia.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 82 009
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 466
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 192
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 447
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 715
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 280
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 215
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 361
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 675
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 572
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 46 665
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 800
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 409
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 964
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 11 764
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 760
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video