Korzár logo Korzár Košice

Diskusia k článku: Mýto v Košiciach: Dopravný podnik chce zmenu hraníc mesta

Rozhodnutie ministra dopravy Vážneho o vyňatí iba jedného z mýtom spoplatnených úsekov pre košickú MHD rozhorčilo Košičanov, vedenie mesta i dopravného podniku. Vedenie DPMK sa však nevzdáva, v spolupráci s mestom už má plán, ako sa plateniu vyhnúť.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
30 príspevkov

  • Jozef Karabin

    Oficiálna súčasť mesta?

    To je čo za nezmysel. Takže teraz mestské časti Šaca, Poľov, Lorinčík a Pereš nie sú súčasťou mesta Košice? A čo tak konečne "pustiť" do mesta Košice konečne SAD! Bojí sa snáď mesto Košice konkurencie? Lenže to by pár politicky nominovaných členov v DPMK už nesedelo v jeho vedení.
    • didinko
      Myslíte, že v Errorbuse sedia len samí odborníci??? Tam nie sú politickí nominanti??? Prevádzkoval by Errorbus aj ekonomicky menej výnosné linky, alebo by jazdil len po tých vyťažených, kde by ryžoval a DPMK by ostali len nevyťažené??? V Košiciach predsa autobusy nesmú predstavovať nosnú časť dopravy ! Na to tu máme električky a trolejbusy.
    • budapest

      Košický magistrát je nekompetentný!

      Mesto má oficiálne 22 mestských častí, ktoré nie sú definované, ako súčasť mesta?! Čo je to za Kocúrkovo!? To sa prejavuje nakoniec aj v médiách, v ktorých sa nehovorí napr. o mestskej častí Nad jazerom, ale iba o sídlisku! Čia je to chýba, no predsa 450. členného magistrátu
    • Robiňo_158064
      sú definované ako súčasť mesta, len na konci majú na ceste tabuľku koniec obce... takže oblasť spájajúca ich s "mestom" je všade, aj v mapách definovaná ako oblasť mimo obce...inak to sú "plnohodnotné" mestské časti. Chyba je v tom, že značka KOŠICE by mala byť osadená už v Šaci bez dodatku "-šaca" a nie pod Perešom... na druhej strane by to znamenalo koniec 130km/h, ale max. 80-90 ...aj Ostrava má niečo podobné. Značku majú 8km pred obývanou oblasťou, majú tam max. 80 a takisto ked už máte pocit, že mesto je daleko za vami, zbadáte tabulku koniec obce... Ak sa im toto podarí, tak to bude ako tak normálne riešenie...predsa keď bývam v Poľove, a chcem ísť na väčší nákup, nebudem platiť mýto, ked cestujem vrámci mesta...
  • Pavel Titl

    Neviem po akých cestách

    jazdí starosta Šace, že nevidí tabuľky Košice Šaca, ale na oboch vstupoch do tejto mestskej časti na ceste I/50 je dopravné značenie IS 36c Košice časť Šaca, naviac v smere od Rožňavy je pred týmto značením ešte IS 34 Hranica okresu Okres Košice II. Inak ozaj tieto tabuľky ale nie sú príčinou chaosu s mýtom. Chaos s kategorizáciou a správcovstvom prieťahov štátnych ciest cez mesto Košice trvá roky - viď problémy s označením rýchlostných komunikácií v meste - a mesto zvolilo taký dosť liknavý spôsob riešenia. A práve problémy s mýtom tieto problémy zvýraznili. Ozaj si to žiada koncepčné riešenie, ale v prvom rade musí mesto iniciovať a jasne formulovať čo chce. Ale premaľovanie nejakej dopravnej značky tento problém nevyrieši.
  • kociar

    a čo takto

    zrušiť linky mimo územia mesta? možno by dotknutí ľudia spravili ďalší štrajk a to dnes evidentne zaberá. Nerozumiem prečo jednoducho nepovedia, že dopravné podniky majú výnimku, veď aj tak sú stratové a dotované z mesta, aký to má význam aby platili mýto?
    • Pavel Titl

      Škoda je aj to, že

      DPMK sa vzdal myšlienky zabezpečovať dopravu do USSKE električkami, čím by sa minimálne z 50% problém s platením mýta DPMK odstránil. Lenže to je aj vecou koncepčného riešenia, a to slovo mnohí kompetentní nemajú radi. Aj teraz sa ukazuje ako chýba napr. električkové prepojenie Bardejovskej a Moldavskej, za DPMK pred Kauflandom mohol byť prestupový uzol, a do USSKE sa mohlo cestovať výlučne električkami - hoci aj spriahnutými KT8-čkami. Je možné využiť aj zadný výjazd električiek z vozovne na Moldavkú, tu ale pre zmenu chýbajú električkové zastávky pri Hornbachu, resp. Baumaxe. Ale tento problém za niekoľko desiatok tisíc EUR sa vo firme už rieši odkedy tam postavili prvý Baumax, dnes je tam už dávno aj Kaufland a Hornbach. Električky tam síce v križovatke na semafóroch stoja, len zastávky tam chýbajú....

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 343
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 473
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 268
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 310
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 925
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 457
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 554
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 090
SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video