Na Alejovej ulici a Južnej triede zvýšili povolenú rýchlosť. Namiesto päťdesiatky môžete ísť sedemdesiat.
je to dobre
ved to bolo na šľaktrafenie na Alejovej -4 prúdovka, mimo oblasť s pohybujúcimi sa ľudmi a terigať sa tam 50kou!!! podobne Južná Tr., kde 70 kedysi bola, vlastne ju tam iba vrátili. Konečne niečo dobré, čo Košická radnica urobila pre vodičov/voličov/Aj tak ešte ostávajú rôzne perly
kde policajti môžu byť za hviezdy. Neviem, koľko vodičov si uvedomuje koniec rýchlostnej cesty na obchvate pri Opatskom v smere Rožňava - Prešov. Je tam povolená rýchlosť 80km/hod a po skončení rýchlostnej je automaticky 50km/hod a určite ani 10% vodičov to nedodržuje. Prejde semafór a 80-ka je obnovená :-) Ak by sa tam postavili policajti, pekne zarobia. Podobne je to aj z druhej strany na preplete Sečovská-Prešovská, na smer Opátske je povolená 60ka... a tiež ju mnohí nedodržujú. No a naši policajti teraz s obľubou stoja a merajú za Budimírom v smere na Košice. Tam je diaľnica, koniec diaľnice a možno ani nie po 500metroch začína rýchlostná cesta. A práve ten spomínaný 500 metrový úsek merajú, lebo tam je len 90ka. Áno, je tam pripovejnie od Budimíra, ale nemyslím si, že tie naše diaľnice sú tak preplnené že by skončením diaľnice nemohla hneď začať rýchlostná... ale to je tuším v kompetencií NDS.dá sa súhlasiť aj s tým.
Ja mám síce len 1,25, ale v pohode sa ta pravotočivá pekne urobená a naklopená dá prejsť aj 130-kou, už to mám aj odskúšané a ver, že ani veľmi to potom pučiť nemusíš a spomínaný úsek preletíš 130 :-) Jasné, tí čo majú dvojlitre, pre nich je hračka ísť aj 150 a viac. Tí by tam zaplatili aj tak :-) Nooo, čo ešte zmeníme v dopravnom systéme KE?A ešte na zmiatnutie
vodičov je v tomto úseku, kde je podľa predpisov 90-tka (medzi ukončením diaľnice a začiatkom rýchlostnej komunikácie) značka IP 10 Odporúčaná rýchlosť 110 km/h! Potom sa nedivme, že tam majú policajti raj na zemi.Južná...
70-ka začína niekde v polovici Barce, samozrejme križovatka s rýchlostnou cestou ruší túto dopravnú značku, ale hneď za križovatkou v smere na NO je obnovená 70-ka a tá tuším končí pri Rybe, ďalej asi nie je obnovená, teda na 100% to neviem, často tam nejazdím.chvalim
musim ich pochvalit, ze vykonali taketo zmeny, neuveritelneA trvalo to vyše
roka, kým rozhodli. A to v KE nájdeme ďalších iks nelogických úsekov, kde je maximálne povolená 50-tka, kde mám jednoznačne dojem, že sa tam nezvýšila maximálna povolená rýchlosť len preto, aby mali policajti kde merať. Spomeniem napr. úseky Sečovskej od Prešovskej po Vyšnú úvrať či tr.KVP od Myslavskej po Drábovu apod.Už doplnili 70-tku
aj za odbočku na Zdobu. Chvalabohu.Myslava - KVP
je ďalší úsek kde policajti radi merajú, na obchvate križovatkou do Myslavy končí osemdesiatka a zrazu platí päťdesiatka. Je to štvorprúdovka bez chodcov na okolí, sedemdesiatkou by nič nepokazili...Tam je opäť chyták na vodičov
lebo po pár metroch, kde už nie je povolená 80-tka, ktorá končí križovatkou Myslavská - Luník IX, a platí teda podľa vyhlášky maximálne 50-tka, je na stožiari VO kombinácia značiek myslím A1a Zákruta vpravo a pod ňou informatívna IP10 Odporúčaná rýchlosť 50 km/h. Proste správca komunikácie ponechal na ceste s predpísanou rýchlosťou 50 km/h informatívnu značku s odporúčanou 50-tkou. Kedže je to iba pár metrou za križovatkou, ktorá ruší 80tku, ktorá pred tým platila asi v úseku 5 km (celý úsek Južného nábrežia - Kapustníky - most VSS - obchvat Červený rak) tak najmä mimokošickí vodiči sú stále v tom, že sú na ceste, kde môžu ísť 80-tkou, a samozrejme po pár metroch ich už merajú na stúpaní hore KVP-čkom. A vraj polícia je tu na to, aby dohliadala nad plynulosťou a bezpečnosťou cestnej premávky....ja som si vypocul
rozhovor policajtov kavickujucich v optime, ako sa vyrehnovali ked zaviedli 50-tku, ze " idem ti autom (asi civilnym) smerom na kvp a predo mnou ti vsetci sa trasu jak posrani 50tkou" no policajt jak lusk, ten asi tiez dohliada nad plynulostou premavky.Tu je link na
túto dopravnú značku - chyták na vodičov. http://www.facebook.com/album....!/photo.php?pid=873181&id=1625445316Na Alejovej nie je chodník
ako sa má dostat chodec bezpečne po Alejovej z Rozvojovej na Hraničnú ? Popri ňom lietajú autá rýchlosťou 70 (+10%) plus niečo navrch takže minimálne osemdesiatkou. Až tam bude nehoda, urobíme si zárez na pažbe?električkou
....odpoved hodna titla
podla toho i vyzera riesenie dopravy a la titl Napriklad typicka titlova dvojfazovka = krizovatka na dva tahy (s autami a elektrickami tesne pred nosom a za zadkom)Reakcia hodná Rovinského
- aká otázka taká odpoveď. Chcel vedieť ako môže chodec prejsť bezpečne po celej Alejovej, odpovedal som mu že električkou. Nemám pravdu ? Je jazda električkou pre chodca riziková ? Nie je. To že tam nie je chodník, nie je ozaj môj problém. Ešte keď som pracoval na UDI, a pripravovala sa rekonštrukcia tejto komunikácie a výstavba električkovej trate, tak sa pripravovala aj výstavba chodníka, následne tento chodník ako cyklochodník bol zaradený do komplexného materiálu výstavby cyklistických trás v Košiciach.Ale to že sa dodnes nezrealizoval, nie je môj problém. Na triede SNP sídli magistrát a zasadá MZ, prosím otázky smerovať tam.Samozrejme že sa
opäť ozval Rovinský - expert aj na dopravu. Tak by som rád od experta Rovinského videl zoznam tých dvojfázových križovatiek, ktoré tu spomína. Ťažko sa mu to podarí, v Košiciach žiadna križovatka nie je riadená v dvoch fázach.no nehnevajte sa,
ale na priehladnej stvorprudovke 50? viete mi oponovat kolkoze bolo nehod s chodcami na uvedenej casti komunikacie kym tam bola 60tka a podla vasich +10% tam chodili 70?pozor na Alejovej
ano, je tam 70ka, ale za pumpou Shell znacka nie je, vyjazd z pumpy mozme brat ako krizovatku, takze od pumpy az po dalsiu krizovatku (peugeot) je 50ka, tam potom je dalsia znacka 70. ci sa mylim ??ano mylite sa.
vyjazd z pumpy je vyjazd a nie krizovatka, preto tu 70 tento vyjazd nerusi. aj ked mate znacky daj prednost v jazde, ktore su skor informacne, pretoze mnoho vodicov si myli vyjazdy z roznych "uzemi mimo cesty" za krizovatky.K výjazdu z čerpacej stanice:
Na základe platnej legislatívy (základná norma STN 73 6102 Projektovanie križovatiek na pozemných komunikáciách) sa križovatka definuje ako miesto, kde sa pozemné komunikácie v pôdorysnom priemete pretínajú alebo stýkajú a aspoň dve z nich sú navzájom pripojené. Za križovatku sa nepovažuje pripojenie lesných a poľných ciest, zjazdy k nehnuteľnostiam a pripojenie obslužných dopravných zariadení. A čerpacia stanica pohonných hmôt sa zaraďuje medzi obslužné dopravné zariadenia.chodci nech lietajú
Podľa mali tam povoliť 160-tku a chodci budú prechádzať na rogale. Drzosť nepozná hraníc.Pravdou je,
že naši vodiči zriedka dodržujú predpísanú rýchlosť, arogancia niektorých jednotlivcov predčí všetky očakávania. Vôbec ich nezaujímajú pravidlá CP a robí im radosť, keď ich závažným spôsobom porušujú. A nakoniec sa vyvršujú na policajtov, ktorí si robia svoju prácu. Počet usmrtených osôb sa znížil, keby sme však jazdili normálne, neboli by žiadne. Každá obeť je zbytočná...nakoniec sa vyvršujú na policajtov
vypalnici su to,a nie policajti,alebo inač IQ do desat bodov