Korzár logo Korzár Košice

Diskusia k článku: Perešania chcú semafor na rýchlostnej ceste

Na ceste prvej triedy v košickej mestskej časti Pereš zahynuli za tri mesiace dvaja chodci.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
69 príspevkov

  • kaiser franz

    mám za to

    že semafor je nutný ... a minimálne 2 retardéry ... dopraváci by sa tiež mohli posnažiť ( a trebárs nech sa aj schovajú ),ale nie na križovatke na lorinčík,ale pekne v obci ... a pán starosta by tiež mohol organizovať nejakú osvetu... povedzme si úprimne,nielen vodič je vždy na vine a jedna babka tiež nie je skupina chodcov
  • deny21
    kolko ludskych zivotov je este potrebnych, aby slovenski vodici prestali jazdt jak totalne nezodpovedni arogantni |dioti?
    • don.fil
      Ano niektory vodici jazdia ako dementi , ale aj plno chodcov sa tiez spravaju ako dementi!Skus si kedy zbadas chodca v 60Km/h rychlosti ktory je cely v ciernom!!!Vecer ked som isiel z USS tak pani stala pred prechodom na Peresi a ja som ju zaregistroval 2-3m pred sebou.Az studeny pot ma oblial ked som si predstavil ze ta pani by sa rozhodla prejst na druhu stranu!!Nemam sancu ubrzdit.A to pritom som daval pozor ci tam nie su chodci ale tak bola oblecena ze splivala s terenom!A jedna vec je ista ze drviva vacsina starsich ludi je doslova hrozba na ceste!A inac keby vodici mali predvidat vsetko nebezpecenstvo na ceste tak by neboli ludia ale bohovia.Preco chodci nepredvidaju tak isto aj oni su svojim sposobom ucastnici cestnej premavky!!!!Inac je mi velmi luto stratenych zivotov!
    • Baca66

      Mily pesiak Denny21

      Ak jazdim podla predpisov, tak aj CHODEC MA DODRZIAVAT PREDPISY. Akonahle vkroci na vozovku, ci uz na prechode, alebo mimo prechodu, je UCASTNIKOM CESTNEJ PREMAVKY. Ak mi ikontinetna baka ci dedko skoci v 60ke tri metre pred naraznikom na prechod, samozrejme ***** budem ja, ale NEDOKAZEM ZASTAVIT A ANI SA VYHNUT tomu senilovi, ktory si mysli, ze je v prave!!!!!! A cuduj sa vete, v prave nie je. podla vyhlasky je CHODEC POVINNY konat tak, aby neobmedzil a neohrozil cestnu premavku teda vodica motoroveho vozidla. Prednost na prechode samozrejme ma, ale len vtedy ak na prechod vkroci bez toho, aby OBMEDZIL CI OHROZIL vodica. Vysvetlim v praxi. Ak vidim ze 100m predomnou na prechod niekto vkroci a taha sa z nohy na nohu, zastavim a necham ho prejst. Ak mi niekto vkriva tri metre pred naraznikom na prechod tak ho ZRAZIM a eventualne aj zabijem, pretoze FYZIKALNE NIE SOM SCHOPNY zastavit a ani sa vyhnut demenetovi. BOl som svedkom nehody na kysuciach, tot nedavno, ked dedko na bycikli vbehol pod polsky kamion. NEmal sancu pri prevoze zomrel. Sofer kamionu NEMOHOL za jeho smrt, bolo nemozne deda minut ci zastavit. Konecne si to vy zasrani pacifisti uvedomte, ze ludske a zakonne prava ineho koncia tam, kde zacinaju tie moje.
  • Robiňo_158064
    Ja som si myslel, že je to rýchlostná komunikácia a nie cesta I. triedy. A na rýchlostnej ceste sú isté normy, ako sa vysporiadať s prechodmi pre chodcov a tuším, že na semafory je treba dosť výnimiek. Preto aj pred križovatkou Prešovská-Sečovská RC končí a preto začína až na sídlisku Nad jazerom. Lebo normy nepustia. Dalo by sa, kebyže RC pred Perešom skončí a potom znovu začne, ale to by sa vyhovárali, že značky by vela stáli. ... Jednoznačne by sa im zišiel nadchod, poprípadne podchod, ale je otázne, kolko ludí by to riešilo touto cestou. Z praxi aj tak všetci vieme, že ludia majú nutkanie skákať cez zábradlie a zvodidlá. Koľko ľudí sa muselo zraniť pri HM Tesco, kým ludia pochopili, že preskočiť = pokus o samovraždu? V každom prípade, pomohlo by tam aj osvetlenie. Ked môžu byť vysvietené prechody na Ťahanovciach, prečo nemôžu aj na Pereši? Pekne osadiť biele neóny nad cestu aj nad kraj cesty, a vodiči by si všimli, že tam postávajú nejaké babky v čiernom, a niekto by im možno aj zastal.
    • Pavel Titl

      Áno, je to rýchlostná komunikácia

      (podľa dopravného značenia), ale prechádza obcou, a tam neplatí norma STN 73 6101 Projektovanie ciest a diaľnic, ale STN 73 6110 Projektovanie miestnych komunikácií. Takže svetelná signalizácia tam je možná - viď v Košiciach svetelne riadené priechody pre peších na Južnom nábreží - tam je už cesta značená ako rýchlostná.
      • Karol Labaš
        Pokiaľ si pamätám, v minulosti ste mali jednoznačné výhrady proti preklasifikovaniu tohto úseku od Optimy po železiarne na cestu pre motorové vozidlá (ak sa mýlim, ospravedlňujem sa). Úsek na to podľa Vás nespĺňal viaceré parametre dané normou, výslovne aj mimoúrovňové priechody. Keď si však smrteľné nehody pýtajú osadenie semaforov, zrazu ste zacítili šancu, našli výnimku a stačí rýchlostnú komunikáciu vylepšiť. Zmenilo sa niečo?
        • Pavel Titl

          Nikdy som názor na túto

          obludnú úpravu DZ na ceste I/50 Košice - Šaca nezmenil. Vždy som písal iks dôvodov, pre ktoré táto komunikácia bola preznačená ako Cesta pre motorové vozidlá, neskôr na Rýchlostnú cestu predčasne a neuvážene, lebo je tu množstvo bodových závad, ktoré sú v rozpore s platnými STN pre takéto preklasifikovanie komunikácie zo dňa na deň iba dopravným značením, ale bez akýchkoľvek stavebných úprav a dopravno-inžinierskych opatrení. A už som tu viackrát napísal aj návrh, aby ako Rýchlostná cesta bol vyznačený úsek komunikácie medzi výjazdom, resp. vjazdom do MČ Pereš od Šace (križovatka I/50 - II/548 odb.Jasov) po križovatku I/50 - odb. Haniska pri Ludvíkovom Dvore. Úsek medzi výjazdom z Košíc od križovatky Červený Rak až po Pereš nespĺňa v žiadnom prípade charakter rýchlostnej komunikácie - aj z dôvodu vedenia električkovej trate v strede komunikácie bez akéhokoľvek oddelenia od komunikácie. A o tom, že na Pereši sú potrebné semafóry pre chodcov - to tvrdím stále - ak tam nie je NDS schopná vybudovať podchod pre peších. Ten by stál minimálne pol milióna EUR, semafóry tam môžu byť do troch mesiacov a budú stáť maximálne 20 tisíc EUR aj s NN prípojkou.
          • Agent Albert

            Keď poznáš podchod pre peších

            pred novým vchodom do VSS, azda pochopíš môj nesúhlas s ďalším podchodom. Ten pri VSS slúži ako núdzová toaleta a počul som prípad, keď poslúžil na urgentné uspokojenie sexuálnych túžob. A keď pôjdeš po Jazere, pri každej zastávke električky nájdeš podchod, ktorý na daný účel sa nikdy nepoužíval.
      • Robiňo_158064
        Južné nábrežie nie je značené ako rýchlostná komunikácia ...smerom z Rožňavy RC končí za križovatkou Nižné kapustníky-Slanecká ...a začína až na Prešovskej pri čs OMV ...taktiež v opačnom smere končí hned pri Shellke, aj tam meriavali 50ku, a znovu RC začína až pri odbočke na mč Krásna na sídl. nad jazerom. Celý úsek "cez" Vyšné Opátske je mimo, presne kvôli husto osadeným semaforom. Neviem čo kážu normy, ale toto je jasne viditeľné. A ku križovatkám ludvíkov dvor, poľov a podobne len toľko, že na RC smú byť križovatky riešené úrovňovo... nie sú bezpečné, ale zákony ich nezakazujú. Aj keby bolo možné osadiť smeafor, tak nech tam je, ale nech je prechod osvetlený nie len pri krajoch ale nech je svetlo nad celou jeho dĺžkou. Ked sa semafor v noci vypne, ako to býva zvykom, mne netreba vidno siluetu človeka pri kraji cesty, ale presne toho, ktorý sa už na ceste nachádza.
  • roman.com

    ja som za nadchod..

    Chodim tadial pravidelne niekolko krat za den, cize poznam dobre tento usek. Je to hlavny tah z KE smerom na BA a opacne. Problem je v tom, ze na medzi Kosicami a Sacou (a teda aj peres) je cesta pre motorove vozidla, cize povolena 130tka, prerusovana spomalenim na 80 a 60 na TROCH miestach. Zo 130 km/h spomalovat az na 60 km/h (rozdiel v rychlostiach je 70 km/h) sa nechce hlavne drahsim a terenny vozidlam a v noci nikomu...
    • roman.com

      Semafor by vyrazne spomaloval dopravu

      a sposoboval by kolizne situacie koli spomaleniu aut z rychlosti 130 km/h na nulu. Je to mierne z kopca, este k tomu aj v neprehladnej zakrute. V noci by bol semafor aj tak vypnuty.. Ale je mi jasne, ze lepsie zopar pokrcenych plechov ako smrt cloveka...
      • Pavel Titl

        Neviem, jazdím tam dosť často, ale

        neprehľadnú zákrutu som si pri prejazde Perešom nikdy nevšimol.
        • roman.com

          Este nie na Peresi, ale pred nim

          Od odbocky na Lorincik a prejazd cez most + zvodidla na moste mierne zatienuju vyhlad dopredu.. Pri 130tke to celkom rychlo ubehne. Potom ostava uz iba 100 metrov na zastavenie na nulu ( v pripade semaforov ). Nehovoriac, ze v case konciacich zmien v USS by tam bola doslova kovbojka.. Hlavne po 14:00, 22:00 a 6:00. To je taky naval aut, ze pripojit sa z vedlajsej cesty je niekedy problem. Skuste si to niekedy vsimnut tu intenzitu dopravy v tychto casoch. Odhadujem ze kolony by potom boli az po krizovatku Polov.
            • Pavel Titl
              • roman.com
              • lanti

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  3. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  4. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  5. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  3. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  4. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  5. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  6. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  7. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  8. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 46 744
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 11 948
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 7 658
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 882
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 5 132
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 4 600
  7. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 4 020
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 602
  1. Dušan Piršel: Spoločné prianie k veľkej noci
  2. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  3. Ľuboslava Šusteková: Jarná čajovňa
  4. Štefan Šturdzík: Skvelá Hejková.
  5. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje
  6. Lýdia Vargová: Čarovný svet folklóru
  7. Štefan Šturdzík: Piešťany
  8. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 61 858
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 080
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 18 820
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 16 122
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 13 333
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 009
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 862
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 426
  1. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  2. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  3. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  4. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  5. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
  7. Radko Mačuha: Ideme ďalej.
  8. Tupou Ceruzou: Hrádza proti progresivizmu
SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video