Na ceste prvej triedy v košickej mestskej časti Pereš zahynuli za tri mesiace dvaja chodci.
Co takto nadchod ?
Nadchod by bol lepsim riesenim.len
či by bol aj využívaný a nie zneužívaný ...UFGffffffff
Tomu by sa DR. Caisova potesila, objavila by pre svet novu sexuchylku - nadchodofiliu. :-Dmám za to
že semafor je nutný ... a minimálne 2 retardéry ... dopraváci by sa tiež mohli posnažiť ( a trebárs nech sa aj schovajú ),ale nie na križovatke na lorinčík,ale pekne v obci ... a pán starosta by tiež mohol organizovať nejakú osvetu... povedzme si úprimne,nielen vodič je vždy na vine a jedna babka tiež nie je skupina chodcovMily pesiak Denny21
Ak jazdim podla predpisov, tak aj CHODEC MA DODRZIAVAT PREDPISY. Akonahle vkroci na vozovku, ci uz na prechode, alebo mimo prechodu, je UCASTNIKOM CESTNEJ PREMAVKY. Ak mi ikontinetna baka ci dedko skoci v 60ke tri metre pred naraznikom na prechod, samozrejme ***** budem ja, ale NEDOKAZEM ZASTAVIT A ANI SA VYHNUT tomu senilovi, ktory si mysli, ze je v prave!!!!!! A cuduj sa vete, v prave nie je. podla vyhlasky je CHODEC POVINNY konat tak, aby neobmedzil a neohrozil cestnu premavku teda vodica motoroveho vozidla. Prednost na prechode samozrejme ma, ale len vtedy ak na prechod vkroci bez toho, aby OBMEDZIL CI OHROZIL vodica. Vysvetlim v praxi. Ak vidim ze 100m predomnou na prechod niekto vkroci a taha sa z nohy na nohu, zastavim a necham ho prejst. Ak mi niekto vkriva tri metre pred naraznikom na prechod tak ho ZRAZIM a eventualne aj zabijem, pretoze FYZIKALNE NIE SOM SCHOPNY zastavit a ani sa vyhnut demenetovi. BOl som svedkom nehody na kysuciach, tot nedavno, ked dedko na bycikli vbehol pod polsky kamion. NEmal sancu pri prevoze zomrel. Sofer kamionu NEMOHOL za jeho smrt, bolo nemozne deda minut ci zastavit. Konecne si to vy zasrani pacifisti uvedomte, ze ludske a zakonne prava ineho koncia tam, kde zacinaju tie moje.No, v prvom rade tam je potrebné
opraviť nefungujúce verejné osvetlenie - to je problém riešiteľný do 24 hodín.ZIaden semafor
Nadchod, alebo podchod. Celebrity sa uz stahuju, tak uz nebudu frflat ze treba chodit po schodoch. :-DChodil,
ked nebol na Prednej Hore, alebo ho Norika neodviezla.pred pol hodinou som tamadial isiel
a ten prechod je vysvieteny. koli hmle aj tak bola zla viditelnost..Tie biele neony by pomohli
Je to brutalny rozdiel osvetleny a neosvetleny prechodÁno, je to rýchlostná komunikácia
(podľa dopravného značenia), ale prechádza obcou, a tam neplatí norma STN 73 6101 Projektovanie ciest a diaľnic, ale STN 73 6110 Projektovanie miestnych komunikácií. Takže svetelná signalizácia tam je možná - viď v Košiciach svetelne riadené priechody pre peších na Južnom nábreží - tam je už cesta značená ako rýchlostná.STN, DPH, KDH, MHD, OPK...
TEORIA vs. PRAXNikdy som názor na túto
obludnú úpravu DZ na ceste I/50 Košice - Šaca nezmenil. Vždy som písal iks dôvodov, pre ktoré táto komunikácia bola preznačená ako Cesta pre motorové vozidlá, neskôr na Rýchlostnú cestu predčasne a neuvážene, lebo je tu množstvo bodových závad, ktoré sú v rozpore s platnými STN pre takéto preklasifikovanie komunikácie zo dňa na deň iba dopravným značením, ale bez akýchkoľvek stavebných úprav a dopravno-inžinierskych opatrení. A už som tu viackrát napísal aj návrh, aby ako Rýchlostná cesta bol vyznačený úsek komunikácie medzi výjazdom, resp. vjazdom do MČ Pereš od Šace (križovatka I/50 - II/548 odb.Jasov) po križovatku I/50 - odb. Haniska pri Ludvíkovom Dvore. Úsek medzi výjazdom z Košíc od križovatky Červený Rak až po Pereš nespĺňa v žiadnom prípade charakter rýchlostnej komunikácie - aj z dôvodu vedenia električkovej trate v strede komunikácie bez akéhokoľvek oddelenia od komunikácie. A o tom, že na Pereši sú potrebné semafóry pre chodcov - to tvrdím stále - ak tam nie je NDS schopná vybudovať podchod pre peších. Ten by stál minimálne pol milióna EUR, semafóry tam môžu byť do troch mesiacov a budú stáť maximálne 20 tisíc EUR aj s NN prípojkou.Keď poznáš podchod pre peších
pred novým vchodom do VSS, azda pochopíš môj nesúhlas s ďalším podchodom. Ten pri VSS slúži ako núdzová toaleta a počul som prípad, keď poslúžil na urgentné uspokojenie sexuálnych túžob. A keď pôjdeš po Jazere, pri každej zastávke električky nájdeš podchod, ktorý na daný účel sa nikdy nepoužíval.ja som za nadchod..
Chodim tadial pravidelne niekolko krat za den, cize poznam dobre tento usek. Je to hlavny tah z KE smerom na BA a opacne. Problem je v tom, ze na medzi Kosicami a Sacou (a teda aj peres) je cesta pre motorove vozidla, cize povolena 130tka, prerusovana spomalenim na 80 a 60 na TROCH miestach. Zo 130 km/h spomalovat az na 60 km/h (rozdiel v rychlostiach je 70 km/h) sa nechce hlavne drahsim a terenny vozidlam a v noci nikomu...Semafor by vyrazne spomaloval dopravu
a sposoboval by kolizne situacie koli spomaleniu aut z rychlosti 130 km/h na nulu. Je to mierne z kopca, este k tomu aj v neprehladnej zakrute. V noci by bol semafor aj tak vypnuty.. Ale je mi jasne, ze lepsie zopar pokrcenych plechov ako smrt cloveka...Neviem, jazdím tam dosť často, ale
neprehľadnú zákrutu som si pri prejazde Perešom nikdy nevšimol.No, keď vpáliš do Pereša od VSŽ
130-kou, tak neuvidíš, koho sundáš na priechode. Dakedy pri autobusovej zastávke sa často vyskytoval radar, ale už som ho tam nevidel niekoľko rokov. To asi lobbing vodičov zo Zbojníckeho vŕška.Este nie na Peresi, ale pred nim
Od odbocky na Lorincik a prejazd cez most + zvodidla na moste mierne zatienuju vyhlad dopredu.. Pri 130tke to celkom rychlo ubehne. Potom ostava uz iba 100 metrov na zastavenie na nulu ( v pripade semaforov ). Nehovoriac, ze v case konciacich zmien v USS by tam bola doslova kovbojka.. Hlavne po 14:00, 22:00 a 6:00. To je taky naval aut, ze pripojit sa z vedlajsej cesty je niekedy problem. Skuste si to niekedy vsimnut tu intenzitu dopravy v tychto casoch. Odhadujem ze kolony by potom boli az po krizovatku Polov.OK
+Moj skromny navrh:
1. Zrusit 130tku tym, ze sa odstrania znacky "Cesta pre motorove vozidla". Co bude predpokladam velky problem, lebo oficialne by ubudlo 8km slovenskych dialnic. 2. Zvysit rychlost na 110 km/h a pri krizovatkach znizovat na 90 a 70 (rozdiel v rychlosti 40 km/h) Coskoro sa otvara nova benzinka Agip pri Polove. Prakticky to je dalsia krizovatka a teda dalsi dovod znizit rychlost.V Peresi si v OBCI
a navyse je tam rychlost znizena az na 60ku. POzeras vobec na znacky, alebo jazdis iba po pameti???Baca66
Toto je moja cesta do roboty. Nie do USS ale na letisko. denne aj 6x to otocim. Pisem, ze medzi kosicami a sacou je teraz 130tka, prerusovana spomalenim na 80 a 60 na TROCH miestach. V smere od opitmi sa ide najprv 90, potom konci obec, je tam 100, nasleduje spomalenie na 80 a 60, Peres. Hned za krizovatkou Peres mozes ist 90 (obec- dilanica), potom konci peres a ides 130 az po krizovatku polov. A znova spomalenie na 80 a 60. Medzi nimy by stacilo aj 110.Sorryyyyyyyyyy :-)
Si tak napisal ako dochdoca zo 120kou :-) tak som zareagoval. Skor si myslim, ze by mala byt VSADE 110 a nadchody. Na krizovatkach pri USS by zasa mali byt aspon 1km dlhe priradovacie pruhy a nie znizena rychlost na 60.Suhlasim
Vsade 110 a nadchody. Ale sucasne zrusit tuto cestu ako cestu pre motorove vozidla."pri priechode pre chodcov"
Slovensky jazyk nebyt moj konicek, ale aj tak si myslim ze je to zle :) - priechod / prechod ?? - cez cestu priechadzame, alebo prechadzame ? Neviem ako autor clanku, ale ja osobne prechadzam :))