Korzár logo Korzár Košice

Diskusia k článku: Rýchlocestu od hraníc do Miskolca začnú stavať aj Maďari

Koncom roka 2015 by mali byť Košice prepojené diaľnicou s celou západnom Európou. Nebude to však slovenskou diaľnicou D1, ale cez Maďarsko.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
46 príspevkov

  • Waitro

    Kam?

    Kam vyvážame najviac? Už tým smerom máme cesty postavené? Ani zďaleka. Tak nič. Najprv smerom na Rumunsko, aby to mala konkurencia jednoduchšie.
    • lanti

      Tak toto som nepochopil,

      Čo má spoločné prepojenie Košíc na dialničnú sieť do Európy spoločné s Rumunskom ? Cez D1, alebno R1 to bude omnoho neskoršie, ak vôbec sa na to nájdu peniaze. Už teraz sa chodí cez Maďarsko do Bratislavy.
    • gml

      Kazda krajina ma dialnicnu siet

      naplanovanu tak, aby dialnica spajala najvacsie mesta krajiny. Pozri sa na mapu a zistis, ze aj po dobudovani D1 bude trasa medzi KE a BA kratsia cez Madarsko (obzvlast po dobudovani sev.obchvatu Budapesti). Nespochybnujem ze D1 dokoncit treba, ale "skutocne" spojenie KE a BA zabezpeci az R2 potiahnuta az do KE. A to je v takom nedohladne ze v clanku spominane spojenie KE a Miskolca je nateraz skvelou vyhrou. A co sa vyvozu tyka, tak vyvazat chce nielen zapadne a severne Slovensko, ale aj vychod za Kosicami. Pre tuto cast krajiny je napojenie na europsku dialnicnu siet z toho isteho dovodu daleko vyhodnejsie cez Madarsko (a v dalekej buducnosti cez R2) ako cez D1.
      • emge

        1/3 spojenie vychodu

        so zapadom Europy je uz dnes vyhodnejsie cez Budapest. Este aj pre Presov je to vyhodnejsie. Ked sa dostavia R4 akoze z KE na Madarsko a potom na madarskej strane stvorprudovka po Miskolc, bude to este vyhodnejsie. Preco pisem "akoze z KE"? No lebo je smiesne, ze z centra KE a zo smeru od PO sa ide stvoprudovkou az po zeleznicny podjazd na juhu Barce, kde fakticky mesto Kosice konci. Potom je prejazd cez dedinu po obycajnej dvojprudovke, cize sa pojde cez obec rychlostou 50km/hod a az potom zacina ta slavna R4-ka. Podla mna sa peniaze mali pouzit na rozsirenie cesty 68 na stvorpruh od konca Barce az po zaciatok Sene a az tam urobit jej obchvat ako sucast R4 po hranicu. Krizovatku pri Haniske mali uz davno vyriesit ako kruhovu, zachranili by dost zivotov. Alebo ked uz chcu minat peniaze, urobit pokracovanie stvorpruhu od Barce az po novobudovanu R4. Poznam ludi, co aj do Prahy uz dnes chodia cez Budapest a BA.
        • VVV

          aj pre Presov je to vyhodnejsie, ha, ha,

          Chápem, že košičania budú radšej chodiť cez Budapest, ako by mali ísť cez Prešov. Je to síce nevýhodnejšie z viacerých hľadísk, ale budiž, mentalita nepustí. Pre prešovčanov však ísť do BA cez Budapest je čistý blud. Jazdím pomerne často a už dlhé roky do BA a vždy som sa snažil ísť cestou s najkratším časom, takže ako sa postupne budovali jednotlivé úseky D a R tak som striedal raz Žilinu a raz BB cez Donovaly. Ten čas sa naozaj postupne skracuje a dnes mi reálne a aj podľa maps.google trvá cesta PO-BA cez ZA 4:30 až 4:50 hod, ale to už idem max 120 aj po dialnici. Skúsil som pred cca 2 rokmi BA aj cez HU, bol som tam asi za 5:40, aj keď podľa googla by to malo byť 5:20 hod. Aj tak je to o takmer hodinu dlhšie. A to ešte musím platiť v HU za dialnicu, mať zopár forintov v pohotovosti a.t.ď. Ak PO-BA, tak určite cez ZA, keď sa dobuduje Nitra - Hronský Beňadik, tak to bude možno ešte rýchlejšie, v žiadnom prípade nie cez Budapest.
          • Posse

            Mozno z Presova...

            ...sa Ti neoplati ist do BA cez madarov...lenze za 4:50 hod som robil cestu do BA aj z Kosic,nie to este z Presova.Neviem,co ma spolocne mentalita s vyhodnostou spojenia.Nedavno som niesol znamych na letisko do BA a isiel som cez madarsko asi tak dlho,ako keby som isiel po sk cestach.Len to ma viac vyhod,ako nevyhod...pre mna je plus,ze ani raz ma nebuzerovali madarski policajti a nemusim cely cas pocuvat radio Express,pre istotu...kultura jazdenia je na vyssej urovni....ked niekto isiel ako dement,tak mal SK,CZ poznavaciu znacku...No a za dialnicu predsa platis takisto aj na sk,takze ten,co chodi casto cez HU,ten si kupi vyhodnejsi variant dialnicnej znamky aj v HU....a ci Ti treba mat nejake forinty poruke??? To asi tazko,ved ked ukazes eura,tak madarom je to uplne jedno,cim zaplatis...A keby som sa mal riadit podla toho,co mi ukaze Google maps,tak to by uz len bola zabava,najma ten cas prichodu do ciela....ale,vraj mentalita nepusti...len otazka,ze koho?
      • Igrlik
        Ak chceš spojiť dve najväčšie mestá na opačnch koncoch republiky, naplánuj si leteckú linku! Diaľnica má spojiť strategické miesta a zabezpečiť ich optimálnu dostupnosť. Preto Ke - Po - Pp - Rk - Mt - Za - Tn - Tt - Ba...
        • emge

          2/3 pre VVV a pre Igrlik

          Kde ste videli v mojom prispevku, ze pisem o ceste alebo spojeni KE alebo PO s BA? Viete vobec citat napisany text alebo si rovno domyslate to, co vam vyhovuje? Pisal som o spojeni vychodu Slovenska so zapadom resp juhozapadom Europy. Tyka sa to aj okolia PO a aj Zemplina. VVV, povedz mi, ako je vyhodne ist z PO napr. na letisko do Viedne? Cez Zilinu? Dakujem, neprosim. Co sa tyka napr spojenia KE- BA, tak veruze napr ist z KE na letisko do BA je vyhodnejsie cez Budapest uz aj z toho dovodu, ze sa vyhnem tej slavnej trojprudovej dialnici pri BA, ked by som isiel od TT. Ked sa budeme bavit o spojeni PO - BA, tak ano, vyhodnejsie je ist napr cez Donovaly pri dobrom pocasi, lebo sa clovek vyhne Martinu, Strecnu a Ziline, co su na nervy dost tazke miesta.
  • Kico85

    ked slováci nevedia

    ta ked my tu nevieme dostavať tu D1, alebo od Zvolena postaviť R2, tak aspon Maďari nám pomôžu rýchlostnou cestou sa dostať na európsku dialničnú sieť, a hádam tak prídu aj dalši investori aj do okolia košic a nebudu sa musieť vyhovárať ze pre chýbajucu dialnicnu siet tu nemožu rozbehnut svoje projekty. naša vláda plná neschopných ludi je samozrejme rada, pretoze ich to nestoji ani cent, ale pri otvárani madarského useku sa tam určite budu pretrčať a usmievať ako dobre k tomu dopomohli...
  • myso30

    tak čo!

    Celý východ bude chodiť cez Madarsko a naša vláda konečne splní prevolebné sľuby. To, že to bude zásluhou inej vlády je snáď zbytočné spomínať.
    • modry tesak

      Len nezabudnime, že maďari nám

      cestovanie poriadne spoplatnia. Za chvíľu budeme mať okná polepené ich matricami. Druhá vec je, že maďarov naštveme, naše autá nebudú púšťať. Tak sa rozhodol jeden starosta potom, čo sme nepustili maďarského prezidenta cez most.
      • kojack

        prepac ale si smiesny

        1. madari uz dost dlho nepouzivaju matrice ale elektronicke registrovanie sa napr na benzinovej pumpe 2. druhu cast tvojho prispevku je zbytocne komentovat (pan J.S. by lepsie nezapotil :D )
        • scorpione

          kojack.

          To máš tak, keď má niekto červenú hmlu pred očami. Nielenže Maďari už dva roky známky nelepia. A stavajú, okrem obchvatu Budapešti, ostošesť dialničné ťahy na všetky svetové strany. Teraz aktuálne sa dokončuje smer na Pécs, Od Hatvanu smerom na Salgótarján, kde sa pristavujú kozmickou rýchlosťou ďalšie dva pruhy. aj M5 po hranice s Chorvátskom a Srbskom. Od Viedne sa dá prejsť diaľnicou až po Ukrajinské hranice. Peniaze nesmrdia. To, čo sa u nás predraženým mýtom podr...alo, napraví alternatíva. Už dnes mnohé dopravné firmy používajú naše cesty, iba ako skratku k najbližšiemu prechodu. Lebo prejsť od BA po UA, tak kúpa "jednodennej matrice" vyjde 8 krát lacnejšie, ako po našich spoplatnených tankodrómoch. A navyše aká úspora času. Takže vycerený tesák má v globále pravdu. Útok na našú "svojprstnosť". Peniaze z dopravy neuvidí naša, ale maďarská štátna kasa. A tým viac, čím viac diaľničných skratiek po naše hranice pribudne. Vyzerá to tak, že maďarskí politici vedia aj rátať, naši iba kradnúť.
  • cikada
    Pre východné Slovensko výborná správa. Ak dôjde k prepojeniu Poľska s Maďarskom, zvýši to obchodovanie medzi krajinami. A pritom R4 nikdy nebude mať ako rýchlostný ťah konkurenciu, keďže Ukrajina stavať na západe takéto cesty ešte dlho nebude. R4 má o niečo menšiu dôležitosť pre východ ako D1, ale každý km a napojenie na susedné krajiny je dobré. Ešte ten obchvat KE a PO+Kapušany-Lipníky a bude to lepšie. A hlavne že aj oblasť KE s PO(po oblasti BA-TT-NR druhá najvýznamnejšia) bude napojená na európsku sieť diaľnic a rýchlostných ciest. Bohužiaľ, škoda že nie cez slovensko ale maďarsko.
  • EK128
    pan figel je zase mudry. skor by sa mal snazit aby sa dialnice stavali aspon takym tempom ako v madarsku anie iba trepat nezmysly ze madari nemali ani v plane tu dialnicu. a co bude s tym bytom? alebo ste socialny pripad s 11000 vym prijmom a potrebujete byt skoro zadarmo ako vasi kamosi?
  • Duro3
    Fascinujuce citanie prispevkov...ja madarov urcite nemusim, ale nevidim nic zle na tom ze bude dialnica z KE do madarska. Mam pocit, ze niektorym aj keby pecene holuby padali tak budu radsej nadavat...Zatial som nepostrehol ani jednu pozitivnu reakciu, zrejme by ste vsetci boli spokojnejsi, keby sa nic smerom do madarska nestavalo (netvrdim ze D1 a D2 ale napr. aj R7 nemaju byt prioritami)...Je mi vas luto a trochu aj smutne (vacsina ludi v SR funguje tak, ze ked je madar alebo Orban a pod magori - nacionalisti nejhulvatskejsieho zrna tak aj mi budeme. Cudna reakcia ja kvoli madarskemu hlupakovy urcite sa nebudem spravat ako hlupak)
  • sevenseas

    Hlavne sa madarska dialnica

    netaha do 1000 metrov nad morom, ako nasa pri Strbe a neobchadza cely stred krajiny. Cestovat do Kosic cez Madarsko bude daleko efektivnejsie, len iny stat bude zarabat na dialnicnych poplatkoch, nie Slovenskoooo. Madarsko je z dopravneho hladiska stred Europy - urcite strednej. Slovensko je skor prekazkou dopravnych tahov. ale nemusime byt predsa vo vsetkom najlepsi.
  • JH
    No bolo nacase ze sa nieco v tomto smere robi....lebo kym dojde tunelova D1-ka k nam tak to uz nebudem mat ani vodicak...miesto toho aby dostavali R1+R2 s minimom tunelov budu stavat nekonecne tunely na D1 ako prioritu....a tak sa kludne vykaslime na nase slovenske cesty a do BA podme cez Madaronsko...aj tak o niekolko rokov bude jednotny europsky vyber poplatkov takze ziadne nalepky ako horepisuci tu nebudu.... ozaj pre autora...je to Miskovec...ma to svoj slovensky nazov...tipujem ze pan bude medzi obhajcami dvojjazycnych ucebnic....a este jeden detail...kopec Kecskehegy....no hegy je kopec...cize to je asi keby si napisal kopec Keckekopec....a ked uz chceme ist dalej...kecske je koza...ale kedze ide o slovensky nazov prebraty od slova kecka tak kopec je vo vyzname hlavy...lebo je na okoli to najvyssie...nie je to prvy ani posledny kopec s nazvom hlava na slovensku....ale mozem pripustit ze je to aj Kozi vrch....aby boli aj Madaroni spokojni...
  • lubic

    D1

    Ked nase vlady nie su schopne dostavat D1 hlavne najvytazenejsie useky od Ziliny po Ivachnovu,mohli by poprosit Madarov ci by nam to nepostavili,vymenou za to ze Slovaci zo severneho Slovenska by poziadali o madarske obcianstvo a hlasili by sa k velkomadarskym ideam,hlavne ze by konecne mali dialnicu a prisli by tam prepotrebne investicie,aby mali konecne kde chodit do roboty.Turisticky ruch na Liptove uzivi len malo ludi,takze treba tu postavit aj nove firmy!!!!!

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 60 094
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 118
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 688
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 842
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 160
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 945
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 150
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 91 742
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 075
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 235
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 868
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 214
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video