Koncom roka 2015 by mali byť Košice prepojené diaľnicou s celou západnom Európou. Nebude to však slovenskou diaľnicou D1, ale cez Maďarsko.
Kam?
Kam vyvážame najviac? Už tým smerom máme cesty postavené? Ani zďaleka. Tak nič. Najprv smerom na Rumunsko, aby to mala konkurencia jednoduchšie.Tak toto som nepochopil,
Čo má spoločné prepojenie Košíc na dialničnú sieť do Európy spoločné s Rumunskom ? Cez D1, alebno R1 to bude omnoho neskoršie, ak vôbec sa na to nájdu peniaze. Už teraz sa chodí cez Maďarsko do Bratislavy.Kazda krajina ma dialnicnu siet
naplanovanu tak, aby dialnica spajala najvacsie mesta krajiny. Pozri sa na mapu a zistis, ze aj po dobudovani D1 bude trasa medzi KE a BA kratsia cez Madarsko (obzvlast po dobudovani sev.obchvatu Budapesti). Nespochybnujem ze D1 dokoncit treba, ale "skutocne" spojenie KE a BA zabezpeci az R2 potiahnuta az do KE. A to je v takom nedohladne ze v clanku spominane spojenie KE a Miskolca je nateraz skvelou vyhrou. A co sa vyvozu tyka, tak vyvazat chce nielen zapadne a severne Slovensko, ale aj vychod za Kosicami. Pre tuto cast krajiny je napojenie na europsku dialnicnu siet z toho isteho dovodu daleko vyhodnejsie cez Madarsko (a v dalekej buducnosti cez R2) ako cez D1.1/3 spojenie vychodu
so zapadom Europy je uz dnes vyhodnejsie cez Budapest. Este aj pre Presov je to vyhodnejsie. Ked sa dostavia R4 akoze z KE na Madarsko a potom na madarskej strane stvorprudovka po Miskolc, bude to este vyhodnejsie. Preco pisem "akoze z KE"? No lebo je smiesne, ze z centra KE a zo smeru od PO sa ide stvoprudovkou az po zeleznicny podjazd na juhu Barce, kde fakticky mesto Kosice konci. Potom je prejazd cez dedinu po obycajnej dvojprudovke, cize sa pojde cez obec rychlostou 50km/hod a az potom zacina ta slavna R4-ka. Podla mna sa peniaze mali pouzit na rozsirenie cesty 68 na stvorpruh od konca Barce az po zaciatok Sene a az tam urobit jej obchvat ako sucast R4 po hranicu. Krizovatku pri Haniske mali uz davno vyriesit ako kruhovu, zachranili by dost zivotov. Alebo ked uz chcu minat peniaze, urobit pokracovanie stvorpruhu od Barce az po novobudovanu R4. Poznam ludi, co aj do Prahy uz dnes chodia cez Budapest a BA.aj pre Presov je to vyhodnejsie, ha, ha,
Chápem, že košičania budú radšej chodiť cez Budapest, ako by mali ísť cez Prešov. Je to síce nevýhodnejšie z viacerých hľadísk, ale budiž, mentalita nepustí. Pre prešovčanov však ísť do BA cez Budapest je čistý blud. Jazdím pomerne často a už dlhé roky do BA a vždy som sa snažil ísť cestou s najkratším časom, takže ako sa postupne budovali jednotlivé úseky D a R tak som striedal raz Žilinu a raz BB cez Donovaly. Ten čas sa naozaj postupne skracuje a dnes mi reálne a aj podľa maps.google trvá cesta PO-BA cez ZA 4:30 až 4:50 hod, ale to už idem max 120 aj po dialnici. Skúsil som pred cca 2 rokmi BA aj cez HU, bol som tam asi za 5:40, aj keď podľa googla by to malo byť 5:20 hod. Aj tak je to o takmer hodinu dlhšie. A to ešte musím platiť v HU za dialnicu, mať zopár forintov v pohotovosti a.t.ď. Ak PO-BA, tak určite cez ZA, keď sa dobuduje Nitra - Hronský Beňadik, tak to bude možno ešte rýchlejšie, v žiadnom prípade nie cez Budapest.Mozno z Presova...
...sa Ti neoplati ist do BA cez madarov...lenze za 4:50 hod som robil cestu do BA aj z Kosic,nie to este z Presova.Neviem,co ma spolocne mentalita s vyhodnostou spojenia.Nedavno som niesol znamych na letisko do BA a isiel som cez madarsko asi tak dlho,ako keby som isiel po sk cestach.Len to ma viac vyhod,ako nevyhod...pre mna je plus,ze ani raz ma nebuzerovali madarski policajti a nemusim cely cas pocuvat radio Express,pre istotu...kultura jazdenia je na vyssej urovni....ked niekto isiel ako dement,tak mal SK,CZ poznavaciu znacku...No a za dialnicu predsa platis takisto aj na sk,takze ten,co chodi casto cez HU,ten si kupi vyhodnejsi variant dialnicnej znamky aj v HU....a ci Ti treba mat nejake forinty poruke??? To asi tazko,ved ked ukazes eura,tak madarom je to uplne jedno,cim zaplatis...A keby som sa mal riadit podla toho,co mi ukaze Google maps,tak to by uz len bola zabava,najma ten cas prichodu do ciela....ale,vraj mentalita nepusti...len otazka,ze koho?2/3 pre VVV a pre Igrlik
Kde ste videli v mojom prispevku, ze pisem o ceste alebo spojeni KE alebo PO s BA? Viete vobec citat napisany text alebo si rovno domyslate to, co vam vyhovuje? Pisal som o spojeni vychodu Slovenska so zapadom resp juhozapadom Europy. Tyka sa to aj okolia PO a aj Zemplina. VVV, povedz mi, ako je vyhodne ist z PO napr. na letisko do Viedne? Cez Zilinu? Dakujem, neprosim. Co sa tyka napr spojenia KE- BA, tak veruze napr ist z KE na letisko do BA je vyhodnejsie cez Budapest uz aj z toho dovodu, ze sa vyhnem tej slavnej trojprudovej dialnici pri BA, ked by som isiel od TT. Ked sa budeme bavit o spojeni PO - BA, tak ano, vyhodnejsie je ist napr cez Donovaly pri dobrom pocasi, lebo sa clovek vyhne Martinu, Strecnu a Ziline, co su na nervy dost tazke miesta.ked slováci nevedia
ta ked my tu nevieme dostavať tu D1, alebo od Zvolena postaviť R2, tak aspon Maďari nám pomôžu rýchlostnou cestou sa dostať na európsku dialničnú sieť, a hádam tak prídu aj dalši investori aj do okolia košic a nebudu sa musieť vyhovárať ze pre chýbajucu dialnicnu siet tu nemožu rozbehnut svoje projekty. naša vláda plná neschopných ludi je samozrejme rada, pretoze ich to nestoji ani cent, ale pri otvárani madarského useku sa tam určite budu pretrčať a usmievať ako dobre k tomu dopomohli...tak čo!
Celý východ bude chodiť cez Madarsko a naša vláda konečne splní prevolebné sľuby. To, že to bude zásluhou inej vlády je snáď zbytočné spomínať.Len nezabudnime, že maďari nám
cestovanie poriadne spoplatnia. Za chvíľu budeme mať okná polepené ich matricami. Druhá vec je, že maďarov naštveme, naše autá nebudú púšťať. Tak sa rozhodol jeden starosta potom, čo sme nepustili maďarského prezidenta cez most.prepac ale si smiesny
1. madari uz dost dlho nepouzivaju matrice ale elektronicke registrovanie sa napr na benzinovej pumpe 2. druhu cast tvojho prispevku je zbytocne komentovat (pan J.S. by lepsie nezapotil :D )kojack.
To máš tak, keď má niekto červenú hmlu pred očami. Nielenže Maďari už dva roky známky nelepia. A stavajú, okrem obchvatu Budapešti, ostošesť dialničné ťahy na všetky svetové strany. Teraz aktuálne sa dokončuje smer na Pécs, Od Hatvanu smerom na Salgótarján, kde sa pristavujú kozmickou rýchlosťou ďalšie dva pruhy. aj M5 po hranice s Chorvátskom a Srbskom. Od Viedne sa dá prejsť diaľnicou až po Ukrajinské hranice. Peniaze nesmrdia. To, čo sa u nás predraženým mýtom podr...alo, napraví alternatíva. Už dnes mnohé dopravné firmy používajú naše cesty, iba ako skratku k najbližšiemu prechodu. Lebo prejsť od BA po UA, tak kúpa "jednodennej matrice" vyjde 8 krát lacnejšie, ako po našich spoplatnených tankodrómoch. A navyše aká úspora času. Takže vycerený tesák má v globále pravdu. Útok na našú "svojprstnosť". Peniaze z dopravy neuvidí naša, ale maďarská štátna kasa. A tým viac, čím viac diaľničných skratiek po naše hranice pribudne. Vyzerá to tak, že maďarskí politici vedia aj rátať, naši iba kradnúť.Vlada splni slub
... a prepoji dialnicou Bratislavu s Kosicami. :) Sice nie do roku 2014 ale do roku 2015 a sice nie cez Tatry ale cez Budapest (a ak by sme chceli byt uplne dosledni a ist iba po dialniciach, tak aj cez Rakusko), ale splni.Vždy
a najmä v 1919, 1939, 1968 :-) A je to národ ktorý dokázal zbankrotovať ešte pred svetovou krízou :-)No a na to hlavné som zabudol
Medzištátna zmluva o výstavbe vodného diela G-N, ktorá je stále v platnosti, ako uznal medzinárodný súd, a Maďari ju odmietajú plniť. To sú ale spoľahliví ľudia, čo repa? :-)naco by sa vracali?
ani rusom sa od nas nechceloNa Slovensku sa dialnice slušne rozbehli
Tento rok sa reálne rozostavia asi 5 úsekov na D1 vrátane Nábrežnej v Prešove. A hlavne za dobré ceny. Zatiaľ podpísané zmluvy sú za polovicu oproti Ficovým plánom. Keď takto vydržia, tak ušetríme na tunel Višňové :-) http://www.asb.sk/inzinierske-...Pocuvajte, experti
Pocuvajte, dialnicni experti, nemate niekdo linku na alternativne spojenie Zilina-Martin severom a nie cez Visnove ? Neviem to nikge vyguglit. Vdaka vopred.severna trasa
Ta alternativa je demagogicky sirena iba jednym panom z BB, co nenavidi ZA a vsetko 50 km naokolo. Fakt je ale ten, ze mozno i pod jeho vplyvom MD zadalo vypracovat technicku studiu na tento usek. A ta sa teraz robi. Mala by byt na jesen. Sam som velmi zvedavy na tu "alternativu". Nie v casti okolo Ziliny, kde by to slo, ale najma v casti medzi ZA a MT - teda strecno. Pretoze kto tadial chodi, tomu musi byt jasne, ze tam sa 4 pruhy urobit nedaju.Hlavne sa madarska dialnica
netaha do 1000 metrov nad morom, ako nasa pri Strbe a neobchadza cely stred krajiny. Cestovat do Kosic cez Madarsko bude daleko efektivnejsie, len iny stat bude zarabat na dialnicnych poplatkoch, nie Slovenskoooo. Madarsko je z dopravneho hladiska stred Europy - urcite strednej. Slovensko je skor prekazkou dopravnych tahov. ale nemusime byt predsa vo vsetkom najlepsi.Ja to vítam
Veď zo slovenskej strany sa už diaľnica začína stavať, bola by určite somarina, keby na ňu za hranicami nič nenadväzovalo.nechcem dialnice
nech nas všetky kamiony a dovolenkari zdaleka obchádzajúmiskolc? szmetiari,nevedia, ze
po slovensky je to miskovec. ved nehovorime ani munchen, beograd ci wien.pre madarov vyhodne
aspon im tam nasi madaroni pojdu pominat viac eur do tescaale co
a nagymaros sa im stavat nechce?D1
Ked nase vlady nie su schopne dostavat D1 hlavne najvytazenejsie useky od Ziliny po Ivachnovu,mohli by poprosit Madarov ci by nam to nepostavili,vymenou za to ze Slovaci zo severneho Slovenska by poziadali o madarske obcianstvo a hlasili by sa k velkomadarskym ideam,hlavne ze by konecne mali dialnicu a prisli by tam prepotrebne investicie,aby mali konecne kde chodit do roboty.Turisticky ruch na Liptove uzivi len malo ludi,takze treba tu postavit aj nove firmy!!!!!