Korzár logo Korzár Košice
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Sídlisko Ťahanovce sa má rozrásť o 7400 bytov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť

 

16-podlažné vežiaky na tomto mieste nemajú čo hľadať!!!

Za socializmu sa na predmetnej ploche plánovala dostavba cca 4000 bytov. A teraz? 7400 na tej istej ploche! Všetci nadávajú na príliš veľkú hustotu na postavenej časti sídliska a napriek tomu sa projektujú okrsky s dvojnásobne väčšou hustotou.

Na Ťahanovciach je potrebné urobiť priestor na dostavbu občianskeho vybavenia, ktoré výrazne chýba. V opačnom prípade bude nezaujímavé, darmo sa budú čmárať na výkresy krajšie zajtrajšky.

Ďalším veľkým problémom je absentujúce kvalitné dopravné napojenie. Toto sa ale nijako nerieši. Pardón, vlastne "rieši" sa:
1. 800-metrová štvorprúdová estakáda krížom cez Aničku s napojením na Kostoliansku (výstavba krajne nereálna)
2. PseudoIDS
3. Nič neriešiaca MÚK Ťahanovce-sever. Tá tam bola pridaná kvôli plánovanemú OC Ikea - soudruzi si predstavovali, že zákazníci prichádzajúci od Prešova si budú cestu k obchoďáku skracovať po Ázijskej triede...

Na opačnej strane - neriešia sa podstatné problémy:
1. Úzka rampa MÚK Dargovských hrdinov (odbočka z Prešovskej na Hlinkovu).
2. Realizovateľné druhé napojenie sídliska - napr. predĺženie Európskej triedy - smer Severné nábrežie - tzv. Ľavobrežná komunikácia ---> MÚK Prešovská/Sečovská, resp. nové napojenie Ľavobrežná-Masarykova.
 
Hodnoť

 

tých bytov má byť cca 4,300, novinár uviedol nesprávnu informáciu
 

 

Je to jediná lokalita Košíc,kde zástavba bude relevantnou skutočnosťou. Ako pozitívum vnímam to, že opätovne sa o tomto zámere na našom území začína diskutovať a neustáva ani reálny výkup pozemkov. Samozrejme, že doriešenie infraštruktúry je podmienkou dobrého bývania a služieb pre obyvateľov, ale s tým si hlavu nelámem. Od tohto sú odborníci na dopravu a výstavbu, Tí do toho vidia a vedia to reálnejšie posúdiť ako je len môj názorový prúd.

S pozdravom

Ing. Miloš Ihnát
poslanec MČ Košice Sídlisko - Ťahanovce
 

Vážený pán Ihnát.

Nebývam na tomto sídlisku, to na úvod. Ale vypustiť z úst vety: Samozrejme, že doriešenie infraštruktúry je podmienkou dobrého bývania a služieb pre obyvateľov, ale s tým si hlavu nelámem. Od tohto sú odborníci na dopravu a výstavbu. ???
Toto by sa malo riešiť ako prvé a ako bezpodmienečná podmienka a až potom plánovať počty bytov. Už dnes je v špičke problém dostať sa hlavne ráno zo sídliska. Myslíte, že po postavení nových bytov sa to vyrieši akosi samo? Alebo aj nie.
 

 

Dobrý večer,
Samo je meno a samo sa nič veru neurobí. Projekt existuje videl som ho a bol predstavený ešte v roku 2009 na konanom miestnom zastupiteľstve. Je len pochopiteľné, že potrebná infraštruktúra je už riešená, projektovo zapracovaná a počíta sa so všetkými možnosťami, ktoré môžu aj prekvapiť. Svoje vyjadrenie som podfarbil tým, že ako poslancovi, ktorý odborne nemusí byť kvalifikovane zdatný v oblasti stavebníctva si dám poradiť odborníkmi na dopravu a výstavbu. Poslanec sa rozhoduje vždy na základe predložených a naštudovaných podkladov a prehodnocuje to riešenie, ktoré je výhodnejšie pre verejnosť. Pripomienky vrámci diskusie sú potrebné a môžu poprípade projekt vylepšiť,ale nakoľko nie som v tomto odbore fundovaný, tak dám si poradiť.

S pozdravom

Ing. Miloš Ihnát
 

už lepšie

toto upresnenie vasich nazorov znie uz trochu lepsie., nez predosly prispevok .. ale aj tak.. chcete si dat radit od uplatnych odPornikov, ako je napríklad pán TITuLok? ...
a ake podklady chceete? .. v clanku sa pise, ze je to planovane od roku 2007 , vy hovvorite o roku 2009 a aj tak este neviete, ci tam vobec bude viest cesta??? :O

takze pre buducnost aspon nepisete arogantne "ja si s tym hlavu nelamem" .. lebo rpave vy by ste si mali lamat hlavu, a zaujimat sa o svojich "zverencov"
 

 

Dobrý deň,
vôbec som nemal ani len pomyslenia na nejakú aroganciu.Aroganciu rád nemám. Ale myslel som to presne tak, ako som napísal v druhom vyjadrení. Robiť zo seba múdreho a odborne zdatného v predmetnej problematike si nedovolím. Áno, máte pravdu v tom, že práve poslanec by sa mal starať o svojich zverencov - občanov, ktorí mi dali mandát, čo Vám môžem potvrdiť, tak aj konám. Skôr v tak dôležitej oblasti výstavby si dám poradiť odbornou skupinou. V roku 2009 sme schvaľovali územný plán. Ale som optimista. To sídlisko určite raz stáť bude, podobne ako bude dobudovaný KIDS s vlako - električkou na sídlisko. Horizont cca 2018-2020. Bývanie najmä pre mladé rodiny je potrebné ako soľ. Čo sa týka ciest, tak tie sú predsa základom, tak preto ich tu ani v svojom príspevku ako tému neriešim a som presvedčený, že v projekte sa nepozabudne vlastne na nič. Ale mám oči aj uši a rád vypočujem poznámky a rád ich aj čítam. Diskutujúci veterán fundovane píše a stojí to za prečítanie. Aj z toho beriem úsudok a možný podnet pre budúcnosť v tejto činnosti výstavby.

S pozdravom

Ing. Miloš Ihnát
poslanec MZ
 

 

ďakujeme :)
 

 

Tak pán poslanec si s tým hlavu neláme... Asi žije na Marse. Najprv postaviť sídlisko a potom nech rieši dopravu kto chce a ako chce. Celé sídlisko Ťahanovce IV. a V. (jeho štvorprúdovka) by bolo napojené na miestne dvojprúdové cesty. Fakt geniálne. Pán poslanec by sa z Viedenskej ulice na Austrálsku triedu autom ani nedostal. Už teraz je koniec Aténskej a Viedenskej upchaný tak, že sú z nich jednoprúdovky a autá parkujú aj na Austrálskej... To chcem vidieť tých odborníkov na dopravu ako to chcú vyriešiť. Garantujem pánovi poslancovi, po dostavbe by sa zo sídliska veľmi rýchlo odsťahoval. A nemali by poslanci hájiť záujmy obyvateľov? Neverím, že na Slovensku ešte existuje viac prehustené a zaľudnené sídlisko ako sú Ťahanovce, tak to treba ešte zhoršiť. Rozšírenie výjazdu zo sídliska o jeden pruh (od Schellky po odbočku k Tescu) by doprave asi najviac pomohlo, no ODBORNÍCI o tom asi neuvažujú keď Cortec už tam stojí a niečo nové sa tam ešte stavia.
 

 

Dobrý deň,
veľký omyl. Pri absolútnom nezáujme o problematiku by som asi reálne musel žiť na inej planéte. Vo vyššie uvedenej diskusnej téme som vysvetlil svoj postoj a pohnútky. Je to zložitejšia skutočnosť a preto ako píšem si nechám radšej poradiť odborníkmi. Ja ním nie som. Bývam práve na Viedenskej ulici a cítim to všetko akom píšete najmä v pondelky. Výjazd zo sídliska Ťahanovce je hrôzou a vlastne aj nervákom pre každého vodiča osobného auta a aj autobusov MHD.Toľko na vysvetlenie.A verte, že ak podobná téma je prezentovaná , alebo sa o predmetnom zámere v zastupiteľstve spolurozhoduje, tak nesedím ticho, ale pýtam sa a to z dôvodu, aby som si za svojim poslaneckým rozhodnutím stál a vedel ho vždy verejne obhájiť.

S pozdravom

Ing. Miloš Ihnát
poslanec MZ
 

 

Na to, aby človek rozpoznal či funguje doprava alebo nie netreba byť odborníkom. Už teraz nefunguje. A opakujem: nová časť sídliska so štvorprúdovkou sa má napojiť na terajšie vnútrosídliskové dvojprúdové cesty! O riešení napojenia celého sídliska na mestské komunikácie ani netreba hovoriť... Plánované napojenie na privádzač situáciu vôbec nevyrieši.
 

 

Plánované napojenie na privádzač malo poslúžiť jedine ak plánovanému OC Ikea v areáli býv. SMZ. Súdruhovia totiž plánovali, že zákazníci prichádzajúci od severu si cez toto napojenie a Ázijskú triedu skrátia cestu k OC a "odľahčia" tak MÚK Dargovských hrdinov a časť Hlinkovej.
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Myslim ze v KE sa momentalne stavia primerane k velkosti mesta a na ekonomicku situaciu v Europe.
 

 

Dobrý deň ,
tu by som dal za pravdu diskutujúcemu pod nickom Maker 25... Stavia sa sporadicky. V Košiciach , čo si pamätám tak "slávne byty " na Hore - Furča a KVP. Pravdu povediac od Bratislavy za Nitrou smerom k Zvolenu končí Slovensko. To, čo sa chystá v intraviláne Nových Ťahanoviec vyzerá tak, že na ďalšie desaťročia to bude po revolúcii 1989 snáď prvá a aj posledná výstavba. Tak podporme ju ako len podporiť vieme.

S pozdravom

Ing. Miloš Ihnát
poslanec MZ
 

Lenže

čo sa v Bratislave stavia? Kancelárske budovy a obytné domy, len súkromne. Tu vám mesto
chce postaviť 4.300 bytov a vám sa to nepáči. Čo ešte chcete?
 

 

ake mesto ??? citaj pozornejsie...
 

Zmiatol

ma ten poslanec MČ Ihnát, so svojím názorovým prúdom.
 
Hodnoť

 

Skoda ze osobnostne a majetkove spory v samotnej firme znizili entuziazmus riesenia tohto projektu.
 

1 2 >

Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop