Korzár logo Korzár Košice
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V Košiciach dnes na mieste bývalého pivovaru otvorili Cassovar (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

este nieco s magnezitkou

lebo je tam strasny pohlad na to. a hemzi sa to tam opalenymi, lebo su tam same zberne. radsej nejaku ikeu, alebo biznis centra a pod. nez toto co tam je dnes. tie novostavby by tam aspon ludom dali pracu.
 

 

pozemok Magnezitka - Magnezitárska ulica je na ňu otrasný pohľad hlavne cestou vlakom, samé šrotovisko, kopy neporiadku, hnus. Mali by konečne pouvažovať o výstavbe IKEA ktorú v Košiciach nemáme.
Jednak pracovné príležitosti, jednak neprispôsobivým našim spoluobčanom nedavať možnosti potuliek, rabovania...
 

Nadčasový projekt podľa "architekta" so

zmyslom porušovania mať stálu adresu trvalého bývania v polyfunkčnom objekte/neurčeným v stavebnom konaní na trvalé bývanie ani pri posudzovaní ÚHA KE keď tam bol/ určených aj na rekreáciu/v posilovni a masážnom centre so saunou/pre všetkých občanov Košíc.Za všetkým potom hľadajme samozvaných nadčasových "architektov" typu s politickým pozadím diktujúcej strany umožńujúcim plánovať aj realizovať na mieru sponzorov "jeho" strany.Ak nie ste "IN" tak ste "OUT" aj v ich nadčasovom plánovaní s vyvolenými nadčasovými architektami.Žiadne pozitívum sa tam ani nedá hľadať pri problematickom prechode zónov preplnených ulíc s parkujúcimi autami na chodníkoch aj s parkovaním pre domorodcov s ktorými to nikto nikdy neprekonzultoval ako budú riešiť problém v problémovej oblasti prehustenie tisíckami zamestnancov alebo nových nájomníkov........
 
Hodnoť

 

ta vychodna europa je strasne depresivna nechcel by som tam byvat ani pracovat
 

 

nechýbaš tu
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

Slovensko je Stredna Europa.
Je na Vychode EU, ale v strede EUROPY.
 
Hodnoť

 

Este opravit tu rozbitu cestu ku Cassovaru by trebalo ....
 

Po Floriánskej

sa už ozaj pomaly nedá prejsť. Nemožno ju ani označiť, že je samá - jama, to je totiž hotový tankodróm. Dopravná situácia v súčasnosti neúnosná.
 
Hodnoť

CASSOVAR BC II

Fotky z výstavby Cassovaru sledujte na www.kosice-foto.sk !

Interiér CBC II na http://www.kosice-foto.sk/cass...
Dnešné otvorenie http://www.kosice-foto.sk/cass...
 
Hodnoť

super

parkovanie ako maju poriesene ? ci teraz sa zdvojnasobi pocet deb ilov zasie raju cich parkoviska pri obytnych blokoch na florianskej, kuzmanyho a skultetyho ? bodaj by im vsetkym niekto gumy prerezal pocas pracovnej doby !
 

...

Nepluj tu siru a ohen. Pod celym Cassovarom su dve podlazia podzemnych parkovisk. Tak sa upokoj, zober svoju dennu davku liekov a pozeraj telenovelu.
 

 

Vážne? Ale potom je zaujímavé, ba priam až šokujúce, že podzemné parkovisko je furt prázdne a sídliskové parkoviská natrieskané. A záhadne - situácia na Kuzmánke sa zhoršila práve po otvorení prvej časti Cassovaru. Čím to je, čím to je...?
 

treba si

naliat cisteho vina. Je jasne ze pokial budu parkoviska na povrchu pri blokoch zadarmo a za podzemne sa bude platit, situacia sa nevyriesi. Toto je v prvom rade problem na strane mesta, ze s tym nic nerobi. Povedzme si uprimne, kto by za ten parking platil, ked moze parkovat vonku zadara...
 

 

Prečo by mal majiteľ objektu zdierať zamestnancov ešte aj na parkovnom??? Napr. zamestnanci OC Galéria majú špeciálne karty, na ktoré môžu parkovať na parkovisku po celý deň.

Na prvý pohľad je to jednoduché. Spoplatniť parkovanie na ulici. Doplatia na to len a len obyvatelia. Začnú parkovať o ulicu ďalej, kde bude "zadarmiko". A čo potom? Spoplatní sa aj ďalšia zóna a potom ďalšia a ďalšia?

A mimochodom, prečo Cassovar nezabezpečil napr. zriadenie/výstavbu zastávky MHD? (obojsmernej). Teda ani nie tak Cassovar, skôr ho k tomu malo zaviazať mesto. Lenže to sa nestalo... (ako to už býva zvykom). Až na veľa sa zriadila provizórna zastávka v smere od UNLP.
 

s tou

zastavkou plny suhlas. To tam chyba. Ku autam. Osobne som toho nazoru, ze parkovanie na vernom priestranstve v KE by malo byt spoplatnene bez ohladu na to, ci sa jedna o centrum alebo periferiu. Samozrejme pri urcitej cenovej diferenciacii. K samotnemu problemu pri cassovare. Kedze je to sukromna investicia (a je jedno ci to vlastni zahranicny realitny fond, alebo slovenska mafia) tak tazko ocakavat, ze tam bude nieco zadarmo, lebo zadarmo ani kura nehrabe. Teoreticky mesto pri povolovani stavby mohlo tlacit na investora, nech tam da nejake mista zadarmo, ale neurobilo tak a teraz ho k tomu uz nikto nedonuti. Ono paradoxne aj spoplatnenie parkovania vonku nemusi nic riesit, staci ze cassovar zdvihne ceny a sme opat tam kde sme boli pred tym. Jednou z mosnosti by napr bolo obmedzit parkovanie pre nerezidentov na prilahlych uliciach dajme tomu na 2 hodky (ako je to napr v irsku). Ono moznosti su, len musi byt vola s tym nieco robit.
 

 

este nam ozrejmi aj ako to funguje v grecku a inych vzorovych krajinach ty p..o
 

 

kedze situaciu pri Cassovar osobne blizsie poznam skusim len par informacii :
- rozbite cesty - tieto cesty nerozbil investor pri budovani komplexu ale rozne mestke organizacie a spravcovia sieti, to ze nikde na slovensku tieto organizacie poriadne cesty neopravia je znamy fakt
- parkovanie - povrchove parkovanie v ramci sirsieho centra mesta musi riesit MESTO a to rychlo a komplexne lebo o chvilu cely "system" skolabuje (chodte sa vecer pozriet do BA napr. do Petrzalky alebo Ruzinova). Rovnako by malo MESTO riesit absolutne neefektivne socialisticke garaze v sirsom centre mesta - v dnesnej dobe chora idea. Co sa tyka parkovania zamestnancov v podzemnych garazach to je cisto na najomnikoch. Investora tieto miesta stoja nemale penaize a nikto nikde ich nedava zadarmo - bud sa za ne plati priamo alebo nepriamo v cene najomneho.
- zastavka MHD - investor mal vo vlastnom zaujme zriadenie zastavky na vlastne naklady. V tom case (sudruh Knapik) nebolo schopne mesto povedat ci tam zastavku chce alebo nie a tak sa nemohla realizovat aj ked sa chcelo.

Je jednoduche hadzat vsetko na zleho investora (tiez som to robil a tak som sa dostal k tymto info) kazdopadne aj ten len musi pracovat s tym co ma - a v pripade vystavby je to najma (nemohucna) samosprava a jej organizacie.
 

Veľmi sa mi nechce veriť, že by investor

bol ochotný sám od seba vybudovať obojsmernú autobusovú zastávku - to zastávkové stanovište v smere na Terasu sa tam bez veľkých nákladov zakomponovať podľa mňa nedalo.
Ale každopádne bolo a je nad slnko jasnejšie, že tam obojsmernú zastávku treba a mesto malo na tom jednoznačne nástojiť, aby ju zafinancoval investor. To sa bohužiaľ nestalo. Iste sa nájdu ľudia, ktorí vedia, že prečo a že kto vtedy pochybil.
A nemôžem opäť raz nepodotknúť (už som to raz do diskusií Korzára napísal, keď o tejto stavbe bol dávnejšie iný článok), že schvaľovanie tohto projektu prebehlo asi nejako zvláštne, pretože sa môjho stola v kancelárii tento projekt minul, čo sa prakticky žiadnemu projektu čo len vzdialene súvisiacemu s prevádzkou a obsluhou MHD Košice nestáva a naša firma sa k nemu vyjadruje). Dostal som sa k nemu až dávno "po funuse" a na vlastnú žiadosť (od zástupcu investora), keď už začali tlaky urobiť aspoň núdzovo to jedno zastávkové stanovište v smere do centra.
Podľa mňa sa tam z 2 križovatiek tvaru "T" na Ondavskej - Vojenskej (Belanská, Škultétyho) malo spraviť jedno "X"-ko a do neho umiestniť zastávku (obe stanovištia za križovatku vo svojom smere jazdy). Lenže to by stálo pomerne veľké peniaze.
 

1 2 >

Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop