Korzár logo Korzár Košice
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Posilnia linku osemnásť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

"na linke č. 18 (Sídlisko Ťahanoce a späť)"
Všetci presne vieme kde je to späť nie? :-)
A ďalšia vec, zaujímalo by ma, kde sa na tej Hanojskej bude otáčať, alebo sa bude presúvať cez Bruselskú, Berlínskú na prázdno a začne na Hanojskej?
 

 

Dobrý večer,
zisťoval som to cez dispečing DPMK, a.s. Je pravdou, že boli značné sťažnosti preplnenosti spoja č.18 a na Hanojskej ulici (zastávka MHD) už do autobusu cestujúci nedokázali nastúpiť. Z tohto dôvodu sa vykonal prieskum vyťaženosti spoja č.18 a rozhodlo sa, že ráno o 6.58 to bude zálohový spoj z VŠA , alebo Hornádskej , ktorý túto cestu tohto autobusového spoja vykoná po Novú Nemocnicu. Takto to bude trvať do 21.12.2012. Potom sú prázdniny a musíme tento spoj v DPMK, a.s. riešiť pre nový rok. Budem mať rokovanie s vedením podniku a aj stretnutie dozornej rady DPMK, a.s. kde tiež bude prietor na rokovanie o riešení problematiky. Toľko na vysvetlenie .

S pozdravom

Ing. Miloš Ihnát
poslanec MZ Mesta Košice a člen DR DPMK, a.s.
 

 

Z akého dôvodu spoj začína trasu L18 až na Hanojskej? Autobus prechádza po Európskej triede, pričom zastávky Bruselská a Berlínska odignoruje. Aká je v tom logika? Čo by sa bolo stalo, keby na týchto zastávkach autobus zastavil a pozbieral príp. cestujúcich?
 

 

Spoj ide minútu pred riadnym spojom, čiže je to prakticky zdvojený spoj o 6:55 z Madridskej, z prvych 4 zastavok pozbiera ľudí, a od Hanojskej pozbiera cestujúcich ten posilový tesne pred ním. Príde mi to logické, ale tak čas ukáže ako bude skutočne využitý.
 

 

Dobrý deň,
problém som dnes prejednal zatiaľ telefonicky s generálnym riaditeľom DPMK, a.s. Ing. Hrehorčákom. Reagujem na Vaše podnety tu na diskusii. O 13 hod. je v dopravnom podniku hlavná pondelková porada. Budem o doriešení spätne informovaný, kde trvám na tom, aby tento posiľňovací autobusový spoj bol funkčný už od zastávky pri pošte 13, ďalej Berlínska a Hanojská. Držte prsty,aby to vyšlo.

S pozdravom

Ing. Miloš Ihnát
 

 

Dobrý deň. Dnešný posilový spoj vykonal voz ev. č. 3701, t. j. Solaris Urbino 15/CNG, teda strednokapacitný voz - 15 metrový. Vyťažený nebol bohvieako, čo sa nedá povedať o za ním idúcom voze ev. č. 5204 (nízkokapacitný, Karosa B932) - nastupovalo doň dosť veľa ľudí z Hanojskej, Belehradskej i Sofijskej.

Viem, bol to len prvý deň prevádzky, ale napr. dnes by podľa mňa stačil aj ten strednokapacitný voz 3701 na riadny spoj (bez posily).
 

 

Dobrý deň,
ďakujem za dôležitú a najmä upresnenú informáciu. Z tohto vyplýva, že je potrebné zabojovať za možnosť prepravy cestujúcich aj od pošty 13 a Berlínskej ulice.
Stále očakávam spätnú väzbu odpovede vedenia podniku DPMK, a.s.

S pozdravom

Ing. Miloš Ihnát
 

 

Dobrý deň , z DPMK, a.s. som obdržal túto odpoveď:

Dobrý deň,
posilový spoj na linke 18 bol zavedený z dôvodu zprieskumovaného dlhodobého problému s kapacitou linky 18 s odchodom zo sídl. Ťahanovce o 7,00 hod. Keďže sa jedná o nárast cestujúcich v krátkom čase (dovoz na začiatok vyučovania Technickej univerzity), najefektívnejším a zároveň najvhodnejším riešením je jednorázové posilnenie ponúkanej kapacity u tohto spoja. Vozidlá na linke 18 premávajú z nástupnej zastávky na Madridskej ulici. Kapacitne plne obsadené sú už v úseku zastávok Berlínska - Hanojská. Posilový spoj zavedený od 01.11.2012 je preto vedený až od zastávky Hanojská, aby ponúkol kvalitné a bezpečné cestovanie cestujúcich z posledných 3 zastávok sídl. Ťahanovce. Oba spoje (štandardný aj posilový) odchádzajú rovnomerne obsadené cestujúcimi.

S pozdravom

Jana Ragulská
sekretariát GR
Dopravný podnik mesta Košice, a.s.
 

Ten posilový spoj je zatiaľ riešený

zálohou (tým pádom záloha je na tento špičkový čas blokovaná - názor nech si urobí každý sám), takže keby tá záloha (strednekapacitný bus) robila nie posilový spoj, ale nahradila bežný spoj, musela by zaň urobiť celé kolo (alebo bežná služba by sa musela vrátiť naprázdno na Ťahanovce), čím by bola ešte blokovanejšia (alebo by vznikli v špičke ďalšie km naprázdno).
V rámci zvoleného dočasného riešenia (posila zálohou) - toto nehodnotím - je to najvhodnejší variant.

P.S.
Ste asi jediný človek na svete, ktorý do 3701 s takmer nepriehľadnou celoplošnou reklamou aj cez všetky sklá (chvalabohu okrem predného...) vidí. Ako sa Vám podarilo zistiť jeho obsadenie, - keď ste nebol priamo v ňom (podľa textu nie, lebo ste videl priebeh jazdy ďalšej 18-tky po Ťahanovciach)?
 

 

Najprv k PS: Máte pravdu, v 3701 som nebol, ale bol tam môj známy, ktorému nemám dôvod neveriť.

K zálohe: Ja chápem, že je to len "vložené" polkolo a nie je také ľahké zabezpečiť SU15 do riadnej služby.

Možno stačilo ten "vložený" spoj dať na 6:52 z Bruselskej - teda urobiť 5' interval (predchádzajúci spoj o 6:47, nasledujúci o 6:57). Možno by sa tak podarilo odľahčiť oba riadne spoje. Týmito dvoma spojmi chodím pravidelne 5 dní v týždni (samozrejme nie naraz :-)) a nejaký dramatický rozdiel medzi "plnosťou" spoja o 6:47 a o 6:57 nevidím. Snáď len vo výnimočných prípadoch (keď niečo vynechá). Zálohový voz musí tak či tak prísť na Ťahanovce. Tak prečo neodľahčiť (resp. sa o to pokúsiť) dva spoje?

Čo sa týka dneška, tak riadny spoj o 6:57 (odchod z Bruselskej) bol odsadený v podstate rovnako, ako doteraz. Na Hanojskej, Belehradskej, Sofijskej bolo badať drobný úbytok nastupujúcich, ale stále tam nejakí boli, pričom už na Bruselskej bol autobus naplnený celkom slušne (obsadené skoro všetky miesta+nejakí stojaci cestujúci).
 

Dajaké číselká - bez komentárov

A.
Moje oči - ale ešte streda 18. 4. 2012 (minulý školský rok SŠ, minulý semester VŠ - situácia sa mohla zmeniť), zastávka pri Tescu Extra (vždy väčšie z čísel pred / po zastávke), len linka č. 18 (všetko busy 12 m o max. kapacite cca 100 miest):

6.04 - 20 ks, 6.24 - 40 ks, 6.44 - 95 ks, 6.55 - 30 ks, 7.05 - 50 ks, 7.15 - 75 ks, 7.20 posilový - 45 ks, 7.25 - 80 ks, 7.30 posilový - 30 ks, 7.35 - 95 ks, 7.45 - 75 ks.
Spolu za rannú špičkovú hodinu 490 ks (priemerné obsadenie spoja 60 %).

Linka č. 55 (rovnaký cieľ, len z Furče) - 535 ks (62 %).
Linky zo Sídl. Ťahanovce na sever centra (27, 36) - 1030 ks (53 %).
Trolejbusy - 720 ks (37 %).

B.
Vývoj ponúkanej kapacity linky č. 18 v rannej špičkovej hodine dňa školského vyučovania:
do 16.12.2012 - 1075 miest,
od 9. 1.2012 - 610 miest,
od 13. 1.2012 - 815 miest,
od 5.11.2012 - 960 miest.

C.
Z cestovného poriadku linky č. 18 - zastávka "Hanojská":

Základné spoje (platí od pondelka 9. 1. 2012) - všetko od Madridskej, všetko busy 12 m:
6. 18, 38, 49, 59
7. 09, 19, 29, 39, 49

Posilové spoje zriadené od piatku 13. 1. 2012 - oba od zastávky "Bruselská", oba busy 12 m:
7. 14, 24

Posilový spoj zriadený od pondelka 5. 11. 2012 - len od zastávky "Hanojská", teoreticky autobus 18 m, v skutočnosti autobus 15 m:
6. 58

Takže zatiaľ čo posilové spoje zavedené 13. 1. 2012 (ako skoro okamžitá oprava po redukcii kapacity linky od 2. 1. 2012) sú
- busy 12 m premávajúce od zastávky "Bruselská" v polovici intervalu medzi základnými spojmi (5´za predchádzajúcim a 5´pred nasledujúcim spojom),

posilový spoj zavedený 5.11.2012 je
- bus 15 m premávajúci až od zastávky "Hanojská" premávajúci 1´ pred nasledujúcim spojom (čiže 9´ za predchádzajúcim spojom).
 

 

čo sa týka 6.11. išiel ten posilový spoj vôbec? ja viem tak, že nešiel ani v stredu, lebo proste nemalo čo ísť . V piatok som išiel z Bruselskej tou 18kou cestovali sme konečne ako ľudia, a na posledných troch ťahanovských nastúpilo zo 5 ľudi, to sa mi páčilo
 

 

Išiel aj v stredu, aj vo štvrtok. Po oba dni hradil ZV 3701. V buse bolo na zastávke HM Tesco cca 40-45 ľudí.

Utorok neviem, ale mám pocit, že išiel tiež.
 

Číselká zo stredy 7. 11. 2012

Nedalo mi to a napriek zime som si v stredu 7.11. vystál na zastávke „Tesco Džungľa“ väčšinu rána. Tu sú výsledky:
6.04 bežný spoj od Madridskej - 20 ks,
6.24 bežný spoj od Madridskej - 45 ks,
6.44 bežný spoj od Madridskej - 45 ks,
6.55 bežný spoj od Madridskej - 35 ks,
7.04 posilový spoj od Hanojskej - cca 40 ks,
7.05 bežný spoj od Madridskej - 50 ks,
7.15 bežný spoj od Madridskej - 85 ks,
7.20 posilový spoj od Bruselskej - výpadok bez náhrady,
7.25 bežný spoj od Madridskej - 105 ks,
7.30 posilový spoj od Bruselskej - 50 ks,
7.35 bežný spoj od Madridskej - 55 ks.

Takže ten nový posilový spoj o 6.58 z Hanojskej bol, ale chýbal druhý posilový (o 7.12 z Bruselskej) a tým pádom bol ten ďalší (o 7.15 z Madridskej) beznádejne plný.
U toho nového posilového spoja mohlo byť obsadenie prípadne o pár ľudí vyššie (tak do 5) - bol to ako vždy voz 3701 s takmer nepriehľadnou reklamou aj cez sklá, rýchlo som nazrel zvonku cez všetky dvere, videl som zo 5 ľudí stáť a zo 5 voľných sedadiel, ale možno mimo odtiaľ viditeľný priestor stáli ešte nejakí.
 

 

Ďakujem za vysvetlenie, len škoda že som sa to nedočítal v článku a takúto prácu musí robiť niekto iný.
 
Hodnoť

no jo

To je tak ked vtedy robili prieskum cez prazdniny .. :)
 


Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop