Predĺženie výstavby 14-kilometrového úseku Košice - Milhosť spôsobil rozsiahly archeologický prieskum.
Pre koho je tá cesta ?
Fakt je logika tejto cesty zaujímavá. Každý deň prechádzam cez tie dva mosty pri Haniske a ich nájazdy a zjazdy sú strmé ako na skokanskom mostíku. Okrem toho, čo ma najviac zaráža je, že na R4 sa nebude dať jednoducho dostať zo súčasných ciest ani od USS, ani od Hanisky. Takže ak niekto z týchto smerov bude chcieť ísť po R4 do Maďarska, najprv urobí obchádzku cca 10 km po starej ceste do Šebastoviec a potom sa môže povoziť po R4. To bol taký problém urobiť v mieste niektorého z tých dvoch mostov prípojku na R4 ? Musela to byť "hlavička", ktorá vymyslela takýto projekt. A celkom ma dojalo, že táto R4 nebude priamo prepojená s diaľnicou KE-PO. To som nevedel.tgo je pravda
len by ma zaujímalo ako poriešili cyklistov kedže po rýchlostnej ceste majú zákaz s bicyklami. Tak ako smerom na Šacu a Budimír, teda nijako?archeologia
To,ze na trase bude vela archeologie bolo od zaciatku jasne a kazdy kto sa venuje archeologii to vedel. Napriek tomu si Skanska vybrala firmu iba s jednym, resp dvomi archeologmi, ktori situaciu podhodnotili a vyhrali tesne sutaz.. Bezne je, ze sa termin vyskumu predlzi, ale aby sa z troch mesiacov stalo 22 je unikatom. Stacilo nasadit viac arheologov, co samozrejme vitazna firma nemala. Podla dostupnych informacii bola cena vyskumu nakoniec niekolkonasone vyssia, ako ponuknuta pevna cena viacerych konkurentov.Vraj ked ide o kohezny fond, tak to nevadi. Kde skoncil rozdiel povodne navrhnutej a konecnej ceny? Ide o krasnu sumu.