Korzár logo Korzár Košice

Diskusia k článku: Rýchlostnú cestu k maďarskej hranici dokončia o rok neskôr

Predĺženie výstavby 14-kilometrového úseku Košice - Milhosť spôsobil rozsiahly archeologický prieskum.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
18 príspevkov

  • veteran
    Škoda len, že Maďari v dohľadnej dobe (do roku 2016) plánujú postaviť len 1,5 km úsek od hraničnej čiary po MÚK Tornyonémeti (spojka na cestu číslo 3). Od Tornyosnémeti po Novajidrány vedie cesta s MPR = 110 km/h, ktorá na niekoľkých miestach ostala poničená po povodni v roku 2010. Maďari to riešia obdobne, ako u nás, znížia tam MPR a dajú výstražné tabule "PADKAHIBA" a "ÚTHIBÁK". Úsek Novajidrány-Szikszó (teraz sa chodí cez dediny) postavia len ako preložku cesty č. 3 (2×1 pruh) v rokoch 2017 až 2020. Úsek Szikszó-Miskolc (teraz sa chodí cez dediny) ako rýchlostnú cestu (2×2 pruhy) až v rokoch 2021–2024. To je do roku 2024 všetko, čo spravia. Keď k tomu prirátam fakt, že R4 sa bude končiť pred Šebastovcami (v smere od Milhosti), ktorými sa prechádza po 1+1 ceste, vychádza mi z toho, že R4 bude ukážková "z-poľa-do-poľa-rcýhlostná-cesta"...
    • tágo
      Trafil si to presne, že táto cesta nemá zmysel a pre Košice už vôbec. R4 končí v Šebastovciach a tak celá premávka bude viesť cez Košice. Keby sa radšej z týchto peňazí realizoval obchvat od Šebastoviec do Košických Olšian, s napojením na D1 v smere na Prešov, tak to by malo zmysel a logiku.
      • labe2

        Pre koho je tá cesta ?

        Fakt je logika tejto cesty zaujímavá. Každý deň prechádzam cez tie dva mosty pri Haniske a ich nájazdy a zjazdy sú strmé ako na skokanskom mostíku. Okrem toho, čo ma najviac zaráža je, že na R4 sa nebude dať jednoducho dostať zo súčasných ciest ani od USS, ani od Hanisky. Takže ak niekto z týchto smerov bude chcieť ísť po R4 do Maďarska, najprv urobí obchádzku cca 10 km po starej ceste do Šebastoviec a potom sa môže povoziť po R4. To bol taký problém urobiť v mieste niektorého z tých dvoch mostov prípojku na R4 ? Musela to byť "hlavička", ktorá vymyslela takýto projekt. A celkom ma dojalo, že táto R4 nebude priamo prepojená s diaľnicou KE-PO. To som nevedel.
    • ienko
      vzhladom na to, ako sa u nas vsetko stavia, je mozno predsa lepsie ze tam bude ten 15 km kusok rychlostnej cesty. uz len koli tomu, ze na tom kusku cestych cez dediny meraju policajti rychlost min. na 3-4 miestach a ak bude moct vyuzit R4 co i len na dojazd ku hranici budem len a len rad.. imho, radsej mat cestu hotovu a uz len cakat na dostavanie z madarskej strany, akoby madari mali hotovu svoju 65 km cast a nasi nestastni stavbari by mali 15 km robit 5 rokov..., predsa len madari maju kusok cesty kde je rychlost 110 km/h a popravde, min. v lete som tam ani raz nevidel merat policajtov alebo inak bu.erovat vodicov predsa len ta cesta bude sluzit ludom, tak naco tolko kritiky ?
      • veteran
        Otázka je, koľkým ľuďom bude slúžiť. Jazdou po R4 na štátnu hranicu sa ušetria možno 3 minúty. Maximálne päť. Na I/68 nie sú ani také intenzity, ktoré by indikovali naplnenie kapacity súčasnej cesty. Inými slovami, aj polovičný profil R4 by bohate postačoval. Som zvedavý, koľko Košičanov pri jazde do Maďarska použije R4. Budú si kvôli 15 km kupovať nálepku? No asi nie (ak nemajú ročnú). Policajti? Stačí jazdiť podľa predpisov a nebude ani to problém. Bezpečnosť? Rýchlostná cesta nemusí byť všeliek. Aspoň že sa aktuálne sa pripravuje územné konanie pre kruhový objazd pri Haniske (križovatka I/68×III/050187×III/068025). Ten už mal byť dávno.
        • ienko
          veteran: kolkym ludom bude sluzit ? viem min. o 2 velkych skupinach ludi, 1. domaci ludia zijuci v obciach cez ktore prechadza aktualna cesta a to tym, ze ich domovy odbremeni od hluku, spiny a otrasov. alebo si tito ludia nezasluzia mat kvalitnejsi zivot ? uz len ked ich odbremeni cesta od kamiony bude to pre nich veeelke plus. 2. tranzit - v letnom obdobi po aktualnej ceste chodia rozne zahranicne auta smerujuce na juh europy, od severnej casti - svidnik smerom ku seni je to 125 kilometrov. preco by sa toto nedalo prekonat za cca 1 hodinu ? no a nehovoriac o imidzi slovenska smerom navonok. dalsia vec: kolko ludi si kupi dialnicnu ? to je jedno predsa nie ? podstatne je, ze sa vytlacia kamiony von z obci. mozno nie ihned, ale casom k tomu dojde, btw. zaujima ma jedna vec, aky je ukazovatel ktory hovori ze cesta je vytazena alebo nie je ? existuje nejaky bod (napr 20 000 aut za 12 hodin) kedy je mozne hovorit ze uz je za cesta vytazena a je potrebna stavba R/Dialnice ?
          • veteran
            k 1 – tento problém sa týka v podstate jednej obce Seňa–Kechnec (kedysi skutočne jedna obec Hraničná pri Hornáde). Iste, ľuďom nebudú popred domy chodievať kamióny, ale je si treba uvedomiť, že intenzita dopravy v Seni je čosi vyše 4000 vozidiel/24 hod., čo je doslova smiešne číslo oproti niektorým iným cestám I. triedy na Slovensku – I/18, I/61, I/50. Problém s kamiónmi sa dal vyriešiť aj jednoduchou preložkou cesty mimo intravilánu. Tak, ako to robia Maďari. k 2 – Tranzit? Treba si pozrieť výsledky sčítania dopravy. Oproti výrazne tranzitnému ťahu I/50 má I/68 tretinové intenzity, ktoré s narastajúcou vzdialenosťou od Košíc výrazne klesajú: I/68 Košice–Haniska: 10659 voz./24 hod. (z toho 3066 nákladných) I/68 Haniska–Seňa: 7828 voz./24 hod. (z toho 2735 nákladných) I/68 Seňa–štátna hranica: 4141 voz./24 hod. (z toho 2232 nákladných) pre porovnanie: I/50 Šaca–Čečejovce: 12034 voz./24 hod. (z toho 2767 nákladných) I/18 Strečno–Vrútky: 25463 voz./24 hod. (z toho 6784 nákladných) Čiže aj keby sme počítali všetkých 4141 vozidiel na úseku Seňa–štátna hranica ako tranzit (mýto/nálepky), tak zistíme, že R4, cesta s kapacitou nejakých 20000 vozidiel/24 hod., bude využitá na 25%... Som zvedavý, za aký dlhý čas PP Kechnec pritiahne toľko dopravy, aby R4 bola využitá aspoň na polovicu. Naproti tomu I/68, cesta rovná ako pravítko v lepších parametroch, než maďarská preložka cesty číslo 3 mimo intravilán obcí (Tornyosnémeti–Novajidrány), má všehovšudy dva problémy – križovatka pri Haniske (už sa rieši) a prejazd intravilánom Sene–Kechneca. Toto všetko si Maďari vedeli vyrátať a preto plánujú postaviť to, čo plánujú – do roku 2024. U nás sa bohužiaľ považuje za synonymum bezpečnej a rýchlej dopravy výhradne len a len diaľnica, resp. rýchlostná cesta. Kdeže sú tie Vážneho kecy o tom, ako sa vystavaním R4 napojíme na európsku sieť D a RC. Nenapojíme a to de facto ani do roku 2024. Maďari cestu adekvátnu našej R4 na svojej strane nebudú mať ani dovtedy – len 2×1 preložky, súčasná preložka bez možnosti rozšírenia a druhý jazdný pás, výnimkou len plánovaný úsek Miskolc–Szikszó (2×2).
      • intercity15
        Keď máš problém dodržať rýchlosť v dedinách, budeš ho mať aj na R4, bude na nej asi 3km dlhý úsek rovný ako pravítko.
        • ienko
          tvoj nazor ti neberiem, ale ja viem najlepsie aka mi vyhovuje rychlost, vacsinou mi vyhovuje na rychlostnych cesta a dilniciach medzi 90-110 km/h. citim sa komfortne a uzivam si jazdu snad vidis aj ty rozdiel ked na tom useku od kosic zaradis rychlost stupen 5, 6 a ides plynulo, alebo druha moznost je ist chvilku 50 km/h (sebastovce) potom 90 potom na krizovatke do cane musis znizit na 70, po krizovatke akcelerujes na 90, potom na zaciatku obce (tusim haniska-cast grajciar) 70, po obci znova 90 a nasledne pri vstupe do sene 50, na konci kechneca 90 ale po par sto metroch znova postupne znizenie rychlosti az na 40, kde zvyknu stat colnici alebo policajti s trojnozkou - snad nemusim k tomu viac rozpisovat :) ako uznaj sam, naco je dobra ta 40-tka pri vystupe z reppubliky ? na poslednych 50 metrov na uzemi SR ? pre osobne auta je tam na nic.. mozno pre kamiony - OK, ale nech to doplnia potom dalsou informativnou znackou, az bude raz hotova R-ka, tak verim ze tym usekom prejdem aspon 110 km/h a cestu do miskolca zvladneme za cca 45 min pohodovym tempom.
  • jozko janko

    archeologia

    To,ze na trase bude vela archeologie bolo od zaciatku jasne a kazdy kto sa venuje archeologii to vedel. Napriek tomu si Skanska vybrala firmu iba s jednym, resp dvomi archeologmi, ktori situaciu podhodnotili a vyhrali tesne sutaz.. Bezne je, ze sa termin vyskumu predlzi, ale aby sa z troch mesiacov stalo 22 je unikatom. Stacilo nasadit viac arheologov, co samozrejme vitazna firma nemala. Podla dostupnych informacii bola cena vyskumu nakoniec niekolkonasone vyssia, ako ponuknuta pevna cena viacerych konkurentov.Vraj ked ide o kohezny fond, tak to nevadi. Kde skoncil rozdiel povodne navrhnutej a konecnej ceny? Ide o krasnu sumu.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 226
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 143
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 232
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 539
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 140
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 264
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 124
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 779
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  2. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  3. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  4. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  5. Štefan Šturdzík: 350
  6. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  7. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  8. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 367
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 726
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 428
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 457
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 671
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 655
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 618
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video