Korzár logo Korzár Košice

Diskusia k článku: Košický dopravný podnik sa chce zbaviť 120 ľudí

Aby mal DPMK z čoho splácať úver na autobusy, hľadá rezervy. Na dlažbe má skončiť 120 zamestnancov.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
35 príspevkov

  • milas1

    Toto je exemplárny príklad

    politiky socdemokracie! A to súmračníckym, košickým, ficovsko-rašiovsko skorumpovaným zgorileným spôsobom. A potom bude skorumpovaná banda ešte drístať o akýchsi sociálnych programoch! Veď to je beštiálny spôsob, ako si napchať kešene na úkor pracujúcich ľudí za účinnej pomoci zovčenej 45%nej skupiny idiotov, ktorí budú voliť geniálneho, vlastnou hlavou rozmýšľajúceho zhranoleného despotu, aj keby padali fúriky!
  • dirk
    Kde je sudruh my sme tu doma, ci aky bude mat dalsi nick? Este ho skoli politbyro, ako ma obhajovat prepustanie?
    • Jozef29
      ved pockaj zaraz je tu len si musel odbehnut pre instrukcie.. :)) a potom nam vsetkym vysvetli ze ake je to fajne ze nebudu vodici lebo ti co robia teraz si vallaju sunky. A ze chodenie autobusom je nezdrave a lepsie je chodit pesi, ze on pesi chodi cely zivot uz uplne od mala a nakoniec povie ze za to vsetko moze Rovinsky a ostatni aktivisti lebo ak by sa ti vo vsetkom nesprtali mohlo to cele prejst v pohodicke a vypovede sa dali hodit na krizu.. :)))
  • erikaresta
    preco nekupia aj autobusy z eurofondov z projektom na znizenie emisii to hravo pojde a nepodpisu dodatok trebars aj na 15 rokov tie autobusy sor nie su homologizovane pre pouzitie v EU treba tu jt zrusit aj v ba ako mozu ostatni dodavatelia sutazit ak vsetci vyrabaju 4 dverove pretoze 5 dverove im nikto v EU neschvali na prepravu osob treba to zrusit ako v ke tak aj ba a ist na nakup cez eurofondy ziadneho jt parazita tu netreba ak tu bude jt dalej skodit tak pridete aj o dotacie na elektricky to je len dobre mienena rada ruky prec od sor a jt
  • bmko
    Zverejnit vyplatnu pasku vodica autobusu ktory zaraba tak vela. Totiz neexistuje aby vodic zarobil tak vela aj v pripada odpracovania maximalneho stropu nadcasu. Robim vysse 5 rokov sofera autobusu v Norsku a pracujem aj na vyssom poste a viem, ze viac ako 4000 Eur sa mesacne zarobit neda. Za extrem povazujem strop 54h nadcasu k norme. Totiz zakladna norma 154 h je priblizne 28 700 podla zmluvy. +- 2000 Nok podla odpracovanych rokov a vysky kvalifikacie. Takze ratajme strop 30700, k tomu priratame priplatky za sluzby. Maximum je 5500. To mame 36200, teraz si zratame nadcas cca 10765 + priplatok 5380 , tak to da cele do kopy dostane 52300 priblizne a podla danovej tabulky vam sa odrata tabulkova dan 20500 z hrubeho. Tj cca 32 000 Nok Pri kurze cca 8,1 Nok na Eur to je 3950Eur. A toto je maximum ktore je mozne zarobit a to fakt ak clovek splna maximalne poziadavky na maximalny plat. a dovolim si povedat, ze slovakov ktory splnaju max podmienky sa narataju tak maximalne na oboch rukach. Nakolko potrebuju mat aj vystudovanu skolu na odbor vodic autobusu, ktoreho studium trva 2 roky. Priemerny plat vodica autobusu v Norsku je asi 2500Eur. A ak ma pan Ihnat ine zdroje vyzivam o predlozenie vyplatnej pasky a alebo o dodanie person nummer s ktorym sa da zistit zarobok konkretnej osoby cez danovy portal Norska. Ja som ochotny ukazat svoje vyplatne pasky od prvje po poslednu. V mesiaci Maj prichadzaju dovolenkove odmeny a tie si ludia mylia s vyplatou. Totiz na dovolenkovu odmenu sa nevztahuje dan, nakolko dovolenkove je statom urcene na vysku 12% z hrubeho rocneho zarobku. PS: Slovensky soferi lubia prehanat co sa tyka platov v Norsku.
    • Milos Ihnát
      Dobrý večer, využil som informačné zdroje vodiča- Košičana, ktorý pracoval v DPMK, a.s. Pracuje v Nórsku a to v hlavnom meste Oslo. Výplatnú pásku som nevidel. Pointa ale bola iná. Išlo o to, že v DPMK, a.s. pred časom mali reálny problém zohnať vodičov autobusov, lebo skoro všetci šli pracovať mimo našu republiku. Čiže za tieto platy sa do pracovného stavu vodiča DPMK, a.s. v tom čase nechcelo nikomu. S pozdravom Ing. Miloš Ihnát
      • tágo
        Žial p. Ihnát máte pravdu, ale dnes je situácia úplne opačná lebo je nezamestnanosť a vodiči budú pracovať aj za nižšie platy. Doporučoval by som Vám porovnať platy vodičov v DPMK a na prímestskej autobusovej doprave, to sa len budete diviť.
        • Milos Ihnát
          Dobrý večer, pán tágo, po prvý krát som príjemne prekvapená, že z Vašej strany diskutujúceho smerom na moju osobu nečítam kritiku. Ďakujem za námet k riešeniu problematiky. Situácia v podniku nie je jednoduchá. Verte , že všetci, ktorí sú zainteresovaní sa snažia zo svojej pozície hľadať riešenia, ktoré by podniku pomohli. S pozdravom Ing. Miloš Ihnát
          • tágo
            Lebo p. Ihnát konečne sa venujete tomu s čím aj pracujete a mi vodiči to nemáme ľahké.
            • Milos Ihnát
  • Someo
    V DPMK je prezamestnanosť, je potrebná optimalizácia pracovných procesov. Ak prídu nové autobusy jednej značky, nie ako je to momentálne, nebude treba halu údržby na každý typ vozidla. Takisto sklad na každý typ vozidla, ako je to teraz s osadeným od majstra, zástupcu majstra a ďalších robotníkov. Už len kôli tomu, že prídu nové autobusy menej náročné na údržbu a hlavne kvalitnú, čo nie je v DP v dielňach pravidlom. Ušetria sa aj pracovníci na každodenné STK, keďže bude potrebné až po 4 rokoch. Autor článku si značne nechal nahučať niečo narýchlo do hlavy bez toho, aby si spravil hlbšiu analýzu.
    • dirk
      A zhodou okolnosti vsetky tie uzasne autobusy vyraba Sor. a menej narocne na udrzbu. Zapamataj si jednu vec: kazda nova technika vyzaduje udrzbu. Nie kladivom a drotom, ale uplne inu. Ked sa nebude vykonavat udrzba tym blahoslavenym Sorom, tak kleknu tiez. Co potom, ked ju bude treba zacat vykonavat? Kto ju bude vykonavat, ked dielenski budu na urade prace? Aha, zabudol som. Blaholsavene JaT.
  • tva1
    Prémium
    Ak dobre citam a vsetkemu dobre rozumiem, tak tou klauzulou o outsorcovom poskytovatelovi prepravy zabezpecia toto: "nahodou" sa niekto v DPMK pomyli, ved mylit sa je ludske, hlavne ked sa spravuju verejne financie a nahodou objednaju viac ako 50% vykonov od externej firmy. Tymto porusia podmienky eurofondov ci coho to tam spominaju a BAC, DPMK strati licenciu, autobusy a elektricky ostanu stat, pretoze sa prevedu naspat mestu a rychlo-rychlo sa bude hladat niekto, kto ich moze rozhybat. Uplnou zhodou okolnosti sa najde jedna firma, ktora bude uplne presne na tento pripad pripravena a bude mat 500 vodicov MHD v pozore ochotnych okamzite nastupit za volanty a ahaho, krasne pravne cisty sposob ako sprivatizovat MHD... . Teda ze ja nie som politik, to by som vedel aj lepsie finty vymysliet...
  • keiyeti

    Nepresnosť v texte pod obrázkom

    Ten koniec druhej vety pod obrázkom („Pre eurofondy ... umožňujú i služby externej firmy.“) nie je presný. Nariadenie EPaR č. 1370/2007 o službách vo verejnom záujme v železničnej a cestnej osobnej doprave platné od 3. 12. 2009 v čl. 4 ods. 7 hovorí „... zmluvy o službách vo verejnom záujme MUSIA transparentným spôsobom ukazovať možnosť a prípadne rozsah subdodávania. V prípade subdodávania je poskytovateľ poverený spravovaním a poskytovaním služieb vo verejnom záujme v v osobnej doprave ... povinný sám poskytovať PREVAŽNÚ časť služieb vo verejnom záujme v osobnej doprave.“ Čl. 8 ods. 3 písm. d) tohto nariadenia však umožňuje, aby zmluva o výkonoch vo verejnom záujme typu tej košickej (uzatvorená 7. 8. 2009, teda ešte pred nadobudnutím účinnosti tohto nariadenia a uzatvorená s dopravcom bez súťaže) dobehla do konca svojej platnosti (čo je 31. 12. 2018). Takže možnosť subdodávania výkonov v MHD Košice NEMUSELA byť do príslušnej zmluvy o službách vo verejnom záujme zahrnutá UŽ TERAZ, keby sa táto nemenila. STAČILO BY TO spraviť až od 1. 1. 2019. No ale keďže na zmenu zmluvy je iný dôvod, nové jej znenie už túto možnosť zo zákona obsahovať MUSÍ. Inými slovami - táto povinnosť s eurofondami priamo nesúvisí, dôvodmi pre jej zahrnutie sú platná legislatíva a fakt, že sa táto zmluva ako taká teraz mení.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 60 094
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 118
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 688
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 842
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 160
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 945
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 150
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 91 742
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 075
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 235
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 868
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 214
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video