Korzár logo Korzár Košice
Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Most na Hlinkovej v Košiciach začnú opravovať v pondelok (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

3 hodiny v noci ho budu renovovat? tak to bude na roky:))
 

práce

budú prebiehať aj nad koľajnicami. slovíčko AJ je tu dôležité.
 
Hodnoť

 

rovno dalsie pruhy mohli pridat, ved nestaci vytazenosti, kazde rano zapchy ....
 

 

kým to brzdí prejazd Mierom, tak je to v podstate jedno, ale rozhodne mohli spraviť niečo viac - pribudovať severne 2 pruhy + chodník (samostatna konstrukcia), a potom postupne prerabat / opravovat povodnu konstrukciu
Prúser je už s plánovanými novými budovami oproti Tescu :((( .. tie už nepustia pohnut dopravou NIKDY !!!
 
Hodnoť

4 prúdy nestačili už teraz....

a v budúcnosti to bude lievik a samá zápcha.....

počas opravy budeš peklo.
po oprave očistec .

Veľkomesto potrebuje na vstupe minimálne 4 vstupné prúdy a 3- 4 výstupné .
 
Hodnoť

Tie kolóny nebudú iba

na Hlinkovej, ale upchaté budú ráno L.Svobodu, príjazd z D1 od Prešova, samozrejme Ťahanovce, poobede zase Národná trieda, Komenského aj Watsonova až po Amfiteáter. Presmerovanie na Prešovskú ráno nepomôže, upchá sa Prešovská pred napojením Sečovskej. Prvé dni to bude cirkus v polovičke Košíc, kým polícia s magistrátom niečo nevymyslí. Ten počet vozidiel v špičke za hodinu má problém v štyroch pruhoch, dva pruhy tam nemôžu stačiť. Jeden pruh zvládne maximálne 1800 vozidiel za hodinu, ale plynule idúcich 50-tkou. Tu sa ešte stojí na semafóroch, takže tam prejde v jednom pruhu za hodinu maximálne tisíc áut. Lenže bežne ich tam jazdí raz toľko. Budeme mať zopakovaný kolaps z obdobia opravy mosta VSS, ale 10 km severnejšie.
 
Hodnoť

 

Tak zatialco Bratislava uz planuje neviemkolky obchvat (ano umyselne prehanam) v Kosiciach su maximalne schopni spravit generalku mosta (ktory hrozi spadnutim) a bez akehokolvek rozsirenia ...
 

 

V Bratislave sa plánuje prvý obchvat a v Košiciach tiež. Uvidíme, ktorý pôjde do výstavby skôr. Možno to budú Košice
 
Hodnoť

 

Košice potrebujú NUTNE ďalší vstup do širšieho centra. Dva vstupy (Hlinkova a Palackého) sú absolútne nedostatočné.
 

Prepojenie

Prešovská - Masarykova a Vyšné Opátske - Jantárová. A ozaj je nutné začať vážne uvažovať o rozšírení Hlinkovej vrátane teraz opravovaného mosta na 6 pruhov minimálne po križovatku na Mieri.
 

 

Ja by som povedal, ze Kosice nutne potrebuju funkcny, rychly, komfortny a spolahlivy system verejnej dopravy.
Snazit sa prisposobit komunikacie poctu aut je nekonecna cesta do pekla.
 

 

Kosice nic take nepotrebuju. Auta sa takto zastavia pre kosicami a tak sa vo vnutri mesta da doprava v pohode zvladnut. Nechapem 6 prudovku po mier ked dalej pokracovat nevie. Ak by to spravili upcha sa mesto. Nemyslite?
 

3. pruh na Hlinkovej

ako pruh MHD. a aký je problém pustiť do križovatky na Mieri tri pruhy, keď pokračujú dva pruhy rovno k Amfiteátru a dva pruhy na Národnej triede ? V križovatke si to žiada pre ľavé odbočenie dva radiace pruhy, jeden dnešný nestačí. Samozrejme dosť pomôže budúca električka z THC, ktorá nepôjde po Hlinkovej, takže ubudne autobusov v tomto koridore. Ale uzol pod Furčou absorbuje každé ráno vozidlá a autobusy od Prešova - cca 1500 vozidiel za hodinu, vozidlá a autobusy z THC - cca 1500 vozidiel za hodinu, a dopravu z Furče - cca 1200 vozidiel za hodinu. A to sa premieša a pokračuje dalej do centra na Prešovskú - cca 1800 vozidiel za hodinu, a na Hlinkovu - skoro 2 a pol tisíc vozidiel za hodinu. Zúžením mostu Hlinkova na jeden pruh v oboch smeroch sa tento uzol pod Furčou okolo siedmej ráno zaštupľuje, a upchajú sa všetky tri príjazdy, vrátane diaľničného privádzača.
 

 

K tomu elektirčkonezmyslu na Ťahanovce... Už niekto konečne vypočítal, koľko ľudí to obslúži? Lebo ak ostane trasa v súčasne navrhovanej podobe, tak garantujem, že dve tretiny obyvateľov sídliska budú na tú električku zvysoka.... (kašľať)
 

Trocha by som to zmiernil

Práve kvôli tomu upchávaniu cesty na Mier aj Prešovskej by tá električková trať možno aj mala zmysel - ak sa ten stav bude zhoršovať, došliapnuť si na električku na Americkej triede budú pravdepodobne ochotní aj tí z väčšej vzdialenosti od nej.
Samozrejme podmienkou je prestať fantazírovať o integrovaných nosných systémoch a v rámci obmedzených technických možností tam tie parametre urobiť čo najlepšie (potiahnuť o 1 zastávku na Austrálskej, nie 4 ale 5 zastávok na Americkej, čo najľudskejšia možnosť prestupu na busy smer Mier a Furča, možnosť priamej električkovej linky cez stanicu na Nám. osloboditeľov a nie len naokolo cez Kuzmányho) - všeobecnú zmienku o tom sa podarilo prepašovať aj do koncepčného ministerského dokumentu (http://www.telecom.gov.sk/inde... spodný z 2 dokumentov, strana 262, položka 155).
 

„Kto seje nové cesty, žne nové autá“

V zúrivej snahe o sprejazdnenie úzkych miest v mestskej cestnej sieti netreba zabudnúť na to, že mnohí necestujú MHD (a teda sú v autách a zbytočne prispievajú k zahlcovaniu ciest) aj preto, lebo je v mnohých reláciách a časoch proste „nešikovná“ až nemožná.

Do kategórie takejto „nemožnosti“ patrí ak križovatka na Mieri s dokonale zle vyriešenými zastávkami (za a - skúste tam z niečoho na niečo prestúpiť, za b - nech stojíte v smere do centra či na Watsonovu na ktorejkoľvek zastávke, často len smutne pozeráte na spoj, ktorý ide Vaším smerom, ale vo Vašej blízkosti nezastavuje, lebo nemá kde).
Zvyšovanie počtu jazdných pruhov v smere od hati by tento problém ešte zväčšilo.

Prioritou (a to tvrdou) má byť verejná doprava. Pokým nie je, odnášajú si na to naše nervy, naše zdravie, náš čas a naše peňaženky.
 


Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop