Električky nebudú jazdiť pre rekonštrukciu tratí okrem Kuzmányho ani od Námestia osloboditeľov na stanicu.
jazyková pripomienka
Trochu ma irituje používanie slova stanovište. Viem, že je spisovné, hoci mi pripadá ako násilný pozostatok českoslovenčiny, ale definícia slova stanovište podľa JÚLS je „vyhradené miesto, na ktorom niekto, niečo stojí alebo vykonáva nejakú činnosť”. Nejde v tomto prípade o zastávky? Príp. nástupiska/výskutpiska? Podobne, pri vystupovaní z vlaku na košickej stanici dostanú cestujúci z rozhlasu informáciu, že stanovištia električiek sa nachádzajú vľavo a stanovištia autobusov sa nachádzajú v pravo od staničnej budovy. Ale podľa definície slova stanovište môže byť cestujúcemu srdečne jedno, kde sa nachádzajú stanovištia, keďže on potrebuje vedieť, kde je zastávka.rozumiem
Rozumiem tomu, aj keď mám pocit, že tá informácia je potom pre čitateľa bezpredmetná. "Všetky linky budú zastavovať na mimoriadnych stanovištiach na Staničnom námestí." Predpokladám, že pre rádového čitateľa je dôležitá informácia, kde budú zastávky, nie stanovištia.Jestvuje jeden terminologický problém
a žiadna mne známa učebnica ani norma sa s tým zatiaľ nevysporiadala: Pojem „zastávka“ sa používa na 2 účely: a) zastávka ako názov (napr. „Námestie osloboditeľov“), b) zastávka ako konkrétne miesto označené označníkom zastávky, kde zastavuje hromadná doprava (napr. na Nám. osloboditeľov zastavujú električky na 3 takýchto miestach a cestná MHD na 7 takýchto miestach). Jedno „a“ teda obsahuje jedno alebo viac kusov „b“. Časť ľudí a časť literatúry preto pojem „zastávka“ používa na ten prvý účel a na ten druhý účel používa pojem „zastávkové stanovište“. Tak to bolo myslené aj tu. P.S. Čechizmus - nečechizmus, slovo „stanovisko“ znamená podľa mňa niečo celkom iné (vyjadrenie postoja k nejakému problému).máš pravdu
Stanovisko znamená niečo iné. Ale my máme napr. slovo stojisko.To je presne
ako so slovom nástupište - tiež pozostatok čekoslovenčiny...Ak do septembra,
tak roku 2015. Hlavne bolo treba začať, veď sa blížia voľby a Raši by nerád prišiel o druhý plat z našich daní. Na prepojenie so ŽSR radšej zabudnime.kedy bude integrovaná doprava v Ke?!
európske peniaze boli mestu poskytnuté práve na ten účel a nie iba na rekonštrukciu tratí od stanice po námestie maratónu. Dúfam že EÚ prehodnotí túto dotáciu...!Ja nie som
spokojný.Niekedy potom = nikdy
Je to len spôsob ako získať finančné prostriedky na opravu tratí v meste, pričom to riešenie je neekonomické a kvalitu dopravy (obslužnosť) nezlepší - skôr naopak...