Korzár logo Korzár Košice
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pendolino bude jazdiť medzi Prahou a Košicami (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Ja si pamatam, ako som v 2006 utekal do Prahy, aby som videl Pendolino.
Vtedy manazment SR Zeleznic vypisoval, ze Pendolino do KE nikdy jazdit nebude, lebo na to nemame trate, a je to technicky nemozne.
Ziadna rekonstrukcia sa neudiala!! a hla, Pendolino jazdi. Klamari, luhari, tam hore...

Staci prichod konkurencie, a uz su vsetci posr... a da sa aj nemozne...
 
Hodnoť

jupii, juppi,ja

Hmm, takze sa konecne podari prekonat casy parnych lokomotiv z rokov patdesiatych?

Budu tie casy platit aj na rekonstruovanych usekoch, alebo bude do Kosic prichadzat s planovanym meskanim (ako v sucasnosti vsetky rychliky na trase Bratislava - Kosice a spat, takze pripoje z Kosic vychadzaju s pol az hodinovym meskanim :-)
Zvysena tratova rychlost bude iba v CR, aleboaj na nezrekontruovanych usekoch medzi ZIlinou a Kosicami?

pokrok... :-(((

P.S. aby sme vedeli, ze mame spolocnu nielen minulost, ale aj sucasnost, o kolko bolo Pendolino PREDRAZENE voci POVODNEJ cene?
 

Ako málo stačí niekomu k radosti

resp. ku škodoradosti. Tak FYI v 50-tych r. vlak jazdil reláciu Praha - Košice za 14 - 15 hod. BTW rýchl. rekord parnej trakcie 162 km/h bol u ČSD dosiahnutý práve pred 50-timi rokmi, no len na skúšobnom okruhu v Cerheniciach, čo s prevádzkou na normálnej trati nemá nič spoločné. O ďalších tvojich rečníckych otázkach = bláboloch ani nehovorím, iná vec je vôbec existencia tohto typu vlaku u ČD...

Inak konkurenčný boj už zjavne nastáva nielen v relácii BA-KE (ponuky IC u ZSSK), no i tu, keď kolujú info o skoršom nasadení dvojice párov vlakov Regiojetu už v priebehu októbra, konkrétne predĺženie IC 1003/1010 z Havířova a EC 1106/1011 zo Žiliny. Zatiaľ no nič oficiálne zo strany prepravcu, len na základe jeho výber. konaní na príslušné pozície. ŽSR v systéme OSS pridelenie trasy a kapacity ad hoc požiadavky Regiojetu podľa hovorkyne ŽSR umožňuje.
 

re: blaboly

ano, uznavam ironia na zaciatku prehnana

ale

S chlapcami chodim pozorovat vlaciky obden, (pre najmladsieho trojrocneho je to pekny treningovy cyklovylet)

zmeskane spoje SUSTAVNE.
zmeskane odchody pripojov SUSTAVNE

Kazdy den popoludni robim 3 hodiny logistiku pre kruzky a treningy 5 deti.
Zijem v svete, kde zalezi na KAZDEJ minute.
Neviem si predstavit, ze by som mal vyuzivat prepravnu sluzbu, kde pol hodinu (odchod z vychodzej stanice) ziadna miera.
 

 

Našťastie nežijem život, kde záleží na "KAZDEJ" minúte i som rád, že nikto v mojom okolí ani včít. detí takto nemusí absurdne trpieť ako v neviem akej súvislosti spomenutá logistika detských krúžkov :-).
Pritom tými vlakmi cestujem často až takmer výhradne. Netlieskam im za meškania, no nielen z vlastných skúseností dobre viem, že nie je pravdivé čo tvrdíš, minimálne riadne zveličené, každopádne údaje sú zverejnené na nete. BTW nie sú vinou dopravcu, ale správcu dopr. cesty, čo samozrejme zákazníka nezaujíma. Teraz zjavne pre tvoje pozorovania :-) boli od marca pre výluku medzi Žilinou a Vrútkami, kde sa jednoducho 4 či i 6 vlakov naraz nedá po jednej koľaji ešte vo výrazne zníženej prejazdnej rýchlosti skĺbiť. Žiaľ to bude ešte dlhé roky daň za stagnáciu minulých desaťročí. Nemám rád nasledovné, ale pre Tvoje "SUSTAVNE" by si to mohol skúsiť sám dať do poriadku :-). Čim opakujem, netvrdím, že mnohé choré u ZSSK či ŽSR je, ale v programovom meškaní to iste nie je. Ono celkový problém je u nás globálne v nesystémovosti, resp. neexistencii dopr. politiky. Zavedenie taktu v grafikone či on time prích/odch to nie je.
 
Hodnoť

 

zabudli ste dodat, ze sa zaroven rusi dnesny vlak Kosican, takze priamo uz len s predrazenou povinnou miestenkou a v podivnych skorych/neskorych casoch :(
 

momentik

ano sice kosican sa zrusi, ale od polky decembra budete mat plnu pohodlnejsiu luxusnejsiu a hlavne lacnejsiu nahradu v podobe sukromneho dopravcu Leo Express, ktory pojde raz denne na trase Ke-Praha,navyse bude vypravovat na Prahu pravidelne 1 par vlakov aj dalsi sukromnik Railjet,ktory bude tiez lacnejsi ako sucasny statny prepravca,takze sa nemusite obavat, plnohodnotna nahrada za Kosican bude, rychlovlak Pendolino bude pre majetnejsich..
 

 

že pohodlnejší Leo :))) vtipálek...
a už keď, tak CD/ZSSK je dopravca, nie prepravca.
 

 

LE pojde na trase Ke-Praha raz nocne (odchod po 23:00), ked uz...
 
Hodnoť

čo moje sociálne istoty?

Precéda my ako dôchodcovi sľúbil železnicu zadarmo.
A čilek som zas nahratý.
 
Hodnoť

 

Takže, ak tomu správne rozumiem, tak zrušením Expresu Košičan a jeho náhradou za Pendolino sa v podstate zruší priamy spoj z Košíc do ČR cez Horní Lideč.
Je to škoda, Košičanom v súčasnosti cestuje viac než len hŕstka cestujúcich. O to viac, keď R 607 nemá dňa kedy by nevyfasoval aspoň 20 - 30 minút meškania.
Obyvatelia Púchova a Spišskej Novej Vsi tak budú ukrátení o 1 pár vlakového spojenia. Aj keď je pravda, že v Sp.N.Vsi by mali po novom zastavovať IC vlaky ZSSK, to však nevyváži stratu Košičana, tam aspoň netrebalo kupovať miestenku resp. príplatok za vlak vyššej kategórie.
Uvidíme no, čoskoro by mal výjsť návrh na nový GVD 2014/2015, tak kto vie ako sa to tam všetko pomení s príchodom nových dopravcov na naše koľaje.
P.S. Viem, že návrh na GVD 2014/2015 už je k dispozícii od júna, ale teraz v septembri by mala výjsť jeho aktualizácia.
 

 

Čo sa týka ponuky priameho spojenia do Prahy ponuka bude naopak omnoho bohatšia a zákaznícky cenovo výhodnejšia. To pre 2 páry Regiojetov i jednu rýchlu električku Leoexpresu. No tak stratí jedine spomínaný Spiš apod. a taktiež autovagón, ktorý vozí Košičan. BTW mne by nevadil i spestrujúci prestup v Žiline (tých 8 a pol. v jednom vlaku je niekedy dosť dlho :-)...

K cenám IC vlakom ZSSK: už teraz je pre zákazníkov Klasik Railplus akčná cena rovnaká ako pri R, dokonca i nižšia. Konkurenčný boj iste stlačí ceny výraznejšie pod cenu tarifu ZSSK, v tom teda problém nie je.
BTW zaujímavé, že Jančura si konkuruje sám SA busom, ale to dobre vie a iste v tom sám problém nemá. Každopádne iste cenovo rozbijú predražený medzinár. tarif, no i SparDay ponuky ČD/ŽSSK.
Ako v inom príspevku tu spomínam, možno Regiojet začne jazdiť už od polovice októbra.
 
Hodnoť

 

Stale nič moc. Radsej pojdem autom, kde ked ideme dvaja tak ma to pri nizkej spotrebe stale vyjde lacnejsie, zapnem si v sedadle masaz lavovymi kamenmi, pustim si hudbu a zastanem a natiahnem si kostru kedy chcem, a nie trpiet pol dna vo vlaku s cudzími spotenymi ludmi.
 

 

A ja si zase pohodlne sadnem vo vlaku, vystriem nohy, vypijem kavu, nieco ziem, precitam knihu, pozriem film alebo si zdriemnem, miesto aby som trpel a nicil si auto a nervy na tej parodii na dialnicu zvanej D1. Nevraviac o suchtani sa cez pol Moravy kym sa na nu vobec dostanem.
A neviem kde sa vzal ten folklor o spotenych ludoch, ale obvykle tuto hlupost omielaju ludia co isli naposledy vlakom za CSD v sedemdesiatych rokoch...
 

 

Vravel som kamaratovi, nech nejde do Prahy vlakom a nedal si povedat. Teraz ked prisiel, povedal, ze nikdy viac - prisadol si ku nim cigan co vyzeral podozrivo a bol ozraty, potom zas nejaky typek, ktory bol asi nadrogovany lebo kazdych 5 minut sa postavil a vysiel z kupecka a potom prisiel spat. Alebo len tak otvaral-zatvaral zips na batohu.
Vlakmi cestuju riadne individua. Ale tak prijemnu cestu :)
 

 

Tak som si schvalne dal tu namahu a spocital cestovne listky a vyslo mi, ze za poslednych osem rokov som trasu do Prahy/z prahy vlakom absolvoval dvadsatkrat, z toho jedenastkrat prvou triedou, styri razy druhou a patkrat na lozku. Za tuto dobu jedine individuum, ktore si pamatam bol "hluchonemy" typek, ktory sa snazil predavat za nehorazne prachy akesi mydlove figurky s tym, ze ich vraj vyraba jeho chranena dielna.
Samozrejme, ak kolega chcel silou -mocou usetrit desat eur a cestoval najlacnejsim nocnym rychlikom a este v druhej triede na sedadle, mohol tam narazit na hocikoho. Ale to je potom ako keby prisiel do stanicnej krcmy a divil sa ze su tam socky...
 

 

Ved ja suhlasim, ale ked si chces platit prvu triedu a nedajboze lozko, tak to vyjde tak draho, ze sa oplati ist autom aj samemu :)
 


Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop