Korzár logo Korzár Košice

Diskusia k článku: Začali búrať priečelie košickej železničnej stanice

Bagre a ťažké mechanizmy už pracujú. Samotné búranie so zemnými prácami by malo trvať tri týždne.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
34 príspevkov

  • šimike
    ukoncenie vystavby december 2016 ?? to co tam chcu este 2 roky robit? to je snad najdlhsie trvajuca prestavba (dokopy nic noveho nespravili) aku som kedy videl
    • torial

      Presne tak !

      Ta rekonstrukcia je podla mna umelo natahovana aby firma co rekonstruuje stanicu viac zarobila. Inak ta planovana rekonstrukcia(pristavba priecelia) je riadne uboha - lebo prilepit na existujucu stanicu nejaky patvar v uplne inom style to je riadna amatercina.
      • aha222
        ak by si sa aspoň trochu vyznal v stavbarčine, tak by si vedel, že kazdé predlzovanie stavbu predražuje. Zas další odborník na všetko.
        • torial
          A o com asi pisem ? Zeby o predrazeni stavby ktore si samozrejme necha dotycna firma napr. cez dodatok/dodatky v zmluve zaplatit ? Podobne je mozne ze dovod vlecucej sa rekonstrukcie je neschopnost stavitela. Alebo aj kombinacia oboch variant.
          • aha222

            re torial

            Ty si videl zmluvu??? Umožňuje zmluva navýšenie ceny na základe toho, že dodávateľ si svojvoľne predĺži termín? Nesranduj. PS: Načo píšeš tie kraviny? Platia ťa za to, či čo?
            • torial
              • aha222
                • torial
                  • aha222
                    • torial
                      • aha222
    • parastok

      u mňa naopak

      jedna z najkratších. Košičania pamätníci si vedia zaspomínať aj na omnoho dlhšie stavby a rarity v meste. Nie na dvojročnú rekonštrukciu. VŠT stavali najmenej 15 rokov. Čakalo sa na statikov, či vôbec môžu pokračovať. Dom odborov bola tiež taká podarená stavba. Mimo iného aj ked sa o tom málo vie aj tým, že sa im počas výstavby zosypala. Narýchlo ju prikryli celtami aby nebolo vidieť. Len mi bolo divné, že jeden den som tade šiel a na druhý deň tam čosi veľké chýbalo.
      • veteran
        Výstavba VŠT 15 rokov určite netrvala, no aj tak sa tam diali poriadne "pozoruhodnosti". Trafokobky dimenzované na veľké laboratóriá, ktoré nikdy nevznikli (napr. laboratórium na výskum a vývoj spaľovacích motorov). Celé jedno poschodie bolo vyprojektované aj zrealizované pre Katedru koksárenstva, ktorá v živote nevznikla. Všetko zariadenie išlo po pár týždňoch preč. Následne sa tam nasťahovala úplne iná katedra, s diametrálne iným zameraním a úplne odlišnými potrebami. A takto by sa dalo pokračovať ďalej. Milióny vyhodené do vzduchu. Čerešničkou je kupola hvezdárne, v ktorej ďalekohľad v živote nebol nainštalovaný. Ale vraj sa to kedysi dalo otvárať na diaľku. Len teda škoda, že nebolo kvôli čomu. Dom odborov - áno, to sa síce stavalo dlho, ale od začiatku to tak bolo uvažované, keďže sa de facto jedná o stavby dve - KOR a Dom kultúry ROH. Oboje trvali vyše 6 rokov. Čo sa týka stanice, tak opäť a zas sme svedkami ošklbaného a provinčného riešenia v štýle "friškom zrobic, žeby dajak bulo". Tak tomu bolo pri originálnej stavbe, tak je tomu i teraz. Veď hlavný vchod z parku mal byť pôvodne (plány z roku 1967) na úrovni balkóna... Teraz sa na fasádu prilepí čudesný patvar, hoci nás tu opíjali štúdiami, že stanica bude obojstranná, teda aj od Bosákovej, že tam práve budú obchody, veľké parkovisko a že sa ponad koľajisko prepojí Mestský park s novým parkom pri Hornáde. Dajak ňevyšlo, ta ňe?
  • Konštantín_151345

    Naša stanica

    Fandím vynoveniu stanice a už teraz sa teším na jej otvorenie, neviem si však predstaviť čomu bude slúžiť vyhliadková reštaurácia kvôli ktorej sa robí práve táto druhá etapa , pretože ak má byť stanica pre cestujúcich tak určite ten kto cestuje nepríde na stanicu o niekoľko hodín skôr aby si tam mal čas posedieť. Košická stanica je vo väčšine prípadov cieľovou či východiskovou stanicou a teda človek príde tesne pred odchodom vlaku ,alebo naopak pri príchode sa rýchlo ponáhľa do cieľa svojej cesty.Možno že železnice počítajú s pravidelným dlhým meškaním vlakov a cestujúci budú mať kde tráviť čas a možno budú menej nadávať. Aj tak si myslím že táto časť stavby nebude plne využitá a zbytočne rekonštrukciu predražuje a predlžuje čas jej ukončenia.
    • saliva
      Ty asi vela necestujes vlakom, co? Nic v zlom, ale nazvat kosicku stanicu koncovou, na to treba hodnu davku fantazie :). Koncovou je tak mozno stanica v Medzilaborciach. Viac ako v Kosiciach sa prestupuje hadam uz len vo Vrutkach a Kysaku. Hadam si nemyslis, ze vsetky tie IC, EC a rychliky vozia len kosicanov? Navyse je v KE autobusova stanica cca 100 metrov od vlakovej (kde dobre miesto na najedenie nieje). Kopec ludi dojde busom a cakaju na vlak, alebo naopak. Niekedy nestihnu a musia cakat na dalsi, niekedy dojdu skor, lebo z dediny kde byvaju chodi bus 2x za den, niekedy ma vlak pol hodku meskanie, atd.. O potrebny pocet zakaznikov by som sa nebal. Skor sa bojim o pomer kvalita/cena jedla a o uroven servisu.
      • Konštantín_151345
        To ,že sa v Košiciach prestupuje nikto nespochybňuje , to slovíčko väčšinou má svoj význam, tých pár vlakov a ktoré sú pokračovaním hlavných dopravných trás nerobí túto stanicu typickou prestupnou stanicou akými sú napríklad Žilina či napríklad Zvolen. Ide predovšetkým o to že sa buduje drahá reštaurácia na mieste kde nemôže byť využitá , alebo myslíš že ľudia sa zrazu nahrnú do tejto novovybudovanej futuristickej opachy a vykašľú sa na to množstvo podnikov rôznej úrovne v meste .Tí čo chodia na stanicu a o ktorých tak dojemne píšeš ani dnes nechodia do reštaurácie na pomerne slušnej úrovni ktorá je na prvom poschodí stanice . Máš pravdu , tí čo chodia na IC , EC a najnovšie aj na Regio vlaky nebývajú všetci v Košiciach ,ale väčšina a to opakujem väčšina z nich sa na stanicu do Košíc nechá doviesť autom to je jednoducho fakt a nič na tom nezmení ani názor , nesprávny, človeka tak scestovaného ako si ty.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  7. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  1. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  2. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  3. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  5. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  6. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  7. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  8. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 720
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 353
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 13 016
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 980
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 6 435
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 6 276
  7. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 773
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 564
SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video