Korzár logo Korzár Košice
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vlaky v Košickom kraji sa zahusťujú o 14 nových spojov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

snv-levoca

Tam osobne vlaky prečo neobnovili? Veď by bolo lepšie chodiť vlakom zadarmo ako platiť na autobus. Keď sa vlaky pridávajú všade, malo to byť aj tam.
 

Asi VUC-ky

neprejavili záujem. Naviac by sa musel Prešov a Košice dohodnúť kvôli koordinácii tejto žiadosti.....
 
Hodnoť

Nový GVD

Pozrime sa na nový GVD trochu detailnejšie:
Ranné spojenie v úseku PP-KE bude teda vyzerať takto: R 615 o 4:25 hod. a R761 o 4:32 hod.
Keď ďalej čítam GVD zisťujem, že R 615 bude zastavovať v Krompachoch z dopravných dôvodov, aby ho mohol predbehnúť R 761, ktorý tak či tak, stojí v rovnakých staniciach ako R 615!
Myslím si, že je hlúpe zastaviť R 615, ktorý sa ťahá cez celú republiku z BA do HE v Krompachoch. Takto je to však vymyslené v podstate cielene, aby R 761 prišiel do Margecian ako prvý, aby sa do prevažne lôžkového R 615 nemuseli tlačiť cestujúci, ktorí idú na rannú zmenu do KE / PO, ale miesto toho, aby využili radšej R 761, ktorý bude mať súpravu zloženú výlučne z vozňov druhej triedy.
Taktiež pomerne krátko za sebou pôjdu aj ďalšie ranné rýchliky. R 765 o 6:32 hod. a
R 443 o 6:57 hod. Takže v podstate nám teraz 2 krát počas rána pôjdu 2 rýchliky za sebou, ktoré po trase budú stáť v tých istých staniciach.

Ak už teda chceme posilniť spoje v Košickom kraji, a sú na to vyčlenené 2 nové rýchliky R761 a R765, nebolo by lepšie porozmýšľať o možnosti preklasifikovať ich na REx a využiť tým možnosť zastaviť aj v menších staniciach po trati, ako napr. v Spišských Vlachoch a Krompachoch? Tieto 2 zastavenia pre tieto nové rýchliky nemôžu predstavovať problém. No dobre, ruku na srdce, pri R 761 by to asi bolo trochu na tesno, ale v tom prípade by sa to dalo vyriešiť nasledovne: Posunúť odchod R 615 z BA o 7 minút neskôr - tým pádom by R 615 šiel z PP v taktovom čase o 4:32 hod., a R 761 by mohol ísť z PP ešte pred ním o 4:25 hod., resp. 4:20 hod. Plus, R 615 by nemusel stáť v Krompachoch z dopravných dôvodov.
R765 má ale luxusný náskok pred R 443, takže tam o výhovorkách, že sa to nedá, nemôže byť ani reči. Argumentovať, že by sa týmito 2 zastaveniami narušil takt, by bolo len trápnou a hlúpou výhovorkou.

Tu je dôkaz o tom, aký „presný“ takt na trati v novom GVD máme. Je to vidieť u Os vlakov.
Odchody zo SNV smerom do KE: X:18, X:06, X:21, X:20, X:07, X:15, X:11
Odchody zo SNV smerom do PP: X:56, X:40, X:59, X:50

Ďalej čo sa Os vlakov týka, tie sú na dlhšie vzdialenosti absolútne nepoužiteľné. Po trase nie je problém 3 krát vyčkávať v staniciach na predchodenie inými vlakmi vyšších kategórií. Napr. taký Os 7809, na Štrbe čaká na EN 445, v Poprade dáva prednosť R 765, a v SNV musí počkať na R 443. Paráda, no nie?

Takže tak. Na záver ešte oceňujem 2 veci:
1. IC vlaky ZSSK budú zastavovať v SNV. No ZSSK jednoducho potrebuje novú klientelu, keďže RegioJet tu zastavovať nebude, tak teraz je na to príležitosť.
2. Bol zavedený nový Os 7826 KE-PP s odchodom z KE o 12:31 hod.

Čo sa týka vyjadrení k vlakom do Levoče, tiež sa divím, že mesto Levoča ešte nie je olepené kadejakými transparentmi, že ak vlaky zadarmo tak aj do Levoče! Vláda nenašla dostatok peňazí na to, aby mohla lokálka do Levoče fungovať. Na vlaky zadarmo, čuduj sa svete, peniaze sú. A keď ich náhodou bude málo, nevadí, šak uvoľníme ďalšie...
Pán Pavel Titl máte pravdu. Aj keby VÚC mali záujem, nedokázali by sa dohodnúť na koordinácii. Lebo to by trebalo uvažovať. Ba čo viac, uvažovať v prospech občanov!!! A tak trať do Levoče delí nezmyselná čiara zakreslená v mape, ktorá robí veľké divy. A žiaľ, nielen v rámci vlakovej dopravy....
 

super

Toto bol najzmysluplnejší a najvecnejší príspevok, ktorý som za posledné obdobie na diskusii sme.sk čítal. V podobnom zmysle som už aj v minulosti pripomienkoval návrhy grafikonu, no samozrejme, bez akejkoľvek odozvy. Verím, že azda konkurencia pritlačí ŽSSK k trochu viac pro-klientskému správaniu.
 
Hodnoť

Slovenska republika konči na osi Prešov-Košice.Dalej nasleduje kolonia Zemplin.Rychlik Dargov BA končí v KE.Ďakujeme súdružka VAĽOVA

Otroci zo Zemplina pracujuci v Ba,musia prestupovať a terigať sa s batožinou.Ostava iba nočný priamy spoj Zemplin medzi BA-HE.
 
Hodnoť

Včera sa

tie rýchliky v oboch smeroch KE-ZA, KE-BA a KE-Praha tuším na trati prebiehali...škoda, že odchody z jednotlivých staníc sú minimálne..
 


Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop