Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 19. november, 2019 | Meniny má Alžbeta
Nájdete nás na webe

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Krásna žiada viac spojov MHD (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Ľudia, čo sa čudujete?

DPMK sa roky arogantne správa k oprávneným požiadavkam cestujúcich, a to nielen z Krásnej a Jazera. Tvária sa, že ľudia sú tú pre nich a nie oni pre ľudí. Nech platia a držia huby. Papaláši z DPMK, ktorí možno v živote nepoužívali spoje, vedia lepšie, čo ľudia,odkázaní na ich služby, potrebujú. A basta!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Krásna

Je to mestská časť vidieckeho charakteru nie na periférii mesta, ale dokonca až za ňou. Čo čakajú, že budú mať štyri linky každých 5 minút na všetky svetové strany? Aj linka 52 je ústupkom. Nikde v civilizovanom svete nejazdia autobusy popri električkách. V špičke jazdia električky zhruba každé 2-3 minúty na Juh, Terasu, Sever a samozrejme aj do centra, niekomu sa to zdá málo? Vystúpiť z autobusu a na TEJ ISTEJ zastávke nastúpiť do prázdnej električky je problém?

Keď už posilňovať, tak práve električky, resp. linku, ktorá ich spája s Krásnou, nie súbežné a de facto konkurenčné a neekologické autobusy. Všade vo svete to tak funguje, ľudia z okraja mesta sa dovezú na najbližšiu zastávku/stanicu električky, metra, nosnej linky a tou sa vezú tam, kam potrebujú a čuduj sa svete, nikde s tým problém nie je. V čom sú Košice špeciálne?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

sedlaci predsa nebudu prestupovat, to by bolo pod ich uroven
nastahuje sa do krasnej a caka ze bude mat kazdych 5 minut bus do centra

jedno dobre riesenie tu uz bolo, 13ka na vazecku, stamad pekne navazujuce elektricky.., prestup pomaly hrana hrana, mohlo sa aj cakat; tiez to opindali jak male deti, lebo oni potrebuju priamo, lebo radsej raz za 30 min priamo jak raz za 12-15 min na tram ktora ide kazdych 5-10
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

do krasnej jazdia kazdu polhodinu poloprazdne klbove autobusy (okrem zopar skolskych spojov, ale aj vtedy vacsina sedi)... krasna ma luxusnu dopravu, oproti tomu na takej terase alebo inych sidliskach, kde spoje niekedy nechavaju ludi na zastavkach, lebo namiesto klboveho pride kratky autobus, pretoze klbovy musi byt na linke 52
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

fúúúú

už aj dpmk má svojich brigádnikov ... dobrééé
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

má plnú pravdu, najviac osadenstva nastúpi na linku č.52 od Važeckej po Levočskú. Na Važeckú príde linka č.52 z Krásnej v sedle PD asi 12 ľudí, cca dvaja vystúpia a piati nastúpia.
Najväčší debilizmus bol zaviesť cez voľné dni popri polhodinových intervaloch na linke 52 aj raz za hodinu linku č.13.
Vozila aj po Slaneckej asi troch ľudí. Opodstatnenie plného nasadenia cez voľné dni ráno stratila aj linka č.52 Jazero-Kaufland /Popradská cesta/.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale nikto nevie, aké nové trasy si vymyslia naše neúnavné dôchodcovské kobylky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ok,tak teraz inak

nemyslím si,že najväčším problémom je počet spojov a v podstate súhlasím aj s terajšou frekvenciou ... problémom je presmerovanie linky 52 cez opátske ... odrezali všetko okolo ryby,rušňového depa a okolia ... a naložili tam úplne nezmyselne linku č.30 ... takže dáme zarobiť žsr a nie dpmk
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Veľké peniaze idú a majú ísť do elelektričkovej infraštruktúry ako perspektívny nosný systém, preto ťahať autobus do centra z každej vzdialenejšej ulice je neudržateľné.
Radšej pridať aj prestupné terminály typu hrana - hrana. Po vystúpení z častejšie idúceho elektrobusíka prejde ponáhľajúci sa v silnom daždi pod strieškou terminálu cca 5-10 metrov na v krátkom čase akurát prichádzajúcu električku. Jaj, ešte si kúpil niečo na chuť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Výborne. Dopravní kváziekologisti sa

vykecali - a teraz fakty:

1.
KNH je rozťahaná - a tento trend pokračuje. Takže vnútri KNH sú nutné 2 rôzne trasy MHD. Za chvíľu ani to nebude stačiť (IBV Záhumnie, IBV Pri ihrisku), budú potrebné 3.
2.
Momentálne má KNH 6 spojov MHD za špičkovú hodinu a 2 za hodinu v ostatnom čase. To prvé je vzhľadom na počet obyvateľov a cestujúcich MHD v poriadku, to druhé je málo - mali by byť 3. Ideálny by bol na „starej“ trase (Opátska - Kertészova) interval 15´/30´ a na „novej“ (Na hore + motorest) 30´/60´.
3.
Sever a východ KNH (Na hore, Minská, motorest) nemá mimo špičiek žiadnu MHD. To je absurdné.
Z východu KNH sa naviac aj v špičke dostanete smerom do mesta len s obrovskou zachádzkou k Teleku (Na hore). Skoro nikto odtiaľ preto MHD nepoužíva.
4.
„Neekologické“ sú autá a nie autobusy. 1 autobus = 20-40 áut.
Nútenie na viac prestupov (pod zástierkou podpory „ekologickej elektrickej hromadnej dopravy“) podstatne znižuje počet ľudí ochotných cestovať verejnou dopravou.
Môžete na to nadávať, môžete sa tým ľuďom vysmievať a urážať ich aj ich volených zástupcov - nič na tom nezmeníte, je to holý fakt a treba sa s tým zmieriť. A nie ste v ich koži.
Dobrým príkladom je aj KNH - linka č. 28 je temer prázdna.
Takže tým pádom nám na konto takýchto „ekologických “ opatrení pribúda áut v centre mesta.
Toto je ekologické?
5.
Situácia, keď z tej istej oblasti premávajú 2 linky MHD a z toho 1 premáva až do centra mesta a 2. len po prvú električkovú zastávku, je absurdná - tá druhá je potom rádovo menej využívaná. Tak je to aj v KNH.
Logické je ťahať obe linky až do centra mesta - jednu cez Južnú triedu a druhú cez Južné nábrežie.
6.
Úsek VSS križovatka - Strojár - Malá stanica - Senný trh je súvislým pásom pracovísk + nejaké stredné školy. Na úseku Bukovecká - Južné nábrežie je len niekoľko málo pracovísk a gymnázium Opatovská.
Takže čo je pre obyvateľov KNH atraktívnejšie?
7.
Presmerovaním linky č. 52 na Jantárovej prakticky zanikla MHD (linky č. 24 a 30 trasami aj počtami spojov nestoja za reč - perlička: za rannú špičku 6-8 hod nebol v 30-iatke medzi zastávkami „Ryba“ a „Nám. osloboditeľov“ ani 1 človek!). A je tam kopa pracovísk hlboko smerom k železničnej trati.
8.
Presmerovaním linky č. 52 dostal sever Jazera to, čo roky pýtal - linku na Nám. osloboditeľov. Na výstupe KNH je tá linka pomerne prázdna (po jej presmerovaní cez Južné nábrežie ľudí v MHD na výstupe z KNH markantne ubudlo), na vstupe do centra je preplnená (najmä v porovnaní s paralelnou poloprázdnou 19-tkou).

Záver:
Pán starosta má v zásade pravdu (samozrejme ale nie ohľadne predĺženia 19-tky do KNH - to by bolo priveľa kapacity a narobilo by naviac ďalšie problémy).

Pre prípadných rypákov: Píšem to z domu, mám dovolenku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tým bodom 8 som chcel povedať, že

presmerovaním linky č. 52 cez Južné nábrežie sa síce urobilo dobre pre sever Jazera, ale pohoršilo sa Krásnej n. H. a vyrobila sa linka s veľkým počtom cestujúcich s pridlhým ramenom (neefektívnosť).
No a v linke č. 52 je teraz na vstupe do centra viac cestujúcich ako v linke č. 19 (pričom tá prvá premáva v špičke 3x za hodinu a tá druhá 6x, naviac s väčšími autobusmi). Takže obrovský nepomer a linka č. 52 prepchatá.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ešte pár suchých čísel k bodu 6:

Profil od zastávky „Golianova“ k zastávke „Važecká“, ranná špičková hodina:
2.10.2014: linka č. 28 - 70 osôb, linky č. 13+52 - 210 osôb, spolu teda 280 osôb;
21.10.2015: linka č. 28 - 70 osôb, linka č. 52 - 170 osôb, spolu teda 240 osôb.
Úbytok za rok (od 1.9.2015 zrušenie linky č. 13 a presmerovanie linky č. 52 cez Južné nábrežie, podotýkam) teda 40 osôb (15 %).
Že by to bolo vyššou atraktivitou Južného nábrežia oproti Južnej triede?
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop