Korzár logo Korzár Košice
Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Košičan zrazil na priechode tri chodkyne, dve sa ťažko zranili (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

Dúfam,

že tá cyklistka bude riadne potrestaná! Na prechode pre chodcov má bicykel tlačiť, nie sa na ňom odrážať.
 

 

Kazdopadne boli chodci na prechode takze vodicka mala zastat. A co ked ten bicykel tlacil?
 

 

Preto sa používa pojem "miera zavinenia"! To, že chodkyňa porušila predpis automaticky neznamená, že ona je na vine nehody. Alebo to berieš tak, že ak ide cyklista po priechode, máš právo ho beztrestne prejsť? Bude zohľadňovať rýchlosť (šiel vodič predpísanou rýchlosťou? ak nie, stihol by zastaviť včas, keby ňou šiel? odhadla cyklistka vzdialenosť auta alebo pod neho skrátka vletela?...). Nemôžes sa na to pozerať čiernobielo. Ak by si prechádzal cestu bicyklom na rovinke, za jasného počasia a v priebehu pár sekúnd by prifrčalo Maserati, ktoré by ťa nabralo, cítil by si sa ako jednoznačný vinník, lebo si šiel na bicykli?
 

 

A ja dúfam , že je to pokus o čierny humor.
 

 

"odrazanie sa na bicykli" nerovna sa "jazda na bicykli".
odrazanim sa da ist rychlostou asi tak 5-7 km/h. to je ako keby isla peso vedla neho.

na kolobezke sa tiez clovek len odraza a pritom po prechode moze ist. aj na korculiach moze, a korculiar navyse vyvinie vyssiu rychlost.
 

treba si teda všimnúť

mestských policajtov, či na bicykloch premávajú po cestách alebo chodníkoch. Ked z chodníkov idú na priechd, či ten bicykel aj tlačia. Okrem toho vodič pred priechodom má tak isto znížiť rýchlosť a zvýšiť pozornosť.
Ak to nepomáha, tak treba znížiť najvyššiu povolenú rýchlosť. Ako v mestách, tak aj mimo nich. Aj tak ju mnohí vodiči úplne bežne prekračujú.
 
Hodnoť

Treba zrušiť priechody?

Štatistiky čoraz viac potvrdzujú, že pre chodcov je bezpečnejšie prechádzať cez cestu mimo priechodov. Tak sa pýtam, či majú ešte priechody nejaký význam? Alebo povedané sarkasticky či slúžia iba na sústredenie chodcov, aby neboli autami zrážaní kde príde, ale pekne, organizovane na na to určených miestach? Najlepšie hromadne, ako pri inej nehode z Košíc: http://www.noviny.sk/c/krimi/n...
 

 

Dik pobavil som sa.
Ale inak pravda. Plno ludi sa tu stazuje ze su chodci aroganti ked chodia cez prechody. Takze treba zrusit prechody a aj autickari prestanu vyplakavat.
 

V niecom mas pravdu

Byvam v Britanii a pocet prechodov napr. v meste je asi na urovni jednej stvrtiny oproti mestem na Slovensku. Nemusim dodavat, ze soferi zastavuju len ked sa k prechodu blizim. Ked si uvedomime suvislosti, tak privela prechodov rapidne spomaluje premavku a devalvuje ich funkciu. Sofer ich zacne podvedome prehliadat: nie su nic mimoriadne ani vynimocne, su vsade a na vsetkych sa zastavit neda
 

priechody

sú pre chodcov najnebezpečnejším miestom na prechádzanie. Hlavne tie, ktoré sú na rohoch križovatiek. Bezpečnejšie je prejsť mimo nich, alebo podľa situácie na ceste. Nie na semaforoch. Pri nich tak isto nie je žiadna istota, kedy ktorá červená ráči vypadnúť. Ani to, či ju ráčia opraviť o týždeň, alebo o mesiac. Ako na rohu študentskej a hlinkovej. Tam nešla asi aj dlhšie. len kto bude zodpovedný vtedy, ak chodec vlezie pod auto len preto, že červená mu nesvieti. Asi len on. Argumentácia asi tá, že je povinný pozerať po semaforoch na celej križovatke.
 
Hodnoť

Ten Košičán zároveň

podal žiadosť o vysťahovanie sa na Mars. Žiadosti sa podávajú do časopisu Kozmos s odôvodnením, že dotyčný je diskriminovaný ako majiteľ luxusného dopravného prostriedku.
 
Hodnoť

 

Tie tri chodkyne... Ja to vidím tak, že buď všetky tri, alebo aspoň 2 z nich čumeli do svojho mobilu a tretia, alebo aspoň časť z nich mala sluchátka v ušiach, takže ani nevideli, ani nepočuli, ale po prechode aj tak kráčali. A nehoda je na svete. Čoraz častejšie aj ja osobne vídavam chodcov, ale najmä ženy - áno, ženy sú v tomto omnoho nezodpovednejšie a neobozretnejšie, ktorí nedávajú pozor a vstúpia na prechod pre chodcov bez toho, aby sa presvedčili, či vstúpiť môžu. Mnoho chodcov má akosi mylne zakorenené v myslení, že keď vstúpia na prechod pre chodcov, tak majú automatickú prednosť. Nie je tomu tak. Aj chodec sa musí najprv presvedčiť, či môže a keď môže, vtedy aj bezpečne prejde.

Na druhej strane mince častejšie pozorujem aj nepozorných vodičov - a zase sú to najmä ženy vodičky, ktoré prednosť chodcom skoro nikdy nedajú.
 

 

dalo by sa ti jednoducho oponovat a to tym ze coraz viac vodicov pouziva mobil pocas jazdy. Dokonca ani handsfree sady niesu riesenim problem kedze telefonovanie s nim aj tak odvadza vodicovu pozornost.
 

Telefonovanie

za jazdy jednoznačne odpútava pozornosť. Je to vážny dopravný priestupok s primeranou pokutou.
Chcem sa opýtať. Aká je pokuta za vstúpenie chodca na prechode na červenú ? Dostal už niekto za tento priestupok pokutu ?
 

 

Keby len pokutu:
http://pardubice.idnes.cz/poli...
pokuta tam bola tusim 500Kc.

Cervenu ako chodec ignorujem, ked nie je nikde nikoho - podla mna sa neda povedat, ze by to niekoho ohrozilo.
 

 

Celkovo su s tymi zenami len problemy. Ale platy by chceli rovnake :)
 

aj

aj volit
 

neviem, ci sa to da pripisat..

telefonom..ja to volam syndrom sypania zrna sliepkam...staci nasypat a sliepky z celeho dvora zacnu bezat za zrnom za kazdu cen...teda staci spravny podnet - prichod autobusu, elektricky, zazvonenie telefonu, kamarat / ka na druhej strane cesty a fyzika a zdravy rozum idu bokom...vodic by to mal predvidat / bohuzial nie vzdy to vyjde...
 

skusenost zo svajciarska

chodec na priechode ma absolutnu prednost. a chodci aj vodici sa podla toho aj spravaju. vodici automaticky zastanu - vsetci. nasincovi chvilu trva zvyknut si, ale vidina niekolkotisicovej (!) pokuty je ucinny vychovny prostriedok. a chodci na priechode vstupuju do cesty bez obzretia sa. ziadne problemy, minimum nehod.
fyzika? pred priechodom nemas ist osemdesiatkou a mas ocakavat, ze po nom prejde daky chodec.mozno to tvoj prejazd mestom predlzi o dve minuty, ale nikoho nezabijes. zrno-nezrno...
nevidel som tieto nehody, tazko preto o miere viny rozpravat. ale bezne vidim situacie, ked na stvorprudovke auto zastane, pusta chodcov - a vedla neho daky kreten osemdesiatkou presvisti a chodci maju stastie, ak stihnu uskocit. za toto by sa automaticky mal odoberat vodicak, rovnako ako za jazdu v tazkej opilosti.
a v pripade akejkolvek nehody staci telefonat operatorovi, ci na vodicovom mobile neprebiehal v tom case hovor. ak ano a v aute nie je handsfree sada, tiez tych ludi nenechat viac soferovat - ohrozuju seba aj inych. myslim, ze za mnohymi zrazenymi chodcami je telefonovanie za volantom - staci hocikedy rano pozriet, kolko vodicov vo vedlajsom jazdnom pruhu ma jednu ruku pri uchu...
 

Prechody so semaformi

Svojho casu som bol v Barcelone a mali tam vyslovene reklamnu kampan v boji proti nehodam s chodcami - zrazeni chodci. zaroven kazdy prechod na 4 prudovke v Barcelone ale aj vsade inde vo svete je zabezpeceny semaforom !!! bohuzial casto vedla iduce auto resp. sofer vo vedlajsom pruihu nevie ci chodec uz presiel alebo nie pretoze ho nevidi za uz stojacim autom. Vobec nemusi ist rychlo !!! tu staci aj rychlost 30 km za hodinu a je po chodcovi !!! Cez 4 prudovky ma byt prechod zabezpeceny semaformi a aj zacenu, ze ich bude cely les. Ine riesenie je mimourovnovy prechod a to zvlast k zastavkam MHD. len to by chcelo realne komplexne riesenia. Inak aj pri najvacsej pozornosti bude dochadzat ku koliziam.
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop