Korzár logo Korzár Košice
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na konkurenčný boj doplácajú cestujúci. Meškajúce vlaky sa nečakajú (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Čo nato povedať , ja osobne by som neriskoval . Je bežné že vlaky meškajú. Niesme v Japonsku. a pri pohľade na železničiarov ani sa nečudujem. ich IQ podla mna určite nedosahuje priemer Slovenska a ich náchylnosť k alkoholizmu je všeobecné známa, vidno to i pri rekondičných pobytoch týchto zamestnancov štátu. Takže ešte raz pri preprave je dobré nechávať si väčšie časové rezervy
amitrano
este raz, skusim pomalsie, data o meskani _su_ verejne dostupne, takze vsetko ostatne chapem len ako vyhovorky klasickej socik organizacie ze sa to neda.. a najviac ma na tom mrzi, ze kvoli zabomysich vojnach trpia cestujuci, fakt si mi nedal ziaden argument, preco by sa napriklad ZSSK nemohli spravat ustretovo, ono niekto zacat musi..
snowman
Tak to dokazte.
Povedzte mi z toho verejneho zdroja, kolko vlakov RegioJetu malo meskanie vacsi ako 10 minut za posledny tyzden?
traveler
<< < 1 2 3 > >>

 

rozhodne nebudem za Regiojet, alebo ZSSK robit ich robotu, aktualna poloha/meskanie vlaku sa na internete da najst(teda sa da aj vyrobit statistika), ty si tvrdil, ze nie. robenie statistik uz necham na tych, ktorym ide o cestujucich, z tohto konkretneho pripadu aj podla reakcii tu nemam pocit, zeby ZSSK o nejakeho cestujuceho islo, co je smutne :( este vacsiu konkurenciu na nich a potom, ked im pojde o to aby nenas***li aj toho posledneho cestujuceho do Humenneho, sa mozno spamataju.
 

Ked mi to napisete

Tak sam dam podnet Na ZSSK aby upravili odchod posledneho vlaku v ramci zmeny grafikonu
 

 

chodievaš na zaujímavé rekondičné pobyty, ked sú tam všetci železničiari alkoholici :-). Braňa Mojseja tam nestretávaš ?
 

 

Braňo je železničiar?
 

IQ

Som zelezniciar a nehanbím sa za to. Z tvojho komentára usudzujem ze príliš vysoké IQ mať nebudeš. V dnešnej dobe je moderné posudzovať iných ľudí, no často to robia práve tí ktor toho majú v hlave najmenej.
 

 

tak drž pišulku daj si poldeci a buď rad že pracuješ v skur...socialistickej spoločnosti
 
Hodnoť

cele je to na ******

pproste urcite veci su statnym monopolom. energetika, voda, zeleznice, cesty, zdravotne poist. - su to siete s celostatnou posobnostou. nie je riesenim to privatizovat, ale vytvorit poriadnu verejnu kontrolu, kazdy obcan statu je akcionarom takejto statnej spolocnosti - v tomto duchu by mala prebiehat aj kontrola. teda absolutna otvorenost hospodarenia a rozvoja sluzieb. nie vsetko musi byt nutne trendy, dolezita je rozumna cena a funkcnost systemu !! ale ludia maju radsej klamstva ako pravdu.
 
Hodnoť

 

Radšej by som sa pozrel na to, prečo RegioJet ako, citujem "Moderný dopravca", tak často mešká.

- Zmätkujúce posádky, ktoré tvoria v podstate len servírky a nie zaškolený personál a tak podobne.
- Namiesto signálu "Pripravený na odchod" dávajú pri vypravovaní signál "Zastav".
- Po vypravení vlaku pracovníkom ŽSR súprava hockedy stojí v stanici ešte 2-3 minúty.
- Hraničné obraty jednotlivých spojov, kde pri 12-15-minútovom meškaní ostáva na nástup cestujúcic protismerného vlaku len minimum času.

...a tak ďalej, a tak ďalej.

Takto meškajúci vlak RJ by tým pádom ovplyvnil od Košíc všetko ďalej na východ, celú vetvu tratí 190 a 191 až po Stakčín/Medzilaborce, kde sú prípoje napasované.

Nad týmto sa v prvom rade treba zamýšľať. Aké kvalitné a spoľahlivé služby RJ poskytuje (meškania nie sú jediný problém, tam sú oveľa závažnejšie nedostatky).
 

 

Ked meska ZSSK a vlak caka 5 minut, vtedy nie je na trati 190 a 191 ziadny problem ?
.
Aby som nebol len jednostranne kriticky, v Nemecku sa tiez sukromnici a statny prepravca DB necakaju. Takze asi tak...
 

 

Samozrejme, že tam problém byť môže, len akosi (ak nerátame závažné dopravné dôvody) ho vtedy nespôsobuje cudzia firma... Firma, ktorá pri tvorbe časových polôh nebrala do úvahy v podstate nič okrem samej seba a aj napriek značnej "vate" v jazdnej dobe nedokáže svoj vlastný CP dodržiavať.

ZSSK sa okrem toho na nič nehrá, narozdiel od RJ, ktorého kvalita spočíva len v "doplnkových službách na palube zadarmo". Pod pozlátkom je ale obrovská hniloba a celé to riadi jeden neskutočne nevychovaný buran :)
 

 

zeby trafeny statny zelezniciar? :)
 

Mám otázku:

Koľko vlakov na vetvách 190-191 by mal posun rýchlika o 5 minút v čase po 22,53 ovplyvniť ? Ja myslím, že ani jeden
 
Hodnoť

A v com je problem?

V tom ze tu operuje RJ a v tom ze statny prepravca je mierne neschopny.
 
Hodnoť

Pravdu? Mozno tym niektorych nastvem..

...ale preco by sa mali ZSR prisposobovat? Regiojet je ina firma. Konkurencia. ZSR maju svoj harmonogram. S umyselnym oneskorenim vystartuje a potom uz samozrejme, ze meska tiez az do cielovej.
Ak Regiojet vie, ze pravidelne meska nech si upravi Regiojet harmonogram a nech startuje skor.

Ze si ZSR caka na vlastne vlaky, este neznamena ze to bude robit zadarmo aj pre konkurenciu. Prirodzene.
Dnes tiez ani jeden podnikatel nepozera na stat. Ak moze, nedat co i len jedno euro, tak ho statu neda.
 

Takýto názor je jeden zo vzorových

príkladov na základné príčiny toho, prečo je celá stredovýchodná Európa od Štetína po Burgas tam, kde je.

Verejná hromadná doprava je prosím pekne z 80 % verejnou službou a nie prednostne podnikaním a slúži na 2 veci:
a) sociálna inklúzia pre tých, čo autom cestovať nemôžu,
b) celospoločensky ďaleko vhodnejšia alternatíva proti nadmernému používaniu auta u ostatných.

Tu konkurencia štýlom „každý si robí na svojom piesočku, čo chce“ zhoršuje celkovú kvalitu. Jej dôsledkom býva zbytočne viac áut na cestách a nemalá časť ľudí bez možnosti dostať sa tam, kde potrebujú.

Takže pre konkrétnu situáciu:
Dopravcov môže byť iks, iné činnosti môžu byť tiež z veľkej časti vykonávané súkromníkmi, ale nad tým všetkým musí byť jednotný systém riadený verejnou správou (cestovné poriadky, tarifa, prepravné poriadky, systém predpredaja lístkov, informácie atď.).
A to, že 1 spoj vykonáva 1 dopravca a iný spoj druhý dopravca, nemá mať žiadny vplyv na to, či sa medzi týmito spojmi zachováva prípoj alebo nie. To má závisieť od časovej polohy spojov, od ich využívania a ďalších nadväzností, nie od toho, kto ktorý spoj vykonáva.

Tu je hlavný celospoločenský účel a nie individuálne zisky či straty zainteresovaných podnikateľov - tie sa dajú kompenzovať inak.
 
Hodnoť

 

Takze ked mi napriklad v Lidli nezoberu nakupne poukazky z Tesca, je to hyenizmus? Z akeho dovodu by si ZSSK mala vyrabat meskanie cakanim na vlak KONKURENCNEJ spolocnosti? Regiojet by snad na zmeskany pripoj konkurencie cakal?
 
Hodnoť

 

ak cestujuci, ktori cestuju z BA dalej ako do KE nemaju pripoj k RJ, preco necestuju vlakom, ku ktoremu pripoj maju?
pokial viem, vlaky ZSSK (posledne pripoje) sa cakaju kludne aj 100 a viac minut
 

 

Pretoze zssk nebolo schopne dostat IC vlaky do zisku ani ked mali absolutny monopol.
Otazne je skor, prečo cestujúci netlacia na regiojet aby jazdil az do Humenného, pripadne aby jazdil aspon načas.
 
Hodnoť

RJ na trati Kosice - Olomouc:

isiel som uz aspon 5x, ani raz vlak neprisiel na cas, meskanie aspon 20-30 minut. Jedno stastie ze autobus z Olomouca do Brna (tiez RJ) ma ist az 40 minut po prichode vlaku. Zatial len raz som na ten autobus musel cakat.

btw, ten autobus caka max 10 minut a to je ta ista firma.
 

 

no vidis. ja som zas siel x-krat do Prahy a nemeskal ani raz. zakazdym sme dorazili +-5min podla planu.
 

<< < 1 2 3 > >>

Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop