Korzár logo Korzár Košice
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V Košiciach budú opäť učiť budúcich vojenských pilotov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Toto

je ďalší príklad "debilizmu" po slovensky!!
Bola tu dobre fungujúca vojenská letecká škola s tradíciou a schopnosťou zarábať,tak ju zrušíme,lebo je v Košiciach! Po rokoch prídeme na to,že ju potrebujeme,tak sa ide vytvárať ďalší zlepenec! Klasika.......
 

tralala

Nevšimol si si niekoľko maličkostí, ako prvé už nie sme republika s 15 miliónmi obyvateľov,ale len s tretinou toho, armáda už nemá stovky lietadiel ale ich počet sa scvrkol na pár kusov,skončila studená vojna a teda aj úloha armády je niekde úplne inde a tomu zodpovedajú aj finacie určené na tento účel .Z toho vyplýva že aj pilotov nám treba oveľa menej.To že sa ide robiť príprava pilotov v Košiciach je správne pretože stále tu zostali pracoviská určené na tento účel ,trenažéry,špecializované učebne a podobne.Nestačí to však na to aby to bola plnohodnotná letecká vysoká škola ako kedysi
 

Nie celkom tak,

škola mala kredit aj v zahraničí ... zlikvidovali sme sa sami, mali sme plnohodnotné vybavenie a priestory ... tralala má pravdu, stačilo v tradícii pokračovať napr. školstvom nie ako kedysi ... :)
 

 

Máš pravdu , lenže to zahraničie tvorili štáty soc. bloku ,alebo arabské diktátorské režimy takých jedincov ako napríklad Kadáfi, Sadam Husajn, Háfiz Asad a podobné hviezdičky, takže nič čo by sme tu chceli teraz mať .
 

Hm,

so štátmi žiadny problém, len impotentné, možno aj skorumpované záujmy rozhodujúcich politikov na Slovensku ... podľa všetkého zmena systému a vstup do EÚ by priniesla aj zmenu klientely ... trestuhodne sme zahodili dlhoročné skúsenosti (od roku 1959), odborníkov, servis, priestory, techniku až po trenažér ... postupný pád začal od roku 1993 cez 2004 od straty trhov až po súčasný stav ... :)
 

na komenskeho ulici

boli to vacsino cesi. to bola ina doba.
 

 

Aj ja som si všimol takú maličkosť, ako prvé už nie sme republika s 15 miliónmi obyvateľov, ale len s tretinou toho, ale popri tom máme 2x toľko žandárov ako mala republika s 15 miliónmi obyvateľmi. Takže školy pre žandárov potrebujeme ako soľ.
No udržiavať takúto leteckú školu so všetkým, čo bude produkovať pre nás obyvateľov úplnú zbytočnosť, míňať na to štátne peniaze, ktoré inde chýbajú, no to naozaj podporím každý štrajk učiteľov a zdravotníkov.
 

 

Lenze aj tie specializovane ucebne, trenazery su uz davno po dobe zivotnosti a je potrebne ich nahradit niecim modernejsim. Rovnako na vyucbu nesluzi ani ucebny blok, kde zostalo zopar kanclov, skusobna miestnost pre kvadrokoptery a tusim aj mensia hala pre vrtulnik, alebo MIG.
Ale inak suhlasim. Samotna VVLS v dnesnej dobe straca vyznam.
 
Hodnoť

a budu moct lietat na tych nasich

2 ( slovom dvoch) stihackach, jednej pokazenej a tej druhej tiez ruskej...hehe
 

Pri preťažení 8G...

... by si sa posr@l na tej "pokazenej" stíhačke :-)
 
Hodnoť

samotne

letecke sily su velmi nakladne, skor sme mohli vyuzit skolenia u Rusov ci inych podla typu techniky a usetrili by sme miliony
 
Hodnoť

kalos1

Môžeš mi veriť, že toto rozhodnutie je najoptimálnejšie a najekonomickejšie.
A ak si pozorne čítal článok, ide o štúdium 2. stupňa vysokoškolského vzdelávania, neskôr pôjde aj o 1. stupeň.
Nejde o žiadne školenie v dĺžke týždňov či mesiacov. A akékoľvek vzdelávanie v zahraničí je drahšie ako doma. Zadarmo nám ho nikto neposkytne.
Ekonomické dôvody nedovolili pokračovanie Leteckej akadémie v Košiciach, ale mohla to byť odlúčená časť Vojenskej akadémie v Mikuláši a mohlo sa kontinuálne pokračovať.
Takto sa 11 rokov bádalo a hľadalo sa riešenie ako nahradiť zrušené Košice. Výsledok po 11 rokoch je, že sa všetko aj tak vráti do Košíc a bude to "odlúčená časť" akadémie v Mikuláši.
Čiže študenti košickej Leteckej fakulty budú kadetmi akadémie v Mikuláši.
To, čo by mohol pán minister urobiť je, aby konečne z ministerstva vyhodil ľudí, ktorí stáli sa zrušením Košíc v roku 2004 a potom 11 rokov riadili náhradu Košíc aby to tam aj tak vrátili. Tieto osoby by mal minister z ministerstva vykopnúť kopancom do zadnice. Včera bolo neskoro.
 

To akékoľvek by som z textu vyhodil.

Možno štúdium letectva je v zahraničí drahšie, ale štúdium bežných odborov je neraz v zahraničí lacnejšie. V Českej republike určite, aj preto je tam toľko slovenských študentov.
 
Hodnoť

ta skola bola vynikajuca

a dovody?
kazdy ten pilot nalietal hrbu hodin na sportakoch

potom to bol vycvik na Delfinoch ci Albatrosoch...presiel vsetky cinnosti okolo lietadla...bol skoleny na zataz ,obrovsky stras a dalsie cinnosti

a ak nepresiel na najmodernejsie stihacky ,lietal na vrtulnikoch ci riadil prevadzku...... a ak ani potom nenasiel v armade uplatnenie ,na dvere klopali letecke spolocnosti....oni chceli za tych pilotov aj zaplatit ,len zelenym mozgom sa to nepacilo....zavideli ,ze ten v uvodzovkach neschopak ,za par mesiacov po preskoleni bude zarabat viac ako oni.....

a pritom 99% pilotov v CSA boli stari vysluzilci z armady ,ktori po dalsom kadrovom prevereni lietali ako bohovia na starych IL 62 do USA ci Kanady

tie Kosice bola zlata bana pre stat ,len pani zo zapadu nepochopili ze okrem zaplatenia za vyskolenie pilota statu ,treba zaplatit aj panom generalom vsimne................

a Zilina? slaby odvar oproti Kosiciam


ale hlavne ze tu mame 20 vysokych skol na politologov ,sociologov a dalsiu haveť co nic nerobi len cicia tento stat.........
 

a kazdy ten pilot

tiez 'nalietal' hrbu hodin na Javach motocykloch s nejakou kosickou kockov na tandeme.
 
Hodnoť

Prečo práve TUKE?

Prečo práve LF TUKE bude robiť výcvik pilotov keď nemajú jediné lietadlo, nemajú ani simulátor, kedže si ho museli požičať za 227 tis EUR aj to len na dobu riešenia projektu a to necertifikovaný. V podstate tam nemajú nič...
Prečo nebol oslovená napríklad Žilinská univerzita v Žiline, ktorá má lietadla, simulátory (certifikované), dokonca aj tradíciu vo výchove a vzdelávaní pilotov.
 

Neviem,

či sa vôbec dá porovnávať tradícia vo výchove a vzdelávaní pilotov v Žiline a v Košiciach?
 

Andyno

Slovo "výcvik" pilotov treba chápať širšie. Ani Žilinská univerzita nemá L-39, ani vrtuľníky a ani L-410, ktoré budú finálnymi lietadlami vo výcviku. Počiatočný základný výcvik na malých motorových lietadlách si LF dokáže zabezpečiť subdodávateľsky, žiadny problém.
V tom širšom význame slova treba chápať výcvik pilotov a ostatných leteckých odborností, ktoré vojaci potrebujú, ako teóriu potrebnú na nasledujúcu prax u leteckých útvarov. A teóriu môže odučiť len certifikované pracovisko, zdôrazňujem slovo CERTIFIKOVANÉ. A to je v Prešove. Pokiaľ budú kadeti vojenskej akadémie ubytovaní na Rampovej, kde sídli LF, do Prešova to majú kúsok a môžu bez problémov aj v jeden deň študovať prešovskú teóriu a aj košickú. Žilina - Prešov by sa stíhala ťažšie.
Ja osobne nespochybňujem ŽU a to, čo poskytuje na letisku Hričov, v žiadnom prípade. Sú tam výborní odborníci. Ale ŽU pripravuje CIVILNÝCH pilotov, nie vojenských, okrem toho netreba všetko zužovať len na pilotov, tam o veľké čísla nepôjde. Problém, ktorí predovšetkým trápi vojakov, je príprava pozemných leteckých odborníkov, špecialistov na leteckú techniku a toto ŽU neposkytuje. A systém, že niečo robme v Žiline, niečo v Košiciach, niečo inde, je nezmysel.
Asi si treba poriadne uvedomiť, že pripravovať treba budúcich vojenských profesionálov. Inak povedané, počas štúdia nejde len o vysokoškolskú teóriu a praktický odborný výcvik, ale ide aj o plnenie úloh vojenského programu, veď ak majú skončiť školu ako poručíci, tak niečo všeobecne vojenské musia vedieť. A z toho vyplýva, že toto sa dá zabezpečiť opäť len pri sústredenej príprave na jednom mieste. A práve táto "vojenská" príprava aj nepriamo vylučuje prípravu v zahraničí. Lebo tú by bolo potrebné urobiť neskôr doma a to predlžuje celkovú dobu prípravy a to je zase problém u pilotov. Pilot má byť čo najskôr na funkcii v leteckom krídle a plniť výcvik na získanie 1. triedy. Čí skôr, tým lepšie, najvyššia výkonnosť je vo veku okolo 30 rokov, a to už musí byť pilot plne vycvičený. Experimenty, ktoré sa robili po zrušení Vojenskej leteckej akadémie, keď sa regrutovali záujemcovia o funkciu pilota u "vševojskových" neleteckých útvarov vo veku okolo 30 rokov a s nimi sa začínal výcvik (!!!!!!!!!!!!) sa nesmú opakovať!!!!
A len zopakujem to, čo som napísal v predošlom príspevku. Mnohí, ktorí toto spískali, doteraz pracujú na ministerstve obrany. Niečo neuveriteľné.
 

Lanoes

V článku sa piše o výcviku pilotov, nie o vzdelávaní iných odborností. Je pravda že Žilinská univerzita nemá L39 ani vrtuľníky a čo sa týka L410 tak tá v Žiline je dostupná, ako aj celá zostava lietadiel Z42, Z142, Z43, PA28, PA34 atď. Rovnako sa dá povedať, že nemá zmysel chodiť do Prešova kde je 600m betónu teda letisko iba pre vrtuľníky. Keď už hovoríme o vojakoch tak L39 a Mig29 sú na základni Sliač, dopravná letka je v Malackách (letisko) takže dostupnosť Zilina - Sliač cca 1:15 hod a cca Zilina Malackky 2:30hod. Koľko to bude z Košíc? Na druhu stranu by si naši piloti zaslužili poriadny výcvik s paragranmi v Žiline, aby neboli ako babovky", ktoré sa boja skakať. Aby sme ich mohli požiť na misie NATO, zároveň aby ovládali let v civilnom vzdušnom priestore. Neviem možno si to ešte niekto v SR, nestihol všimnúťale pre vojensky let platia civilné predpisy pokiaľ je riadený v civilnom vzdušnom priestore. Aby nedošlo k takej tragédii ako boli Hejce, kde na transportnom lete niekto predčasne zrušil letový plán!!!
Na druhu stranu dôvod prečo to dať dať do Prešova a Košíc je jednoznačne daný sú tam rodinne väzby.
 
Hodnoť

 

Ešte ak im armáda kúpi nové lietadlá, tak možno budú aj lietať, len neviem načo nám bojoví piloti vôbec sú.
 


Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop