Korzár logo Korzár Košice
Piatok, 15. november, 2019 | Meniny má Leopold
Nájdete nás na webe

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

O spoplatnené parkovanie v Košiciach prejavili záujem aj Sever a Západ (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Peniaze

Asi vám zavoňali bezpracne získané peniaze
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Latanie, platanie nic nevyriesi...

Takto to vyzera, ked sa politikmi zalozi nejaka firma, ktora bude monopolne ryzovat v tych mestach, kde vladnu politici tej strany, ktora danu firmu zalozila :(

Toto co predvadza EEI je na zaplakanie a je len a len o peniazoch.
Toto nie je koncepcia.
Pokial sa nezavedie CELOMESTSKY PARKOVACI systeme vratane budovania parkovacich domov a zachytnych parkovisk, tak sa jedna len a len o choas, lebo problem sa len pusuva o par metrov dalej.

LUNIK I a III sa da vyriesit aj bez spoplatnenia. Lunik I stopercente. Ale potom by na tom nikto nezarobil, vsak ?
Pred 2 rokmi som presadzoval na Dopravnom dispecingu riesenie, s castou ktoreho suhlasil aj ten najhlavnejsi - zastupca statnej dopravnej policie, ktory prehovaral mesto, aby sa do toho islo s tym, ze o rok sa to vyhodnoti. Cudujte sa svete, proti bolo mesto Kosice.

Za to, ze nam na sidliska parkuju cudzi, ktori ale maju svoje velke parkoviska, tak za to si zaplatia domaci ??? :( :(

LUNIK I:
Na Luniku I, ale aj III, na priblokových parkoviskách parkujú autá aj od iných subjektov, vďaka ktorým je často nájsť voľné miesto na parkovanie obtiažné. Jedná sa najmä o 4 „zdroje“:

1, autá študentov, ktorí parkujú na jednom mieste pri bloku aj celý týždeň
2, autá zákazníkov z ubytovní na Považskej 40/A a 40/B, z ktorých tiež viacerí parkujú na jednom mieste celý týždeň + kade tade na celom Luniku
3, návštevníci OC Galéria a zamestnanci polície
4, návštevníci Univerzitnej nemocnice (bývala FNsP)

Ak by tito 4 neparkovali na LUNIKU I, tak Lunik I a III nemaju problem, pani odbornici.

Ako by som riešil parkovanie na Luniku I ? - https://zdenkoliptak.com/2014/...

Vdaka neschopnosti mesta a EEI su kosicania deleni na platiacich a neplatiacich.......za to iste. :(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

+ desiatky aut T SYSTEMu

Z Povazskej ulice je problemom Povazska 40/B, kde sa uz predavaju byty, no nemaju ANI JEDNO parkovacie miesto (98 bytov = 120 aut podla STN).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Áno, takže keď bývam v okolí Košíc a malý mi navštevuje škôlku na L1 a starší tam ako hokejista chodí do školy, to budem platiť parkovné 2x denne? Veď je to choré!!! Kde sa pohne človek, tam musí platiť. Pri tých našich platoch je to nonsens.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

čo má byť

mesto sa má starať o valalských? Ak aj mestu dane neodvádzajú? Potom si poniektoré valavy ešte zmyslia, že chcú pozemky lebo by dobre ryžovali? Tak ako tie na ktorých sú železiarne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

lacne taxi

zavies symbolicke parkovne 1€ na den vsade v meste. akciova permanentka 300€ na rok. 300€ za to ze mozte v KE na verejnom priestranstve mimo svojho pozemku povalovat svoj majetok (auto)
takto by som za rok vybral cez 10mega.

a co s tymi 10mega? ukradnut! LOL

kupil by som za to 500 aut na plyn a zamestnal cca 750 vodicov taxi. ti by dalsie roky boli plateni opat z parkovneho. zakaznikovi by uz len stacilo zaplatit cenu plynu. kolko to je? 1€ na 10km? a mam lacnu taxi sluzbu. teda netreba ludom tolko aut, lebo jazda taxi bude lacnejsia ako mhd. :) teda mozu svoje 2. resp. 3. auto v rodine predat. hned mam plno volneho miesta v meste.

kludne si to prepocitajte vsetko sedi :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Boze mirko.sk zase ty s tymi fantazmagoriami.. Zobud sa clovece a uvedom si ze tu zije 250 000 ludi v realite vsednych dni..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale ved dobre...
Rano zaplatis 3 eura taxikarovi, poobede zaplatis 3 eura taxikarovi. A to iste aj tvoja zena...
Cize 250 eur kazdy mesiac na taxik. A v meste bude 50 tisic pracujucich a 50 tisic taxikarov, co vozia do roboty tych pracujucich a zvysok dna sedia kdesi vo Velkej Ide na velkokapacitnom parkovisku a cakaju na popoludnajsiu sichtu. Ale ano, centrum mesta bude bez aut... :-)))))
A magistrat kupi autobusy na baterky
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ake 3€?

ake 3€? za menej ze su naklady na benzin ci naftu v tvojom aute na tej istej trase!
dnes za 3€ funguju taxi kde si z toho platia, soferov, auta, benzin, ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

prepocitaj si to

ty sa zamysli, prepocitaj si to a pochopis, ze ponukam taxi za cenu nizsiu nez su tvoje naklady na benzin ci naftu na tej istej trase :)
ak to fakt prepocitas zistis, ze pocitam s fest velkou rezervou. kludne by stacilo 200€ rocne za jedno auto.
ked byvas v sirsom centre budes za 1. auto platit 35e rocne. ak robis v inej casti sirsieho centra budes platit 3€ denne. 20 dni v mesiaci. za rok 240€!!! + 35€ je 275€! za prve auto!
prepocitaj si to a napis mi kde presne je chyba. inak si len taraj.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

PARDOOOON.

3€ denne za parkovanie cely den 20 dni v mesiac a 12 mesiacov v roku je splolu 3*20*12 teda 720€
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

KE ma 240K obyvatelov.
355K je aglomeracia.
zanedbam aglomeraciu a budem ratat len 240K.
nech ma kazda rodina(4 clenovia) prave jedno auto.
to je 60K aut.
nasiel som tuto statistiku:
http://www.aktuality.sk/clanok...
teda vraj 80K aut je v KE.
ina statistika:
http://www.minv.sk/?celkovy-po...
2,8mega v SR. ak je nas tu 5mega tak na obyvatela to je 0,56 auta. teda na KE 134K.

ja budem ratat s rezervou teda len 60K aut. z nich nech je 10K takych co nikdy neparkuju na verejnom priestranstve. vzdy len na sukromnom ci firemnom pozemku.
teda ostava mi 50K aut co sa povaluju kade tade po meste.
od nich ziadam za moznost zabratia verejneho priestranstva 1€ na den. resp. 300€ rocne.
50K*300 je 15mega.
pri rocnej permanentke za 200€ by to bolo 10mega + dochadzajuci z okolitych dedin, turisti, ... kazdy +1€ na den.

ak sa tych 10mega len rozkradne tak to samozrejme nema ziaden vyznam.
ako ich teda rozumne pouzit pre zlepsenie kvality zivota v KE?
kludne sa mozme bavit o parkovacich domoch ci teleportoch.
ja navrhujem lacne taxi.

dacia logan mcv na plyn stoji u predajcu 10K. ak by som prisiel rovno k vyrobcovi, ze chcem 500 kusov tak aka by bola cena?
dohodol by som cenu 10K za kus formou operativneho leasingu na 10 rokov. teda vsetky naklady by znasala leasingova spolocnost. auto by vratane servisu, pneu, poistiek, ... nestalo nic viac.
500 kusov * 10K je 5mega. teda zvysilo by mi dalsich 10mega pri platbe 300€ rocne, resp. 5 mega pri platbe 200€ rocne.

z tych zvysnych penazi by som zaplatil cca 750 mladych aspon 21 rocnych nezamestnanych chlapcov, ktorych by bavilo furikovat autom po meste za minimalnu mzdu.
naklady na zamestnanca su pri minimalke 514,55€. zaokruhlim na 550€.
550*750*12 je takmer 5mega.

teda minul som 10mega na kupu 500 aut a zaplatil som minimalku 750 ludom v prvy rok.
samozrejme auta mozem splacat pocas tych 10 rokov nemusim ich zaplatit hned vsetky. teda mal by som hned od zaciatku viac penazi a vodici by mohli hned brat vyssi plat.
kazdopadne dalsi rok by mi prislo na ucet dalsich 15mega pri poplatku 300€ rocne za auto. hmmm staci 200€ rocne. a mam 10mega na platy.

kolko by bol naklad na plyn pre zakaznika? plyn je ekologickejsi a aj lacnejsi ako benzin ci nafta. neviem ako je to presne so spotrebou plynu tak budem ratat naftu.
nech liter nafty stoji 1€ a spotreba v meste nech je 8litrov/100km. teda 0,8€ na 10km. kazdopadne na plyn menej ako papa vase sucasne auto.
ak priemerna cesta po KE ma 10km tak aj s dph zaplati zakaznik 1€. ak pojdete 2 ci traja tak si naklad podelite.
este raz. bolo by to lacnejsie ako by ste dali za benzin ci naftu vo vasom aute.

treba si aj uvedomit, ze z nasich dani sa dotuje DPMK. + platime este aj cenu listka.
teda DPMK by som preorganizoval.
znizil by som pocet zastavok. spoje by som vyuzival ako metro. teda len na dlhsie vzdialenosti. zo sidliska na sidlisko.
cestovne by bolo bez listka. poslednu milu by obsluhovali prave taxi.
to, ale uz rozpisovat nebudem.

od 1.7. sa bude platit v sirsom centre 3€ za den pre nerezidentov, ktori tam len pracuju.
teda 720€ rocne.
v diskusiach si precitam ako nas okradaju a bla bla no nikto s tym nic nespravi. ani len na hlasovanie mestkeho parlamentu nepride, aby im tam do oci vynadal.
jednoduchsie je mne tu vynadat.

kludne ma opravte ak sa mylim v nejakych veciach. no ja sa aspon snazim o nejaku rozumnu alternativu.
len nadavat vie kazdy blbec.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mas tam jeden jediny, zato zasadny nedostatok...
A to je to, ze o pol osmej rano si tych 750 taxikarov chce rozchytat 50 tisic majitelov auta... ;-)
Nech nezerem, tak poviem, ze iba 20% ludi pouziva auto na dennej baze (pohlad z okna hovori, ze je to naopak a tych 20% sa v priebehu tyzdna nehybe, ale budiz).
Ostava ti teda 9 tisic zaujemcov o zvezenie, ktori by ostali nasuchu a museli by pouzit HMD, ktoru ty chces este navyse osekat.
Ale realita je taka, ze pri tvojej logike by si iba do zeleziarni potreboval rano 8000 taxikov na zvoz ludi k tej backbone sieti MHD :-)))
A poobede o druhej detto, len opacnym smerom.

A vlastne celu logiku mas zlu, lebo co ma vlastne nuti nekupit si tu daciu sam pre seba a jazdit sam kedy ja chcem a kam chcem? Jediny dovod je ten, ze ma niekto nasilu kasiruje na poplatku. Ale ten poplatok ma v tvojom modeli kasiruje tiez. Mam auto, platim za jeho parkovanie a odmenou za to, ze ho tam budem parkovat aj nadalej a nepohnem sa, je mi lacna doprava v cudzom aute?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nie.
tych na zaciatok 750 taxikarov nema odviest 50000 majitelov aut. inak tych 750 je len na zaciatok. netrvam ani na pocte 750. kludne viac ci menej. prachy na ich platy bude.
ja tvrdim, ze kazda rodina potrebuje prave jedno auto. bez auta v rodine si to neviem predstavit. takze jazdily by vsetky auta. mne ide o to, aby sme uz nepotrebovali dalsie auto do rodiny. nikto z nas.
teda ti taxikari by vozili ludi co maju 2. ci tretie auto v rodine.
do uss moze chodit mhd ako aj chodi. vsak prave to je "dialkova doprava"

co je zle na logike, ze si nemusis kupit 2. 3. ani stvrte auto do rodiny, lebo za cenu nakladov na benzin ta odvezie taxi. fakt je vyhodnejsie si kupit dalsie do rodiny a okrem toho benzinu platit dalsie naklady na auto? hladat miesto na parkovanie? skrabat rano v zime skla? ...

ak sa nic nezmeni auta budu len pribudat. uz sa nebudu dat prekreslit ciary ani zrusit travnik. uz fakt nebude kde. za 10 rokov nam pribude dalsia kopa aut. podla mna je to neudrzatelne.

ale ako pisem. lacne taxi je len moj navrh. nebranim sa lepsim navrhom.
no ludia tu pisu nezmysly, ze maju pravo povalovat zadarmo svoj majetok na verejnom priestranstve. vsak platia dane na benzin. podla nich z tych prachov sa maju stavat dialnice, rychlostne cesty, tunely, udrziavat cesty 2 a tretej triedy .... a este k tomu im vychadza, ze sa da z toho zaplatit parkovaci dom na kazdom sidlisku v celej SR.
vsak v nemecku su dialnice zadarmo. to ze tam platia cestnu dan cez 1000€ na auto uz nechcu pocut.
podla mojich informacii blby obchvat BA budeme splacat 30 rokov. a to je len 60km. na SR chybaju 100ky dialnic a rychlostnych ciest. cely stat je fest zadlzeny. na kazdeho obcana je dlh par tisic €.
ale niekomu to proste vychadza, ze parkovaci dom na kazde sidlisko a parkovat dalej zadarmo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

na tu mhd pls zabudni.
zbytocne som to spominal. na vysvetlenie celeho systemu, aby bol lahko pochopitelny aj s cislami by mi bolo treba 2 hodiny na napisanie komentu :) aj tak by fungoval len spolu s taxi a ochotou ludi.
majme mhd ako mame. dotujme ju z rozpoctu, platme listky, mrznime resp. potme sa v nej. nakupujme predrazene vsak to nakoniec cele aj tak zaplatime :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

preco mam zabudnut na MHD? Ved ty si sam pisal, ze MHD osekat a nechat iba backbone. Teda povedzme rychlodrahu do zeleziarni a poslednu milu chces riesit taxikmi. Tak sa pytam, odkial chces zobrat rano 8000 taxikov pre ludi, co chcu dojst z domu k elektrickovej drahe...
Druhe, tretie, stvrte auto v rodine? Akoze zaplatim 300 euro rocne a nekupim si auto, ale budem jazdit po meste taxikmi? Tvoj model pocita s tym, ze 10 (resp 50?) tisic ludi si nekupi auto a bude pouzivat 750 taxikov. Znova sa pytam - cim bude jazdit tych zvysnych viac ako 9000 ludi?

Cisla ti mozno idu, ale realna prax je skutek utek. To mas to iste, ako keby si povedzme 30 susedov kupilo v bloku povedzme 2 auta a zaplatili dochodcu z prizemia, ze ich bude rozvazat.
Parkovisko pred blokom bude sice prazdne, ale hned v pondelok rano vznikne hadka, ci tym spolocnym autom pojde Marika s detmi do skoly alebo Fero do roboty.
Cely koncept potreby viacerych aut v rodine je sposobeny tym, ze ich v ROVNAKOM case potrebuju viaceri clenovia domacnosti. A rovnaky problem nastava vo vacsom meritku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

na mhd zabudni, lebo som to vobec nevysvetli a na vysvetlenie by som potreboval 2 hodiny a aj tak by si to nechapal. mhd moze kludne ostat tak ako je. vobec neovplyvnuje lacne taxi. ani mu nekonkuruje :) neries mhd. spravil som chybu, ze som to vobec spomenul. mhd teraz nie je dolezita aj ked aj tam sa plytva (kradne)
ries ako zlepsit dopravnu situaciu v KE.
ze viem jednoducho zohnat 10mega rocne snad chapes. fakt by stacilo cca 0,5€ na den pri rocnej permanentke.
a teraz ako rozumne vyuzit 10mega rocne?
ta taxi sluzba vobec nema obsluhovat sucasnych kosicanov. ti nech nadalej jazdia vo svojich autach. este sa tu ako tak zmestia. staci, ze nepribudnu v meste dalsie auta a budeme fungovat vpohode.
ta taxi sluzba moze obsluhovat ludi z okolitych obci. ti pridu na zachytne parkovisko pri vstupe do mesta. a cena parkovneho pre nich bude motivacna, aby tam svoje auto odstavili a za cenu nakladov na benzin sa odviezli do svojho zamestnania. kludne nie 5 miestnym taxi ale 15 miestnym mikrobusom. to je jedno teraz. 10mega rocne je dost penazi.
tak isto si 18 rocni chlapci povedia, ze nepotrebuju aby im tatko kupil na narodeniny auto. zrataju si, ze mozu chodit aj oni taxi a usetrene prachy prepit. tak isto dochodca. povie si ze uz nepotrebuje denne jazdit, svoje auto preda a obcasne bude pouzivat taxi.
fakt si to precitaj cele znovu, aby si pochopil pre kohu su tie taxi urcene. ze kludne nech ostane sucany pocet aut. a podla mna by mohol aj poklesnut.
ze som pisal o 500 taxi za prvy rok. kludne by som mohol kupovat 500 taxi kazdy rok.
ale cielom nie je mat 5000 taxi a 7500 vodicov za 10 rokov. cielom je zabezpecit dopravu v KE za rozumnu sumu a k spokojnosti vsetkych.
a o mhd uz nechem nic pocut :)

kludne nech si ludia aj dalej kupuju kolko aut len chcu. no nie kazdy auto kupuje za to, ze ho miluje. pre plno ludi je to len najlacnejsi a najrychlejsi sposob prepravy. ak by mali tak isto konfortny a nakladny sposob prepravy tak uz len usetreny cas v suvislosti so starostlivostou a povinnostami okolo auta by im bol prinos.

a fakt by som uz rad pocul iny navrh ako riesit dopravu v KE.
parkovacie domy? nie som proti. len tvrdim, ze sa nedaju postavit vsade kde je dnes parkovisko. rozne tech problems s ing sietami, stavebne povolenie ziskat kde v susedstve su bytovky ... ovela jednoduchsie by bolo postavit park domy na vsupoch do mesta. a mozno obycajne zachytne parkoviska by uplne stacili.


este pouzijem tvoj priklad aby si to chapal.
30 susedov ma spolu 30 aut. fajn. vsetci akurat zaparkuju no nezaparkuje uz nik iny. dohodnu sa, ze za kazde auto zaplatia vpriemere 0,5€ na den za rok do spolocnej kasy a tie prachy potom pouziju v ich prospech. plati sa za kazde auto, lebo zabera spolocny priestor. niekto ma 0 aut niekto 4.
ako pouzit tie prachy? ja pisem o lacnom taxi. nikto z nich by ho nikdy nemusel pouzit. furt by jazdil svojim autom ako doteraz. no ak ma prist rodina z mimo KE tak kde maju zaparkovat? zachytne parkovisko na vstupe do mesta. odtial sa dovezu lacnym taxi. alebo mozes ist hore dole pre nich osobne. tvoj benzin tvoj cas.
ak pri dome je nejaka firma a tych 30 miest obsadzuju cez den oni a ty potrebujes prist a zaparkovat pred vlastnym domom no neda sa. ako to vyriesis?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ahaaa. uz chapem preco nechapes. si necital moj prispevok vyssie ako ten co spominam, aby si zabudol na MHD.
tak poriadne pozri vsetky prispevky ktorymi na teba reagujem a cakam konstruktivnu kritiku :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Princíp ZÓN v skratke..

Košičania TEŠTE SA, magistrát ktorému platíte dane z vás v spolupráci zo smeráckou EEI a MP zo dňa na deň urobí rukojemníkov vlastného mesta! ....Pre jednoduchších fanúšikov.... Bývaš na Letnej a zaplatíš si ročnú kartu za 35 € aj keď ti nikto miesto negarantuje, ok budiž, výpalné je výpalné... = ALE pojdeš ku Cottbusu za babkou do paneláku PLATÍŠ OPäŤ a hľadáš automat LEBO SI Z INEJ ZÓNY, ako keby si bol nekošičan a vchádzal do pamiatkovej rezervácie v cudzom meste... Košičan fanúšik EEI už to chápeš o čo tu ide??!! ;-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vsetci kosicania si idu nohy dolamat ako sa hrnu platit schrankovej firme za uz existujuce parkovacie miesta ktore desatrocia pouzivali zadarmo. Hlavne mestske casti kde su proSmeracki starostovia! Vymenou za to obcania dostanu -35€ a trosku tej byrokracie k tomu. Parkovacich miest bude presne tolko ako doteraz. Tiez obcania dufaju ze raz budu moct platit za chodzu po chodnikoch, vstup na hlavnu ulicu a prechadzky v parku!
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho