Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Košický magistrát si MHD pochvaľuje. Oponenti: Nie je atraktívna (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Hlavne

Lenártová - Raši do neba vychvaľujú MHD. V ktorom meste?
 

sľuby a realita?

kliknutím sem otvoríte Rašiho volebný program:
http://www.kosice.sk/static/pr...

pozrite si hlavne celkom prvú kapitolu – Doprava. Čo z toho splnil?
 

 

1. skratil intervaly v MHD /haha/
2. predlzil elektrickovu trat
3. rozsiril trolejbusovu trat

to je malo? :D neboj sa, vo volbach mu tento program zrata vela ludi, co premysla..
 

 

Možno zrátajú, a Rašiho opäť zvolia. Aj keď je v tej poľutovania hodnej zberbe SME, na Východe je bezkonkurenčný lokálny politik. Jeho konkurencia je nula, zero, null, ništ, ničevo, šemmi.

Pred pár rokmi sa mu ešte mohol postaviť Bauer, ale toho odfajčila vlastná PR agentúra, keď polepila Košice jeho fotkou s dvojmetrovými zubami.
 
Hodnoť

mamičkin najkrajší

Vraj "trend, ktorý je zaužívaný vo viacerých európskych krajinách". Nuž súdruženku. Vo viacerých europskych mestách je využívaný aj trend bicyklov. Ale nie tak ako v Košiciach, že cyklisti sú všade vytláčaní vodični na chodníky. Na ktorých ohrozujú chodcov a predierajú sa pomedzi tam parkujúce autá. V častiach, kde sú akési časti cyklochodníkov, sú tak isto vytláčaní po nich korzujúcimi chodcami. Tak ako aj na Hlavnej. Na nej aj po nich (vraj preventívne :-))) ) korzujúcimi mestskými policajtmi. Ale majú v nich pre cyklistov vytvorené aj podmienky na presun. Mimo iného aj po cestách.

Súdružka z Jazera má zas isté výhrady "Výhrady mám jedine voči využívaniu obyvateľmi mesta". Nuž asi neradi cestujú s kravami. Možno aj preto.
 

nebezpečné vyhrážanie zo Smeru

„Zmenili sme Košice, zmeníme celý kraj!“
 
Hodnoť

reakcia občana

1. ako často cestujem? denne
2. pozitíva? čistota spojov, modernizácia, spôsob platby, profesionalita šoférov, dodržiavanie intervalov mimo
špičky, cena mesačných predplatených lístkov, pohodlie
3. výhrady?
-chýbajúca komunikácia dpmk s občanmi (podnety, postrehy, sťažnostia a pod.) a jej vyhodnocovanie
-trasovanie spojov (napr. autobus 30.....nikdy sme v ňom nešli viacerí ako 4 a jej trasa je podľa
mňa nezmyselná, volám ho taxi za 0,60 centov, zbytočný luxus.....)
-intervaly spojov (v čase špičky sú niektoré intervaly riedke = preplnené a meškajúce spoje.....v čase mimo špičky sú niektoré spoje zbytočne husté)

Sociálno - ekonomické trendy:
- rodiny s deťmi sú v dnešnej dobe bez auta takmer stratené
- mladí ľudia do 30 rokov preferujú kúpu motorového vozidla pred zakladaním rodiny, jazda mhd je pre
nich ponižujúca, preto ubúda cestujúcich v mhd
- v nadväznosti stúpajúci počet áut, ktoré blokujú a obmedzujú mhd, tým sa mhd spomaľuje, intervaly sa nedodržiavajú, stráca na atraktivite
- kapacita ciest čoraz viac zaostáva za kapacitou áut

Preto sa snažím počas špičky presúvať bicyklom, čo je najvýhodnejšie, tak z hľadiska rýchlosti ako aj ceny
 
Hodnoť

MHD v Košiciach je stále neatraktívna

Prečo by som mal ráno ísť MHD a nie autom? Prečo ako dochádzajúci nemôžem odstaviť auto na periférii mesta a do centra sa dostať pohodlne MHD? Prečo mám strach, že v niektorých spojoch môžem dostať týfus a je lepšie do nich nastupovať max. po druhé dvere? Prečo mám pocit, že v niektorých spojoch (52, 10,...) som jeden z mála s platným lístkom a DPMK je spokojné?
MHD je stále žiaľ neatraktívna... a vedeli by to aj zástupcovia mesta, keby ňou jazdili (alebo museli jazdiť tak ako my Košičania). Odpovede typu "MHD využívam občas..." v preklade znanenajú "v živote by som do práce nešiel ako socka, lebo mám auto, ktorým chodím aj na záchod..."
Priatelia, až dôjdu prachy na každodennú prevádzku DPMK, až to vodiči MHD za tie prachy vzdajú a nebude nás mať kto voziť, až bude treba zas zdvihnúť cestovné...budeme s láskou spomínať na to akú MHD sme mali.
To už bude Najkrajší z obliga, lebo on už bude meniť kraj, tak ako zmenil Košice.
 
Hodnoť

 

toten viceprimator na fotke vyzera ako keby si sadol na nieco dlhe a tupe zadkom (do zadku) :D :D ten urcite jazdi MHD, klamari zlodejski :/
 

 

aj ta porosta krava a rasiho geisa lenartova urcite
to ked sudny clovek pozrie na celu partu pocnuc rasim tou ..... lenartovou, markom , atd vsak im ide z ci aki su to jednak ludia hlupi a jednak bezcharakterni ze toto ludia volia fuj odpad
 

 

odkedy si murko na vianoce postavil pevnost v mestskom parku a ohradil ju plotom, mhd nepotrebuje... pripadne sused paška mu pozicia vrtulnik od fica alebo z nemocnice.. :/
 
Hodnoť

 

ked tak pozeram na tie xichty, prd vedia o spolahlivej MHD. generalny riaditel DPMK s applom v ruke, soferi mu chybaju MHD je v obmedzenom rezime a on si berie plat na urovni. K dopravnemu expertovi sa vyjadrim len tolko, ani netreba ist za hranice prikladom by mala byt Bratislavska MHD. Preco valaliky kechnec a sirsie okolie mesta nie su pokryte mhd? ziaden posun vpred ale vobec ziaden
 

Máte pravdu, aj

Prešov môže byť pre Košice príkladom. Ja som chcel poukázať najmä na skutočnosť, že všade sa sieť MHD rozširuje, stavajú sa nové trate, rieši sa integrácia dopravy. V Bratislave stavajú a plánujú stavať nové električkové trate, nikoho kompetentného nenapadlo rušiť trolejbusy, práve naopak, riešia rozšírenie trolejbusovej siete, idú zriaďovať nové vlakové stanice na území mesta, integrovať MHD. V Košiciach sa MET-kami riešia iba dlhodobo zanedbané električkové trate, zničené zanedbanou údržbou, za obrovské peniaze na zrekonštruované trate nasadzujeme menej kapacitné električky v pôvodných intervaloch, bez akejkoľvek novej linky, takže v konečnom sumári sa ponuka MHD pre cestujúcu verejnosť zhoršuje. Naviac sa kvôli tramtrainu, ktorý sa v košických uliciach minimálne 20 rokov neobjaví /ak vôbec/, sa zhoršila situácia na Staničnom námestí, kvôli nevyužitej slepej koľaji sa zhoršili dopravno-bezpečnostné pomery na konečnej zastávke električiek. V minulosti na rozvoj siete MHD v mestách bývalého ČSSR prispieval štát investíciami zo štátneho rozpočtu, za to sa stavali električkové aj trolejbusové trate. Dnes čakáme, čo nám ponúkne Brusel, a aj to vymýšľame finty, ako napr. prepojenie električkových a železničných tratí - a aj to skončí nakoniec v šuflíku. Atraktivita MHD spočíva v nových tratiach, integrovaných prestupných zastávkach, systému záchytných parkovísk s priamou väzbou na kvalitnú MHD. V Košiciach - ideme stavať nový futbalový štadión pre /výhľad/ 15 tisíc divákov, ale nikoho z kompetentných nenapadne, že k takej investícii je nutné dotiahnuť električkovú trať /dokonca je 30 rokov maľovaná v územnom pláne/. A naviac tam nepožadujeme ani zriadenie parkovacích miest v súlade s príslušnými stn.
 

 

Musím podporiť váš názor, že všetky tie prostriedky a obete vynaložené na rekonštrukciu neprinesú žiadnu novú pridanú hodnotu pre dopravnú situáciu a verejnú prepravu cestujúcich v Košiciach. Vnímam túto situáciu úplne rovnako.
Navyše, uspokojenie zodpovedných so súčasným stavom MHD je výsledkom toho, že sami ani nemajú ambíciu tú MHD vôbec niekedy pravidelne využívať, pristupujú k jej spravovaniu vyložene formalisticky. Ak by si vážili občana a jeho čas a peniaze, verejná doprava by vyzerala úplne ináč.
 
Hodnoť

Good stav:)

Nahodou to mhd je celkom v dobrom stave:)
 

 

Vizitkou spokojnosti občanov s MHD je práve významne klesajúci počet platiacich cestujúcich.
Ja ju síce využívam pravidelne, ale len ako menšie zlo - kvôli zápcham a problémom s parkovaním.

Neuralgické body MHD a DPMK, ako ich aktuálne prežívam ja :

1) Dlhé intervaly medzi spojmi - začarovaný kruh - menej platiacich cestujúcich nabáda k znižovaniu počtu spojov, čo zase vedie k znižovaniu počtu cestujúcich ... takže v rámci mesta cestujem namiesto pár minút všade už takmer hodinu (mimo špičku)

2) Špecialitou je prázdninový režim, poteší každého pracujúceho. Frekvencia spojov je mimoriadne nízka, sprevádzaná výpadkami niektorých spojov, samozrejme bez informovania cestovaniachtivej verejnosti. Mimo 2-mesačných letných prázdnin bežne veľká časť cestujúcich nevie, v ktorých dňoch sú školské prázdniny. V CP na zastávkach táto informácia nie je.

3) Prestupovanie medzi spojmi na krížujúcich sa trasách resp. medzi električkou a autobusom - na Mieri, pri novej fakultnej nemocnici, pri Dome umenia a pod. Zastávky príliš vzdialené od seba, oddelené zložitými križovatkami, semaformi, "stometrovými" bezpečnostnými zábradliami. Zábrany mi síce zabránia skočiť pod auto, ale zase dostanem infarkt od jedu, keď mi pred nosom ujdú zo 2 spoje vzdialené odo mňa vzdušnou čiarou 5 metrov. Skúste niekto toto zažívať denne, a potom povedzte, či ste spokojní. Tento bod súvisí aj s bodom č.4.

4) Zhruba od začiatku rekonštrukcie tratí na Komenského ulici po zavedení špeciálneho režimu v MHD zavládla v rámci prepravy DPMK značná anarchia. Viacerí šoféri prestali dodržiavať cestovný poriadok, opúšťajú už východiskové zastávky v minútovom (moja vlastná skúsenosť) aj viacminútovom predstihu (skúsenosť mojich známych), na ďalších zastávkach je to už takmer bežné. Nie raz mi takto pred nosom ušiel spoj, aj keď som na zastávku prišla v takmer minútovom predstihu. Po oficiálnej písomnej sťažnosti (ku ktorej DPMK cez svoju web-stránku núti všetkých, ktorí majú nejakú pripomienku) sa DPMK vyjadril, že s výnimkou východiskovej zastávky šoféri smú opúšťať zastávku až v 1 minútovom predstihu. Takéto pravidlo si DPMK prijalo samo pre seba z rôznych objektívnych príčin (šoféri ho zrejme používajú so svojím vlastným voľným výkladom). Takže to jediné, čo by mal DPMK garantovať, ak cestujúci príde na zastávku zavčasu a spoj bol vypravený a nemešká, že naňho bude môcť aj nastúpiť a využiť ho, už neplatí. Takže celý plán človeka, ktorý sa odvíja od tejto cesty môže padnúť alebo v lepšom prípade bude posunutý o cca pol hodinu. Mimo špičky kľudne aj o 2 hodiny a viac. Nevraviac o tom, ak ste si v predstihu zakúpili SMS lístok, môže vám celý prepadnúť ... Vzniká tu obrovská nerovnováha medzi právami a povinnosťami poskytovateľa a používateľa služby. Nuž MONOPOL plus MAGISTRÁT.
 
Hodnoť

 

Jazdim mhd uz roky ale nikdy to nebolo o nejakom luxuse ci prepychu ale komfort sa jednoznacne zlepsil. Malokedy pride nejaky starsi spoj a na novych sa ide dobre.
 
Hodnoť

 

Hej, primátor v električke, to by som chcel vidieť. Samý bežný užívateľ MHD sa vyjadril, namôjhriešnu.

Košická MHD nie je zlá, ale rozhodne to nie je nič svetoborné, ako sa snaží papalášska klika nakvákať. Občas chýba zdravý rozum (napríklad presunúť do letného obmedzeného režimu spoje v ktorých je podiel študentov aj počas roka 5%, napríklad medzi šiestou a pol siedmou ráno), občas prídu opatrenia z ktorých človeku od zlosti stoja dupkom ešte aj chlpy v nose (napríklad júnová redukcia spojov kvôli nedostatku vodičov - sorry, a to je môj problém, že vy máte personálnu politiku z roku 2? A keď ste mi znížili rozsah predplatených služieb, keďže kupujem lístok na tri mesiace dopredu, nechceli by ste mi dať aj zľavu z ceny lístka?), no a potom samozrejme tomu chýba vízia a dlhodobé plánovanie - a tým nemyslím bájky o integrovaných systémoch, tomu podľa mňa neveria ani na magistráte.

No a lepšia komunikácia by tiež neuškodila, ja som napríklad až dnes zistil že sa dá kúpiť lístok aj online a nemusím ako taký trubiroh chodiť každé tri mesiace na Roosveltovu. Som síce zvedavý čo zistím až ta to v auguste pokúsim vyskúšať, ale treba mať nádej...
 

 

ale ked raz vodici odchadzaju a novi neprichadzaju tak co maju robit?
 
Hodnoť

 

Kvalita cestovania sa zhoršuje, lebo sedadlá v nových električkách a autobusoch sú úzke, nepohodlné, otočené do uličky... Najväčšia katastrofa sú elektrobusy, vnútri to vyzerá ako v mikrobuse. Jediné pohodlné vozidlo v košickej MHD je modernizovaná električka KT8D5.
 

1 2 >

Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop