Korzár logo Korzár Košice
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na Triede SNP v Košiciach sa už vytvárajú kolóny (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Kým si vodiči nezvyknú na uzávierky a nenájdu si svoje cesty, mali by policajti riadiť dopravu na križovatke SNP×Ipeľská×Ondavská policajti. Avšak vzhľadom na "schopnosti" množstva vodičov by sa pri tomto riadení mala križovatka prepnúť do režimu blikajúcej oranžovej. Takto to fungovalo nedávno na križovatke Palackého a Bajzovej, a keď odmyslím pind*nie niektorých vodičov, dá sa povedať, že to fungovalo dobre.
 

 

sranda.. po zavreti VSS a naslednom riadeni policajtov rano boli mensie kolony prakticky v celom meste...
a teraz, VSS otvoria, policajti zmiznu a iste smery su v kolone aj cez prazndiny..

niekde je chyba, nie?
 

 

Asi hej. Vynašli sme teplú vodu - dynamické riadenie križovatky. Nie som odborník, ktorý do toho vidí, ale ak sa nemýlim v tom, že semafory celý deň riadia križovatku podľa jedného plánu, ktorý musí byť "kompromisom" pre meniace sa nároky na priepustnosť (ráno je nápor na A-->B a poobede na B-->A), tak chyba je zrejmá.
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

Zabudol som ich voliť kedykoľvek v minulosti, a zabudnem to aj v budúcnosti. Ale ďakujem za návrh, určite sa ním (ne)budem zaoberať. ;-)
 

na presuny netreba vždy auto

sú aj vodiči, ktorí nepotrebujú každý deň jazdiť súkromným autom

nedochádzajú z ďaleka, nevozia manželku, deti, rodičov, nejdú v ten deň na nákup, nie sú podnikatelia, ale auto používajú len z pohodlnosti

a tu je ten paradox: Ak by tvorili iba 20% áut a vymenili by v ten deň auto za električku alebo autobus, odľahčením dopravy by pomohli by ostatným vodičom. Takto sami zväčšujú zápchy, kolóny, stres, meškania. Aj svoje. A pritom rozdiel v dochádzaní autom a MHD je napríklad z Jazera do centra nejakých 8 minút.
Aj ja som niekedy uprednostňoval auto. A potom som si uvedomil ten nezmysel a auto vyberám z garáže iba občas, keď skutočne potrebujem. Apelujem na zdravý rozum, auto nie je jediný prostriedok prepravy po meste. A zbytočne odčerpáva človeku energiu potrebou neustálej zbytočnej koncentrácie a zvyšuje stres.
 

 

radsej stravim tych 2x8 minut navyse s detmi doma ako sa potit v buse

Kym nebude zvyhodnena MHD (vyhradene jazdne pruhy pre busy na vsetkych frekventovanych trasach MHD liniek, preferencia elektriciek na krizovatkach a to na ukor IAD), tak MHD nebude nikdy atraktivna.
 

 

klimatizáciu majú iba niektoré busy. Ale keď sa ochladí a vonku bude 25°, vtedy pôjdete na bus/briku, alebo si nájdete iný dôvod pre auto? "I keď sú dopravné zápchy, i tak vezmem auto, nech sú aspoň poriadne..."

heslo: "8 rokov som električkou ani busom necestoval, ale iste je to tam veľmi zlé, preto ani nebudem. To už radšej budem zapchávať cesty a stresovať sa."
 

 

nic v źlom ale tvoj nazor mi pripomina primitivne slogany rasiho oplati sa vydrzat
aktulane je dovd preco nepouzivat mhd asi 50 ale ty sa tvaris ze mh funguje kvalitne a pomaly nie je co zlepsovat vsak ked v lete nie je klima nevadi v zime ked jed vsetko studene ze ti vlas do zadku nevojde nevadi ked kazdy druhy spoj neprie alebo meska je to tiez ok vsak hlavne ze idem mhd
proste blud za bludom a s tvojim postojom mozno budeme o chvilu jazdi povozmy v KE
 

vitajte goro

Som odporca Rašiho a jeho dopravných riešení dupľom, ale to dajme bokom. Keď dôvodov nepoužívať MHD je akože 50, tak dôvodov nepoužívať auto je tiež 50 :) Keď budete písať, že "nebudem cestovať MHD, kým nebude normálna", to už môžete rovno napísať, že nepôjdem voliť, kým kandidáti politických strán nebudú normálni. Asi viete, že to nebude nikdy. Alebo si poviete, že ožením sa len s normálnou osobou. Ale to tiež nebude nikdy, lebo každý na tomto svete je svojím spôsobom v duši v niečom poškodený. Pod slovom normálny skrývate slovo dokonalý, ale čakať na dokonalosť je nezmysel. :) Ja kritizujem tých, čo sa vyvážajú autom aj keď nemusia a ich dôvody sú iba výhovorky. Mohli by uvoľniť cesty iným (aspoň v krízových dňoch) a takto prispieť k ich odľahčeniu, ale spýtajú sa: "Prečo práve JA by som mal niečo obetovať?" A tak to potom vyzerá aj s tými zápchami na Terase. Tí vodiči to vedia a sami pri tom trpia, ale obyčajná primitívna ľudská pohodlnosť je silnejšia. Nehovorte, že aj Vy to nerobíte hlavne z pohodlnosti. Keby MHD bola 100%-ná, možno by ste napísali, že Vám vadí, že autobus stojí príliš ďaleko alebo že v ňom nezostáva miesto na sedenie pri okne. Nekonečný prúd výhovoriek ako u malých detí. :)
 

re; z pohodlnosti

MHD:
Cesta do prace via MHD: 2 alebo 3 prestupy 45 min v autobuse + 10 min. peso, + 10 min pri cakani na prestupy, pri vypadku spoja dalsi o cca hodinu, resp komplikovane hladanie inej moznosti. Minimlane polovica prepravneho casu v autobuse, ktory je obsadeny tak, ze nie vsetci mozu sediet (a kedze som zdvorily, spravidla stojim)

IAD:
Cesta do prace IAD, 20 min door to door.
Oba casy su MIMO spicky, bez vplyvu zapch sposobenych nehodami (prihodia sa tak 3-4x do roka), ale v tych zapchach potom stoja autobusy rovnako ako IAD :-(
Parkovanie na vlastnom pozemku, alebo na vyhradenom mieste u zamestnavatela.


rozdiel 70 minut ZO ZIVOTA kazdy den.

Sorry :-( cez to nejde vlak
 

 

Dávate extrém za príklad. Ja som popisoval dochádzanie z Jazera na Štúrovu. Veľká časť ľudí má takéto trasy a nie extrémy. Možno ste to nepochopili, že ani ja netvrdím, že ak je rozdiel 40 minút, že treba použiť vždy MHD. To nie. Ale veľmi mnohí majú rozdiel IAD vs. MHD iba 10-15 minút komplet. Len pre zaujímavosť, môžem vedieť, akú konkrétnu trasu, ktorú ste popisovali, musíte absolvovať Vy?
 

 

dost scestny priklad si uviedol aj s tym volenim aj s tymi osobami aj ked suhlasim ze normalny na 100 percent po tejto zemi nechodil nikto a asi ani nebude
sucasny stav v akom je mhd je katasrofalny a priam vyhana ludi ktori nechali doma auto
normalny staci ak sa bude dodrziavat cestovny harmonogram ludia nebudu cestovat v prehriatych autobusoch natlacenych na seba
par krat som nechal toto leto auto doma s dobrou vierou ale ked clovek vystupuje z autobusu spoteny ako zo sauny a ma fungovat cely den v praci tak takto sa asi tazko prilakaju ludia do mhd nehovorim o desiatkach meskani a vynechaných spojoch
opakujem to nie je o tom ze by slovac bola narocna to by asi nevyzeralo v tomto state ako vyzera ale ludia len chcu aspon servis 21 storocia a tu sucasna mhd neposkytuje a to musis uznat aj ty
takze to nie je o výhovorkách o hladani chyb to je o konstatovani reálneho stavu
a nedivme sa ze mhd straca rok co rok mnozstvo ludi a aj tych co ma ma hlavne z ekonomických dovodov nie preto ze si vychutnavaju mhd
 

 

Vybral si si jeden z dovodov, pre ktore je MHD neatraktivna. Ja som ti napisal ten hlavny, a to je casova strata a to prave na ukor aut.
Este raz to zopakujem pre teba, ak by bol samostatny pruh pre busy a preferencia elektriciek na krizovatkach, tak mi ver, ze ludia by radsej cestovali MHD ako kysli v autach v zapchach.
Ulohou dopravy je co najrychlejsie sa dostat z bodu A do bodu B.
Mimochodom obcas jazdim aj MHD, hlavne ak idem do miest, kde je problem zaparkovat, pripadne ak viem, ze cestou naspat nebudem soferovat.
 

Presne tak,

vyrástla som v Košiciach, momentálne žijem v Bratislave, a keď do Košíc cestujem je pre mňa pohodlnejšia a rýchlejšia MHD. Z jedného konca mesta na druhý je to málokrát viac ako 40 minút aj s prestupmi. Parkovanie v širšom centre tiež nie je ideálne.V BA mám zase výhodu, že ráno odchádzam smerom von z mesta a tak je pre mňa rýchlejšie dostať sa do práce autom. Je to len o pohodlnosti ľudí. Momentálne sa na soc. sieti rozbieha aplikácia na odbremenenie Račianskej. Ľudia z Pezinka, Jura,Rače a Krasnian sa pokúsia voziť smerom po Račianskej spolu.
 

Nechcem rypat

Ale do Krasnan, ne Krasnian :)
Ale suhlasim s tym ze v KE je blbost pouzivat auto. Ked tam zabludim tak vzdy pouzivam MHD
 

40 minut

staci ze ti nepridu 1-2 spoje lebo DPMK nema vodicov a neobtazuje sa upravit cestovny poriadok (uplne bezna situacia v poslednych tyzdnoch) a zo 40 minut je hned 90...
 

 

Kšeby tá MHD fungovala normálne a v autobusoch pri 35 stupňoch vonku sa dalo vydržať, tak snáď by sa o tom dalo uvažovať. Ale takto nie.
 

Veľký súhlas.

Ale aby bolo viac ľudí v MHD a menej v autách, sú potrebné 3 druhy opatrení:

1. Čím vyššia kvalita MHD.
2. Vytváranie prekážok pre používanie IAD vždy a všade.
3. Maximálna možná preferencia MHD pred IAD.

Bohužiaľ vo všetkých týchto 3 oblastiach majú Košice viac ako značné rezervy.

Podrobnejšie som o tom písal na jar tu:
https://kosice.korzar.sme.sk/d...
(posledné 2 príspevky v diskusii).
 
Hodnoť

 

Museli rozbabrať naraz celú Tr. SNP? Nedalo sa rozdeliť na dva či tri úseky a robiť postupne?
 

1 2 >

Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop