Korzár logo Korzár Košice
Nedeľa, 18. november, 2018 | Meniny má Eugen
Nájdete nás na webe

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Poslanec Dečo: V dopravnom podniku hrozí ostrý štrajk aj hromadné péenky (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Doj*bali sme Kosice, doj*beme cely kraj!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pekná veta

Skopírované zo stanoviska DPMK : Nedostatok vodičov je problémom viacerých dopravcov.
Áno je to pravda lenže trochu inak to vyznieva napríklad v dnes často s podobným problémom sa trápiacej Nitre ,kde je všeobecný nedostatok najmä technických profesíí čo väčšinou vodiči sú a tak nemajú problém zamestnať sa v iných lepšie platených miestach ako u nás v Košiciach a ich okolí kde nájsť zmestnanie ktoré by aspoň trochu bolo hodné chlapa ,alebo aj niektorých žien ,je stále problémom. Ak sa na to takto pozriueme ,tak niečo zhnité je v „štáte Dánskom“ ako povedal jeden známy klasik,preložené do zrozumiteľnej reči robiť za smiešnu mzdu a mať pri tom obrovskú zodpovednosť za ľudí v autobuse nie je nič lákavé.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Koľko zarába vodič DPMK? Pred pár rokmi sa spomínal plat okolo 830 eur, čo nie je zlé v porovnaní s predavačkami a robotníkmi pri pásoch
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ak pracujes v cykle pondelok - piatok a vikend volny, tak si odrataj dve stovky. Pekny plat sa da dosiahnut iba vdaka odrobenym vikendom, sviatkom, nocnymi, a najma vdaka nadcasom nad normu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Treba dodať aj to že kedysi vodič MHD narobil veľa cez časov ,čo mu dnes zákon tvrdo zakazuje a tak skutočne na prilepšenie zostávajú len soboty a nedele či nejaký ten sviatok.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

píšeš húposti:

1. zákon nezakazuje robiť nadčasy, obmedzuje ich počet v sume 400 hodín ročne, čo je približne akoby zamestnanec odpracoval v roku 2-3 odpracované mesiace naviac ročne,

2. takýto limit je najvyšší v EÚ + Slovensko patrí medzi krajiny, kde sa odpracuje naviac nadčasov v EÚ (aj to len tých oficiálne priznaných),

3. ľudia majú slušne zarobiť za odpracovanie základnej pracovnej doby a nie naháňaním cezčasov....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zákon nehovorí len o to koľko hodín je možné odpracovať za rok ,zákon hovorí aj o tom kedy a ako má byť robený rozvrh pracovných smien ,takže chcieť aby vodič ,ktorý aj tak pracuje viac ako 12 hodinovú smenu má možnosti veľmi obmedzené. Len tak mimochodom ani ja netvrdím že je správne aby človek naháňal hodiny a tak zarobil ,ale faktom je aj to že to bol dôvod prečo dopravný podnik nemal problém s vodičmi,dnes cez časy neplatia alebo len obmedzene a tak vodiči chýbajú.Myslíš že v Košickom DPMK kde preplácajú ešte aj získanie vodičáku na autobus by nemali dostatok zamestnancov ak by riadne platili.Určite by tí čo z okolia chodia za prácou do Bratislavy či inde a často robia vodičov nákladných áut nejazdili radšej po meste s autobusom. Kto chodí na týždňovky vie že pobyt v inom mieste ako je bydlisko nie je lacný ,nehovoriac o tom že nevidia svoju rodinu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ved to tvrdim aj ja. Inak, kedysi bola trochu ina situacia. Kedysi, ked bol vodic autobusu v praci 12 hodin, tak mal odpracovanych 12 hodin. Dnes mu z tych 12 hodin odpocitaju polhodinu na prestavku a aj vsetok cas, ked stoji na konecnej (stanie sa plati ako pohotovost a nezapocitava sa do pracovnej doby). Takze dnes sa pokojne moze stat, ze vodic aj ked je 12 hodin v praci, zaplatenych bude mat len 9 hodin.

A samozrejme, DPMK plati malo, preto ma problem zohnat vodicov...

A fakt, ze kedysi ludia robili cezcasy a tak si dvihali platy uz davno neplati. Stara generacia odisla do dochodku, stredna generacia je spolovice v Norsku a mladi cezcasovat odmietaju a podla mna, aj keby sa podarilo zmenit zakon, ktory obmedzuje vek vodicov autobusov, tak dopravne podniky nezozenu ludi, kym nedvihnu ponukane platy.

PS: o tom, ze cezcasy je mozne robit len po splneni inych podmienok v zakone, samozrejme viem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Davnejsie sa pracovalo aj cely den. ale cesty boli poloprazdne, ziadne zapchy, sledovanie gps,s presnostou na metre a sledovanie dodrziavania casov na sekundy, vodic si za ten den aj odbehol domov na obed, pospal si cez prestavku, vymenil si odchody s inym kolegom na linke, stihol nejaku udrzbu. Dnes je situacia uplne ina, a aj pracovna zataz, treba byt neustale v strehu a 10 hodin jazdenia po meste je uz akurat tak, clovek je vycerpany.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ok

Nuž ked porovnávať, tak ok. Majú vodiči počas sviadkov voľno, Ako tie predavačky v obchodoch? Ak ten plat nie je zlé, DPMK takých mudrlantov veľmi rád prijme. za daných podmienok. Aj vodičák zaplatí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

citujem

Nedostatok vodičov je problémom viacerých dopravcov.... Nuž veď aj s DPMK dávnejšie odchádzali vodiči. Poniektorí až do Nórska. Jasné, v tej dobe sa aj skúseným vodičom povedalo, ak sa Ti nepáči môžeš odísť.... Nuž neviditeľná "ruka" trhu práce sa akosi obrátila. Na to nemyslelo vedenie DPMK a magistrátu mesta ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

K vyjadreniu p.Deča

Konečne niekto hovorí pravdu, všetci ľudia v Košiciach určite vedia, že v DPMK nie je všetko v poriadku, ale čo mi obyčajný cestujúci môžme???
Pozrime si na celú situáciu očami obyvateľa Košíc. Tento kolaps mesta niekto spôsobil, skúsme hádať kto.
Sedím v autobuse a na každom kúsku trate autobus zastaví, príčina - poďme po poriadku, neštandartné riešenia dopravy, svetelná signalizácia rozladená, absolutne žiadna spolupráca mesta, neriešenie dopravných situácii v meste, úplná ignorácia. Čiže totálny kolaps. To všetko sa dalo riešiť aj inak, ale to by chcelo odborníkov. Myslím si že pri takejto situácii a dlhodobým podfinancovanim Dopravného podniku tam určite nikto neostane, na vykonávanie tejto profesie vodič autobusu, je potrebný kľud,zázemie, plat a všetko bude v poriadku. Mesto si musí uvedomiť k čomu sa to blíži a že fakt môže dojsť k tomu čo predpovedal p.Dečo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Aj tento chaos prezrádza,

že s riadením mesta to ide dolu vodou. Primátor sa vôbec netají, že s blížiacimi voľbami sa čoraz viac venuje zábavným podujatiam na podporu svojej kandidatúry. Námestníci mu pri tom zvyknú robiť spoločnosť a bremeno zodpovednosti sa tak prenáša na hovorkyňu a ďalších zamestnancov magistrátu bez kompetencií a zodpovednosti.

Ak si niekto myslí, že tento komentár som napísal teraz, je na omyle. Napísal som ho pred 3 rokmi. Žiaľ, platí do písmena aj teraz:
https://kosice.korzar.sme.sk/d...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Sladké slová

Tak naučenú fráz ako tu predviedla hovorkyňa Dpmk to nedokážu ani herci.Ttvrdi tu o stabilite vodičov preto nedostanú voľno .Raši nevie o probléme v Dpmk čo ešte hreje stoličku primátorsku?Vodič je jednou nohou v hrobe a druhou v base a to za almužnú pričom sa od neho vyžaduje toľko že ako keby bol priam bohom,psychológom,žandarom a chodiacim robotom.Ako dlho bude verejnosť hovorkyňa ešte takto zavádzať mimochodom lepšie platená ako vodič a presviedčať že všetko je OK.Verím,že poslanec Dačo sa nedá zastrašiť Rašiovcami a dotiahne to do zdravého konca.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vyjadrenie RR

"To, že tu nejaký poslanec niečo trepne, neznamená, že to je skutočnosť,“ reagoval Raši na poslaneckú diskusiu.

"Trepne" - výraz hodný primátora a kandidáta na miesto predsedu KSK !!
RR si zrejme neuvedomuje, že takýmto slovníkom prezentuje svoj "vzťah" k ľuďom, s ktorými má spolupracovať.
Ale, konieckoncov, jeho arogantný postoj je v kontexte s mienkou viceprimátorky o "kravách", ktoré primátor, samozrejme, nezastupuje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tiež ma toto slovo

v slovníku primátora zarazilo. Škoda, že si ním zbytočne pokazil renomé, lebo dnes bol aj k opozičným poslancom mimoriadne (teda oproti jeho štandardu 4. cenovej) milý. Ocenil to dokonca aj poslanec Polaček, ktorý v závere rokovania vyjadril presvedčenie, že v podobnej milej atmosfére sa s Rašim stretne aj na decembrovom mestskom zastupiteľstve, t.j. po župných voľbách.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hej,

bolo by od neho pekné a chlapské, keby neutekal z bojiska a dokončil, použijúc slovník RR, "rozbabrané".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ale ved aj jeho séf

birmovaný plukovník je pred voľbami milý. Po voľbách tak isto k iným ako k stádu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

prečo nie?

Ved sa len prispôsobuje manierom svojho kravína. Tak ako jeho krava. Ludí, z ktorých daní žijú a vegetujú majú podľa toho len za stádo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

co si chcu dokazat hromadnymi peenkami?
830eur na vodica MHD je slusny plat na KE pomery
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop