Korzár logo Korzár Košice
Nedeľa, 25. august, 2019 | Meniny má Ľudovít
Nájdete nás na webe

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

A kde zostal Kechnec, pýta sa odborník na dopravu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Problem z kechnecom je v pracovnej sile samy madar a cigan z KS ziadny Investor tam uz ne príde kto by robil z takym odpadom
Jan Kocian
<< < 1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Inak odpad si ty. Keby si aspon gramatiku vedel...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ked oni sú odpad tak Ty si howno.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kechnec ? Problémová záležitosť absolútne od počiatku pred rokmi. Dostupnosť do areálu pre zamestnancov z Košíc úžasne nevhodná. Nikdy nemal vôbec vzniknúť tento projekt, tak je nepochopiteľný a bláznivý.

Keby tam bola zbrojovka u ktorej je predpoklad že bude bombardovaná v prípade vojny, pochopím, je záujem ochrániť mesto, keby tam bola chemická rafinéria, pochopím, je záujem chrániť ľudí pred prípadným obrovským únikom alebo výbuchom. Ale bežnú strojársku výrobu umiestniť desiatky kilometrov od obydlí zamestnancov ?

Slovensko nie je amerika aby tu ľudia denne najazdili 60-70 km a o čase strávenom cestou škoda hovoriť. Ten čas spočítať a náklady na cestovanie.

A ešte sa má odvahu niečoho dožadovať, zakopať pod zem by sa mali od hanby
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

poznamka

Preverte si to osobne a potom napîšte ako je to z dopravou zamestnancov do zamestnania...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nemám čo preverovať, niekto z príbuzenstva, strojná inžinierka tam pracuje dlhé roky a dlhé roky nenávidí to denné premiestňovania. Odchádza z domu po 6:00 a ak sa jej darí je doma o 17-tej, ak by firma bola v Košiciach stačilo by jej z domu ísť pred siedmou a o štvrtej by bola doma alebo na nákupoch. Dôvod prečo neodišla je pracovná pozícia ktorú si vybudovala a ktorú ako žena už by nikde a nikdy viac nemala šancu znovu získať. Samozrejme vie že raz tam skončí a bude nahradená, no kým sa dá vydrží.

Nenávidí ten Kechnec a dochádzanie tam. Chápem ju.

Kechnec je obrovský omyl územného plánovania aký hádam na Slovensku nemá obdobu. Mrhanie pôdou a faktor zvyšujúci potrebu každodennej prepravy ľudí na nezmyselne veľkú vzdialenosť, miliony kilometrov čo zbytočne najazdili a ešte najazdia zamestnanci.

Počin výstavby parku v Kechneci je hodný dostať i nejakú anti ekologickú cenu, dostal by ju právom.

Ak mesto Detroit bolo koncepčným vzorom pre park Kechnec, tak dám pre informáciu: Detroit skrachoval, federálna vláda prevzala nútenú správu nad mestom, po kúsku odkupuje pozemky a opustené stavby a búra ich. Podobný osud čaká i stavby v Kechneci.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kechnec asi príliš nebol o nejakom územnom plánovaní. Vďaka vizionárskemu starostovi bol prvý a to s dosť veľkým náskokom, kým sa ostatní vôbec zorientovali a rozhýbali.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nalakaju Investora tu do kosic a na koniec ho budu
Presviedcat aby isiel medzi madarov do milhosti a videl som
Osobne co za cvargu pracuje na pr. Getrag alebo marelli samy madar IQ tykve a potom si v zahranici myslia co sme my kosicania zac do kechneca uz ani euro
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja vidim, ze nevies ani svoj materinsky jazyk. Tak o IQ by som pomlcal ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V prvom rade si je potrebne uveddomit ze novy park pri Haniske sa ma orierntovat na Aziu a Rusko.
A kam vedie širokorozchodna trat? Teraz uz viete preco nie Kechnec
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Presne v tom je pes zakopaný, koľajové napojenie PP Kechnec ŽSR eviduje ako plan s terminom realizácie - neznamy. Takýto ťah investora, kde nie je ochotný čakať na vybudovanie koľajovej trate, len ukazuje, že pre jeho export bude kľúčová železničná doprava a preto sa dá predpokladať že bude svoje produkty smerovať na východ (kde je v podstate železničné prepojenie až do číny). Osobne predpokladám, že kľúčovým prvkom bude aj spojenie s USS.

Pri výstavbe kechnecu súdruhovia akosi nepočítali s tým, že jeden naložený vlak prepraví náklad ekvivalentný nákladu 100 kamiónov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

poznamka

Poznám obec Kechnec už niekoľko desiatok rokov. Býva mi tam aj rodina. Viem porovnávať ako to vyzeralo predtým v obci. Poznám aj osobne priemyselný park, i keď som tam v živote nepracoval. Ten odborník má pravdu. Aj tých pár kilometrov blyžšie k Maďarsku je výhodou, nehovoriac o vybudovanej infraštruktúre.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kechnec NIE !!!

Kechnec leží na hraniciach s Maďarskom.Je excentrický položený,dostupnosť dochadzania zamestnancov je absolútne nevhodná.Haniska je vhodnejšia,aj pre obyvateľov okresov Prešov a Michalovce.Ak ma priemyselný park slúžiť obyvateľom slovenskej republiky a nie zamestnaniu obyvateľov,susedných štatov....tak rozhodne Haniska...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nepodceňujem nevýhodu excentrického

umiestnenia Kechneca. Avšak viem o inom slovenskom meste, ktoré je umiestnené ešte excentrickejšie a ktoré svoju zemepisnú excentricitu premenilo na výhodu. Pomôcka - je to hlavné mesto Slovenska.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nič proti Kechnecu

Len mám taký dojem že pánovi odborníkovi na dopravu ušla jedna maličkosť , ak by šlo o to že investíciou bude automobilka v Kechneci chýba niečo čo je pre úspešné podnikanie v tejto oblasti nutné a to je železnica a tá akosi v Kechneci nie je a v Haniske je ,dokonca aj širokorozchodná .Námietka že autá sa vozia kamiónmi neobstojí pretože väčšina produkcie ,najmä na vzdialenejšie trhy sa vozí po železnici.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

PS

Tá jedna koľaj neďaleko tejto obce ,ale ďaleko od priemyselného parku nie je riešením ,aspoň nie bez nutnosti veľkých investícií.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

poznámka

Máte pravdu vedľa obce vedie trať Košice - Miškolc, má 2 koľaje, chodia tam aj rýchliky z Poľska do Budapešti. Len je to pár km od priemyselného parku a jej vybudovanie by vyžadovalo investície, vrátane faktu, že časť územia pred štátnou cestou za obcou smerom na maďarskú prvú obec Tornosnémeti vedie do kopca a bolo by nutné aj vybudovanie premostenia cesty. Reálnejšie by bolo vybudovanqie odbočky trate z areálu až smerom na železničnú stanicu v maďarskej obci Hidasnémeti. V súčasnosti chýba investor.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Trať Košice - Hidasnémeti je samozrejme JEDNOkoľajná a žiadne rýchliky z Poľska do Budapešti tadiaľ NEjazdia, prejdú po nej za deň akurát 2 páry EC vlakov Košice-Budapešť, inak tam žiadna osobná doprava nie je.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

poznámka

žiaľ s tým Poľskom máte pravdu. Ešte dobre, že zostalo to spojenie Košice- Budapest.

Ostatné konštatovanie platí. Ťažko by sa vybudovala odbočka z tejto trate ku Priemyselnému parku. V Kechneci je dlhodobo plánované aj vybudovanie Aqua parku, priestor je vybraný cca 1 km od trate za obcou smerom na obec Milhosť. Možno by sa opätovne obnovilo aj spojenie osobnými vlakmi Košice - Miskolc a späť zo zastávkou v Kechneci.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dávam za pravdu diskutérom,

ktorí Kechnec považujú z hľadiska excentrickej polohy aj dopravnej dostupnosti za omyl minulosti a za horšie riešenie pre PP než Hanisku. Teda keby sa teraz rozhodovalo o výbere lokality pre nový PP, Kechnec by nemal šancu uspieť. Ale teraz neriešime minulosť, ale súčasný stav. Článok opisuje názorový spor o využití voľných kapacít v PP Kechnec versus výstavba nového PP v Haniske. Ak napriek blízkosti oboch lokalít vláda ignoruje voľné kapacity PP v Kechneci a presadzuje nový PP, ja to čítam ako účelovú budovateľskú aktivitu na pozdvihnutie upadajúcich preferencií strany Smer-SD s blížiacimi sa voľbami. Po škandále s poskytovaním neoprávnených dotácií na poľnohospodársku pôdu by som sa nedivil už ani tomu, že za presadzovaním nového PP je niekoho záujem získať poľnohospodárske dotácie za zabraté územie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prianie investora?

Toto má byť argument vlády suverénneho štátu? Pokiaľ investorom umožníme šmahom ruky meniť predstavy o územnom rozvoji samospráv tak, ako sú vyjadrené v územných plánoch, Slovensko nebude skutočne suverénnou krajinou. Potom môžeme rozpustiť samosprávy a vzdať sa územného plánovania ako zbytočnosti. V čase stúpajúceho významu ornej pôdy je tento počin vrchnosti spoza zeleného stola donebavolajúcim prešľapom. Som presvedčený, že týmto zámerom nejde vrchnosti o nič iné, než o predvolebnú propagandu vyvolanú padajúcimi preferenciami zatiaľ najsilnejšej vládnej strany. Orná pôda si zasluhuje ochranu kvôli dosiahnutiu čo najvyššej potravinovej sebestačnosti. A potravinová sebestačnosť vždy bola úspešnou agendou komunistov v predlžovaní vládnutia. Je to jedna z mála užitočných priorít, ktorou sa môžu inšpirovať aj terajší následníci komunistov.
 

<< < 1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop