Korzár logo Korzár Košice

Diskusia k článku: A kde zostal Kechnec, pýta sa odborník na dopravu

Reaguje na umiestnenie investície do neexistujúceho strategického parku Haniska.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
45 príspevkov

  • okolie333

    Nesúhlasím s odborníkom na dopravu

    Ad 1: Podľa čoho sú tu definovaní odborníci na dopravu? mali by sme to nejak zadefinovať (vzdelanie a prax). Ale tu je každý odborník na všetko. Hlavne pre média. Navrhujem pod text dať meno a životopis - čo vyštudoval a čím sa živil, aby sme vedeli posúdiť odbornosť. Ad 2: S dostupnosťou PP Kechnec pre verejnú dopravu je problém. Čim bližšie pri KE, tým lepšie. Aj keď si myslím, že treba tam hlavne obrovské parkoviská a nie verejnú dopravu - snáď ich zaplatia tak, že budú chodiť do práce na autách (elektrických?).
    • Goro15
      vies co ma udivuje ?ze odbornik na dopravu ktory ma na nas zivot taky vplyv asi ako ty na moj a ja na tvoj ta irituje ale ze ludia ako drucker najprv postak potom minister zdravotnictva nasledne minister vnutra risko rasi primator ,monister zdravotnictva,neuspedny kandidat predsedu ksk , teraz dokonca informatik a to by som mohol pokracovat nakolko takých multitalentov je v smere habadej a tito ludia maju podstatne vacsi vlyv na nas vsetkych s tym si asi ok kadopadne to ze sa sa preferuje Haniska ma urcite svoj skryty zamer ktory vyjde na povrch o par rokov nakolko smer bez toho aby si niekto z nich neurval aspon euro nerobi veci len tak a uz vôbec nie vo verejnom zaujme cize debata ci je ta alebo ta lokalita vyhodnejsia su bezpredmetne ked ma napr p.ziga pozemky v Haniske
  • Jozef zo Spiša
    Kechnec ? Problémová záležitosť absolútne od počiatku pred rokmi. Dostupnosť do areálu pre zamestnancov z Košíc úžasne nevhodná. Nikdy nemal vôbec vzniknúť tento projekt, tak je nepochopiteľný a bláznivý. Keby tam bola zbrojovka u ktorej je predpoklad že bude bombardovaná v prípade vojny, pochopím, je záujem ochrániť mesto, keby tam bola chemická rafinéria, pochopím, je záujem chrániť ľudí pred prípadným obrovským únikom alebo výbuchom. Ale bežnú strojársku výrobu umiestniť desiatky kilometrov od obydlí zamestnancov ? Slovensko nie je amerika aby tu ľudia denne najazdili 60-70 km a o čase strávenom cestou škoda hovoriť. Ten čas spočítať a náklady na cestovanie. A ešte sa má odvahu niečoho dožadovať, zakopať pod zem by sa mali od hanby
    • Odin ml.

      poznamka

      Preverte si to osobne a potom napîšte ako je to z dopravou zamestnancov do zamestnania...
      • Jozef zo Spiša
        Nemám čo preverovať, niekto z príbuzenstva, strojná inžinierka tam pracuje dlhé roky a dlhé roky nenávidí to denné premiestňovania. Odchádza z domu po 6:00 a ak sa jej darí je doma o 17-tej, ak by firma bola v Košiciach stačilo by jej z domu ísť pred siedmou a o štvrtej by bola doma alebo na nákupoch. Dôvod prečo neodišla je pracovná pozícia ktorú si vybudovala a ktorú ako žena už by nikde a nikdy viac nemala šancu znovu získať. Samozrejme vie že raz tam skončí a bude nahradená, no kým sa dá vydrží. Nenávidí ten Kechnec a dochádzanie tam. Chápem ju. Kechnec je obrovský omyl územného plánovania aký hádam na Slovensku nemá obdobu. Mrhanie pôdou a faktor zvyšujúci potrebu každodennej prepravy ľudí na nezmyselne veľkú vzdialenosť, miliony kilometrov čo zbytočne najazdili a ešte najazdia zamestnanci. Počin výstavby parku v Kechneci je hodný dostať i nejakú anti ekologickú cenu, dostal by ju právom. Ak mesto Detroit bolo koncepčným vzorom pre park Kechnec, tak dám pre informáciu: Detroit skrachoval, federálna vláda prevzala nútenú správu nad mestom, po kúsku odkupuje pozemky a opustené stavby a búra ich. Podobný osud čaká i stavby v Kechneci.
  • bfservis
    V prvom rade si je potrebne uveddomit ze novy park pri Haniske sa ma orierntovat na Aziu a Rusko. A kam vedie širokorozchodna trat? Teraz uz viete preco nie Kechnec
    • clooney
      Presne v tom je pes zakopaný, koľajové napojenie PP Kechnec ŽSR eviduje ako plan s terminom realizácie - neznamy. Takýto ťah investora, kde nie je ochotný čakať na vybudovanie koľajovej trate, len ukazuje, že pre jeho export bude kľúčová železničná doprava a preto sa dá predpokladať že bude svoje produkty smerovať na východ (kde je v podstate železničné prepojenie až do číny). Osobne predpokladám, že kľúčovým prvkom bude aj spojenie s USS. Pri výstavbe kechnecu súdruhovia akosi nepočítali s tým, že jeden naložený vlak prepraví náklad ekvivalentný nákladu 100 kamiónov.
  • Odin ml.

    poznamka

    Poznám obec Kechnec už niekoľko desiatok rokov. Býva mi tam aj rodina. Viem porovnávať ako to vyzeralo predtým v obci. Poznám aj osobne priemyselný park, i keď som tam v živote nepracoval. Ten odborník má pravdu. Aj tých pár kilometrov blyžšie k Maďarsku je výhodou, nehovoriac o vybudovanej infraštruktúre.
  • 2arne

    Kechnec NIE !!!

    Kechnec leží na hraniciach s Maďarskom.Je excentrický položený,dostupnosť dochadzania zamestnancov je absolútne nevhodná.Haniska je vhodnejšia,aj pre obyvateľov okresov Prešov a Michalovce.Ak ma priemyselný park slúžiť obyvateľom slovenskej republiky a nie zamestnaniu obyvateľov,susedných štatov....tak rozhodne Haniska...
  • Agzat

    Nič proti Kechnecu

    Len mám taký dojem že pánovi odborníkovi na dopravu ušla jedna maličkosť , ak by šlo o to že investíciou bude automobilka v Kechneci chýba niečo čo je pre úspešné podnikanie v tejto oblasti nutné a to je železnica a tá akosi v Kechneci nie je a v Haniske je ,dokonca aj širokorozchodná .Námietka že autá sa vozia kamiónmi neobstojí pretože väčšina produkcie ,najmä na vzdialenejšie trhy sa vozí po železnici.
    • Agzat

      PS

      Tá jedna koľaj neďaleko tejto obce ,ale ďaleko od priemyselného parku nie je riešením ,aspoň nie bez nutnosti veľkých investícií.
      • Odin ml.

        poznámka

        Máte pravdu vedľa obce vedie trať Košice - Miškolc, má 2 koľaje, chodia tam aj rýchliky z Poľska do Budapešti. Len je to pár km od priemyselného parku a jej vybudovanie by vyžadovalo investície, vrátane faktu, že časť územia pred štátnou cestou za obcou smerom na maďarskú prvú obec Tornosnémeti vedie do kopca a bolo by nutné aj vybudovanie premostenia cesty. Reálnejšie by bolo vybudovanqie odbočky trate z areálu až smerom na železničnú stanicu v maďarskej obci Hidasnémeti. V súčasnosti chýba investor.
        • furt_ja_osobne
          Trať Košice - Hidasnémeti je samozrejme JEDNOkoľajná a žiadne rýchliky z Poľska do Budapešti tadiaľ NEjazdia, prejdú po nej za deň akurát 2 páry EC vlakov Košice-Budapešť, inak tam žiadna osobná doprava nie je.
          • Odin ml.

            poznámka

            žiaľ s tým Poľskom máte pravdu. Ešte dobre, že zostalo to spojenie Košice- Budapest. Ostatné konštatovanie platí. Ťažko by sa vybudovala odbočka z tejto trate ku Priemyselnému parku. V Kechneci je dlhodobo plánované aj vybudovanie Aqua parku, priestor je vybraný cca 1 km od trate za obcou smerom na obec Milhosť. Možno by sa opätovne obnovilo aj spojenie osobnými vlakmi Košice - Miskolc a späť zo zastávkou v Kechneci.
  • Karol Labaš

    Dávam za pravdu diskutérom,

    ktorí Kechnec považujú z hľadiska excentrickej polohy aj dopravnej dostupnosti za omyl minulosti a za horšie riešenie pre PP než Hanisku. Teda keby sa teraz rozhodovalo o výbere lokality pre nový PP, Kechnec by nemal šancu uspieť. Ale teraz neriešime minulosť, ale súčasný stav. Článok opisuje názorový spor o využití voľných kapacít v PP Kechnec versus výstavba nového PP v Haniske. Ak napriek blízkosti oboch lokalít vláda ignoruje voľné kapacity PP v Kechneci a presadzuje nový PP, ja to čítam ako účelovú budovateľskú aktivitu na pozdvihnutie upadajúcich preferencií strany Smer-SD s blížiacimi sa voľbami. Po škandále s poskytovaním neoprávnených dotácií na poľnohospodársku pôdu by som sa nedivil už ani tomu, že za presadzovaním nového PP je niekoho záujem získať poľnohospodárske dotácie za zabraté územie.
  • Karol Labaš

    Prianie investora?

    Toto má byť argument vlády suverénneho štátu? Pokiaľ investorom umožníme šmahom ruky meniť predstavy o územnom rozvoji samospráv tak, ako sú vyjadrené v územných plánoch, Slovensko nebude skutočne suverénnou krajinou. Potom môžeme rozpustiť samosprávy a vzdať sa územného plánovania ako zbytočnosti. V čase stúpajúceho významu ornej pôdy je tento počin vrchnosti spoza zeleného stola donebavolajúcim prešľapom. Som presvedčený, že týmto zámerom nejde vrchnosti o nič iné, než o predvolebnú propagandu vyvolanú padajúcimi preferenciami zatiaľ najsilnejšej vládnej strany. Orná pôda si zasluhuje ochranu kvôli dosiahnutiu čo najvyššej potravinovej sebestačnosti. A potravinová sebestačnosť vždy bola úspešnou agendou komunistov v predlžovaní vládnutia. Je to jedna z mála užitočných priorít, ktorou sa môžu inšpirovať aj terajší následníci komunistov.
    • 2arne

      je v záujme suvereneho štatu,

      aby donútil investora postaviť fabriku,kde nie je pracovná sila ?o ochrane pôdy pre potravinársku sebestačnosť,iba toľko...či to bolo za komunistov alebo teraz,je to na 55 mieste...prečo pri Trnave na super kvalitnej pôde postavili PSA a komunisti jadrovú elektráreň ?Vari pri Haniske je kvalitnejšia pôda,ako pri Kechneci ?Vari nestavali komunisti prvé sídliska a fabriky na rovine a na kvalitnej pôde.Choď sa pozrieť do Michaloviec a spýtaj sa starých ľudí,kde bola najlepšia pôda a čo tam stojí teraz....takto je to po celej republike...
      • Karol Labaš

        Opisujete pravdivo stav

        taký, aký je. O tom sa nepriečim. Ešte že ma nepresviedčate o tom, že masívne zaberanie ornej pôdy v prospech priemyslu bolo a je správne, lebo v tom by som Vám oponoval. Ale to už by sme sa presunuli od faktov k názorom.
        • Agzat

          Pán Labaš

          Ak sa už zamýšľate nad tým že sa zaberá pôda na výstavbu závodov a priemyselných prevádzok ,pozrite sa ako sa s tou pôdou hospodári ,ak aj neleží ladom pestujú sa na nej plodiny ktoré s výživou nemajú nič spoločné ,aký je v konečnom dôsledku rozdiel medzi vyrobeným priemyselným výrobkom a repkou určenou na výrobu paliva do áut ,ak si myslíte že sa z nej vyrába aj olej na jedenie či stužené pokrmové tuky ,tak vedzte že na tento účel s tých žltých lánov ide iba minimum a to som si vybral iba jednu plodinu ktorá nejde na naše stoly ale na niečo iné. Z tohto hľadiska ,a v Haniske kde je pôda zasýpaná nečistotami zo železiarní zvlášť, je oveľa lepšie ak tam vyrastie priemyselný park ktorý prinesie do regiónu tak potrebnú prácu ,určite to bude užitočnejšie ako to čo sa na tej pôde produkuje teraz.
  • s34qdk

    Ako zvyčajne

    Veľký biznis, veľké utajovanie. Ostáva dúfať, že to ako zvyčajne pod kuratelou KSSmeru nedopadne. Teda veľa "plánov", veľa prvotných štátnych investícii a prd makový. Teda až na zaslúžený zisk Istoty náš človek, čo štát prípravou parku poverí.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  6. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  7. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 68 634
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 209
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 848
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 578
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 176
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 061
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 164
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 251
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 515
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 76 023
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 827
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 260
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 891
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 324
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 754
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video