Reaguje na umiestnenie investície do neexistujúceho strategického parku Haniska.
Ale keby
investora poslali do Kechneca , tak sa nenabali na budovani priemyselneho parku zvysok vychodnej casti SMERackej mafie...ci uz na pozemkoch alebo neskor na stavebnych pracach a uplatkoch pre "nasich ludi" ved je to jasne ako facka...Nebojte
Ak pride naozaj ta automobilka do Hanisky, zaplni sa raz dva aj kechnec dodavatelmi.pofidérny odborník
tento pán mal ticho, doprave rozumie asi tak ako kapitán Danko politikeTu
nejde o prosperitu danej obce. Prečo sa má stavať na zelenej lúke a nie na hotovej ploche?" "
.. odpoveď "boľševika"...???. po nás potopa...v Kechneci
to mali už vybudované? Nestavali v počiatkoch tiež na zelenej lúke? Teraz si myslia, že len k nim musí ísť každý. Hej celý prešovský a košický kraj sa bude trhať tam ísť robiť. Tak ako doteraz. Ak nie, nuž aj všetko až po Miškolc.V
počiatkoch to bola zelená lúka. Ale už nie je. Načo vlastne budujeme priemyselné parky? V každom veľkom parku má byť jedna fabrika, ktorá zaberie len časť plochy a tie parky vybudujeme pri každej obci?mne pri tých
priemyselných parkoch stále napadá paralela s budovateľskými vykecávačkami boľševikov v 50-tych rokoch. Idea továrenských komínov ako budúcich"svetlých zajtrajškov" bola všade. Na plagátoch, médiách. Sústavne sa propagovalo ako niečo "pokrokové" budovanie dymiacich tovármí. Po desaťročiach sa tie postupne likvidovali a zanikali, lebo ničili životné prostredie atd. Teraz sú takouto ideou ich pohrobkov budovanie priemyselných parkov. Zaberie sa pôda. Zastavia. Zničí sa okolie a po rokoch ked investori poodchádzajú ostane z nich to, čo ostalo po zaniknutých továrňach. Zväčša len ruiny.poznãmka
Stávalo sa, aj ja som tam mal pozemky, ale príprava priemyselného parku trvala aj vďaka byrokratom z Bratislavy niekoľko rokov....Nesúhlasím s odborníkom na dopravu
Ad 1: Podľa čoho sú tu definovaní odborníci na dopravu? mali by sme to nejak zadefinovať (vzdelanie a prax). Ale tu je každý odborník na všetko. Hlavne pre média. Navrhujem pod text dať meno a životopis - čo vyštudoval a čím sa živil, aby sme vedeli posúdiť odbornosť. Ad 2: S dostupnosťou PP Kechnec pre verejnú dopravu je problém. Čim bližšie pri KE, tým lepšie. Aj keď si myslím, že treba tam hlavne obrovské parkoviská a nie verejnú dopravu - snáď ich zaplatia tak, že budú chodiť do práce na autách (elektrických?).už poriadne dlho
z Košíc nemajú mnohí záujem do Kechneca. Ten je 2 km od hraníc. Tak že nemá príliš možnosť na sústavné zvyšovanie zamestnávania našich. Ak nie je záujem od nás, tak naberá z madarska. Ale dotácie naň madali asi nedávali. Haniska je bokom. Ide cez ňu železnica z Košíc až do Rožňavy a dalej. Do hladových dolín. Tak že pre nich je to tak isto možnosť dostať sa prípadne k pracovným príležitostiam a to jednoduchším cestovaním. O automobilke a dalšom sa nemienim. Nakoľko je to podľa mňa len predvolebná žvanica smerákov. Tak ako obyčajne pred voľbami. Na pomotanie svojho stáda na voľby. Po nich to vždy končí tak, ako diaľnica Ba-Ke do roku 2010.poznamka
Preverte si to osobne a potom napîšte ako je to z dopravou zamestnancov do zamestnania...poznamka
Poznám obec Kechnec už niekoľko desiatok rokov. Býva mi tam aj rodina. Viem porovnávať ako to vyzeralo predtým v obci. Poznám aj osobne priemyselný park, i keď som tam v živote nepracoval. Ten odborník má pravdu. Aj tých pár kilometrov blyžšie k Maďarsku je výhodou, nehovoriac o vybudovanej infraštruktúre.Kechnec NIE !!!
Kechnec leží na hraniciach s Maďarskom.Je excentrický položený,dostupnosť dochadzania zamestnancov je absolútne nevhodná.Haniska je vhodnejšia,aj pre obyvateľov okresov Prešov a Michalovce.Ak ma priemyselný park slúžiť obyvateľom slovenskej republiky a nie zamestnaniu obyvateľov,susedných štatov....tak rozhodne Haniska...Nepodceňujem nevýhodu excentrického
umiestnenia Kechneca. Avšak viem o inom slovenskom meste, ktoré je umiestnené ešte excentrickejšie a ktoré svoju zemepisnú excentricitu premenilo na výhodu. Pomôcka - je to hlavné mesto Slovenska.Nič proti Kechnecu
Len mám taký dojem že pánovi odborníkovi na dopravu ušla jedna maličkosť , ak by šlo o to že investíciou bude automobilka v Kechneci chýba niečo čo je pre úspešné podnikanie v tejto oblasti nutné a to je železnica a tá akosi v Kechneci nie je a v Haniske je ,dokonca aj širokorozchodná .Námietka že autá sa vozia kamiónmi neobstojí pretože väčšina produkcie ,najmä na vzdialenejšie trhy sa vozí po železnici.PS
Tá jedna koľaj neďaleko tejto obce ,ale ďaleko od priemyselného parku nie je riešením ,aspoň nie bez nutnosti veľkých investícií.poznámka
Máte pravdu vedľa obce vedie trať Košice - Miškolc, má 2 koľaje, chodia tam aj rýchliky z Poľska do Budapešti. Len je to pár km od priemyselného parku a jej vybudovanie by vyžadovalo investície, vrátane faktu, že časť územia pred štátnou cestou za obcou smerom na maďarskú prvú obec Tornosnémeti vedie do kopca a bolo by nutné aj vybudovanie premostenia cesty. Reálnejšie by bolo vybudovanqie odbočky trate z areálu až smerom na železničnú stanicu v maďarskej obci Hidasnémeti. V súčasnosti chýba investor.poznámka
žiaľ s tým Poľskom máte pravdu. Ešte dobre, že zostalo to spojenie Košice- Budapest. Ostatné konštatovanie platí. Ťažko by sa vybudovala odbočka z tejto trate ku Priemyselnému parku. V Kechneci je dlhodobo plánované aj vybudovanie Aqua parku, priestor je vybraný cca 1 km od trate za obcou smerom na obec Milhosť. Možno by sa opätovne obnovilo aj spojenie osobnými vlakmi Košice - Miskolc a späť zo zastávkou v Kechneci.Dávam za pravdu diskutérom,
ktorí Kechnec považujú z hľadiska excentrickej polohy aj dopravnej dostupnosti za omyl minulosti a za horšie riešenie pre PP než Hanisku. Teda keby sa teraz rozhodovalo o výbere lokality pre nový PP, Kechnec by nemal šancu uspieť. Ale teraz neriešime minulosť, ale súčasný stav. Článok opisuje názorový spor o využití voľných kapacít v PP Kechnec versus výstavba nového PP v Haniske. Ak napriek blízkosti oboch lokalít vláda ignoruje voľné kapacity PP v Kechneci a presadzuje nový PP, ja to čítam ako účelovú budovateľskú aktivitu na pozdvihnutie upadajúcich preferencií strany Smer-SD s blížiacimi sa voľbami. Po škandále s poskytovaním neoprávnených dotácií na poľnohospodársku pôdu by som sa nedivil už ani tomu, že za presadzovaním nového PP je niekoho záujem získať poľnohospodárske dotácie za zabraté územie.Prianie investora?
Toto má byť argument vlády suverénneho štátu? Pokiaľ investorom umožníme šmahom ruky meniť predstavy o územnom rozvoji samospráv tak, ako sú vyjadrené v územných plánoch, Slovensko nebude skutočne suverénnou krajinou. Potom môžeme rozpustiť samosprávy a vzdať sa územného plánovania ako zbytočnosti. V čase stúpajúceho významu ornej pôdy je tento počin vrchnosti spoza zeleného stola donebavolajúcim prešľapom. Som presvedčený, že týmto zámerom nejde vrchnosti o nič iné, než o predvolebnú propagandu vyvolanú padajúcimi preferenciami zatiaľ najsilnejšej vládnej strany. Orná pôda si zasluhuje ochranu kvôli dosiahnutiu čo najvyššej potravinovej sebestačnosti. A potravinová sebestačnosť vždy bola úspešnou agendou komunistov v predlžovaní vládnutia. Je to jedna z mála užitočných priorít, ktorou sa môžu inšpirovať aj terajší následníci komunistov.je v záujme suvereneho štatu,
aby donútil investora postaviť fabriku,kde nie je pracovná sila ?o ochrane pôdy pre potravinársku sebestačnosť,iba toľko...či to bolo za komunistov alebo teraz,je to na 55 mieste...prečo pri Trnave na super kvalitnej pôde postavili PSA a komunisti jadrovú elektráreň ?Vari pri Haniske je kvalitnejšia pôda,ako pri Kechneci ?Vari nestavali komunisti prvé sídliska a fabriky na rovine a na kvalitnej pôde.Choď sa pozrieť do Michaloviec a spýtaj sa starých ľudí,kde bola najlepšia pôda a čo tam stojí teraz....takto je to po celej republike...Opisujete pravdivo stav
taký, aký je. O tom sa nepriečim. Ešte že ma nepresviedčate o tom, že masívne zaberanie ornej pôdy v prospech priemyslu bolo a je správne, lebo v tom by som Vám oponoval. Ale to už by sme sa presunuli od faktov k názorom.Pán Labaš
Ak sa už zamýšľate nad tým že sa zaberá pôda na výstavbu závodov a priemyselných prevádzok ,pozrite sa ako sa s tou pôdou hospodári ,ak aj neleží ladom pestujú sa na nej plodiny ktoré s výživou nemajú nič spoločné ,aký je v konečnom dôsledku rozdiel medzi vyrobeným priemyselným výrobkom a repkou určenou na výrobu paliva do áut ,ak si myslíte že sa z nej vyrába aj olej na jedenie či stužené pokrmové tuky ,tak vedzte že na tento účel s tých žltých lánov ide iba minimum a to som si vybral iba jednu plodinu ktorá nejde na naše stoly ale na niečo iné. Z tohto hľadiska ,a v Haniske kde je pôda zasýpaná nečistotami zo železiarní zvlášť, je oveľa lepšie ak tam vyrastie priemyselný park ktorý prinesie do regiónu tak potrebnú prácu ,určite to bude užitočnejšie ako to čo sa na tej pôde produkuje teraz.Ako zvyčajne
Veľký biznis, veľké utajovanie. Ostáva dúfať, že to ako zvyčajne pod kuratelou KSSmeru nedopadne. Teda veľa "plánov", veľa prvotných štátnych investícii a prd makový. Teda až na zaslúžený zisk Istoty náš človek, čo štát prípravou parku poverí.no KOnkolyi nie je súdruh..
nepatrí do neobolševickej smeráckej mafie...a Bela je Judaš č.2-č.1 je Sulik.