Korzár logo Korzár Košice
Streda, 21. august, 2019 | Meniny má Jana
Nájdete nás na webe

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dispečeri dopravného podniku sa preháňajú po Košiciach aj so zapnutými majákmi (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Bohatý štát.

To mi pripadá ako riadna sprostosť.
Potom nech dajú majáky všetkým advokátom aby si ich klienti po nehode mohli ako asistentov zavolať na miesto činu. Niektorí bohatší by mohli využiť aj vrtuľníky.
4 (zbytočné) vozidlá - je to dosť? Čo keď zázračne naraz havaruje 5 autobusov MHD.
Prúser jak mraky.
Koho vlastne dopraváci suplujú? Hasičov - záchranárov, zdravotníkov, či policajtov?
Čo všetko vedia vykryť peňaženky cestujúcich MHD.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne tak.

Na urobenie prvotných úkonov v súvislosti s nehodou (nafotenie, vypočutie, regulovanie dopravy...) máme štátnu políciu, na riešenie zdravotných postihnutí pri nehodách máme záchranky a na všetko ostatné máme hasičov. Je logické, že ak je účastníkom takejto udalosti vozidlo DPMK, že tam niekto od nich príde. Ale tomu stačí prísť na konci, nemá žiadne zákonom dané povinnosti na začiatku (tie majú vyššie spomenutí). Takže je úplne jedno, či tam príde vozidlo DPMK o 5 min alebo o 15.
To je hladenie si svojho maličkého ega. zažil som V KE a zažívam inde takmer denne.
Nejaké vozidlo, ktoré má žltý maják s presne daným určením používania, sa len presúva z miesta A na miesto B. V danej chvíli nič iné a je to len normálne vozidlo, osobné, multikára, nákladné), ale má maják. Žltý. Samozrejme zapnutý. Úplne zbytočne, ale vodič si tým evidentne zvyšuje svoje sebavedomie. Maják ako maják, žltý, zelený, biely, čierny. Len nech bliká.
A že použitie majáka nariaďuje dispečer a nie vodič sám? Dispečer dostane info o nehode od vodiča DPMK - účastníka nehody a dispečer informuje vozidlo na to určené, aby k nehode išlo. Samozrejme s modrým majákom. Ale prečo tam to vozidlo musí byť tak rýchlo? Veď najskôr tam majú povinnosti iní - hasiči, záchranka, policajti. DPMK v tomto štádiu tam len zavadzia. "Zberači mŕtvol" - myslené obrazne, si tam to svoje zabezpečujú až ex post. Čo tak kamery v takýchto vozidlách DPMK? Nech vidíme všetci, čo tam chlapci s modrými majákmi robili, keď už tam tak svižkom dorazili. Ale treba kameru s dobrým rozlíšením, nech vidíme akú cigaretku si zapálili kým čakali až im skutoční záchranári uvoľnia miesto nehody.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No DPMK zabezpečuje premávku okolo 150 vozidiel po meste a prepravu desaťtisícov ľudí, takže mi nepríde nič divné na tom, že potrebujú byť čo najskôr na mieste činu, aby mohli zhodnotiť aké opatrenia urobiť pre ďalšie linky (počkať, odkloniť, skrátiť, zrušiť, a hlavne INFORMOVAŤ), aby sa ostatní cestujúci dostali pokiaľ možno čo najrýchlejšie do svojho cieľa a neštósovali sa autobusy/električky v postihnutom zablokovanom úseku.
Či to aj v praxi v KE funguje, je na samostatnú debatu :D Ale myšlienka je podľa mňa správna.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

V minulosti bolo povinnosťou

mať v každom vozidle MHD vrátane električiek funkčnú vysielačku, a samozrejme vodičov ktorí ich vedeli obsluhovať. V prípade mimoriadnosti dotknutý vodič ihneď cez vysielačku oznámil čo sa stalo a okamžite hlavný dispečer z Bardejovskej cez vysielačku dal pokyny všetkým vodičom, čo boli v tom čase na linkách v meste - napr. aj pokyn presmerovať linku č. xy cez smer z. Trvalo to dokopy max. minútu, nik nemusel jazdiť hore dole po meste a ohrozovať premávku....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vysielačky sú predpokladám povinnou výbavou stále... ale pri všetkej úcte k vodičom, dopravných inžinierov by som z nich nerobil, aby vedeli komplexne zhodnotiť situáciu na mieste...
Zaujímavé, že aj v takej Prahe dispečeri k nehodám jazdia s majákmi úplne normálne, možno aj preto je tam bežné ťuknutie električky s autom uvoľnené za 10-15 minút a nie hodinu-dve ako v Košiciach...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho