Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Motoristom sa nepáči kvalita opravených košických mostov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

zas odpoved pre ovce ...

a ine mosty na zemeguli nemaju problem s "Niveletou dilatácie" ? Prečo na ostatných mostoch na zemeguli (teda okrem tych slovenských) nemaju taketo retarderi?? Asi nie su urobene podla noriem, technologicky predpisov SSC, ... . Skratka na Slovensku je to tak!
 

 

nie, inde vo svete s diletaciou mostu problem nemaju lebo ich neopravovali slovenski diletanti
 

no čo asi ostane po retardovi?

predsa retardér....
 

Ten 'mag or strát' si myslí, že každý je

vôl a krava, podľa seba samých. A tá Lindička zvlášť.
Dokedy ešte, si budú bohorovne robiť 3,14ču z občanov???
 
Hodnoť

 

Prosim, velmi prosim novinarov, aby v mojom mene kazdemu hovorcovi, ktory vyslovi spojenie "norma, resp. projektova dokumentacia boli dodrzane", dali jednu po pysku, nech uz s tym konecne prestanu. Nech si z nas nerobia volov. My sme pouzivatelia (a tiez aj platici), my tadial denne chodime a my vieme zhodnotit, ci je to OK, alebo nie, nie tuna Linduska, ktora sa pripravuje na karieru redaktorky v popularno-naucnej relacii vysvetlujucej technicky princip niecoho, comu pravdepodobne ani sama nerozumie.
.
Lebo tomu rozumie aj male decko, ze ked auto ide po ceste a urobi bum-bum, tak takto to nema byt. A ked si Linda mysli, ze takto to ma byt, tak nech vyhodia projektanta, obstaravatela a stavebny dozor, ze to takto vymysleli a pustili do prevadzky a tiez aj ju, lebo ich obhajuje.
 

 

najprv by bolo dobre vyhodit Lindu...
 
Hodnoť

 

Včera som išiel autom od budovy súdu okolo steelky smerom na Terasu.Ostal som šokovaný.Vymenili koľajnice,natiahli nový asfalt,len škoda,že je natiahnutý cca 8 centimetrov nad kanálovými poklopmi,takže vodiči môžu opäť kľučkovať,aby si nezničili disk,alebo pneumatiky.Zhotoviteľovi gratulujem,byť na mne,nezaplatíte mu ani cent.
 

Tak to robili aj na Terase.

Položili nový asfalt a potom ho hneď aj vyrezali okolo prepadnutých kanálov. Kanály zdvihli na úroveň nového asfaltu, "doasfalovali" vyrezanú dieru. Asi to tak má byť (Teda v Košiciach.)
 

 

Ja hlavne nepochopim preco tie kanale musia byt presne v mieste, kde ma auto kolesa ?! ... to nemozu byt v strede, alebo idealne uplne mimo cesty ? ... V zahranici vedia aj odvod vody spravit tak, aby to nezasahovalo do cesty, tak preco nie u nas ???
 

 

je to na nervy, ale tie kanale su tak uz desatrocia a rekonstrukcia trati s tym nic nespravi.. natiahli akurat tak novy asfalt
 

 

Tu nezdvihli nič, iba mne tlak
 

 

urcite to este dvihnu, vyssie s tym uz zacali
 

Tak si ten tlak znížte

Vypisujete a vidno, že tomu rozumiete.
Ak by ste chceli, aby bola inak navrhnutá kanalizačné vpuste, musela by sa prakticky robiť dôkladná rekonštrukcia cesty. T.z.v podstate nová stavba. A určite také niečo je cca 2-3x drahšie ako výmena obrusnej a ložnej vrstvy asfaltobetónu.
Preto sa to robí takto, položí sa asfaltobetón a upravia sa kanalizačné vpuste.

Je jasné, že je lepšie robiť cestu nanovo. Len v meste je more veľmi zlých ciest a chodníkov a vyfačkať 2-3xx viac lóve na Terasu, aby to bolo super krásne je žiaľ pri súčasných možnostiach mesta Košice len mrhanie vzácnych peňazí.
 

 

Hmm, na Zimnej a na Bozenke urobili tu Tvoju dokladnu rekonstrukciu, vytrhali vsetko do 2m hlbky, nove kanalizacne sachty, rury, káble, no vsetko ci sa dalo a kde umiestnili kanaly? No presne tam, kde doteraz. Pri internate na Bozenke jeden z nich uz mesiac prerabaju, je tam znacka, treba to obchadzat...
.
Toto nie je o peniazoch. Toto nie je o type rekonstrukcie. To je o podpriemernych projektantoch, neschopnych koordinatoroch/menezeroch a totalne ignorantskom stavebnom dozore. Realizatori su uz len dosledok nanic systemu.
 

 

presne tak, ale toto treba pisat aj na mesto, na ich email, alebo telefonicky, nielen tu, tu Bozenu Nemcovu tiez nechapem co tam nacvicuju a este aj material tych poklopov je nejaky divny a sa tusim prehyba, no vsetko proste lacne a rychle riesenia, ale draho predane
 

 

"len mrhanie vzácnych peňazí." ... co je uz asi 4x prerobeny asfalt pri nemocnici (krizovatka snp) ? ... to nie je vobec o nakladnosti opravy, ale neschopnosti mesta. Opravovane sa stale opravuje a zbytocne sa mrhaju peniaze na to, kde by sa to bez problemov dalo spravit na prvy pokus. Podom samozrejme ze na nic nie su peniaze ...

... jo a co by si povedal ak by sa motoristi konecne spojili a dali mestu naklady na opravu podvozku ? Vymena loziska, zavesenia, tlmica a podobne nestoji malo + vsetky poskodenia su len pre nechopnost mesta ...
 

Problém je s dokazovaním

Ano, nikto vám nebráni žalovať správcu komunikácií za opravu podvozka. Ako však dokážete, že akurát cesty v meste Vám to spôsobili.
 
Hodnoť

 

Keďže 20 rokov robím pri mostoch tak, niečo o tom viem. A nejdem nikoho obhajovať.
Ale aby sa dal most do poriadku tak, aby to na ňom "nedrncalo", tak je je potrebné riešiť dilatáciu a mostné uzávery iným spôsobom. No a na to je potrebná komplexná výluka. Toto je len plátanie a zalievanie asfaltom. Všetci to vedia, ale bez odstávky to nejde. Aj pred rokom som písal, že oprava vydrží rok. A tak je. Aj táto vydrží rok. Bohužiaľ. Musíme si ale na rovinu povedať či je pre nás lepšie:
1) každý rok obmedzenia (ale stále prejazd) na 2-3 týždne, celoročné BUM-BUM a hlavne menej peňazí
2) odstávka na min 5-6 týždňov, viac peňazí a dobrý most (verím, že by sa im to podarilo)
 

ale presne toto vieme

preto nas vsetkych rozculuju tie bludy, ktorymi nas tu krmia. Preto som dal aj do subjektu "zas odpoved pre ovce". Vsetci vieme kde a aka je pravda, len oni nas budu cely zivot krmit bludmi a mysliet si, ako dobre sme ich ojebabrali.
 

 

To je preto,aby mali každý rok robotu.Posledné roky som často jazdil na Balkán a neveril som ako rýchlo a v akej kvalite vedia robiť cesty v Rumunsku.Len u nás je to stále to isté dookola.Rýchlo zbúchať robotu k tomu lacný poľský asfalt a je zarobené.
 

1 2 >

Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop