Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 18. september, 2018 | Meniny má Eugénia
Nájdete nás na webe

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Érsek rozdelil obchvat Košíc na dve časti, problémy sú medzi Šacou a Haniskou (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Jeden z dôvodov pomalého rozvoja je, že peniaze na rozvoj ciest idú do "správnych rúk". 10-minútové video z výstavby mosta za 60 000 EUR (trhová cena cca 12 000 EUR):
https://www.aktuality.sk/clano...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Konečne normálne riešenie.

Rozdelenie úseku je praktické z hľadiska susedných rozostavaných úsekov. Prečo ale "súdruhovia" z NDS nerozdelili aj úsek Ivachnová - Hubová na 2 úseky: Ivachnová - Likavka a Likavka - Hubová (s tunelom Čebrať). Už teraz mohla byť dopravná zapcha v Ružomberku elominovaná od tých, ktorí idú na Oravu z východu. To by ale museli byť na NDS ľudia s normálnym sedliackym rozumom a nie figúrky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Neviem, ci to prislo priamo z IFP, ale boli spravy o tom, ze rozdelenie Hubova - Ivachnova by neprinieslo pozadovany efekt.

Aj z praxe viem, ze tranzit v smere vychod - Orava nie je nijako zavratny a preto by sa zapchy v Ruzomberku tymto vyrazne nezmenili.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To sú také akademické debaty bratislavských intelektuálov. Úsek Ivachnová - Likavka mohol byť hotový a mohol slúžiť motoristickej verejnosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Jasne, bratislavskych intelektualov :)

Ja netvrdim, ze ten usek nemohol byt dokonceny a sprejazdneny, ale ziadnu zasadnu zmenu pomerov dopravy v Ruzomberku by to neprinieslo. Vy sa potrebujete odbavit, ale ja hovorim fakty.

Jedinou vyraznou zmenou by bolo to, ze zapchu by sme posunuli spred Mondi do Likavky (za co by boli ludia v Likavke urcite velmi vdacni).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Platenému diskutérovi NDS dochádzajú argumenty tak začína urážať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

LOL :D

Nepouzil som jedinu urazku, naopak, pouzil som argumenty. Vy ste ma zatial stihli nazvat bratislavskym intelektualom ci platenymi diskuterom NDS :))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Jeden z dovodov

Pri vystavbe useku Ivachnova - Likavka sa rata s pouzitim materialu vyrubaneho z tunela Cebrat do nasypov. Jednak by sa musel material na nasypy vozit zdaleka -> predrazenie 1, nasledne by sa musel vyrubany material niekam odvazat -> predrazenie 2.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a este

nech sem niekto da, o kolko sa omeskala vystavba domov a letnych domov Erseka, Stromceka, Petruska, Rasiho, atd, atd. Myslim, ze to s tym tiez suvisi, ak nie priamo (stavebne stroje, ludia, a material, za co sa neoplati dat ruku do ohna, ze nie), tak nepriamo (zaujem/pozornost/cas, FINANCIE prelievajuce sa z jedneho vrecka do druheho a debaty o tom). Ved to, ze verejnost nevidi vysledky, vyzera, ako keby nasi voleni spali. Ale my vidime, ze nespia. Tak co potom riesia? A sme tam - vid vyssie. A ze na vychode nic nie je, a ze sa ta sprosta veta uz dlho naplna - koho to trapi?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Na vychode nic nie je

V kratkosti, takymto tempom ked sa uz nechce hovorit ani o predbeznych terminoch, na vychode naozaj nebude nic.
Kosice su druhe najvacsie mesto na Slovensku. Nie su prepojene dialnicou s hlavnym mestom. Nemaju obchvaty. Peniaze z eurofondov na infrastrukturu sa uz vsetky minuli. Miliardove investicie typu BMW sa nam vyhli aj z tohoto dovodu. Zamestnanost na vychode drzi dotovany US Steel a IT Valey s lacnymi ITckarmi (pre vyspele krajiny sme low cost country).
Bratislava stavia uz neviem kolky obchvat mesta, developeri tahaju mrakodrapy pri Eurovei, vsade sa stavia, investuje.
Rozdelenim republiky sme sa zbavili Pragocentrizmu a namiesto toho sme si zaviedli Bratislavocentrizmus.
Hanbite sa vsetci politici terajsej aj predoslych vlad.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

S tou castou o KE suhlasim, ale to o tej Bratislave su uz iba ciste a zbytocne emocie.

Bratislava nema ziadny obchvat, nie ze neviem kolky. Bratislava ma daleko vacsi problem so zapchami ako Kosice a to aj vdaka tomu, ze ma privedene dialnice z 3 smerov priamo do intravilanu mesta.

Pocet (migrujucich) obyvatelov a velkost tranzitu je tiez v pripade Bratislavy nasobne vyssia ako v Kosiciach, takze potreba postavit tam obchvat (teraz sa ide stavat len jeho prva polovica, bez tunelu pod Karpatmi), doriesit napojenia satelitov ci rozsirit BA-TT na 3.pruh je vysoka a mala by byt prioritou.

Tym nechcem povedat, ze obchvaty nepotrebujeme pri Ziline, Ruzomberku, Presove ci Kosiciach, iba sa snazim tuto diskusiu odbremenit od uplne zbytocnych zabomysich vojen BA vs vychod.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bratislava má určite väčší dopravný problém, ale myslím, že tunel pod karpatami je riadna blbosť. keď bude obchvat hotový, môžu autá idúce do ČR Bratislavu obchádzať tak ako je to teraz. teda aby som sa opravil, nehovorím, že je to absolútny nezmysel, ale keď si pomyslím koľko ten tunel bude stáť, myslím že prioritu by mali mať iné cesty na slovensku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To urcite ano - v dnesnej situacii by to bol zbytocny luxus, no skor ci neskor sa to bude musiet opravit, inak to paralyzuje rozvoj Bratislavy (uz dnes je dost krkolomne chodit zo Senca do Stupavy naokolo + tranzit z CR nie je nezanedbatelny).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Problem je tranzit ČR - SK resp. ČR - HU. Dnes to chodi cez BA Malo by ju to obist a cez karpaty a nasledne D4 distribuovat smer Nitra, resp. Madarsko. BA mosty a ten vnutorny polobchvat D1/D2 ma byt primarne pre dopravy v meste a nie pre tranzit ako tomu je dnes. Samozrejme tranzit ČR smer ZIlina je najlepsie viest cez buducu R6ku. Len to je tazka buducnost.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dakujem za reakciu

Som rad ze suhlasis s tou castou o Kosiciach.

K tej Ba casti by som rad podotkol zopar veci.

Nechcem vyvolavat zbytocne emocie a zabomysie vojny medzi Ba a Ke.
Mam rad Bratislavu aj ked som z Ke a kazdy tyzden dochadzam do Ba za pracou. Spolu so mnou dochadza priblizne 200 tisic cezpolnych, z toho vyplyva ten tranzit o ktorom sa zmienujes.

Riesenie ktore sa teraz realizuje (nulty obchvat Ba) je len riesenie symptomov a nie problemu. Hovoris o privedeni dialnic z 3 smerov a mas samozrejme pravdu. Kosice maju privedeny len jeden smer z dialnice z Presova ktora konci... v Presove. :) Inak zo vsetkych smerov prudi do Kosic doprava z okresnch ciest :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ok, som rad, ze vedieme takuto vecnu a korektnu debatu.

Kazdopadne, mam par pripomienok/poopraveni:
1) Udaj o dochadzani cezpolnych do BA zhruba sedi, ale tu musime rozlisovat. Jedna cast cezpolnych su taki, co pridu v nedelu a odchadzaju v piatok (a ziju v/pri meste), z vychodu, Liptova, Oravy, Kysuc ci Gemera. Lenze je tu dalsia masa ludi, ktori dochadzaju denne (a mnohokrat ide o ludi povodom z BA/okolia ako napr. Zitny ostrov a pod.). Toto su dve rozne kategorie a ani v jednom pripade podla mna nejde o tranzit (lebo BA je pre nich zaciatocnou/koncovou destinaciou).

2) Pod tranzitom rozumiem napr tie tisice kamionov v smere zapad-vychod, sever-juh, sever-vychod, ale aj kopec aut, napriklad v piatkovej spicke v smere Vieden-Polsko (kedze cez BA smeruju tisice Poliakov kazdy vikend domov a spat - na viedenskych znackach). Pri tomto tranzite obchvat - akokolvek ho chceme kritizovat - zrejme pomoze odlahcit intravilan.

Iba poukazujem na to, ze neplati, ze 200 tis. ludi pridu raz za tyzden v 1 smere z/do BA. Tie skupiny su daleko heterogennejsie, v roznych casoch, kazdodenne, s navalmi na konci tyzdna. Toto je vyzva a pre toto treba riesit aj BA dopravu.

3) Suhlasim, D4 by malo byt sucastou sirsieho okruhu rieseni, vratane upravy vnutromestskej dopravy, MHD, regionalnej dopravy, mestskych vlakov, P+R atd atd atd.. zial, mnohe z tychto veci sa dlhodobo neriesia a zda sa, ze ani najblizsie volebne obdobie s tym velmi nikto nic nespravi (aj keby hned chcel..).

4) Suhlasim, ze Kosice potrebuju dialnice a podobne ako BA by ich mali mat vyriesene do vsetkych smerov a idealne neskoncit po 20 km, ale zase, tak strasidelne to uz dnes nie je.

S vynimkou JZ obchvatu Presova (ktory sa uz stavia) maju Kosice priame dialnicne spojenie az do RK a s vynimkou ZA-RK, resp. BB-RK az do BA/Europy. Navyse, okrem Turany-Hubova sa vsetky spominane chybajuce useky uz stavaju a hoci budu oneskorenia, raz sa to predsa len dokonci.

Co sa tyka JV obchvatu Kosic, o ktorom je tu rec, toto je dobry signal, ze sa to ide rozdelit, lebo je sanca, ze sa aspon skor postavi ta podstatnejsia cast, teda Haniska-Olsany, smerom na novy D1 usek.

No a napokon Kosice smer Roznava/Zvolen - tu je najmensi progres, ale jazdim tade roky a stale si myslim, ze staci vyriesit par zavadovych bodov ako napr Soroska, obchvat RS ci cely pretazeny usek Lucenec-Zvolen (uz sa riesi) a ta situacia by bola uplne znesitelna. Lebo, skutocne, nema podla mna dnes vyznam, aby stat budoval nedajboze stvorpruh medzi Plesivcom a Tornalou, ked je tam aj na konci tyzdna poloprazdna, siroka, rovna cesta. Chapem bezpecnostny rozmer (zveri je na tomto useku vela), ale v situacii, ked nemozme mat vsetko, toto beriem ako dostatocny stav.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Trochu analyzy nielen k infrastrukture

K bodu 1. a 2.
Analyzu dopravy, rozclenenie na osobnu dopravu a nakladnu dopravu, tranzit alebo cielova destinacia etc radsej nechajme na NDS ktora ked bude korektne vyuzivat existujuci kamerovy system a vypoctovu techniku tak to bude vediet automatizovat a riesit priebezne pocas celeho roka.
Nechcem tu na diskusnom fore robit domacu ulohu NDS :)

k bodu 3.Dialnica D4 od Jaroviec az po Racu urcite odlahci intravilanu minimalne od nakladnej dopravy, ale na to nechcem poukazovat :)

k bodu 4.
O tomto by sa mala zacat debata, toto je pre mna podstatne a tu chcem poukazovat na regionalne rozdiely ktore coraz viac otvaraju noznice zapad vs. vychod.
Ja vidim priestor na rapidne zlepsenie a rovnomernejsie prerozdelenie verejnych financii urcenych na infrastrukturne projekty.
Ale podme k veci.
Tu nie je otazka ci, alebo za ako dlho sa dostanem do Bratislavy, ale ci pridu investicie, praca a porovnatelna mzda na vychodnu cast Slovenska.

Tych x tisic ludi ktori pracuju v Ba spolu s dalsimi x tisicmi ludi ktori pracuju v zahranici momentalne sposobuju demograficky deficit a vychodna cast Slovenska sa pomaly a s urcitostou vyludnuje.

Fungujuca infrastruktura je jeden zo zakladnych predpokladov k tomu aby vobec niekto zacal uvazovat o tom, ze vlozi kapital tam kde sa mu to oplati. Bohuzial za 15 - 20 rokov na vychode zostanu iba dochodcovia a romska komunita.
Toto je situacia, ktora je uz coraz viac viditelna na vidieku a v malych mestach.

Zaver:
Takze vratme sa k bodu 4. Strasidelne to uz zacina byt. Zavadove body ako Soroska, Lucenec - Zvolen cakaju niekolko desatroci na to aby prisli bagre a raziace stroje zatial co dialnica D1 sa z dvoch pruhov rozsirila na tri a teraz za chvilu na styri pripocitajme nulty obchvat BA, posledny projekt z eurofondovych penazi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

S tym suhlasim - nejde len o cestu z KE do BA, ale aj o to (najma o to), ci sa zo zapadu na vychod maju ako dostat investori.

Zial, otazkou je, kde dnes zobrat zdroje na to, aby sme celu siet dokoncili a - co vidim ako podstatne vacsi problem - ako zrychlit vystavbu.

S tymto si lamu hlavu aj v CR a nevedia si rady.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Erseg-superminister...

ale hlavne,že je v správnej strane...vládnucej...impotent č.7.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ten brav by mal radšej sa starať do šermu, tam by bol užitočnejší. Stavarinu pozná len z rýchlokurzu a vyzná sa do nej ako sova do hodín. Áaaale je v správnej strane a jeho konto tučnie viac ako on.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop