Korzár logo Korzár Košice
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Železničiari v Košiciach predstavili nové uniformy (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

dúfam že sú ohňuvzdorné
 

aj high-tech :)

nielen ohňuvzdorné ale aj High-Tech, ak si ich oblečú ľahko vyšplhajú na poškodené trakčné vedenie a opravia ho, alebo odtlačia celú jazdnú súpravu ak by náhodou bola nefunkčná lokomotíva :) plus slúžia ako zosilňovače wifi signálu
 
Hodnoť

 

no jo vlaky stare sunty, ale hlavne ze strojvodcu oblecieme do novej kosele.
 

Mýlite sa.

Rušňovodiči fasujú bavlnené tričká modrej farby s logom firmy, montérky a obuv zodpovedajúcu predpisom BOZP. V zime zimnú bundu. Tam košieľky nehrozia.
 

 

nedajme im nic, nech makaju zadarmo, ked uz su aj vlaky zadarmo. potom to bude kvalita zadarmo pre kazdeho zadarmo. a zadarmo.
 

 

ehm vlakom nechodim ale na to "zadarmo" sa tiez skladam. nove pracovne oblecenie /co je vo velkej vacsine firiem samozrejmostou/ im nezavidim, ale po horiacich a pokazenych voznoch, tato sprava posobi tak nejak potemkinovsky.
 
Hodnoť

Železničiarom,

ktorí si tie nové uniformy budú obliekať ich naozaj doprajem.
Skôr však predpokladám, že tieto predvádzané kusy sú jediné ušité a ďalšie tak skoro nebudú. Kým príde na rad výpravca v Nižnej Dolnej a sprievodca na nejakej regionálnej trati - prídu železničiari s novým výstrojným modelom.
Mrzí ma skôr to, že "Národný dopravca" uniformami chce len marketingovo zaplátať nehodami pošramotenú povesť... čo sa ale uniformami nedá.
Infraštruktúra železníc je v žalostnom stave. Až na pár eurofondových vlakov jazdíme v 30 ročných súpravách a o modernizácii počujeme len v správach.

Keby netiekli peniaze do spriaznených firiem... bolo by aj na slušivé uniformy.
 

 

Re. 1198810, aj ostatným.

Tieto uniformy budú nosiť iba zamestnanci ZSSK, teda výpravca v Nižnej Dolnej ich mať nebude, jeho oblieka ŽSR.

Uniformy sa riešia už dávnejšie, nesúvisí to s teraz kaziacími sa rušňami, proste teraz sú hotové a s konečnou platnosťou schválené nové modely uniforiem a postupne do nich oblečú v článku menovaných zamestnancov. Uniforma reprezentuje firmu, zároveň slúži aj ako pracovný odev, ktorý chráni zdravie a bezpečnosť pracovníka. Fasovať sa budú postupne, tak ako vynosia pôvodné, teda možno na lokálke to niekto bude mať skôr ako iný na rýchliku. V uniformách slúžia aj zamestnanci iných železničných spoločností, či letušky a pod.

ZSSK nemá nič spoločné s infraštruktúrou, tú obhospodaruje ŽSR, ale aj tá musí bez ohľadu na stav infraštruktúry obliekať a tak chrániť zdravie a bezpečnosť svojich zamestnancov pracujúcich v koľajisku.

Slušivé uniformy? To je vecou individuálneho vkusu, komu, aký strih uniformy sa páči, sú tu ale limity, musia byť tak riešené, aby počas prác vykonávaných vo vlaku, či vedľa vlaku boli bezpečné, a peniaze na ne asi budú.

Článok nie je o tom, ale treba vedieť aj to, že terajšie vedenie ZSSK našlo odvahu, ochotu a aj prachy a po dlhej pauze investovalo do zamestnancov prachy aj inde, a sú v pláne aj ďalšie investície. Napr. modernizácie sociálneho zázemia, čiže šatní, služobných miestností, nocľažní, toaliet, umyvárok a podobne. Na mnohých miestach to bolo stále v takom stave, ako to postavili ešte socialistické ČSD.
 

 

Ako cestujúcemu je mi úplne jedno ako si delíte trať, stanicu, vagón, troleje atď. Ja sa chcem dostať bezpečne, na úrovni a včas z bodu A do bodu B.
Čo z toho je dnes v poriadku?
Nič! Lebo v oboch štátnych akciovkách sedia a vždy sedeli panáci ktorí chceli len jedno - vypumpovať z nich prachy!
Nezaujíma ma či ma obsluhuje zamestnanec ZSR, ZSSK alebo indických zelezníc!
To ze nase zeleznice sú v rozklade je fakt - pretoze obe firmy su len pokladnicky pre politicke strany a predvolebnym nastrojom moznych prefrrencii (kazdy zelezniciar je aj volic a prist o tieto hlasy nie je sranda).
A nič na tom nezmenia nove uniformy, ci zachody pre zamestnancov v noclazniach... chvalit sa tym je hanba. To uz davno mali mat!
 

 

Uniformy a iná pracovná ochranná odev vždy boli a budú, okrem reprezentácie aj chránia zdravie a bezpečnosť zamestnancov, teda z času na čas sa modernizujú aj z toho hľadiska, ako sa menia zákony a rôzne predpisy v tejto oblasti.
Napr. tieto nové podľa článku majú aj reflexné prvky, teda zamestnanec bude lepšie viditeľný aj pri tých činnostiach, kde sa nosenie reflexnej vesty nepredpokladá, či pri nehodách, keď pre nedostatok času nemá čas bežať z konca vlaku na čelo do služobného vozňa pre vestu, či mu vesta zostane v rozbitom vozni.

Je hlúpe, či naivne si myslieť to, že ak sa im septembri nedarilo, a mali pár medializovaných nepodarkov, tak by dokázali behom pár dní vymyslieť a vyrobiť iné uniformy len preto, aby sa hovorilo o inom, nie o nepodarkoch.
Bol tam proces obstarávania, teraz sa skončil. Uniformy slušne ukázali, aby si vedel, že postupne budú v iných a tak si ich neplietol s nejakou letuškou, ktorá ide do práce vo svojej uniforme.
A je to aj o skladaní účtov verejnosti, načo míňajú verejné zdroje. Inde zas budú skladať účty za nepodarky, napriek tomu, že tam sa z veľkej časti jedná o zdedené vleklé problémy.

Vo vlaku sa môžeš samozrejme iba viesť, a neriešiť, že okolo teba kto, a v akej firme je zamestnaný. Lenže potom ideš aj do rizík, že budeš žiadať radu, pomoc od nekompetentnej osoby, napr. v Bratislave na hlavnej stanici v rámci nejakého projektu slúžia v pozíciách nosičov aj uniformovaní bezdomovci. Nuž, neviem, ale ja by som sa od neho nepýtal na to, že kedy pôjde vlak do tvojej Nižnej Dolnej a aký lístok si musím naň kúpiť. A nepovie ti to ani hasič, ak náhodou v uniforme doviezol svokru na stanicu...

Volič si aj ty, a hlavne si občan a platiteľ daní. Ako kontroluješ situáciu na železnici, ak si pripustil to, že železnice sú v rozklade? Prečo nekontroluješ politikov, a neberieš ich na zodpovednosť, ak rozkladajú železnice. Ak rozložia ŽSR, tak ani súkromník nebude môcť bezpečne jazdiť.

Od vzniku samostatného Slovenska v roku 1993 vyslovene následkom nehody podľa mojich poznatkov vo vlaku zomrel jediný cestujúci, bol to mladý železničiar, ktorý išiel domov k svojej rodine po nočnej zmene. Zabil ho ten vodič kamiónu, ktorý vošiel pred vlak.

Ostatní cestujúci zomreli následkom naskakovania/vyskakovania do/z idúcich vlakov, prechádzania cez koľaje na nedovolenom mieste a pod.
A boli tam nejaké 1-2 smrteľné prípady v súvislosti s dverami, napr. v okolí Brezna nejakú starú ženu privreli medzi dvere a vlak ju vliekol, a ona zomrela. Iste, formálne vždy je na vine sprievodca, ale aj cestujúci majú bohatú fantáziu, ako ohroziť vlastný život.

Takže ak si do vlaku sadneš, tak je dosť veľká pravdepodobnosť, že z neho vystúpiš živý a zdravý, seba samého dokážeš najviac ohroziť, či ťa ohrozí nejaký vodič auta
Na včasnosť príchodu vplýva veľa vecí, od porúch, cez vplyvov počasia po samovrahov. Ale si volič, tak voľ správne, následne kontroluj a pomôžeš zastaviť rozklad...
 

pekne si ciel sluzby zredukoval :)

hlavne že nasadneš a (niekde) vysadneš živý a zdravý :)
 

 

To je podstata činnosti každej dopravnej spoločnosti. Nasadneš do dopravného prostriedku a niekde inde, v cieli svojej cesty z neho vystúpiš. A ako by si z neho chcel vystúpiť, ak nie živý a zdravý?
 

v neakých tuneloch sa ten rozpočet ...

určite stráca,
pre malé porovnanie úrovne vlakovej dopravy SR a "rozvojových" krajín :
https://www.aktuality.sk/clano...
 
Hodnoť

 

1,49 milióna eur delené viac ako 2000 zamestnancov prvého kontaktu (nech je to 3000) = cca 497 eur na zamestnanca... Dúfam, že za tú cenu to bude minimálne 5 uniforiem pre jedného zamestnanca.
 

Len

Aby nedoplacali. Hrnkove obleky stali 600 eur kus.
 

 

Pri počte 2000 zamestnancov to vychádza na 745,-€ na jedného. Ale sú to sady, teda letné, zimné nohavice, ženy možnosť sukní, rôzne letné tričká, či košele s krátkym, na zimu s dlhým rukávom, na fotke vidieť aj nejaký sveter pod sakom, plus tam iste bude aj kvalitný zimný kabát, ktorý nepremoká. Minimálne košele a tričká viacnásobne, veď časť vždy bude v špinavom prádle čakať na pranie, a možno dvojica uniformového obleku, v letnej a zimnej verzii, alebo rovnaké, aby jedna mohla byť v čistiarni.
A samozrejme nevieme, koľko sa objednalo na sklad, pre prípadných nových zamestnancov, či na operatívnu výmenu, ak sa niekomu niečo neopraviteľne poškodí.

Inak na fotkách tá mladšia dvojica je v nových uniformách, druhá v tej doteraz platnej staršej verzii...
 
Hodnoť

Všetko ostatné máme vyriešené.

Chýbali už len tie uniformy.
Radosť žiť v tomto štáte :-\
 
Hodnoť

 

Uzasne velmi sa tesime v Nitre na stanici z 19. storocia kam ledva vlaky jazdia.
 

 

Ty co vsade spominas Nitru? Kua ced matey R1 z juhu, R1A zo severu. Ktore mesto na SVK toto ma? Presov? Hlavna cesta vychod - zapad, sever - juh cez mesto, to iste Zilina, Ruzomberok a dalsie. Nevyplavakaj ze Nitra nema stanicu lebo aj tak blakmi jazdia vacsinou zadarmisti.
 

Napr. Trnava

D1 z juhu, D1 zo severu.
R1 z východu, obchvat na západ
Železničná stanica nová.

Ja sa nesťažujem. len si sa pýtal.
 

1 2 >

Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop