Korzár logo Korzár Košice
Nedeľa, 16. december, 2018 | Meniny má Albína
Nájdete nás na webe

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Košická župa dočasne stopla vytínanie stromov popri cestách (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Stromy zavadzajú, ale billboardy nie? Tie by mali odstraňovať. Alebo vyhlasiť referendum ako nedávno v Spišskej Starej ...
https://www.ta3.com/clanok/114...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Våčšine stromy pri cestách vadia, ale aktivisti sú aktivisti. Radšej nech sa ľudia zabíjajú na stromoch. Keby strom spadol na tých čo sú proti, asi by sa im potom vyjasnilo. Keď sa stromy a krîky pri cestâch nerúbu, je to zlé, ak sa rúbu tak tiež.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Myslím si že so zeleňou by sa malo narábať opatrne, ale pri cestách a hlavne popri ceste by preriedenie nezaškodilo. Zachraňuje to ľudské životy. Ale hlavne nech sa do toho neobúvajú takí ako Rovinský.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Bezpečnostný orez je

nutný, obrys komunikácie je nutné zbaviť previsajúcich konárov. A k tomu výrubu - doporučujem Lacovi Rovinskému vybehnúť za Bidovce, a pozrieť sa aké choré stromy lemujú cestu do Herlian
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Bezpečnostný orez je nutný

a voči bezpečnostnému orezu neboli námietky....
Laco Rovinský za Bidovcami bol, videl aké stromy lemujú cestu do Herlian a videl aj rozhodnutie cestného správneho orgánu...
Cestný správny orgán povolil výrub náletových drevín a orez konárov stromov (podmienka Okresného úradu KE okolie odbor starostlivosti o ŽP) - teda nie výrub ovocných stromov..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

rovinsky sa bol pozriet?

tak rovinskemu prajem aby sa mu nikdy nic zle pri jazde autom na strome pri ceste vysadenom nestalo.
mozno ked po cestách jazdili povozy a nie motorove vozidla boli tieto stromy uzitocne.
ovocne a ine plodiace dreviny su ako pevna prekazka uplne nevhodne. dalsimi nevhodnými faktormi napríklad sú aj: zver sa chodi krmit na plody, rozni zberaci,prekazky pri udrzbe ciest a pod. len bohuzial momentalne vplyvny rovinsky jazdi na bicykli....a vy ostatni si trhnite.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

o čo vám ide ?

ak ste schopný chrániť ešte aj ovocné stromy pri cestách, tak je evidentné, že nemáte ani šajnu o tom, do čoho sa zase miešate. Paradoxom dnešnej doby je skutočnosť, že fajčiarom napíšeme na krabičku, že fajčením vzniká možno aj l00 chemických látok, ktoré preukázateľne spôsobujú rakovinu, ale ani na jednom ovocnom strome pri ceste nie je napísané, že spaľovacie motory tvoria oveľa viac takýchto a ešte aj nebezpečnejších látok, ktoré sa v každom strome ukladajú a prechádzajú do ovocia týchto stromov. To ovocie potom konzumujú buď ľudia, alebo zver, alebo vtáci. Ovocný strom pri ceste jednoducho nemá čo robiť, aj keby bol akýkoľvek krásny, zelený, alebo tarkavo-burkavý.

Ak vám však ide iba o to, že v povolení na výrub nebolo špeciálne a konkrétne napísané, že sa týka aj výslovne ovocných stromov, tak vás už viem pochopiť, ale diskvalifikuje vás to.

Zalovím v dávnejšej minulosti, v časoch budovania socializmu, keď úrady vydávali občanom rôzne povolenia a bumážky. Vtedy vznikla skupina horlivých občanov, ktorá si uzurpovala právo vykladať si tieto povolenia po svojom a trvala veľmi striktne na ich určitom znení a v opačnom prípade ich neuznávala, aj keby na nich chýbala iba bodka, alebo čiarka. Robili to z vlastného presvedčenia a dobrovoľne vykonávali túto nadprácu. Ostatní ich volali užitoční idioti.

Obávam sa, že dnes je situácia podobná. Povoľovacie konania sa len tak hemžia záujmom novodobých špecialistov, ktorí sa už transformovali na aktivistov a ktorí robia to isté, čo vtedy robili tí užitoční. Skúste sa nad tým zamyslieť.
Nemáte za čo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V dnešnej dobe v civilizovanom svete stromy okolo ciest nie su. Najhoršia situácia je v okresoch Košice a Košice - okolie. Pozrite sa do Rakuska, Francuzka.... Je šialene že pre nejakých aktivistov musia na Slovensku zomierať na cestách ľudia. A pritom ide o naletove dreviny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ano a hlavne treba povedat ze casto boli vysadzane ovocne stromy, uplne nevhodne ku cestam, su to stare a uz aj riadne skarede stromy, ktory pri cestach nemaju co hladat,nikde v zapadnej europe toto nenajdete, ked uz nech sa sadia stromy, ktore maju dlhsiu zivotnost a aj nejak vyzeraju, ako napr.v susednom Madarsku, neviem ktora mudra hlava vymyslela sadit napr.jablone ku cestam
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kriste. To je tu zas "výživná" diskusia. Podľa zmýšľania väčšiny (a väčšina sa samozrejme nikdy nemýli - irony off) je potrebné vyrúbať stromy, aby sa znížila nehodovosť. To je taká logika, že vyzabíjajme vodičov, a zníži sa počet dopravných nehôd. Alebo minule to na Alejovej napálil do zábradlia, tak zakážme zábradlia. Množstvo nehôd je aj tak podľa scenára typu: "Ožratí išli zo zábavy vo vedľajšej dedine a rozflákali sa o jeden jediný strom v širokom okolí. Pre televíziu JOJ, Ruslana Kurilcová." alebo niečo podobné.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

aj tvoj komentar je velmi vyzivny, zjavne nepoznas problematiku
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

praveze pozna

podla ich logiky by som povedal troll,doteraz tak castovali ludi s inym názorom, teraz ked su u moci sa im kritika nepaci
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Netuším na koho narážate, ale ja pri moci nie som. Zjavne si ma s niekým mýlite. A názory mám také, aké mám. Je mi jasné, že stopercentnú zhodu so všetkými mať nebudem. Ale ak to, že môj názor nie je zhodný napríklad s tým vaším, považujete za trollovanie, tak prosím.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bude aj niečo k danej problematike čo súvisí aj s mojím príspevkom? Lebo zjavne sa vy vyznáte.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to sú čo za zlate padaky?

Že starostovia a primátori dostávajú odstupné? Ešte k tomu navyšované podľa dľžky kedy sa nabaľovali vo funkcii? Ked neboli zvolení, skončil im mandát a nemajú mať tým pádom právo na nič. tak ako u pracovníkov s pracovným pomerom na dobu určitú. Títo tak isto nastupujú do funkcií po voľbách na dobu určitú. Teda na 4 roky. Nie na nekonečnú dobu. Politici by mali pracovať za minimálnu mzdu a odmeny podľa výsledkov práce. . ked chsú tak veľmi robiť pre ľudí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Veru tak.

Na vine tej nehody na fotografii bo strom, ten spôsobil šmyk.
Svätá (S)prostota. Vodič išiel opatrne, primerane podmienkam na komunikácii a v tom strom, ktorý zasiahol jeho auto a dal ho do šmyku.
Koľko bolo nehôd s nárazom do dopravných značiek - odstrániť!!!
Koľko bolo nehôd v mestách s nárazom do budov vedľa ciest - zbúrať!!!
Koľko bolo v obciach nehôd po vbehnutí do priekopy a nárazu do betónových mostíkov - odstrániť, nech ľudia do svojich dvorov lietajú.
A najmä najviac nehôd bolo spôsobených zrážkou dvoch aj viacerých vozidiel - zakázať autá, seďme doma!!!
Ak niekto nepozná rozdiel medzi pojmami príčina a dôsledok, tak potom nič.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Skus sa zamysliet hlbsie nad problemom, ist pozriet o ake stromy ide, ak mas zahradu iste viest ze stare ovocne stromy, je potrbne raz za cas vymenit, a hlavne pri cestach ovocne stromy z roznych dovodov nemaju co hladat
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Že vraj v západnej Európe nemajú

stromy vysadené popri ceste.
No vedľa diaľníc asi nie, ale na vedľajších komunikáciách VŠADE vo svete. Okrem Sahary, Gobi atď.
V Holandsku majú vedľa ciest kanály plné vody a predsa sa tam nezatopí nikto. Podľa Tvojej logiky by ich tiež mali zasypať. Nie je to tým, že nejazdia ako vymletí?
Stromy lemujúce cestu nad Ďurďošíkom až po les sú z časti napadnuté spálou jadrovýn. Majiteľ takéhoto stromu má POVINNOSŤ, pod hrozbou slušnej pokuty, takýto strom vyrezať a spáliť. Ale to nikto nerobí. Ani správa ciest. Ale každý vykazuje činnosť. Na papieri. Po rôznych haváriách je popri cestách kopa odpadu, plasty, sklo a nikto sa o to ani neobtrie. Pritom to majú v popise práce. V skutočnosti sa berú peniaze za ničnerobenie. Preto to na Slovensku vyzerá tak ako vyzerá.
Medzi Košicami a Bysterom vyrezali na jednej strane v dĺžke niekoľkých stovák metrov všetky stromy do hĺbky cca.50 metrov. Vraj preto, lebo zasahovali do cesty. Zaujímavé, že stromy z druhej strany už nezasahujú! Ani stromy ďalej od "Galambhegy" -u smerom na Byster. Tie 'iba' prekrývajú svojimi konármi cestu v celej šírke. :'(
Stromy popri cestách sú aj významné vetrolamy. Výrubom sa dosiahne postupné vysušovanie krajiny, proti tomu chce konečne niečo urobiť aj župa. Na čase.
Je mi ľúto vyhasnutých životov následkom nárazu do stromu. Ale chyba nikdy nebola v tom strome. VŽDY to spôsobil človek! A som rád, že nenerazil do oproti idúceho auta a nezabil niekoho úplne nevinného. To by si potom požadoval aký trest pre vodiča, ktorý to spôsobil ? Trest smrti, ako pre ten strom? Asi nie. A vlastne možno aj áno, ak by tam skonal niekto z Tvojej rodiny.
Nechaj stromy žiť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Z pohľadu bezpečnosti

a hodnoty ľudského života je riešenie jasné - pri cestách nemajú stromy čo robiť. Nech si nejaký senilný chruňo nemyslí, že zjedol všetku múdrosť sveta. Je preukázané, že ak by pri cestách neboli stromy, až 80% ľudí by prežili haváriu. Vďaka stromom prišli o život.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je standardom lemovat cesty zelenou, stromami, dokonca hustym zelenym pasom z roznych dovodov, napr. na znizenie resp. obmedzenie hluku...vsade v Europe. Samozrejme k tomu prinalezi servis starostlivosti o ne, orez resp. uprava tvaru etc. Co je tiez standardom je starostlivost o vozovku, znacenie, osvetlenie...ak to situacia vyzaduje aj znizenie rychlosti ....a samozrejme disciplina ucastnikov premavky. Zivot kazdeho z nas je v nasich rukach. Myslim, ze cele je to o kvazi spolupraci vsetkych stran
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop