Korzár logo Korzár Košice
Piatok, 22. november, 2019 | Meniny má Cecília

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Po piatich mesiacoch sa letecké spojenie Košíc s Nemeckom končí (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zacinam si klast otazku na co to letisko vobec mame. Ved sa od nas neda lietat skoro nikde. Londyn ani nepocitam, do Londyna sa lieta uz z hocijakej dediny. Strasny trapas.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Je samozrejmé,

že si letecká spoločnosť mapuje svoje cieľové letiská a rozhoduje sa na základe nejakých kritérií.
To je OK.
Mne však z toho vyplýva (a týka sa to všetkých liniek, ktoré sa zaviedli a po nejakom čase zase zrušili), že bolo by namieste byť skromný a nerobiť bombastické vyhlásenia pri zavádzaní nových liniek. Pretože nie raz sa ukázalo, že bombastické vyhlásenie o "svetovosti" Košíc a také, kde po každej novej linke boli Košice priam centrom sveta, boli predčasné, smiešne a trápne.
Vznikne nejaká nová linka z Košíc, tak treba dať holé info o jednej vete a odpustiť si vatu. Pretože...no veď, už po xtý raz vidíme, že...
každopádne držím košickému letisku prsty. Ako 2. naväčšie mesto SK by si lepšie spojenia so svetom určite zaslúžilo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Presne tak. Ak sa zriadi nová linka, robí si na tom zásluhy magistrát, Košice turizmus, KSK, manažment letiska a neviem kto ešte. Pritom každému príčetnému je jasné, že je to hlavne rozhodnutie leteckej spoločnosti.

A ak linka končí, letisko odrazu "nemá žiadne oficiálne stanovisko od dopravcu". He? Oni nekomunikujú s dopravcami? Čo objednávanie slotov? To si pravidelné linky dopravcovia zavádzajú a rušia bez vedomia letiska? Pani hovorkyňa si robí si z ľudí srandu.

Btw, ten Mníchov nebola žiadna výhra. Lietadlá obsadené, ale väčšina za cenu leteniek 19,99, to nie je žiadne terno.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mne sa zda ze tieto linky su nieco ako charter. Funguju nejaky cas, naplnaju ich aj ludia, ktori chcu ist na vylet do danej destinacie a ked sa okruh tychto ludi mi nie linka sa zrusi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A to ešte idú revitalizovať

International Airport Uzhhorod...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nabubrelé, ekonomicky nezmyselné projekty typu "národný prepravca", letisko Košice, a aj Bratislava majú asi taký zmysel, ako keby si každá štvrť v Londýne s porovnateľným počtom obyvateľov (niekoľko sto tisíc)si postavila a prevádzkovala vlastné letisko. Všetko je to preto, že prv ako sa spraví rozhodnutie je treba spraviť technicko-ekonomickú štúdiu a hlavne niesť za zlé rozhodnutie ekonomickú a trestno-právnu zodpovednosť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Letisko Kosice nie je ziaden "nezmyselny projekt" ale normalne fungujuca a prosperujuca sukromna firma, mozno jedina takato dopravta firma na celom Slovensku (a to v kontraste so statnym tunelarkym "narodnym striebrom" BTS, TAT, ILZ, SLD, ktore vsetky len vycuciavaju statnu kasu a bud su uplne prazdne, alebo nechavaju lietat Ryanair podnakladovo - teda im to doplacame z nasich dani).
Letisko Kosice je normalne napojene na cely svet. Tieto linky Eurowings boli od zaciatku divne (Mnichov velkym Airbusom bez moznosti prestupu a DUS turbovrtulakom len 4x tyzdenne poobede). Ale holt taky je potencial - ak by bol vacsi, Eurowings by linky pridal. Zjavne ale na zimu sa mu lietat do Kosic vyplati, takze na zimu tu linku KSC-DUS zas vratia. A ak by mali privela volnych lietadiel (co oni nemaju), mozno vratia aj Mnichov. Uvidime.
facebook.com/LietameZKosic
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

RxD, iste, ale...

Neviem, koľko percent reálnych cestujúcich z letiska KE prestupuje v Istanbule, Prahe, Viedni či Prahe
na ďalšie lietadlo a pokračujú do diaľav.
Tu je to so spojením s svetom OK.
A ak, podľa mňa, absolútna väčšina takýchto cestujúcich cestuje s prestupom maximálne raz ročne, tak im takýto spôsob nevadí resp. nemajú problém dostať sa do Viedne po zemi.
Ale, podľa mňa, väčšina cestujúcich, ktorí využívajú letisko v KE, cestujú po našom kontinente a mnohí nie raz do roka, ale viac razy, najmä do Londýna a, žiaľ, radi by aj do Dublinu.
A z tohto pohľadu je to skutočne bieda nad biedu. Neriešme hlavné mestá, ale až ďalšie mestá v poradí.
A...porovnajme si Krakov a Košice. To je tak priepastný rozdiel, že sa aj Bratislava môže schovať a to je metropola.
Príčin, prečo sa mnohé a mnohé či vlastne takmer všetky, letecké spoločnosti Košiciam vyhýbajú, je viac. Za všetky napíšem letiskové poplatky a ústretovosť letiska.
A vieme, kto je väčšinový vlastník v Košiciach. Sídli na Schwechate, všakáno a nemá záujem, aby sa široký región dostával z Košíc do čo najväčšieho počtu cieľových letísk. Prečo by to mali chcieť, ich politika je "Príďťe na Schwechat a leťte odtiaľ.
A kým to bude tak, tak táto bieda v Košiciach zostane (bieda čo do počtu destinácií v rámci Európy).
Mne tie bombastické vyhlásenia kompetentných aj nekompetentných pri dočasnej novej linke veľmi pripomínajú konanie slovenských motoristických novinárov.
Tí pri každej príležitosti, teste a pod zdôrazňujú až do zblbnutia, že to a to auto sa vyrába iba Slovensku a že SK je jediný výrobca.
Ale nikdy nie sú vyvážení a pri iných autách nenapíšu, kde sa vyrábajú. A neznalí majitelia známych značiek ani netušia, že ich auto nie je z Nemecka či japonska, ale že je z Maďarska, Turecka, Anglicka, Mexika, Francúzska a pod, hoci sú to nemecké a japonské značky.
V skratke my tú našu slovenskú malosť dávame tak nesmierne okato najavo, že ma to neskutočne štve. Pretože na to nie je žiadny relevantný dôvod.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

My svoju tupost davame okato najavo praveze prispevkami ako je tento. Totalne hluposti, ktore tu pises:
1. Vieden ma vsetky dovody na svete KSC rozvijat. Je vlastnikom a ma z toho zisk (aj ked v porovnani s tym, kolko zarobi doma a na Malte su Kosice uplne zanedbatelne). Ale, pozrime sa praveze na to, co robi slovensky stat - teda blavastanska vlada, ako vlastnik 34%. NEROBI VOBEC NIC, LEN SI VYBERA ZISK a ten potom prerozdeluje na stratove BTS, TAT, ILZ a SLD. Ak by tych 500tis EUR, co vlada z Kosic kazdy rok bez akehokolvek prispenia UKRADNE vratila spat na rozvoj jeho liniek, mohli sme byt dnes aspon na urovni Rzeszowa alebo Debrecinu (obaja dosahuju okolo 700tis cestujucich).
2. Porovnavat Kosice a Krakov to moze fakt len niekto, co si mysli, ze 2+2=5. Krakow ma 700tis ludi (cize 2x viac nez BA), v okruhu 100km zije mozno 10mil ludi, je to hlavne turisticke centrum Polska. Naviac, hromada poliakov odisla za pracou do zahranicia - hlavne do Britanie (a to nasobne viac nez vychodniarov), a ti proste chcu kmitat domov. Takze je aj koho vozit.
3. Polska vlada spravuje vsetky letiska rovnako a nechava aj tie perspektivne mimo hl.mesta sa rozvijat. Slovensko len dotuje BTS (+trocha hadze na nezmyselne prezivanie TAT/ILZ/SLD) a jednoducho Kosiciam berie.

Cize riesenie by bolo jednoduche: nech vlada prenesie na sukromnikov / samospravne kraje vsetky slovenske letiska. A ja ti garantujem, ze s podporou KSK+Kosic, pokial by oni dostali tie dividendy z letiska, by sa KSC rozvijali ovela viac nez sa rozvijaju dnes. A BTS by sa davno volalo Vieden-vychod a lietali by z neho ciernohorski gastarbajtri do Viedne - lebo na to ma BTS realny ekonomicky potencial.

PS: Aby si sa vratil do reality, pozri si ako stoji Ostrava a Brno, a to su nasobne vacsie a bohatsie aglomeracie nez Kosice.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A odkaz pre autora tohoto clanku, p Lendela/Korzaru/SME: je riadne zavadzajuce a zjavne provokacne a tendencne kydanie na Kosice dat clanku nadpis "Po piatich mesiacoch sa letecké spojenie Košíc s Nemeckom končí", ked jednoducho to spojenie nekonci, len si dava pauzu. Ukazte mi, kde ste kedy napisali o ktorejkolvek sezonnej linke Ryanairu z Bratislavy, ze KONCI, ked jednoducho len funguje iba v jednej sezone. Tu mate priklad, ako by mal byt napisany NORMALNY NEZAVADZAJUCI clanok na tuto temu: "Eurowings z Košíc neodchádza, dáva si letnú pauzu" https://www.kosiceonline.sk/eu...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop