Korzár logo Korzár Košice
Pondelok, 22. júl, 2019 | Meniny má Magdaléna
Nájdete nás na webe

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Rezidenti žiadajú okamžité zastavenie pokút, v zónach nemajú kde parkovať (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Aká je realita ?

O pár krokov ďalej je poloprázdne veľké parkovisko pred OC Tip Top- kde je v noci parkovanie grátis. Napriek tomu autá parkujú na chodníku. A čo je horšie - nielenže sa parkuje na chodníku, ale v prípade parkovania pri škaredom plechovom plote pri kostole sa autá premávajú po chodníku. Na strane jednej poloprázdne parkovisko - na strane druhej jazda po chodníkoch. Nehorázne je síce , že mesto predalo súkromníkovi parkovisko - ktoré bolo ideálne na rezidentske statie, či ak by sne boli idealisti na vybudovanie veľkokapacitneho podzemného parkovania - ale to neodpravedlnuje jazdu aút po chodníku, ktorá ohrozuje chodcov. A ten neestetický plot pri kostole ? Je tam roky- a asi tam aj ďalšie roky bude - vadí to starostovi?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ten polaček nic moc.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

keď som si pozorne prečítal

tento článok, napadla ma otázka - načo magistrát má zriadený nový referát parkovania ? Jeho pracovnou náplňou je podľa webovej stránky mesta riešenie presne týchto problémov, ktoré sa v článku opisujú. Ale článok ani slovom tento referát nespomenul....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ja si dovolim este jednu otazku:

to naozaj sa dozvedeli o tomto probleme až v apríli 2019? To spadli z marsu? Keby pani nenapisala niekde nieco, tak by si spokojne zili vo vedomi, ze vsetko funguje ako ma?
a k vydavaniu rezidentských kariet: je neuveritelna arogancia moci vydat niekolkokrat viac kariet, ako je parkovacích miest. Tak, ako sa pyta pani: aky vyznam pre obcana ma takato "karta"?

Tak nakoniec tych otázok bolo viac. Mudra odpoved vsak nebude ani jedna.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pán Titl, správna otázka.

No...súdruhovia si ešte zariaďujú kancelárie, čakajú na nové PC, práve v tomto období si do nových kvetináčov zháňajú hlinu a priesady, podľa Dr. "Svěráka" z filmu o básnikoch riešia umiestnenie ceruziek a papierov na svojich stoloch a množstvo ďalšej podobnej práce.
Čudujete sa, že zatiať sa k skutočnej náplni svojej práce ešte nedostali? A majú už urobené a schválené opisy pracovnej činnosti? Pretože bez nich ani prdík.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak ale ocakavat v dnešnej dobe, ze kazdy si zaparkuje svoje auticko blizko svojho bytu je scestne. Urcite treba ludi demotivovat ku kupe dalsich aut. Jedno auto je ok, tri su velky problem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

1456156, súhlasím, máš pravdu,

ale ten problém, o ktorom sa píše je v tom, že počet predaných (zdôrazňujem ten moment kšeftu pre mestskú kasu - PREDANÝCH!) rezidentských kariet je podstatne vyšší ako počet parkovacích miest.
To ako keby do kina s počtom miest 100 predali 200 lístkov a tých, čo by už nenašli voľné miesto a sadli by si na schody, by prišli policajti pokutovať.
Problém ani tak nie je v enormnom počte motorových vozidiel (tento problém riešia na západe už desiatky rokov), ale v tom že soudruzi z NDR (chápať ako súdruhov z ÚV KSČ/KSS) udělali chybu v tom, že nezachytili a nepochopili vývoj a mysleli si, že v bytovke s 50 bytmi bude maximálne 20 áut. A tak parkovacie miesta boli rádovo, naozaj rádovo nižšie ako počty stavaných bytov v časoch obrovskej bytovej výstavby.
Aj to sa dá pochopiť, ale nepochopím, že to dokáže samospráva zneužiť v svoj prospech resp. v prospech mestskej kasy.
Neverím, že práve kvôli napĺňaniu mestskej kasy takýmto ssôsobom vyhral Polaček voľby v KE. To tam mohol ostať Petruško aj s "kravkou".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ale reálne v tejto veci polaček nie je žiadnym prínosom vzhľadom na petruška
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak to sa velmi mylis, lebo naozaj problem je v enormnom pocte motorovych vozidiel, a aj v sucasnej dobe nestavaju developeri potrebne mnozstvo parkovacich miest, do buducnosti je urcite jedine riesenie demotivovat ludi ku kupe aut a motivovat ku pouzivaniu MHD, bicyklov a noh, pripadne car sharing. Ten prijem z predaja rezidencnyh kariet je pre mesto zanedbatelny, akurat pokryje vydavanie kariet a mozno ako tak prevadzku systemu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

1456156, opäť budem s tebou

súhlasiť len čiastočne.
Využívanie MHD je správne, ja ako Košičan, majiteľ auta aj garáže som 90% pohybu po meste vykonával pomocou DPMK, vždy som si kupoval ročný lístok. Ale auto som mal, pretože sú aj iné potreby, kde je to s autom podstane výhodnejšie. Napríklad cestovanie k rodičom a svokrovcom s komplet rodinou a nabalený na víkend. Jednoducho aj v meste, kde bývam teray, sa pohybujem pešo (je to menšie mesto ako KE), na biku a s MHD. Ale auto mi stojí v garáži práve pre tie potreby, kde je to s autom poholnejšie, rýchlejšie a výhodnejšie.
Takže súhlasím s tým, aby ľudia menej jaydili autami (najmä do práce) a aaby využívali MHD, ale demotivovať ku kúpe áut?
A opäť si sa nevyjadril k problému o ktorom bol článok a tým je väčší počet PREDANÝCH kariet ako je počet parkujúcich miest.
Ja byť kompetentný, tak nikto, opakujem NIKTO by nedostal stavebné pvolenie na akúkoľvek stavbu, pokiaľ by počet perkovacích miest minimálne 2násobne neprekračoval počet bytov, počet zamestnancov a počet parkovacích miest u firiem 1 : 1 pod.
Ale nikto, naozaj NIKTO to nevyžaduje. INak napísané, mnohé problémy s parkovaním spôsobujú "stavebné" úrady udeľovaním SP úradov, ktoré súčasne majú na starosti parkovacie miesta. Ich riešením je cestou MP kasírovať tých, čo zaparkovali inak.
A pre KE to platí stopercentne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V pripade novostavieb nie je problem v celkovom pocte postavenych miest (ten je uz myslim dokonca viac nez 1:1). Problem je, ze nie su v cene bytu a ludia si ho nekupia lebo ved parkovat na chodniku/trave/pred cudzou garazou je lacnejsie.

Co sa tyka obmedzenia nakupu novych aut. V japonsku uz davno mali povinnost pred kupou noveho auta dokladovat, ze ma kde parkovat (sukromny pozemok/garaz).

Co sa tyka tych staznosti na pocet parkovacich kariet. Osobne som tiez za to, ze by tu mala fungovat regulacia cenou. Ak je pocet miest nizsi nez pocet zaujemcov cena za kartu by sa mala zvysovat, ak je vyssi nez pocet zaujemcov, znizit. Tak aby sa predalo presne tolko kariet kolko je miest. Nikde nie je dost miest na to aby zaparkoval kazdy. Umoznenie parkovania len tym co maju dost penazi je ferovejsie nez napriklad loteria alebo kto skor pride, ale to by bolo tiez riesenie. Uplne vo vsetkych pripadoch sa ale najde skupina ludi, ktora to riesenie bude kritizovat. Takze takyto clanok/kritika vlastne vobec nema zmysel.

Mesto by sa malo zamerat na verejnu dopravu, cyklocesty a vystavbu zachytnych P+R parkovisk na vstupoch do mesta (resp. dohodnut sa s majitelmi velkych odstavnych ploch pri obchodnych centrach). Bike/car sharing by mal byt na komercnych firmach. Az po skvalitneni MHD a vystavbe P+R (co sa doteraz nestalo) by malo dojst k zakazu/obmedzeniu parkovania na verejnych miestach. Pricom toto obmedzenie by malo byt vyraznejsie nez je teraz. Kto bude chciet vlastnit auto, si stale moze kupit vlastne parkovacie miesto/garaz.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To je tak ked sa da na predvolebné sluby ...
parkovanie sa nedá vyriešiť spoplatňovaním, ale vytvorením nových parkovacích miest ...
No ale spoplatňovanie a následné pokutovanie je pre mestskú kasu výnosnejšie, a čim viac penazi v pokladni, tým ľahšie sa s nej vyberá ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

vytvaranie novych park.miesta na ukor zelene? cize vsetko vybetonovat a budeme dychat vonu krasnych novych aut na uliciach, krasna predstava
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Problém je aj v konrole

U nás na Magurskej ulici v čase obeda a v podvečer sa nedá nájsť voľné parkovacie miesto. Nemyslím si, že je to len počtom vydaných rezidentských kariet. Je to tým, že polícia nepokutuje parkovanie na rezidentských miestach bez zaplatenia. Za posledný polrok tam mal papuču len jeden chudák s ukrajinským EČV. Vodiči to jednoducho zneužívajú. Teraz nie je povinnosť mať auto označené potvrdením o zaplatení a ani nefunguje mobilná aplikácia, ktorou si každý občan mohol overiť, či dotyčné auto má zaplatený rezidenčný poplatok alebo poplatok za parkovanie. Takže si každý parkuje ako chce. Absolútne chýba transparentnosť. Ak by som vedel zistiť, kto nemá zaplatené cez aplikáciu v mobile, ako to bolo predtým, tak okamžite nahlasujem na políciu. Verím, že Mestské zastupiteľstvo vnesie do tohto bordelu čím skôr poriadok. Preto sme ich volili.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zastavenie pokút?

Na základe akej vyhlášky a zákona! Parkovanie na chodníku - ste sa už naozaj zbláznili?! To musí mať každý obyvateľ auto zaparkované pred vchodom do bytovky?
Mu niekto ukradol rozum, keď si ku firemnému vozidlu kupoval ďalšie dve súkromné vozidlá? Že developeri nestavajú či stavajú menej parkovacích miest? Oni ich stavajú, no zároveň ich predávajú. Socík skončil. V tom je ten rozdiel - obyvateľ socialistického panelového bytu, si ho kúpil za 30.000 KČS BEZ parkovacieho miesta. A už vidím ako dnes ten istý obyvateľ dá 15.000 eur developerovi, ktorý postaví garáž či parkovací dom. Nedá. Ešte bude protestovať, že stratil výhľad. Radšej si kúpi jazdenú Fabiu za 900 eur a bude bedákať, že nemá kde parkovať. Nevadí, že na zastávku ku električke či autobusu má max. 400 metrov. Je pohodlný, lenivý, niekedy aj drzý a arogantný. Ešte by náhodou schudol.
No netýka sa to všetkých motoristov. Ak je pravdou, že MMK vydáva viacej kariet ako je reálne parkovacích miest, tak má pánko najvyšší čo vysvetľovať (šak zarába len 5.300 eur). Zriadiť zbytočný referát parkovania to hej. Neriešiť parkovanie, ktoré je v súčasnosti najviac dodr.ané na Slovensku je vizitkou košických aktivistov a súčasného primátora. V tom našom parkovaní už majú Košičania taký hokej, že keby ho malo hrať naše mužstvo, tak sme prinajhoršom na MS v hokeji na treťom mieste. Gratulujem pán primátor (zabudnutý aktivista), že takto skvele viete vyriešiť problém obyvateľov s parkovaním. Ešte zriadte referát na DPMK a jeden referát na AQUAPARK, nech sa všetci kvalitne okúpeme. Veď referátov a na nich zamestnaných more kamarátov nie je nikdy dosť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na rezidentsku kartu ma predsa kazdy rezident narok, jasne ze sa moze stat, ze bude vydanych viac kariet ako miest. Takisto sa budu ludia burit ked mesto povie, ze vyda len tolko kariet kolko ma miest. Problem je naozaj v mnozstve aut, ktore stale pribudaju.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

poznámka

dobrá reakcia, aj o tom MHD, súhlasím s Vami na 100%...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bývam v starom meste a myslím, že polícia by mala viacej pokutovať autá, ktoré neplatia parkovné / nemajú rezidentské karty a viac pokutovať ľudí stojacich na zákazoch, v križovatkách a všeobecne v rozpore so zákonom. Za 7 rokov sa mi nestalo aby som nezaparkoval ďalej ako 5 min. pešo od bytu, to len každý chce parkovať najlepšie rovno pred bránou.

Čo sa týka rezidentských kariet - 20 Eur ročne je nič, spôsob ich získania je jednoduchý, oveľa jednoduchší ako bol za EEI, žiadne listy vlastníctva, žiadne techničáky, žiadne nájomné zmluvy. Neviem či ľudia nechápu, alebo len nechú chápať, že rezidentská karta nezaručuje parkovacie miesto, ale naopak má len pomôcť odbremeniť súčasný stav.
Osobne by som súhlasil aby karty stáli oveľa viac, a aby boli ľudia nútení sa rozhodnúť či to auto chcú / potrebujú, alebo nie a hlavne koľko áut naozaj potrebujú.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Môj názor je taký, že rezidentská karta

by mala zaručiť rezidentské miesto v lokalite s danou rezidentskou kartou, nie konkrétne parkovacie miesto. Inak napísané, ak je rezidenčných parkovacích miest v danej lokalite 100, tak môže byť súčasne len 100 kariet. V lokalite, nie pred vchodom obyvateľa s kartou. A jedna karta na jeden byt, ak má domácnosť 1 + X áut, tak tie zvyšné nech si riešia sami a inak nie.
Alebo ešte inak.
Parkovacia politika aj inkasovanie peňazí od obyvateľov je vecou samosprávy.
Moja jednoduchá otázočka je, koľko parkovacích domov bolo samosprávou postavených za posledných, povedzme 20 . 25 rokov resp. od novembra 89.
A názoru, že developer postaví byty, k tomu nejaký počet parkovacích miest a tie predá. S tým nemám problém. Postavený byt bude mať súčasne parkovacie miesto za X eur. Bodka. Ber alebo si kúp byt niekde inde. V čom je problém. Pri tých cenách, čo stoja byty v novopostavených obytných domoch, je nejakých 10 tisíc (napr.) za zaručené parkovacie miesto pohoda. Keď si predstavím ako si niekto kupoval v krásne prerobenom starom veľkom dome v Kulturparku s podobou anglickej banky za 180 tisíc eur a nemá 10 tisíc na parkovanie, tak sa musím zasmiať.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop