Korzár logo Korzár Košice
Piatok, 10. apríl, 2020 | Meniny má Igor

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na košickom sídlisku chcú vytlačiť dodávky spred blokov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Na Terase....

....je ich oveľa viac, tam tiež treba konať v tejto veci!!!
 

na terase uz znacky su

ak sa nemylim minuly rok...
ci to pomohlo neviem nie som odtial, ale zaregistroval som ich tam minuly rok.
 

 

Na Terase obmedzenie parkovania nadrozmenych dodavok uz nejaky cas funguje. Na chvilu to mohlo, napriek tomu volne miestra v niektorych lokalitach nie su - a potom sa parkuje aj na miestach, kde by sa parkovat nemalo :(

Parkovanie sa bude musiet skor ci neskor riesit, len ziadnej samosprave sa do toho velmi nechce - to su nepopularne riesenia, ktore maju v sucasnej "zastupitelskej demokracii" :) okamzity vplyv znizenie moznosti opatovneho zvolenia.
 

 

na Terase zial starosta hibernuje. Pobera velky plat, chodi po akciach, robi si selficka a to je tak vsetko. Absolutne nic nenapreduje na Terase. Je vo funkcii uz pol roka a ziadny progres nebadat. Rovnaky truhlik ako bol Jakubov. Zato starosta na KVP slape jak dabel.
 
Hodnoť

 

Konečne
 
Hodnoť

 

Parkovanie je jedna vec, ale preco savsade riesia kostoly, prechod ku kostolom, jednosmerka pri kostole.... skoly a nakupne centra prechody nepotrebuju?
 
Hodnoť

130 miest?

Pri počte vraj 3.000 (za EEI a Halenára) chýbajúcich miest je to smiešne. Dnes ich chýba podstatne viac. Už jednu takú somarinu schválili na Západe v KE. Výsledok? Len presunuli problém k iným blokom. Tak tomu sa hovorí vyriešenie parkovania na aktivistický spôsob. Gratulujem, že naďalej nezaparkujem.
 

 

Ano, nezaparkujes, aut je viac ako miest. S tym ziadny poplatok do 100 eur rocne, ci mestu alebo EEI nic neurobi, kto ma na auto, ma aj na poplatok. Vysledkom je parkovanie po chodnikoch, v tom lepsom pripade. Kto skusi stavat parkoviska, narazi na odpor zelenych aktivistov a je otazne, kto by bol ochotny napr kupit si miesto v parkovacom dome za radovo 10 000 a viac (naklady na stavbu / prevadzku). Paradoxne ale najdes cele oblasti s nepouzivanymi garazami (velke kriky rastu pred dverami), napr Raci potok. To sa ludom z bloku nechce chodit peso 10 min parkovat a auto uz nie je taka cenna hodnota ako kedysi, aby ho chovali v garazi.
 

 

Bez ohľadu na to, či práve Vy zaparkujete, dodávky už dávno mali stáť iba na záchytnom parkovisku a nie medzi blokmi, ako sa to celé roky tolerovalo.
 
Hodnoť

 

Dodavka v zakone NIE je definovana. V clanku zase zabudli dodat, ze zakaz plati pre akekolvek nakladne auta dlhsie ako 5m. N1 (teda nakladne) moze byt aj Mazda CX9, Chrysler Voyager, Audi Q7, A8,...., ktore boli kupene na firmu. A vsetky maju cez 5m, takze zakaz sa tyka aj tychto aut (tieto auta si sukromne osoby ako 1. majitel nekupuju, vacsina z nich su auta kupene na firmu a pravdepodobne kategoria N1). Pricom ani jedno z tychto aut dodavka ani nahodou nie je.
 

 

Pri novych autach sa to uz nerozlisuje. Pri starsich, ked bolo potrebne este rozlisovat, bolo vela N1. Vacsinou su to 5+ rocne auta, prevazne uz v sukromnom vlastnictve.
Sam pouzivam 2 take auta(mreze maju svoju vyhodu pri cestovani s detmi a plnym kufrom). Su to bezne osobne auta, akych su plne parkoviska, akurat maju v TP N1.
Kym moze mat zivnostnik registrovane sidlo v byte, mal by mat aj moznost pred tym bytom parkovat rovnako, ako iny obyvatel. A nech sa rozhodne, ci ma ako prve auto malu dodavku, alebo ojazdenu audi a8. Prestanme uz konecne hladat/vytvarat nepriatelov a podme konecne riesit problem plosne.
Auto prkovane na ukici nech je za 1500
 

Mazda CX9, Chrysler Voyager, Audi Q7, A8

to už nie sú autá, ale veľké "kravy" a nebolo by zlé, keby tiež museli ostať na odstavnom parkovisku... nie je mi jasné, kto si tieto náklaďáky kupuje pre prevádzku v meste
 

 

Omyl (alebo slovami priemerného diskutéra - píšeš blbosti). Značka B20 s náklaďákom a pod tým s uvedenou dĺžkou medzi dvomi šípkami platí pre AKÉKOĽVEK vozidlo. Silueta nakladného vozidla nie je viazaná na typ ani hmotnosť vozidla, ale iba na jeho dĺžku.

Dokazovať to nebudem, vyhláška 9/2009 je dostupná a nájsť sa to dá. A len tak mimochodom, držiteľ vodičáku to má vedieť z autoškoly, nie z internetu.
 

 

Preco by som sa mal ucit nejake sialene defincie nakladnych vozidiel, ked nic ine ako osobak v zivote soferovat nebudem ? Odhliadnuc od toho, ze vodicak som robil davno pradavno a vela veci sa od vtedy menilo. V principe ti na bezpecnu jazdu staci : nebyt K otom a vediet riesit krizovatky plus poznat zakladne znacky. Chutovky ako kolko m pred priecestim mozes ist kolko km/h su dobre akurat na skusky.
 

 

Aké definície nákladných vozidiel? Reč bola o tom, že samospráva chce "zakázať parkovanie dodáviek". Prax ukázala, že to robia s použitím symbolu, na ktorom je zobrazené nákladné vozidlo a pod ním údaj 5 metrov medzi šípkami. Takýto symbol znamená "vozidlo alebo súprava vozidiel presahujúca dĺžku 5 metrov", čiže je zbytočné sa zaoberať kategóriou vozidla, lebo čokoľvek, čo je dlhšie ako 5 metrov (čiže aj tie spomínané Audi Q7, A8 atď.) budú mať zakázané státie.

Priznám si svoju chybu, že symbol zo značky B20 som si domyslel, a teda spomenul ako prvý. Ide totiž o niekoľko krát opakovaný typ diskusie, kde sa stále dookola rieši definícia dodávky, vozidlá M1 a N1, nad a pod 3,5 tony atď., čo je bezpredmetné a zbytočné z dôvodu, ktorý som už vysvetlil.
 

 

Pri zavedeni tohto obmedzenia na Terase som to riesil aj s MINV. Podla ich vyjadrenia sa zakaz tyka len nakladnych vozidiel (kategoria N1-N3).
Ale je pravda, ze aj ja som k tomu nasiel viacero nazorov a podla niektorych dana znacka naozaj plati pre vsetky auta dlhsie ako 5m.
Co je totalna somarina, lebo rodina so 4mi+ detmi (ak chce okrem ludi prepravovat aj batozinu, pripadne obcas vziat aj niekoho ineho) prakticky inu moznost ako predlzenu verziu mikrobusu nema (a tie su takmer vsetky nad 5m).
 
Hodnoť

 

Eur rocne, auto parkovane v parkovacom dome nech je za 1000 rocne. Z vyzbieranych penazi stavat parkovacie domy. Tie sumy mozu byt samozrejme vyssie/nizsie, ale mali by byt motivacne, aby ludia vyuzivali park.domy. Rozhodne by rocny poplatok nemal byt 30eur/rok.
 


Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop