Korzár logo Korzár Košice
Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš
Nájdete nás na webe

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vodiča sanitky s majákom súdia, že zavinil dopravnú nehodu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Hej, cheme

od vodičov sanitiek, aby boli pomalí (rýchlosťou), aby nespôsobili kolíziu, ale potom, ak nezachránia pacienta, sú obviňovaní, že neboli dostatočne rychli !!
Proti našich nedisciplinovaných vodičoch (vrátane tých z povolania) by bolo vhodné, keby si každý predstavil seba ako sedí v sanitke v úlohe vodiča aj záchranára zároveň, t.j že musí byť výkonný na 200 %, lebo je nielen v strese zo zodpovednosti za záchranu ľudského života, ale popritom musí riešiť to, že si sanitku s majákom niekto NEŠIMOL , alebo ju dokonca ignoroval (lebo ON to "ešte stihne", ako to často vidím).
Ja naopak ĎAKUJEM všetkým vodičom sanitiek, že sú ochotní toto povolanie za takýchto podmienok vôbec vykonávať a vyjadrujem im svoj obdiv.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vodič sanitky je v strese nie len zo zodpovednosti za záchranu ľudského života, ale aj z toho, že je povinný zo zákona dbať na potrebnú opatrnosť, aby neohrozil ostatných účastníkov cestnej premávky. Tento vodič podľa znalcov a rozhodnutoa súdu opatrný nebol a ohrozil nielen účastníkov cestnej premávky, ale tým aj pacienta, ktorého viezol, resp. ku ktorému išiel. Aj dobré úmysly, môžu za určitých okolností byť škodlivé.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aha, takže vodič sanitky, ktorý šiel rýchlosťou 16 km/h nedával pozor a električka idúca rýchlosťou 30 km/h je v poriadku?
Vodič sanitky je ešte len obvinený, žiadny súd nič nerozhodol a osobne sa budem veľmi čudovať, ak súd potvrdí verziu prokuratúry a znalca.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vodiči sanitiek, policajti, ani hasiči nemajú absolútnu prednosť jazdy, ani ju z praktických dôvodov mať nemôžu.

Význam majáka a sirény je iba v tom, že upozornia na seba, že prichádzajú, majú naponáhlo, lebo idú na zásah a ostatní účastníci cestnej premávky im v rámci reálnych možností čo najskôr uvoľnia cestu.
Križovatku na červený signál môžu prejsť zásadne až potom, keď svojim majákom a sirénou upozornia na seba vozičov voľného smeru, a keď oni zastavia, či urobia taký manéver, z ktorého je vodičovi sanitky jasné, že môže križovatku bezpečne prejsť aj na červený signál.

Žiadne "silové" vynucovanie prednosti jazdy neprichádza do úvahy, mohlo by to plodiť nehody, kolízne situácie, incidenty a následné zranenia osôb. Napr., ak sanitka vpáli pred električku a jej vodič je prinútený požiť núdzovú magnetickú koľajovú brzdu, tak môžu popadať cestujúci a spôsobiť si najrôznejšie poranenia.

Či sa to niekomu páči, alebo nie, tieto veci jedine takto môžu a musia fungovať, že vodič sanitky, hasiči, aj policajti až potom môžu vojsť do križovatky zo zakázaného smeru, keď sú si istí, že svojou jazdou nikoho neohrozia.

Čítal som všetky príspevky diskutujúcich, snáď všetci sú na strane vodiča sanitky. Lenže každý z diskutujúcich je aj držiteľom vodičského preukazu a takto postavený zákon chráni aj ich bezpečnosť, či bezpečnosť ich blízkych. Každý sa môže dostať do takej situácie, že sanitku jednoducho nebude vidieť a počuť a jedine takto postavený zákon zaistí to, aby medzi sanitkou a ich autom nedošlo ku kolízii.

Veď čo ak do križovatky vchádzajú z rôznych smerov dve sanitky, či kombinácia sanitky a hasičov a pod? Či do smeru príchodu sanitky práve opúšťajú križovatku hasiči. Hasičom sa prispôsobím, odfajknem si, že križovatku už opustila celá kolóna hasičov a naberie ma sanitka idúca opačným smerom.
Som vodič, tak mám mať vždy plán na to, ako pustiť sanitku, ale aj vodič sanitky má mať plán na to, ako reagovať na mňa, ak sanitku z nejakého dôvodu nepočujem a nevidím, či som babrák a neviem ju pružne pustiť pred seba.

Vodič sanitky sa ponáhľal v záujme dobrej veci, a iste nechcel spôsobiť nehodu. V križovatke nevyhodnotil situáciu dobre, tak mal kolíziu s električkou. Zákony a prax velia úradom podať si vodiča, určiť jeho vinu, a uplatniť vendetu. Ak v električke bolo viac ako päť cestujúcich, a on ich ohrozil, tak môže skončiť aj v base!

Má to ale význam, dať skúseného vodiča sanitky do basy? Zavinená nehoda je negatívna vec, ale ak tam neboli alkohol, či drogy, tak aj po zavinenej nehode stúpa hodnota vodiča sanitky, lebo aj takáto, ním zavinená nehoda je skúsenosťou do ďalšieho profesionálneho života vodiča sanitky. Teda pri doterajšom, predpokladám, čistom registri trestov a priestupkov, trest by mal byť mierny, skôr symbolický, či môže to skončiť iba nejakým výchovným pohovorom. A takýto mierny trest má akceptovať aj tá časť verejnosti, ktorá správne a rozumne hovorí to, že jediným vinníkom je vodič sanitky.

Nikdy ale nesmie byť zákon postavený inak. To by vodiči sanitiek, hasiči, aj policajti urobili obrovský masaker na cestách, smrťou by trestali ostatných (aj seba) iba preto, lebo ten druhý, idúci vo voľnom smere niečo prepočul, niečo nezaregistroval, má zlý sluch, je málo skúsený, málo pohotový. A na to by doplácali aj cestujúci takýchto vodičov, či trebárs chodci, ktorých by po nehode zramovali autá vybočené z vozovky na chodník.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ďakujem za vyčerpávajúcu reakciu (nemyslím ironicky). Ja však nikde netvrdím, ani si to nemyslím, že by mali mať absolútnu prednosť jazdy. Len som sa pozastavil nad rýchlosťou sanitky 16 km/h, čo teda zjavne nezodpovedá prípadnej snahe vynútiť si absolútnu prednosť jazdy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja som v jednom veľkom príspevku reagoval na všetky diskusné príspevky a práve sem som to prilepil hlavne preto, aby to zostalo na očiach na prvej strane....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

to ze ma pravo prednostnej jazdy este neznamena,ze si to moze masirovat ako sa mu zachce.. prvy dovod je ten,ze auta s pravom prednostnej jazdy si nemusite vsimnut - casty jav,ze vodici s pravom prednostnej jazdy nemaju vzdy zapnutu sirenu ale majak. takisto po ceste moze napriklad ist slepec, alebo hluchy clovek. takisto nie som si celkom isty,aku brzdnu drahu ma elektricka, ale stopercentne viem,ze vyrazne dlhsiu ako sanitka. tie rychlosti, co ste pisali, boli rychlosti v case zrazky, nie v case, ked sanitka zbadala elektricku,alebo ked elektricka zbadala sanitku. takisto v clanku nie su uvedene ani vyhladove pomery jednotlivych vodicov. nakoniec, znalec to vyhodnotil,ako to vyhodnotil, lebo on mal tych informacii ovela viac ako dali nam do clanku.......
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Veď som nepísal, že si môže mašírovať ako sa mu zachce. Porovnával som rýchlosť sanitky 16 km/h vs. 28-30 km/h električky v čase zrážky. U električky je napísané, že šla pred zrážkou 45 km/h, pri sanitke nie je udávaná žiadna iná (väčšia) rýchlosť pred zrážkou. Z toho sa dá usúdiť - uznávam, že laicky, pretože máme k dispozícii torzo informácií - že sanitka šla konštantne pomaly (16 km/h je skoro nič) a elektrika šla najprv rýchlo a potom začala brzdiť. Vodič sanitky mohol teda predpokladať, ak videl, že električka brzdí, že mu ide dať prednosť a neodhadol, že nestihne zabrzdiť. Potom je však na vine, že to zle odhadol :)
Nechajme to teda radšej na sudcu, ten je za to platený ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Takúto rýchlosť mala električka v čase zrážky. Pred zrážkou išla rýchlejsie. Vodička električky ak nenabúrala do sanitky úmyselne, tak určite ju nevidela a nepočula. Je rozdiel ubrzdiť električku idúcu 45 km/h a auto idúce 16 km/h. Tá povinnosť opatrnosti je práve aj kvôli takýmto prípadom. Bohužiaľ, vodiči sanitiek sú rovnako ako napríklad aj policajti stále jednou nohou v base. Toho vodiča mohli kľudne stíhať aj za všeobecné ohrozenie spáchané z nedbanlivosti. Dúfam, že ten vodič odsúdený nebude a jeho zníženie rýchlosti pri prechádzaní križovatkou na 16 km/h bude brané ako dostatočný prejavov opatrnosti. Má smolu. Došlo k zraneniu osoby s dobou liečenia, ktorá zakladá trestnú zodpovednost a preto trestné konanie prebehnúť musí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

znalec rozhodol...
je to ten, čo ohodnocoval platinové sitká???
vlastne: vodič sanitky síce má svetlá a právo prednostnej jazdy, ale je povinný dať prednosť...
pána znalca by som posadil na pár dní za volant sanitky...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ani vodič vozidla s právom prednostnej jazdy by nemal ísť úplne bezhlavo, inak môže prísť k nehode aká je popísaná tu:
https://www.aktuality.sk/clano...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Rýchlosť 16 km/h nie je určite bezhlavá jazda, či?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Rýchlosť sama osebe nevyzerá byť vysoká, súhlasím. Ale na blížiacu sa električku zrejme nezareagoval zavčasu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Práveže zareagoval a to tým, že šiel tak pomaly. Dokonca aj električka brzdila z pôvodných 45 km/h na 28-30 km/h. Vodič sanitky teda predpokladal, že električka brzdí, aby ho pustila. Bude však problém to dokázať, pretože predpokladám, že vodička električky bude tvrdiť, že začala brzdiť až keď chcela zabrániť zrážke. A na toto sa mal znalec s vyšetrovateľom a prokurátorom zamerať. Kedy začala brzdiť električka?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nedal si pozor (to by mal), ale stavat ho za to pred sud je prehnane. Teda este by som to pochopil, keby ho zaloval niekto, koho zranil.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vodicku

by som poslal na usne, preverit, aky ma sluch. nepocula sanitku na par metrov od seba? mala zelenu, tak pochybujem, ze sa vobec pozrela dolava a doprava, ci moze prejst. ona ma vo voze desiatky ludi, nie je povinna jazdit opatrne?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tie sanitky (VW Transporter) nepocut ani v novsom aute ak ma clovek trosku hlasnejsie radio. Pocut ju je az ked je par 10tok metrov od auta, co uz moze byt neskoro. Sa ani necudujem, ze v elektricke na Juznej triede (ide sice o trasu, ktora bola rekonstruovana, ale uz asi pred 20timi rokmi) ju vodicka elektricky nepocula.
Zda sa mi, ze tie nove zlte Fordy maju sirenu hlasnejsiu, tie nejako vzdy zaregistrujem skor...

Auta maju stale lepsie odhlucnenie a lepsie audio, ale nevsimol som si, ze by sa rovnako vyvijali sireny na vozidlach s pravom prednostnej jazdy. Tie by som povedal naopak stisili.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kokso, to vážne? Takže treba zosilniť zvuk húkačky sanitiek, lebo ľudia predsa chcú počúvať rádio v aute na plné gule.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hovorim o hlasitosti, kedy rozumiet textom pesniciek, nie o radiu na plne gule (v mojom pripade bezne pocuvam radiu na urovni 4-5 dieliku hlasitosti ta vyssia hlasitost znamena tak 7mi dielik - napriklad ak som este po jazde na dialnici este nestlmil radio...). A to mam nove auto, ktore je stale jedno z najhorsie odhlucnenych na trhu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ohľadom tých najnovších sanitiek v KE - ja ich počujem zväčša až keď sú príliš blízko. A zdôrazňujem, že rádio nemám na volume 10000 a ani netelefonujem. Už raz sa mi s takou sanitkou stalo, že na Mieri na semafore mi naskočila zelená. Zároveň mi autobus zakrýval výhľad na Národnú triedu, ale niečo mi nepasovalo, tak som začal brzdiť a zastavil som na čiare. Zrazu sa zjavila sanitka, ktorú som ako-tak počul húkať až v momente, keď som mal pred očami iné auto, ktorého vodič musel uprostred križovatky dupnúť na brzdu a strhnúť volant.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop