Korzár logo Korzár Košice
Streda, 13. november, 2019 | Meniny má Stanislav
Nájdete nás na webe

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Bývalý vodič o havárii v Košiciach: Z autobusu by som nevystúpil (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Z dispečingu dostávajú vodiči príkaz `` Reštartujte s vypnutím batérií``. Prečo musí riešiť vodič alebo cestujúci že DPMK navrhol, schválil, nakúpil a dlhé roky prevádzkuje taký šmejd. Keby raz dakto vičíslil ušlí zisk za neuskutočnenú operáciu pri priložení elektronickej penaženke ku čítačke ktorá práve `` nekomunikuje`` a za prácu technikov, ktorý sa snažia denno denne ten blud udržať pri živote, a pritom najazdia bochvie koľko kilometrov, tak by vyšla zrejme iná suma. Možno by nebolo potrebné ani zvýšiť cenu lístkov. Vededenie DPMK samí odborník!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A pritom by stačil jeden vypinač, ktorý by oddelil ožnačovače od napätia umiestnený na pristupnom mieste v dosahu sediaceho vodiča a bolo by po probléme.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To fakt, ale naozaj fakt,

sa musi odpojit cela bateria, vsetko zostane bez stavy? To tam nie je poistka, ktora chrani oznacovace, akebo, ako hovoris spinac? To musel navrhnut nejaky diletant.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Poistka tam urcite je uz len kvoli bezpecnosti.

Ale to neznamena, ze sofer vie, ktora to je. Schvalne si skuste na svojom aute najst na ktorej poistke je napr. autoradio alebo podobny spotrebic (cize to nejde najst odhadom podla "velkosti" poistky - "20 amper, to budu asi svetla ..."). Ak vobec najdete tu spravnu poistkovu skrinku - mnohe auta ich maju na viacerych miestach a niektore su pekne "zasite" a nepristupne, napr. treba odmontovat cast calunenia ci pristrojovky.

Takze chapem logiku sofera, ze namiesto toho aby skusal vytahovat poistky po jednej tak to chcel riesit odpojenim baterie.

Spinac tam nie je normalne dovod mat, pretoze oznacovace nie su nieco co by mal normalne sofer zapinat alebo vypinat za jazdy. Ze si to tam mohli domontovat ak sa ten system casto kazil je ina vec.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Jasne, ale odpajat baterku

moze fakt sposobit vselico. Je kopasystemov, ktore su pod napatim, aj ked vozidlo stoji, napr. uz len vystrazne svetla Ak mali tento problem ooakovane, mali najst nejake riesenie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ano, lenze sofer nemal co vyliezt od volantu, uz toboz nie bez zatiahnutej rucnej brzdy a uz vobec nie ked mal v autobuse ludi.

Pokial niekto nedodrzi zakladne predpisy tak mozete vymysliet cokolvek, vzdy sa nejaky somar najde, co to obide a sposobi nestastie.

Ako ten byvaly sofer v clanku napisal, nebol plateny za to, aby porusoval predpisy a riesil veci na ktore nema kvalifikaciu/vyskolenie. Ked to urobi a nieco sa stane, tak ako tu, tak bude prvy na rane, kto si to odskace.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Samolzrejme,

nie sme v spore.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no taki odbornici su vo vsetkych mestskych podnikoch aj na magistrate, a sedia tam roky
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ide o autobus SOR

Vyrob autobusu SOR vlastnia bratia Ja a Ty. Znama firma... Neviem najst clanok o havarii autobusu v BA, ktory sa tiez rozbehol bez vodica v Dubravke po odpojeni baterie. Bol to bus znacky SOR?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tie autobusy su na.. ze zato dakto zobral viac € ako zarobi sofer za zivot je pravda, ale vodic vozidla nad 3,5t musi vozidlo po opusteni zaistit aj klinom proti samovolnemu pohybu.. ak vo vozidle ta zarazka nebola on to nahlasil tak jedine vtedy sa vyvini..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

J&T nemusim ale v tomto pripade ci to bol SOR, alebo ina znacka je uplne irelevantne - ten autobus zrejme fungoval tak ako mal (nikde sa ziadna porucha nespominala).

Zastavkovu brzdu a ine podobne funkcie prepojene na otvorenie dveri - napr. znizenie podvozku/naklonenie skrine pri otvoreni dveri aby sa ulahcilo nastupovanie/vystupovanie - maju autobusy aj inych vyrobcov, to nie je vynalez SOR-u.

Napriklad polske Solarisy Urbino maju presne taku istu brzdu, tiez je to ovladane elektricky a predpokladam, ze ak autobus je zabrzdeny len touto pridavnou brzdou, tak ak niekto odpoji bateriu tak sa autobus moze rovnako samovolne pohnut. Taky isty system je aj v Mercedese Citaro a dalsich. Je to uplne v poriadku ak sa to pouziva tak ako sa to ma - na stanie v zastavke/na krizovatke a zabranenie pohnutia sa autobusu s otvorenymi dvermi.

V tomto pripade je v tom podla mna vyrobca uplne nevinne - ak sofer zastavi kvoli oznacovacom (nemusel, to nie je poziar), v kopci (mohol s tym pokojne dojst na menej nebezpecne miesto), nezabrzdi ako ma (napriek tomu ze je to jeho povinnost, v tom kopci mal nielen zatiahnut rucnu brzdu ale aj podlozit kolesa klinmi!) a potom na povel dispecera (dispecer tam ma poslat mechanikov alebo vymenit bus a nie nutit sofera do niecoho na co nie je kvalifikovany) caruje s bateriou (napriek tomu, ze to vypinalo nielen brzdu - o ktorej nemusel vediet - ale aj napr. osvetlenie, co hrozilo, ze do toho busu niekto dalsi vrazi) vdaka comu sa stalo nestastie, tak je dost scestne sa snazit najst preco je za to vyrobca/J&T nejako zodpovedne.

Kazda takato nehoda nema len jednu pricinu, vzdy je to retazec okolnosti, kde keby jedna sa nestala tak sa nic nestane - hovori sa tomu "ementalovy model". Kazdy platok syra je jedna moznost zabranit nehode a ziaden nie je 100% bezpecny - to su tie diery. Ak sa vam tie platky ulozia tak, ze sa diery zoradia za seba, stane sa nehoda. Ak nehode chcete zabranit, tak mozete bud pridat platky (a potencialne aj dalsie diery) - napr. pridanim nejakeho dalsieho automatu alebo procedury alebo zabranit aby sa vsetky tie platky tak dali zoradit - napr. vyskolenim sofera a striktnym vyzadovanim spravneho postupu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tiez je mi luto toho vodica, urobil nieco, co mozno ani nemusel, v snahe dat do poriadku nejaky mizerny system a teraz na to doplati. Chyba je jeho, zvolil velmi nesstastny postup, ale zodpovedni (aspon pracovne) by mali byt ti, ktori takyto system nakupili.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pri tom systéme bolo otázkou času kedy sa niečo takéto stane.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Uz pred rokmi ked sa tento nezmysel zavadzal som krutil hlavou. Mechanicke a spolahlive oznacovace menit za elektronicky sunt. Za pravdu mi dava denna rutina ked cestujem MHD a vidim ako cestujuci putuju od jedneho oznacoava k truhemu v snahe oznacit si listok.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To je nezmysel, v Bratislave sú elektronické označovače a fungujú bez problémov. Problém nie je v elektrine, problém je v konkrétnom výrobku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nestačí raz?

Pred nejakým časom sa podobná nehoda stala v Bratislave. Tiež vodič odpojil batériu - a autobus už dolu kopcom nedobehol. Našťastie bez cestujúcich. Informovali o tom celoštátne televízie aj noviny.
Nestačí jedna takáto nehoda? Naozaj sa aj iní musia učiť na svojich chybách? To fakt šoféri nevedia, že odpojením batérie vypínajú brzdy?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vedia, nevedia.

V danej chvíli jednáš ako jednáš. V dobrej viere sprevádzkovať označovač. Za chybou bol dobrý úmysel.
Bola to chyba vodiča, ale ja by som to nechal bez následkov a dôkladne by som poučil vodičov viď pisatelia vyššie.
Pokazí sa, nechať tak. Vodič naozaj za opravu platený nie je.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bohuzial ten sofer bude velmi pravdepodobne trestne stihany. Vsetci soferi (jedno ci autobusov, nakladiakov alebo osobakov) su skoleni ci uz v autoskole alebo v praci, ze pred opustenim voza ho musia zabezpecit rucnou brzdou. Keby ju bol zatiahol tak sa velmi pravdepodobne nic nestane.

Neverim tomu, ze v Kosiciach jazdia take vraky autobusy na ktorych rucna brzda nefunguje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pri opusteni vozidla musi podlozkt koleso zarazkou proti pohybu..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie vzdy - ak stoji na rovine tak nie je dovod zakladat kolesa.

Ale ano preto vozia autobusy a nakladiaky povinne kliny, pretoze aj rucna brzda moze "vyskocit" ci nejako zlyhat a ak je voz vo svahu tak je nestastie na svete.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop