Korzár logo Korzár Košice
Pondelok, 21. október, 2019 | Meniny má Uršuľa
Nájdete nás na webe

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Po zrážke v protismere zomrela spolujazdkyňa (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Jednoznačne debilizmus vodičky a idiotske auto. A nie počasie. Človek má mozog aby sa prispôsobil počasiu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mrtvola z mizerneho auta

s este horsim vodicom.Tragedia
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

akoze nic proti ale predbehovat na Punte v takom pocasi...koho a preco ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Navyse s dvoma malymi detmi v autosedackach. Nepochopim.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ponahlali sa domov na gauc. Slovaci su mimoriadne netrpezlivi a uponahlani soferi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

šup šup prečítať ešte razz článok,pochopiť a potom komentovať
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a co akoze nepochopil?

Predbiehala? - áno.
boli vzadu v autosedackach dve male deti? - áno
bolo mokro? - ano.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

aj ty si to precitaj este raz :D

Deti sedeli v Nissane, v Punte boli len 2 zeny...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

krát som to čítal,

kua, mas pravdu, prepac :) :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prečo do toho pletieš auto? Chceš mi povedať, že v Porsche by sa jej to podarilo?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no urcite by v porsche bola vacsia sanca na
1) rychlejsie predbehnutie
2) systemy / gumy predchadzajuce smyku
3) lepsia ochrana pri naraze

Takze?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Takže : keby do toho predbiehania zapojila aj hlavu, je úplne jedno v čom sedí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Velmi sa mylis. Velmi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vobec sa nemyli, len ty to nechapes. Ide o to, ze sofer co premysla si uvedomuje limity seba, svojho auta aj fyziky a bud bude predbiehat tak aby to bolo bezpecne alebo nebude predbiehat vobec.

Vzhladom na to, ze sa to Punto zrazilo s autom v protismere, tak je evidentne, ze vodicka "mysickovala" a myslela si, ze to este "vyda". No "nevydalo" - prudko otocila volant, dostala smyk, zrejme to prekompenzovala, otocilu ju a do boku narazil protiiduci Nissan.

Ak niekto prudko strhne volant tak v rychlosti a na mokre by dostal(a) hodiny aj v Porsche, specialne kedze Porsche ma zadny nahon a motor vzadu. V takej situacii vas nezachrani ani "lepsie auto" ani ESP, specialne ak je vodic neskuseny a strhne volant na druhu stranu (prekompenzuje) a auto roztoci.

Soferov co si myslia, ze ked maju "lepsie" auto tak pre nich neplatia fyzikalne zakony su plne veznice a cintoriny ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kde je limit ESP cka? Osobne jazdím opatrne a neviem kde je hranica kde ESP dokáže ustat šmyk na mokrej ceste ani to nemienim skúšať s autom na ceste. Ale predpokladám že pri 100-110kmh za hodine pri prudšom trhnuti volantu ESP dokáže dostať auto zo šmyku nedovoľ urobiť hodinky predpoklad pneumatiky staré do 5rokov. Nepodceňoval by som ESP podľa testov či reálnych kolíznych situácii dokázalo často divy na druhej strane ale neodporúčam jazdiť ako blazon vždy idem na novom aute v daždi či snehu ako som bol zvyknutý na Thalii kde som ani ABS nemal.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ESP je skvela technologia, ale so zvysujucou rychlostou a znizujucou prilnavostou(dazt, sneh, odlahcovanie kolies na nerovnostiach) sa jej efektivita znizuje, pretoze pomer posobiacich sil ku trakcii sa zvysuje.
.
tak isto ked to prezenies na najazde do zatacky, prekrocis limity trakcie vsetkych kolies a proste vyletis do protismeru ci mimo cesty. a presne toto prekrocenie limitov sa deje aj pri prudkych manevroch pri vysokej rychlosti
dalsi faktor je ten, ze esp pomaha smerovat auto tam, kam je nasmerovany volant. takze ak clovek nieje schopny nasmerovat volant spravnym smerom(kontrovat), tak ti esp nepomoze. na youtube je plno videi z ruska, kde dostavaju smyky aj nove premiove auta, kde je esp a predpokladam ze aj kvalitne obutie samozrejmost..

treba jazdit ako bez esp, potom ked nastane pru,, ser, je tam este esp aby pomohlo. ak sa jazdi na limit, ked nastane nieco necakane, ESP ma uz iba obmedzene moznosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Presne tak.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ak trhnete na mokrej ceste volantom v 100ke tak budete rad nie ze neurobite hodiny ale ze nepojdete kotrmelcom na strechu.

Dva tyzdne nazad som mal co robit v 120ke na *suchej* dialnici ked mi pred moj Leon zrazu vybehol zo stredoveho pasu zajac. Reflexivne som strhol volant a takmer som isiel von z pruhu. Keby bolo mokro, tak letim cez zvodidla celkom urcite. V takej rychlosti fakt vela netreba a aj maly ale prudky pohyb volantom dokaze auto fatalne rozhodit.

ESP nedokaze "dostat auto zo smyku", to nedokaze ziadna elektronika. ESP len pribrzdi koleso na opacnej strane ak na jednej strane hrozi smyk (napr. lebo tam bola voda alebo kus ladu). V idealnom pripade sa auto len "pohojda" (napr. ucitite, ze vam na moment "ustrelil" zadok) ale pojdete stale rovno a nie do hodin.

Ale ak auto pred smykom rovno neslo (ci uz preto, lebo ste boli v zakrute alebo kvoli prudkemu manevru), tak ESP ziadne zazraky robit nemoze. Sice pomoze stabilite (je mensia sanca, ze ten smyk dostanete) ale ak je to v rychlosti a prudky manever, tak vas ani ESP nezachrani. Specialne ak je mokra cela cesta lebo je lejak a nielen napr. blato ci strk na krajnici - a tym padom trakciu strati kolies viac, nielen jedno a uz sa len veziete.

Ak chcete vidiet, co to urobi, skuste ist na cvicisko kde maju aj vodnu sprchu a vyskusajte si losi test na mokrom asfalte. ESP urcite ma vyznam ale ak niekto mysickuje v lejaku, tak tam ziadna elektronika situaciu nezachrani.

Losi test ma rekord 85km/h (max. rychlost pri ktorej auto este nezhodi krajne kuzely) - Citroen Xanthia, nedokazali to prekonat ani vozy ako Porsche 997 ci Ferrari Testarossa. A to je na suchej ceste! Takze ak niekto predbieha v 80tke "mysickou" na mokrej ceste a mysli si, ze je to OK, lebo ma "dobre auto", je totalny blazon.

Treba jazdit tak ako vravite - ako keby ste tie "gadgety" ako ABS ci ESP v aute vobec nemali. Ta elektronika je fakt len "krabicka poslednej zachrany", ked uz vsetko ostatne zlyhalo a hrozi nehoda.

Inak je to cele akademicka diskusia, so si isty, ze to havarovane Punto malo aj ABS aj ESP (obe su uz roky povinne). Keby to bola nejaka stara Felicia ci Favorit tak nepoviem, ale to Punto to ma v standardnej vybave.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nemuselo mat. V r.2007 sa uz predavalo Grande punto a napr. Kia Ceed v tom case ponukala ESP iba v najvyssej vybave. Toto punto je starsie, takze zrejme nemal.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop