Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 25. február, 2020 | Meniny má Frederik(a)

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Cyklista zomrel po náraze do pootvorených dverí auta, ktoré cúvalo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Som aj vodič aj cyklista.

A často, pokiaľ autá stoja v mesta na krajnici a ak ich chcem obísť, musím vybočiť do jazdného pruhu a pri rušnej premávke, najmä ak za sebou počujem náklaďák, tak mi stíska zadnicu, keď obchádzam stojace auá. Pretože mám neustále otáznik v hlave, či náhodou niekto neotovrí rovno pred mojim predným kolesom dvere. A spadnť pod náklaďák, ktorý je práve meter za mnou... Sú to veľmi nebezpečné situácie.
Ako vodič v takýchto prípadoch pri presune radiacej páky z D na P najskôr sekundu ostanem v polohe R a na obrazovke infotainmentu sa mrknem na obraz zadnej kamery. Mrknem ešte do späťáku a až tak otváram dvere. Dá sa to, keďže takto parkujem výnimočne. Ale ako som písal, som aj cyklista, tak na to dávam bacha.
 

Chlape.

Chlape. Michalovce! To je nie hustota dopravy Viedne.
 

 

vo Viedni je to inak celkom fajn. Na krizovatkach davaju auta pozor ci sa cyklista neblizi zozadu (auto odbocuje doprava, cyklista ide subezne s autom rovno). Len samozrejme, ze ludia su na to zvyknuti a infrastruktura je tu ovela lepsia.. a podobne pri takychto parkovaniach, ked cyklisticka cesta ide popri autach.
 

lanoes správne robíš,

ja nemám ani D ani R ani P, len 6M ale keď otváram dvere pozriem sa dozadu. Vo vlastnom záujme, také odtrhnuté dvere nestoja 5 korún. Manželka to má horšie, elektrika, PRND, infotaiment, kamery a bolo jej to prd platné. Cúvala z parkovacieho miesta na súkromnom pozemku (mojom) na cestu rýchlosťou 0.00 nič a zrazila českého 83- ročného turistu ktorý ani nevedel kde je. No zrazila, dotkla sa ho, nič sa mu nestalo, privolala orgány, posprejovali dlažbu a ani pokutu nedostala. Pán sa chystal na vlak do Kováčovej sa okúpať, ona tiež tak ho odviezla aj doviezla naspäť, ešte ďakoval. Všetko dobre dopadlo, len ma to stálo 3 hodiny času.
 
Hodnoť

 

To snáď nie. Cúva na parkovné miesto, pritom je ešte viac ako pol metra od krajnice a on ide otvárať dvere, či má ešte miesto. Kto mu vydal vodičský preukaz?
A subjektívne hodnotenie tzv.svedka, to už je vrchol.
Vinník mohol ešte namietať, že čo tam na tej ceste ten " starý .uj "(citujem Gašparoviča) vôbec robil. Či mal v poriadku všetky povolenia, technický stav bicykla. Mal od pozostalých vymáhať škodu po psychickej traume. Zatiaľ toľko pre sudcu *****
 

 

v tomto pripade ale nerozhoduje, PRECO otvaral dvere, dolezite je, ako k zrazke doslo, nakolko k tomu malo prist uz pri ich miernom otvoreni ... nikto z nas diskuterov to nevidel, nepozna spis, takze nbema zmysel tu rozpisovat fabulacie, ale z vlastneho rodneho mesta, znameho vysokym poctom cyklistov (prezyvka "maly Sanghaj") viem, ako jazdia ludia vo vysokom veku, pre nich je casto problem udrzat jednu linu jazdy a obcas to pripomina zahrievacie kolo F1, idu viac do sirky ako do dialky ... (vek dobehne kazdeho z nas, nemyslim to posmesne, ale ako fakt)
 

 

Radsej nech sa 3x presvedci, ci moze cuvat a nie ze cuva, az pokial neuciti naraznik za nim stojaceho auta.
Vedla teba by som nechcel parkovat.
 

 

O takých vodičoch, ako ten dotyčný, mám svoj názor a pozitívny to nie je. Stačí si pozrieť foto, kde bol v momente zrážky. Nemá nárok na vodičský preukaz! A ešte ide otvárať dvere. To podľa teba, chcel zaparkovať krížom cez cestu? Dobré ráno!
 

 

A ten dedo, nevedel predvidat ak ide blizko aut, ze moze niekto otvorit dvere ci pohnut sa autom ?
Ked vidim kto vsetko dostane vodicak, tak je na zamyslenie, ale radsej 3x merat a raz rezat, Ak by sa sofer nepresvedcil a deda by zrazil auto, bolo by zle, ze sa nepozrel.
 
Hodnoť

 

Inak, nie je 11 priestupkov za 10 rokov celkom dost? Ja najazdim za rok 10 000 km, co nie je obzvlast vela, ale platil som pokutu za poslednych 10 rokov dvakrat (z toho raz za parkovanie, ktore na tom mieste bolo stale bez problemov, len raz presunuli zastavku, tak sa to zmenilo a vyberali peniaze od kazdeho).
 

Tiež si myslím.

Ja mám tiež za posledných 10 rokov jednu pokutu za 20 Eur.
 

A ešte doplním že

najazdím 20 000 km ročne, takže pri cca 200 000 kilometroch jedna malá pokuta celkom ujde :)
 

 

11 priestupkov je súdu málo? Policajti nie sú všade, ak niekoho chytia až na 11 priestupkoch, ako ten vodič jazdí v skutočnosti?

16 priestupkov vrátane spôsobených nehôd v karte mal poľský vodič kamióna, ktorý "rozbil" v Studénke celé pendolíno (oprava za 211 mil. Kč), zahynulo 8 ľudí a rušňovodič prišiel o nohu. A ešte sa obhajoval, že na červenú na priecestie vojsť vlastne mohol...

Košicko-maďarský čávo, čo na Audi pri Galérii prešiel chodkyňu na priechode a ušiel, mal v karte 26 priestupkov...

11 priestupkov o niečom svedčí... možno ako v prípade poľského kamionistu, o ktorom povedali, že nemal nikdy dostať vodičák. Budeme čakať, kým tento nezodpovedný lajdák bude mať 16 alebo 26 priestupkov? Čo v premávke urobí potom, keď bude mať ďalšiu príležitosť? Súhlasím s Vaším príspevkom, vodič, ktorý dáva pozor, má priestupky len výnimočne. Tento je iná "trieda" a myslím si, že súd to mal zohľadniť viac.
 

 

Asi by tu pomohli body za priestupky, ako to myslím mali/majú v Čechách - pri určitom počte bodov vziať vodičský na nejaký čas. Ten Veghov trener, co zabil chodkynu v Nitre, mal 50 priestupkov, je tam vobec o com rozmyslat? Potom su nehody len otazkou casu.
 
Hodnoť

 

Dotyčnému sudcovi 11 priestupkov v karte vodiča nič nehovorí? A to "kladné hodnotenie zamestnávateľa" mi pripomína tak akurát časy budovania komunizmu a čo má s jeho dopravnou nehodou vôbec spoločné? Tento "trest" znovu iba povzbudil podobné typy, že na slovenských súdoch sa možno zo všetkého vysekať.
 
Hodnoť

Uz, ja za 40 rokov zrejme nemam

ani jeden zaznam. Neviem presne, za co sa davaju, predpokladam, ze za nesvietenie alebo nespravne parkovanie nie. Raz som mal pokutu za rychlost pri vyjazde z Popradu, takzemozno jeddn zaznam by nasli. Ale 11 za 9 rokov?
 

 

Ja za 30 rokov možno 2 - 3 za prekročenie rýchlosti z nepozornosti. Ale neviem, či je vo v karte vodiča. Povedal by som, že veľkú časť viny nesie aj cyklista, jednoducho, mal by predvídať všetky okolnosti, ktoré môžu nastať. Je to o základnom uvedomení si situácií,do ktorých sa dostávame, a o predvídaní, a s tým majú mnohí jedinci problém. Chlapík za volantom má iste tiež časť viny, miernejší trest, ktorý si vybojoval, považujem za správnejší ako ten predchádzajúci.
 
Hodnoť

Výsledok je smutný ale

cyklista bez prilby by mal aj vo Viedni aj inde na svete spoluvinu tým, že bol taký ľahkomyseľný a nedal si prilbu. Asi by sa mu nič nestalo.
 

 

S to spoluvinou to nie je také isté, pokiaľ viem tak v Rakúsku je povinnosť nosiť helmu len pre cyklistov do 12 rokov...
 

Spoluvinu vynesie súd

nie na základe toho, že cyklista "musel" ale na základe toho, že vedel, že bez prilby má väčšie riziko zranenia. Obdobne sa poniektorí usilujú pri kolízii so snímateľnou "guľou" na príves posunúť vinu vodičovi auta s guľou.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

Voľby 2020