Korzár logo Korzár Košice
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dozvuky tragédie na diaľnici. Polícia hovorí o rýchlej jazde, ľudia o lepších zvodidlách (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

samozrejme že za následky

tejto DN nemôžu zvodidlá ale bohužial sàm nebohý motorkár. Zdvojené zvodidlá dá montujú na mosty a iné nebezpečné úseky, a aj zdvojené zvodidlá neleží spodkom na nivelete vozovky, ale má odkryté časti stľpikov. A je potrebné si uvedomiť význam a funkciu zvodidiel - odraziť vozidlo pri vybočení zo smeru jazdného pruhu naspäť na vozovku, stredové zvodidlà zase zabraňujú prejazdu deliaceho pásu do protismeru. Ale určite sa nemontujú preto aby odrazili šmýkajúceho sa motorkára po páde z motorky naspäť na vozovku. To by si mal každý motocyklista uvedomiť ešte pred tým, než sa rozhodne jazdiť po komunikácii s MPR 130 km/h dvesto....
 

Zvodidla

Kricia ti, ktori v zivote nic naviac mozno nespravili. Pritom staci ist do polska, nemecka, svedska kde namiesto zvodidiel maju lana...
V nemecku sposobil nemec na rychlom porsche nehodu, nik sa nezranil, len porsche zaplakalo...vysledok bola pokuta za ohrozenie, totizto neobmedzena rychlost je tam osetrena tym, ze vam tu rychlost predsa odporucili...
 

 

Tie lana, co ti rozrezu auto (pripadne aj toho motorkara) su akoze lepsie?
 

 

Z kontextu vyplyva, ze v inych krajinach, kde maju len lana, su na tom horsie ako u nas, kde mame vsade zvodidla a este ani tie niekomu nie su dobre. Treba citat s pochopenim.
 

?

A je potrebné si uvedomiť význam a funkciu zvodidiel - odraziť vozidlo pri vybočení zo smeru jazdného pruhu naspäť na vozovku
--------------------------------------------------------
núplne suhlasim , a ak to je niekto na motorke alebo cyklista - tak nech sa kludne zabije a je jedno koľko ide proste nemá stastie ze sa netrafi pomedzi stlpiky zvodidiel

dosť zvratena logika a argumentácia , pokiaľ najzraniteľnejší učastnici premávky sú menejcenný ako auta , a verím že máte predstavu aké následky moze mat stret v rýchlosti aj 50kmh (tu vobec teraz nejde o to či niekto šiel alebo nešiel 200)

Zvodidla sa predsa montujú pre bezpečnosť aút ok ? ale je potreba si uvedomiť že pre iných účastníkov sú v takejto forme nebezpečné ! či 50kmh či 80kmh alebo 140kmh
 

 

A co by si pan predstavoval miesto zvodidiel? Molitan s pol metrovou hrubkou, aby sa sialencovi, co ide 200vkou nic nestalo? Kazdy ma prisposobit rychlost jazdy svojim schopnostiam, vlastnostiam vozovky a poveternostnym podmienkam.
 

 

pán by si predstavoval ako poväčšine všade dvojité zvodidlá ....

skúsim to napísať aby ste aj vy porozumeli nie pre šialencov ale pre účastníkov premávky ktorý idú mpr ..... rozumieme sa ? pre každého

tak ako to platí že klasické zvodidlá v jednom rade su na ceste pre každého čo dodržuje aj nedodržuje rýchlosť .... alebo tie tam su len pre tých čo rýchlosť dodržujú ? podľa mna ich práve často používajú ozrani za volantom , zasrani na bmw a podobne .. tak laskavo neselektujme pre koho su a pre koho niesu ....
 
Hodnoť

Motocyclove zvodidla

V zapadnej Europe ( Spanielsko, Portugalsko, Svajciarsko, Francuzsko a dalsie) sa bezne pouzivaju motorcyklove zvodidla, ktore sa pripevnia pomocou specialnych drziakov na stlpiky normalnych dvojvlnovych (ARMCO) zvodidiel a siahaju az takmer na povrch vozovky a zabranuju v pripade motocyklovej nehody priamemu kontaktu motocyklistu so stlpikmi normalnych zvodidiel. Tieto zvodidla skutocne preventuju smrtelnym zraneniam. Jedna z firiem ktora vyraba tieto zvodidla je spanielska firma HIASA. Tento typ zvodidiel sa tiez bezne pouziva aj v USA, Australii a na Novom Zealande.
Na Slovensku vsak bude tazke taketo zvodidla pouzit, pretoze tu nie su namontovane ani normalne cestne zvodidla, na usekoch kde by mali byt. Okrem toho velky pocet zvodidlovych instalacii na Slovensku je nefunkcnych, vzhladom k tomu ze boli niekolkokrat predmetom vozidlovych havarii a instalacia nebola opravena a tym je nutne kompromisovana. Len sa treba pozriet na dialnicu z Bratislavy do Trnavy a poprekrucane zhrdzavene zvodidla su tam bezne vidiet.
 

...

Na tej kvázi diaľnici z BA do TT nie sú vačšinou ziadne zvodidla. Akurát som to dnes pozeral. Tak ked vyleti niekto z cesty, najprv padá zrázom a nakoniec dopadne na pole
 
Hodnoť

Čistá arogancia a chrapúnstvo tá žiadosť

určite budeme kvôli motorkárom, aby mohli po diaľnici jazdiť 200, dvojité zvodidlá. Bohato stačia jedny. Sú pevné, kvalitné, pri náraze 13O km/h dávajú veľkú šancu prežiť. Prasatám, ktoré idú po diaľnici 200 - na tých kašlať !!! Tí sa sami rozhodli zomrieť.
 

 

Presne ako píšeš. Tu nejde len o motorkára, ale on mohol spôsobiť tragédiu aj ďalším nevinným. Stačilo, aby nejaké vozidlá obiehali, a keď sa prirúti takýto kamikadze zozadu, nemajú šancu sa ani zaradiť.
 

 

...a auta ako jazdia. Ohrozuju motorkarom tak osto.
 

 

OK, tak navrhujem zrusit motorky....
 

 

Samozrejme, o bezohľadných šoféroch v autách, šinúcich sa po cestách neprimeranou, nepovolenou rýchlosťou platí to isté. Ale tento prípad je o motorkárovi.
 

 

Hod kamenom kto si bez viny. Citaj clanok a netrep. V 200km ho dvojite zvodidla nezachrania, no ak dostane smyk, ci ho rozhodi na nasich kvalitnych cestach v normalnej rychlosti, pri dvojitych, ci inych zvodidlach ma vacsiu sancu. Nech to tam montuju, aj ked to je drahsie. On tiez platil dane a prial by si zvodidlo pre motorkara, nie len pre auta. Z mojich dani mesto tiez prispieva na MHD a ja nou nejazdim. KSS z mojich dani prispieva na autobusovu dopravu v kraji milionmi a ja ju nevyuzivam. Tak nech z dani urobia aj zvodidla pre motorkarov a nie len pre auta, aspon v zatackach a kritickych usekoch.
 

?

ok , teda pre motorku a vodiča pri náraze v 100kmh alebo mimo mesta v 80kmh na stĺpik zvodidiel bude v pohodke ?

nejak mi táto zvrátená selekcia podľa rýchlosti nevychádza
 

motorkári platia dane

rovnako ako ty. Prečo by mali zvodidlá slúžiť len tebe? Tie plechové zvodidlá narobia motorkárom viac škody ako osohu. Ideálne sú betónové, netuším prečo ešte vôbec používame oceľové.
 

 

Treba sa pozrieť aj na to, aký je pomer áut a motoriek. Pre to malé percento budeme montovať niečo, čo je ešte drahšie? O rýchlosti 200 km/h radšej ani nehovoriac. Sú to blázni. Hazardujú so svojim životom a aj životom iných účastníkov CP. A my budeme doplácať na drahšie zvodidlá, aby oni mohli prevádzkovať svoje šialenstvo? V 200 km/h by prežilo aj málo vodičov áut, ak vôbec, nieto motorkár.
 

 

a pre toho kto dodržuje mpr ? proste smola ?

keď nechceme doplácať zrušme horskú službu , nepoznám nikoho čo lezie na skaly a ten čo tak robí nech je zodpovedný za svoje skutky , načo tam lezie
 

 

Moja reakcia bola na ten betón. Skús napáliť do betónu povedzme len 80 km/h. Len tak, akože otestujeme.

A ten, čo lezie na skaly? Jasné, že je za seba zodpovedný. Snáď nemá každý lezec 10 metrov za sebou člena horskej služby, keby niečo.
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop