Sulík v tom má celkom jasno a jeho argumenty sú v podstate veľmi vecné, otázka je, či mu to bude niečo platné... Inak Poláček vyzerá ako komik so šálom a pupkom... Strašná figúrka...
čo je smutné na EU enviromentálnych zákonoch je, že tým že zvýšili CO2 povolenky pre európskych výrobcov tak tým de facto zvýšili CO2 vyprodukované pri oceli spotrebovanej v EU. V Ázii a Turecku CO2 pri produckii ocele majú rovnaké a navyše máme ešte CO2 ktoré vznikne pri doprave.
vobec nerozumiem co pises a vobec to nedava logiku, mnozstvo emisii v krajinach EU dlhodobo klesa, od roku 1990 klesol objem emisii o 20 percent. Naviac je fakt, ze europska ocel je drahsia ako cinska kvoli striktnym emisnym obmedzeniam. Data k tomu co tvrdim: https://ec.europa.eu/eurostat/...
Vyrobny proces je ten isty. Vacsina oceliarni v Cine je sice modernejsich ako v EU ale podiel uhlia je tam pri vyrobe elektriny zatial vyssi, takze sa to zhruba kompenzuje. Tazko predpokladat ze by aj s dopravou mala azijska ocel spotrebovana v EU nizsiu uhlikovu stopu ako ta vyrobena v EU
Sulik a cela vlada si asi nepozrela kto USSKE vlastni. Je to holadska schrankova firma. Nik nevie kto je majitel a este od statu beru benefity. USSCorporation tam dava len svoje meno a berie za to profit. App. Strata bola vycislena voci planu zisku co niekto naplanoval???
Je to síce holandská holdingová spoločnosť, ale tá je dcérskou spoločnosťou amerického US Steel, nie je pravda, že sa nevie, kto je majiteľ. Majiteľmi sú ľudia, ktorí vlastnia akcie amerického US Steelu. Dá sa to dohľadať v zoznamoch Americkej komisie pre cenné papiere a burzy (SEC).
Dnes bol Sulik na PZ3 a prechadzal okolo mna. Keby sa hocikoho spytal, ze pre koho vyrabame pozinkovane plechy, tak by dostal odpoved. Robime pre Skodu, aj Volkswagen, ale len plechy na vnutorne diely. Dacia berie plechy, aj na vonkajsiu karoseriu. Tolko na upresnenie.
Presne tak. A to je ten paradox globalizácie. Rumunské oceliarne zas dodávajú plech pre PSA na Slovensku. Ale kto o tom rozhoduje je klient, teda automobilka. Ona si určuje cenu, kvalitu.
rumunske ocelierane? a si si isty? asi vies kto je "dvornym" dodavatelom francuzskych automobiliek. A aj ked Arceloru patrili Galati, tak do PSA mozu dodavat akurat tak par akosti...
...
asi chce vstúpiť ku
Výstižné
https://ec.europa.eu/eurostat/...
Poprosim zdroj tvojho tvrdenia!