Korzár logo Korzár Košice
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Šesťdesiatku na Prešovskej ceste nahradila sedemdesiatka (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Zmena neusla ani mojej pozornosti, a popravde, trocha ma to zvysenie prekvapilo... za tie roky som tam videla vela koliznych situacii na priechode pre chodcov, ked napr.z autobusu vystupujuce dievcata a snaziace sa nasledne prejst priechodom vodicom v pravom jazdnom pruhu dostali prednost a v lavom ich na centimetre akoby zazrakom druhy vodic tesne minul... dodnes mam pred ocami nasledne balancovanie tohto druheho vodica niekolko metrov za priechodom po uvedomeni si... Dovolim si zapochybovat, ze to zvysenie rychlosti je pridana hodnota na bezpecnosti vsetkych ucastnikov cestnej premavky.
 
Hodnoť

 

Tam kde sa mysli na bezpecnost, je v civilizovanej krajine na podobnych usekoch PODCHOD. Tu sa desatrocia kradne a na podchody, cize bezpecnost peniaze ani nemozu byt!
 

 

Si si istý, že podchod by bol na Slovensku bezpečnejší?
 

Nadchod

by bol lacnejsi a aj bezpecnejsi.
 
Hodnoť

 

Doteraz nechapem, na co bol dobry ten cirkus a bordel so znackami. teraz namiesto par znaciek na obchvatoch a vypadovke na PO budu po kazdej krizovatke este dalsie znacky...
 

 

Už to pri podobných článkoch bolo spomínané: ten cirkus bol preto, že postavením D1 Budimír - Bidovce a prípravou výstavby R2 Šaca - Košické Oľšany vznikne diaľničný obchvat Košíc a teda nemôže viesť diaľnica aj mestom ako to bolo doteraz. Došlo teda k prekategorizovaniu rýchlostnej cesty vedúcej cez Košice na cestu pre motorové vozidlá (cesta I. triedy) a preto bolo potrebné podoplňovať dopravné značenie.
 

 

to som registroval, ze doslo k preklasifikovaniu cesty...ale na co to bolo dobre? a teraz vsade veeeela novych (zbytocnych) znaciek, za kazdou vrbou ina MPR, uz sa v tom ani diva svina nevyzna. A kym vznikne ten spominany obchvat Saca - Kosicke Olsany, to este vela vody dole Hornadom pretecie. No chapem, ze niekde sa tie peniaze za znacky museli utopit. Ale preco za take zbytocne? A by ma celkom zaujimalo, ako to je potom napriklad s R1 medzi TT a BB? to aj tam vsade museli doplnat dopravne znacenie?
 

 

Čítal si vôbec, čo som písal? Bolo to na to dobré, že jedna diaľnica sa nemôže vetviť do dvoch smerov, raz do Košíc a druhýkrát okolo Košíc.
 
Hodnoť

Včera som ...

... tadiaľ šiel a dosť ma to prekvapilo. Zdá sa, že to bude adrenalín pre chodcov.
 
Hodnoť

 

Uz roky sa hovori o tom, ze v celom tom useku od Tesca po most VSS by bolo najlepsie osadit suvislu 70-ku, aby vodic nemusel kazdych 500m striehnut, aku rychlost ma dodrziavat. A oni zrovnucka zacnu na jedinom prechode bez semaforu... A to si myslim, ze prave tuna ako na jedinom mieste, by 60-ka s ohladom na chodcov bola vhodnejsia.
.
A este jedna vec - od Budimira po aprilovych zmenach sa chodilo 90, a od odbocky na Tahanovce az po Rampovu (sa malo chodit) 50. Dostalo to zasluzenu kritiku a teraz to zmenili na 130, resp. 90. Mozno som uz stary a blby, ale ako clovek, co tadial denne chodi, by som rychlost cez Zeleny dvor dal na kompromisnych 110, pretoze nevhodne pripojenie od krematoria za horizontom a bez pripajacieho pruhu, plus prebehujuci spoluobcania, ktorych plot nijako neobmedzil, si to ziadaju. A tiez vacsina vodicov tam takto rychlo aj jazdi, takze asi je to taka primerana rychlost vzhladom na okolnosti. Co ma vsak viacej zarazilo, je ta 90-ka. Prave tu sa 70-ka ziada az akutne, kedze preplet s pripajajucimi sa autami z Tahanoviec a odbocujucich na Tesco je extremne kratky, nebezpecny a v rannych hodinach vytvarajucich zapchy. Uz davno som stratil iluzie o tom, ako ohladuplne a bezpecne nasinec jazdi. Stojaca kolona 100m pred krizovatkou, evidentny chaos v spominanom preplete, v lavom pruhu kamiony veselo 90 a mnozstvo zbrklych Tahanovcanov, ktori situacie zasadne riesia jednotka, plny plyn az do obmedzovaca a pichnut sa do prvej volnej diery. Ze sa tam zatial nestalo ziadne nestastie, je priam zazrak.
 

 

Súhlasím so všetkým čo píšeš až na tých zbrklých Ťahanovčanov. Párkrát som ráno tadiaľ šiel a nevidím inú možnosť ako sa majú odtiaľ dostať na Prešovskú cestu (hlavná z pohľadu pripájacieho pruhu z Ťahanoviec) ako hľadať "dieru", do ktorej sa strčiť. Takmer všetci prichádzajúci od Prešova sa zase zbrklo pchajú do odbočovacieho pruhu, častokrát aj takmer na jeho konci, čo je už úplný nonsens. Pre nich však platí to isté, čo pre ťahanovčanov, musia využiť každú príležitosť na zaradenie sa tam, kam potrebujú ísť.
Ten preplet by som nechal pokojne vyhlásiť za najhlú pejšiu križovatku v Košiciach.
 

 

No, kandidatov na najhlupejsiu krizovatku by bolo viac, ale tato by prinajhorsom obsadila cestne druhe miesto :-)
.
Ku zbrklym Tahanovcanom - samozrejme, vacsina soferov je OK, nejako sa snazia v ramci moznosti bezpecne pripojit. Ale poznas/pozname to, obcas na spravani auta uz dopredu vidno, ze sofer o chvilu vycapi nieco nezvycajne a tak si to clovek zacne viac vsimat. Akonahle sa niekto prilis asertivne dozaduje preradenia do vedlajsieho pruhu, turuje motor, brzda-plyn, pohyby volantom vpravo-vlavo, tak mi je jasne, ze akonahle pride diera, tak prask na jednotke do obmedzovaca a ja budem prvy :-)
.
Ku tym "Presovcanom", t.j. prichadzajucim od Presova. Ked sa necaka v rade od Presova, tak v podstate by sa auta mali zaradovat zhruba v mieste, kde sa konci prerusovana a zacina plna ciara. Ak sa caka uz v rade od Presova, tak slusni vodici vacsinou ostanu v tej rade a trpezlivo si pockaju, kym sa prepletu s Tahanovcanmi a nejako sa zaradia. To je asi tak 90% vodicov. Zvysnych 10% radu ignoruje a ide rovno tam, kde sa konci prerusovana ciara. Co je sice OK, ale vyrobia tam potom stopel, cez ktory sa Tahanovcania nevedia dostat na Presovsku. Je sice hlupe sudit soferov pod ECV, ale toto robia hlavne vodici so znackami z Presovskeho kraja a podla mojich skromnych pozorovani vacsinou mladi chlapci, tipujem to na IT sektor... Kosicania toto robia len vynimocne, vacsina disciplinovane caka.
 

 

Kde sa zaraďovať pri prichádzaní od Prešova je dosť sporné. Treba si uvedomiť, že ten pruh je združený odbočovacio/zaraďovací, a je na danú hustotu premávky veľmi krátky, preto je to najhoršia križovatka. Ak chceš ísť z Ťahanoviec na Mier, máš pravú smerovku, tak si v momente skončenia plnej čiary a začiatku prerušovanej v odbočovacom pruhu (režime). Vtedy sa tam už pred treba nemá čo pchať nikto prichádzajúci od Prešova. Podobne pri schádzaní z diaľnice sa predsa nesápeš pred niekoho, kto sa už nachádza v odbočovacom pruhu, ale spomalíš a zaradíš sa zaňho. Je to mimochodom aj v súlade s paragrafom hovoriacim o jazde v jazdných pruhoch.
A naopak, keď chceš ísť z Ťahanoviec na prešovskú cestu, tak máš ľavú smerovku a používaš združený pruh ako zaradzovací. Vtedy musíš dať prednosť všetkým prichádzajúcim od Prešova.
Samozrejme, že je to pri nahustení premávky extrémne komplikované, treba tam aj trochu ohľaduplnosti, ale ak sa k tomu pridá aj neznalosť jazdy v jazdných pruhoch, tak je to katastrofa.
 


Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop